Visa fullständig version : "Andra" träningsdrink!
Scratch89
2005-05-18, 20:16
Alo. Efter träningen brukar jag trycka i mig 20 gram vassle och en deciliter Dextropur, dvs 60 gram.
Men sen efter 45 minuter får jag för mig att jag är katabol och vill ha något i mig.
Idag tog jag 6 dl mjölk, 1,5 dl havregryn (50 gram), en halv banan och 10 gram vasslepulver och blandade med en stavmixer och tryckte i mig.
Är detta dåligt? Är detta bra? Och varför isåfall?
King Grub
2005-05-18, 20:41
Kolhydrat plus fullvärdigt protein. Vilket protein aminosyrorna kommer från är mindre viktigt än att dom finns tillgängliga. Det där låter helt okej.
Scratch89
2005-05-18, 22:04
Kolhydrat plus fullvärdigt protein. Vilket protein aminosyrorna kommer från är mindre viktigt än att dom finns tillgängliga. Det där låter helt okej.
JAA! Godkänd av Grub och allt! :)
Men det spelar ingen roll att havregrynen är snabbupptagliga? Eller det kanske är just det som är meningen en timma efter passet? Och aminosyrorna kommer ju från mjölkprotein (20% vassle, 80% kasein) samt vassle från pulvret.
King Grub
2005-05-19, 05:09
Du behöver ju knappast sitta och trycka druvsockersnabba kolhydrater hela dagen efter passet, men ja, annars är det en fördel om det handlar om lite mer högglykemiska kolhydrater än "vanligt".
Kasein och vassle stimulerar båda proteinsyntes.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.