Visa fullständig version : Upp i vikt.
Får inte träna på 1 månad men äre bara äta så mkt som möjligt eller ser man ut som en bulle sen då?
King Grub
2005-05-18, 17:13
Utan träning kommer ett energiöverskott att garantera att viktuppgången består av mer eller mindre rent fläsk. Lägg dig någorlunda i energibalans och ät 2-3 gram protein per kilo kroppsvikt så tappar du ingen muskelmassa under månaden. "Äta så mycket som möjligt" har du ingen nytta av, om det är inte är sumo du satsar på. Utan styrketräning bygger du ingen nämnvärd muskelmassa av att överäta.
så jag ska dricka protte drinkar 1 gång om dagen eller nått? Isåfall när?
Jag är ju riktigt smal så skulle inte ha nå emot att gå upp lite medans man inte kan träna, lite fläsk skadar alltså inte på mig...för min bp(lr vad det är) ligger förmodligen på 0.1% eller nått :)
King Grub
2005-05-18, 17:23
Jag är ju riktigt smal så skulle inte ha nå emot att gå upp lite medans man inte kan träna, lite fläsk skadar alltså inte på mig...
Ja, vill du tjockna till är det ju bara att vräka i dig.
för min bp(lr vad det är) ligger förmodligen på 0.1% eller nått :)
Nej.
så jag ska dricka protte drinkar 1 gång om dagen eller nått? Isåfall när?
Det finns absolut inget som säger att du måste få protein från pulver om du inte vill. Är det vassle du menar så är det inte alls det bästa proteinvalet.
King Grub
2005-05-18, 17:26
Du tänker väl inte få allt protein från en källa? Variera dig; kött, fisk, fågel, ägg, skaldjur, mjölkprodukter, allt innehåller fullvärdigt protein.
okej, finns det nåntans man kan kolla så man vet att man äter 2-3g protte per kg kroppsvikt?
Tackar hjärtligt för svaren, va gjorde man utan dig?
/Niklas
King Grub
2005-05-18, 17:42
okej, finns det nåntans man kan kolla så man vet att man äter 2-3g protte per kg kroppsvikt?
Då får du väga upp maten du äter du och titta i en tabell över näringsvärden, t ex SLV:s.
Äter du för att bli tjock och inkluderar en fullvärdig proteinkälla i varje mål behöver du nog inte oroa dig för att du får i dig för lite protein...
okey....tackar EXTREMT mycket för svaren *kissass*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.