handdator

Visa fullständig version : Star Wars ikvälL!


Fatalist
2005-05-18, 20:55
Så, vilka fler ska gå och se premiären?

Man hade ju tur att ha en nördig (men snäll) kusin som köade åt en :D :thumbup:

Officer
2005-05-18, 20:56
Hähä, blir på fredag för oss... Men kom me kommentarer här!

Sonny
2005-05-18, 20:59
Alltså, en tjej i min klass, gick dit när dom släppte biljetterna o köpte 2 st, hon köa i kanske 30min berätta hon, o då va d tydligen gott om platser kvar. Om det är så, varför tältar folk i 2veckor?

palme
2005-05-18, 21:03
Alltså, en tjej i min klass, gick dit när dom släppte biljetterna o köpte 2 st, hon köa i kanske 30min berätta hon, o då va d tydligen gott om platser kvar. Om det är så, varför tältar folk i 2veckor?

Hahaha idioter!

Jag ska se den, nångång...på bio.

Pretender
2005-05-18, 21:05
Hehe... gick förbi spegeln i Uppsala tidigare ikväll... fanns 2 biljetter kvar :)
Förmodligen inte de bästa platserna dock... hade jag haft tid hade jag köpt dem.

Officer
2005-05-18, 21:08
De som tältar gör det för att det är "kult" att göra så. Känslan, gemenskapen och nördigheten, enligt de själva.

palme
2005-05-18, 21:08
Hehe... gick förbi spegeln i Uppsala tidigare ikväll... fanns 2 biljetter kvar :)
Förmodligen inte de bästa platserna dock... hade jag haft tid hade jag köpt dem.

Finns för mycket studentnördar här...

victor_n
2005-05-18, 21:09
fan helt råavis=)
ska nog se den nästa vecka :)

n1klas
2005-05-18, 21:09
jag ska nog väg. :D

Myten
2005-05-18, 21:15
Skräpfilm!

Tricklev
2005-05-18, 21:18
Tältar man så är det nog till stor del en skoj grejj, kanske något jag måste göra någon gång.

oath5
2005-05-18, 21:18
Hade också en nördig polare som köade åt mig *kissass*

Ska bli kul!

Java_Java
2005-05-18, 21:35
Ska se på fredag.

Fatalist
2005-05-18, 21:42
Lovar att komma med omdöme efter filmen! :thumbup:

edgen_ÖSD
2005-05-18, 22:06
Jag ska iväg, och jag har knappt sett de tidigare filmerna... :thumbup:

Känns som att slå alla stackars SW-nördar utan biljett rakt på pungen, men kul ska det iaf bli :)

Dipshit
2005-05-18, 22:11
Jag ska iväg, och jag har knappt sett de tidigare filmerna... :thumbup:

Känns som att slå alla stackars SW-nördar utan biljett rakt på pungen, men kul ska det iaf bli :)
aj! vafan gör du?
jaja.. får väl se den snart jag med..

Myten
2005-05-18, 22:15
Lovar att komma med omdöme efter filmen! :thumbup:


Ja du är ju inte så gammal så vi kommer väl vänta oss att du blir såld på Special:Deffekterna...

Yankeee
2005-05-18, 22:20
Ja du är ju inte så gammal så vi kommer väl vänta oss att du blir såld på Special effekterna...

Du är tydligen inte heller så gammal.
Särskrivningar höll man väl på med i mellanstadiet?

Myten
2005-05-18, 22:34
Du är tydligen inte heller så gammal.
Särskrivningar höll man väl på med i mellanstadiet?


Jag utmanar dig i beach 2005! :D

Yankeee
2005-05-18, 22:39
Jag utmanar dig i beach 2005! :D

Men kul om du inte blir sur. Har jag tappat stinget?

Myten
2005-05-18, 22:46
Men kul om du inte blir sur. Har jag tappat stinget?


Only God knows!

Fatalist
2005-05-19, 01:53
Av mig får den 6/10, kanske sevärd för star wars-fanatikern men den var väldigt förutsägbar (duh..) och en del animerade scener användes flera gånger *screwy* *rolleyes*

kelk
2005-05-19, 01:56
Hur slutade den?

Fatalist
2005-05-19, 02:01
Hur slutade den?

Där Episod IV börjar? ;) :devil:

kelk
2005-05-19, 02:14
;-(

Mago
2005-05-19, 02:43
Sämre än 4-6 men bättre än 1-2 blir väl betyget. :)

Tolkia
2005-05-19, 03:15
Sämre än 4-6 ...
Knappast oväntat.
... men bättre än 1-2 blir väl betyget.
Tack och lov säger jag bara ... (JA jag HATAR JarJar-humor och datoranimerade masscener med klonade armeer som mejar ned varandra).

Slartibartfast
2005-05-19, 08:53
Ska se den på fredan. Tror den suger.

Wain
2005-05-19, 09:35
Sämre än 4-6 men bättre än 1-2 blir väl betyget. :)

Svårt att slå 1:an och 2:an...
*rolleyes*

Myten
2005-05-19, 10:39
Hmm så den fick inte bättre i betyg?
Ja Lucas verkar har blivit för insnöad i effekterna och glömt "kraften".....

När det gäller Sci-Fi hoppas jag mycket på Kurt Wimmers nya Ultraviolet http://www.imdb.com/title/tt0370032/ !!!!!

christian
2005-05-19, 10:55
Iofs inte så många som röstat än men bra betyg ändå.

IMDB
8.1/10 (1,883 votes)

X-Change
2005-05-19, 11:00
Dialogen i början av filmen kan man likna med:
"Rymdskepp!"
"Va?"
"Vi går dit!"
"Ok"
Skådespelarinsatserna var också vidrigt usla och jag insåg plötslig hur stor nördfaktorn är på alla planetnamn osv osv.
Endast i slutet spelade skådisarna bra, då blev filmen intressant, men den var värdelös allt som allt.
Jag är glad att skiten är över - nu kan inte George Lucas sabba historien mer! (tror och hoppas jag iaf!)

Om nån sen har lust att förklara för mig varför Obi-Wan sparkar "Greve G.." (en robot) på smalbenet istället för att använda "kraften" så vore jag tacksam!
Datanimering har än en gång pajat i bra filmserie!

Tomten
2005-05-19, 11:21
Om nån sen har lust att förklara för mig varför Obi-Wan sparkar "Greve G.." (en robot) på smalbenet istället för att använda "kraften" så vore jag tacksam!

Nu har jag inte sett filmen än, men jag chansar... Är det inte några robotar som är immuna mot forcepowers?

Myten
2005-05-19, 12:09
Iofs inte så många som röstat än men bra betyg ändå.

IMDB
8.1/10 (1,883 votes)


Haha.... Kingdom of Heaven låg på 8,1.... är nu nere på 6,9!

raQblad
2005-05-19, 13:57
Köade sex timmar och fick de perfekta platserna. Tyvärr var filmen lite halv-dålig, men det artade sig ju somsagt till slutet, ändå definitivt värd att se - speciellt om du vill veta vad den andra trilogin bygger på.

Tänk hur annorlunda det hade kunna gå, om Anakin valt rådets väg istället för att följa kanslerns. Om han inte hade stoppad Windu från att döda Palpatine.
Då hade han kanske blivit "The Chosen One" som dom talar om...
Spekulationer i evigheten!

Föresten: Var det bara jag och mitt umgänge som såg Millennium Falcon landa på Corsuscant i en scen?

christian
2005-05-19, 14:01
Haha.... Kingdom of Heaven låg på 8,1.... är nu nere på 6,9!

... och Kingdom of Heaven skall ned ännu mer *grr27* 20 minuter av mitt liv borta.

Klo
2005-05-19, 14:16
Tänk hur annorlunda det hade kunna gå, om Anakin valt rådets väg istället för att följa kanslerns. Om han inte hade stoppad Windu från att döda Palpatine.
Då hade han kanske blivit "The Chosen One" som dom talar om...
Spekulationer i evigheten!

Föresten: Var det bara jag och mitt umgänge som såg Millennium Falcon landa på Corsuscant i en scen?

Du har inte tänkt på att det numerära utjämnandet mellan jedi och sith är en slags balansering i sig, bara en tanke? *obotlig SW nerd* :D

Ska se den i kväll ska försöka kolla om jag ser falken då ;)

Dipshit
2005-05-22, 17:54
OK, ska nörda mig lite!

Om nån sen har lust att förklara för mig varför Obi-Wan sparkar "Greve G.." (en robot) på smalbenet istället för att använda "kraften" så vore jag tacksam!
General Grievous är ju egentligen organisk, men har till 90% blivit ersatt av robotdelar..
Sen blev han lite tränad i jediläran också..


Tänk hur annorlunda det hade kunna gå, om Anakin valt rådets väg istället för att följa kanslerns. Om han inte hade stoppad Windu från att döda Palpatine.
Då hade han kanske blivit "The Chosen One" som dom talar om...
Spekulationer i evigheten!
Tror inte jag spoilar för någon då jag skriver detta:
Men om du sett SWVI (sexan) så vet du vem som till slut slaktar den onda ledaren.. the chooosen one..

EDIT: kom på att jag måste ändra greve till general :em:

Tricklev
2005-05-22, 18:00
Fyfan vad dålig, orkar inte ens motivera.

Dipshit
2005-05-22, 18:02
Fyfan vad dålig, orkar inte ens motivera.
tycker den va mer sorglig.. :cryout:

men är jag väl ensam om...

Officer
2005-05-22, 18:07
tycker den va mer sorglig.. :cryout:

men är jag väl ensam om...


Nej det är du inte. Filmen i sig var fan överdrift i barnfilms-datorgrafik och massa löjliga force jumps som mest såg larvigt ut.. Men Anakin-Obi-fighten var mest sorglig (i positiv bemärkelse) och hela slutet så att säga.

Men bara jag som tyckte att Darth Vaders' "Nooooo"-sorgeskrik på slutet inte var särskilt trovärdigt?

Lasse Kongo
2005-05-22, 18:11
Fan va fett!

Kunde inte se den nu i helgen eftersom min tjej är bortrest o ja vill se den med henne, ska se den nästa helg, den kommer knäcka :hbang:

christian
2005-05-22, 18:14
Såg 1:an igår med en polare. Nästa helg blir det 2:an o sen 3:an osv osv. Något måste man ju fylla sin tid med.. ;)

Jet
2005-05-22, 18:15
Fan va fett!

Kunde inte se den nu i helgen eftersom min tjej är bortrest o ja vill se den med henne, ska se den nästa helg, den kommer knäcka :hbang:

Ohämmat toffelsnack, me like!!! :hbang:

Jay-Z
2005-05-22, 18:17
Föresten: Var det bara jag och mitt umgänge som såg Millennium Falcon landa på Corsuscant i en scen?

Jag såg det.

Tyckte filmen var kick-ass bra. :thumbup:

Lasse Kongo
2005-05-22, 18:19
Ohämmat toffelsnack, me like!!! :hbang:

:hbang:

Baan
2005-05-22, 18:23
filmen var helt okej!

visst man kan klaga på lite grejer, men den var smartare än dom senaste två, lucas har tänkt på en hel del grejer och försökt verkligen få ihop hela handlingen... kan inte komma på något större miss nu än dom vanigla "varför gjorde han så när han kunde ha gjort så?"

angående skådespelarinsatserna, visst hayden är vlä ingen större skådis och inte portman heller men dialogen i filmerna har alltid vart träig så det är klart dte blir som det blir, men det hör till!

Doctor Snuggles
2005-05-22, 18:26
Blä. Trodde verkligen den skulle bli bättre.
Visst, coola effekter och allt sånt, men var är känslan? Var är de sjyssta replikerna? Var är inlevelsen. Kändes mest stelt och konstlat.
"Give it up. I have higher ground." :laugh:

victor_n
2005-05-22, 18:27
*någon här har den uncut på DVD" *rolleyes*

Sverker
2005-05-22, 18:33
För lite Wookies :(

Jag börjar bli gammal men varför TRYCKA IN massor med strider på samma scen, det fightas ju över hela filmduken i alla scener.



Sorglig men ett bra slut, fullt av hopp :thumbup:

Kwon
2005-05-22, 18:50
Lasse Kongo, du börjar se ut som Greg Kovacs :(

:laugh:

Lasse Kongo
2005-05-22, 18:52
Lasse Kongo, du börjar se ut som Greg Kovacs :(

:laugh:

Japp, jak har börjat äta tillväxthårmåner, jak äter dem med kniv och gaffel :hbang:

Dipshit
2005-05-22, 18:55
Nej det är du inte. Filmen i sig var fan överdrift i barnfilms-datorgrafik och massa löjliga force jumps som mest såg larvigt ut.. Men Anakin-Obi-fighten var mest sorglig (i positiv bemärkelse) och hela slutet så att säga.

Men bara jag som tyckte att Darth Vaders' "Nooooo"-sorgeskrik på slutet inte var särskilt trovärdigt?
bra att du håller med :) mina polare gjorde nämligen inte..

ja, anakin-obi-fighten var väl sorglig, men allmänt att anakin var god, precis som hans avsikter.. padmé *cry*

Officer
2005-05-22, 18:57
bra att du håller med :) mina polare gjorde nämligen inte..

ja, anakin-obi-fighten var väl sorglig, men allmänt att anakin var god, precis som hans avsikter.. padmé *cry*


Mm... fan, en sak till.. Padmé såg inte alls lika söt/sexig ut i denna film som i Ep2 *grr*

Dipshit
2005-05-22, 19:01
Mm... fan, en sak till.. Padmé såg inte alls lika söt/sexig ut i denna film som i Ep2 *grr*
va? jag blev som kär igen ju!

(ska kolla lite bilder)

Sverker
2005-05-22, 19:02
Mm... fan, en sak till.. Padmé såg inte alls lika söt/sexig ut i denna film som i Ep2 *grr*


Hon var ju gravid i 9:e månaden.....




...och rusade till Anakin inför slutfighten. Så har jag aldrig sett någon i 9:e månaden röra sig. De brukar knappt röra sig alls timmarna innan förlossning :D

Officer
2005-05-22, 19:04
Hon var ju gravid i 9:e månaden.....




...och rusade till Anakin inför slutfighten. Så har jag aldrig sett någon i 9:e månaden röra sig. De brukar knappt röra sig alls timmarna innan förlossning :D


Ha ha ha! Hon använde ju sig av Pregforce!


Jag håller fortf fast vid att min idols (lol?) Darth Vaders "Noooooooo.."-skrik på slutet verkligen var lite som i Saw när den där doktorn försöker vara trovärdig.. Jävla Lucas *grr*

Dipshit
2005-05-22, 19:11
Hon var ju gravid i 9:e månaden.....

...och rusade till Anakin inför slutfighten. Så har jag aldrig sett någon i 9:e månaden röra sig. De brukar knappt röra sig alls timmarna innan förlossning :D
jag inbillar mig själv att dom gjorde nån magisk påskyndning på henne, precis innan förlossningen.. ;)

men nåt måste de ju ha gjort? :confused: de slet ju i stort sett ut ungarna, pga vad som skulle hända kort efter..

b-b-bavafa, AnabProt:
http://www.imdb.com/gallery/ss/0121766/Ss/0121766/88533_R.jpg?path=gallery&path_key=0121766

edit: lite dålig tajming dock, hon ska precis säga nåt..

edit2: ja dåligt skrik i slutet, btw ;)

Baan
2005-05-22, 19:20
Ha ha ha! Hon använde ju sig av Pregforce!


Jag håller fortf fast vid att min idols (lol?) Darth Vaders "Noooooooo.."-skrik på slutet verkligen var lite som i Saw när den där doktorn försöker vara trovärdig.. Jävla Lucas *grr*

ja men röstskådisen James Earl Jones är ju rätt gammal numera så han pallade väl inte riktgit ta i längre :)

men visst det var kanske lite noooooooooooooooooooooooooooooo let's get to work - stuk på darth vader, men det var lite så med jedisen med tyckte jag, visst dom blev rätt ledsna och sura för deras kompisar dog men på slutet känndes detta lite som bortglömt, lite typ "aja nu dog alla så vi får gömma oss nånstanns ett tag, tough shit"

Officer
2005-05-22, 19:24
ja men röstskådisen James Earl Jones är ju rätt gammal numera så han pallade väl inte riktgit ta i längre :)

men visst det var kanske lite noooooooooooooooooooooooooooooo let's get to work - stuk på darth vader, men det var lite så med jedisen med tyckte jag, visst dom blev rätt ledsna och sura för deras kompisar dog men på slutet känndes detta lite som bortglömt, lite typ "aja nu dog alla så vi får gömma oss nånstanns ett tag, tough shit"


Mmm... undrar hur Safet skulle gjort!

reinholdsson
2005-05-22, 19:25
Var det inte en amerikan som började köa för ett halvår sen och la upp en sida på nätet om det?

Baan
2005-05-22, 19:26
äääh vad gör jag på din avatar ? :confused:

s_himself
2005-05-22, 19:36
Mm... fan, en sak till.. Padmé såg inte alls lika söt/sexig ut i denna film som i Ep2 *grr*


kolla 3:an ikväll! ep.2 går av stapeln 21.00 ;)

DjaN
2005-05-22, 20:28
Tycker att det var konstigt att inte Yoda pallade med överkanslern Palpatine. Windu gjorde ju det. Trodde Yoda var den starkare av dem :S eller tog inte Palpatine i, med syfte att få över Anakin till den mörka sidan?

Dipshit
2005-05-22, 20:52
Tycker att det var konstigt att inte Yoda pallade med överkanslern Palpatine. Windu gjorde ju det. Trodde Yoda var den starkare av dem :S eller tog inte Palpatine i, med syfte att få över Anakin till den mörka sidan?
det sista ;)

DjaN
2005-05-22, 21:10
det sista ;)
Alright.. Sen en sak till.. VAd sa Yoda om Q-gon på slutet?

Timme
2005-05-22, 21:12
han sa väl att obi wan kunde snacka med Q-gon och att han skulle träna.

Tricklev
2005-05-22, 21:20
Tycker att det var konstigt att inte Yoda pallade med överkanslern Palpatine. Windu gjorde ju det. Trodde Yoda var den starkare av dem :S eller tog inte Palpatine i, med syfte att få över Anakin till den mörka sidan?

Haha, du måste välja det sista, annars blir filmen töntig. ;)

Edit: kyss dom ifrån mig, jag kanske blir försenad.

trubaduren
2005-05-22, 21:49
Säger dom inte i tvåan att windu är "krigaren" och yoda "hjärnan" i jedirådet, därav klarar inte yoda av sithlorden lika bra. Om det inte var i tvåan har jag iaf hört det från annat håll.

Men denna filmen hamnar totalt sett på en andraplats i serien enligt mig efter "the empire strikes back. Klart godkänd rulle.

Oskis
2005-05-22, 21:51
Tycker att det var konstigt att inte Yoda pallade med överkanslern Palpatine. Windu gjorde ju det. Trodde Yoda var den starkare av dem :S eller tog inte Palpatine i, med syfte att få över Anakin till den mörka sidan?

Palpatine spelar väl förmodligen bara för att få över Anakin på den mörka sidan. Han säger juh att han är helt kraftlös men när Anakin hjälper honom säger han typ "unlimited power" och börjar spruta blixtar för fullt.

clash
2005-05-22, 21:56
Fan jag tycker filmen var totalt kass.

Depressiv o lätt ångestbetonad genom hela filmen... kändes mest som en utdragen prolog till star wars IV ... Ungefär som silmarillion till sagan om ringen ...

*jag låter brallorna falla och släpper lös en kritisk stråle kiss över dvd-spelaren* ... eller hade gjort om det inte hade varit oxe´s

lill biffen
2005-05-22, 22:15
Alltså, en tjej i min klass, gick dit när dom släppte biljetterna o köpte 2 st, hon köa i kanske 30min berätta hon, o då va d tydligen gott om platser kvar. Om det är så, varför tältar folk i 2veckor?


För fantaster är det STORT att ha första sålda biljetten. Därför tältar dem utanför. I hollywood började dem 1 månad innan. *screwy*

Dipshit
2005-05-22, 22:16
Alright.. Sen en sak till.. VAd sa Yoda om Q-gon på slutet?
vad snappade du upp?

ja som sagt, det handlade väl om att qui-gon kunde kommunicera från "andra sidan" och träna upp obi-wan lite..

sa han nåt mer?

yaddan
2005-05-22, 22:27
vad snappade du upp?

ja som sagt, det handlade väl om att qui-gon kunde kommunicera från "andra sidan" och träna upp obi-wan lite..

sa han nåt mer?


Det jag gissar på är att han lärt sig att återvända som ett "spöke" som Obi Wan, Yoda, och Anakin gör i slutet av EP 6.

Officer
2005-05-22, 22:32
Fan jag tycker filmen var totalt kass.


http://www.guitar.com/Discuss/img/100/5066275/m5067697-5881.jpg

Baan
2005-05-22, 22:57
Säger dom inte i tvåan att windu är "krigaren" och yoda "hjärnan" i jedirådet, därav klarar inte yoda av sithlorden lika bra. Om det inte var i tvåan har jag iaf hört det från annat håll.

Men denna filmen hamnar totalt sett på en andraplats i serien enligt mig efter "the empire strikes back. Klart godkänd rulle.

håller med dig där, att tro att kejsaren planerar så väl att han vet att anakin ska rädda honom och nästan tar kål på sig själv är ju lätt överdrivet, men visst vad lucas tänkt själv kan man bara gissa. annars är ju yoda den vise, windu är ju mer fighter än vis, synd att han blev f00lad av anakin.

DjaN
2005-05-23, 13:33
vad snappade du upp?

ja som sagt, det handlade väl om att qui-gon kunde kommunicera från "andra sidan" och träna upp obi-wan lite..

sa han nåt mer?

Nää jag vet inte.. Men uppfattade det som att Q-gon var/gjorde nått speciellt, eftersom att Obi blev så paff..

Dipshit
2005-05-23, 15:41
Nää jag vet inte.. Men uppfattade det som att Q-gon var/gjorde nått speciellt, eftersom att Obi blev så paff..
jo, han dog.. lite halvspeciellt att han återkommer då ;)

sen va obi qui-gon's lärling..

men iom att du vet va alla heter så vet du väl allt det här också? :confused:

Mccartney
2005-05-23, 19:14
Såg filmen i går på Royal i Malmö. Fem stjärnor ger jag den. Klart bättre än del 3 i sagan om ringen om man nu skall jämföra. Inte något tråkigt parti alls i filmen. Extremt mycket action och faktiskt riktigt mycket humor i början.

Grattis Lucas du har gjort ett utmärkt arbete!!

Wain
2005-05-23, 20:25
Klart bättre än del 3 i sagan om ringen om man nu skall jämföra.

För RoTK är ju så svår att slå...
*rolleyes*