handdator

Visa fullständig version : Bästa bränna i sommar!!


_Robbie_
2005-05-18, 12:51
Har ni några tips på hur man ska bli neger i sommar?

Finns det speciella metoder?
Finns det speciella krämer o annat liknande?
Vad rekomenderar ni?


Dela med er av era sol-hemligheter!!!


:naughty:

Piranha
2005-05-18, 13:01
Jag letar upp någon som är blekare än mig själv och försöker alltid ha denna personen nära till hands.


Hur mycke jag än solar så kan jag aldrig bli neger, jag tror dessutom du kommer få det påpekat i den här tråden ..

mmartin
2005-05-18, 13:22
enligt min teori kommer det vara årets "fluga" att vara icke solbränd så mitt råd är: stay albino and get laiiiid......

:cool:

palme
2005-05-18, 13:24
Vet inte riktigt hur du ska göra för att bli neger...

Vill du bli solbränd så sola.

Nismo
2005-05-18, 13:28
http://www.hawaiiantropic.com/2004/products/tanning_tanamps.htm Blev iof inte neger, men väldigt mörk :)

tinus
2005-05-18, 13:29
Jag letar upp någon som är blekare än mig själv och försöker alltid ha denna personen nära till hands.


Hur mycke jag än solar så kan jag aldrig bli neger, jag tror dessutom du kommer få det påpekat i den här tråden ..

Då ska du hålla dig nära mig! jag blir ALDRIG brun *grr27* *cry* fräknar och röd,visst! Men inte brun :furious:

Brun utan sol är en bra uppfinning!!

Mental
2005-05-18, 13:32
Då ska du hålla dig nära mig! jag blir ALDRIG brun *grr27* *cry* fräknar och rös,visst! Men inte brun :furious:

Brun utan sol är en bra uppfinning!!


Äh, brun utan tvål är min melodi :cool:

palme
2005-05-18, 13:39
Då ska du hålla dig nära mig! jag blir ALDRIG brun *grr27* *cry* fräknar och rös,visst! Men inte brun :furious:

Brun utan sol är en bra uppfinning!!

Alla kan bli bruna. Men man måste ha den rätta viljan.

tinus
2005-05-18, 13:42
Alla kan bli bruna. Men man måste ha den rätta viljan.

japp..den finns på tub! :D Enda chansen för mig *grr27*

Piranha
2005-05-18, 13:46
Då ska du hålla dig nära mig! jag blir ALDRIG brun *grr27* *cry* fräknar och röd,visst! Men inte brun :furious:

Brun utan sol är en bra uppfinning!!

De är ändå värre att man har en där hemma som är brun som en nöt ... Illa illa ..

Bengan
2005-05-18, 14:23
enligt min teori kommer det vara årets "fluga" att vara icke solbränd så mitt råd är: stay albino and get laiiiid......

:cool:
Är det inne i kna? I så fall kommer jag rocka på trummenäs i sommar :D För jag är lika vit som... som.. ja som nått väldigt vitt

Power
2005-05-18, 14:28
Bli "sjuk" och gå ut i parkerna eller sitt på balkongen nån solig dag. Det gör folk där jag bor!

Tomten
2005-05-18, 14:30
http://www.hawaiiantropic.com/2004/products/tanning_tanamps.htm Blev iof inte neger, men väldigt mörk :)

http://www.hawaiiantropic.com/2004/products/05life_035cropped.jpg

jag antar att du fick de där brudarna på köpet? ;)

nemd
2005-05-18, 14:33
Kokosnötolja, det gör susen. ;D Men ligg inte för länge med den..

Power
2005-05-18, 14:36
Kokosnötolja, det gör susen. ;D Men ligg inte för länge med den..

En lärare på gymnasiet berättade att om man verkligen ville bli brun så kunde man ta vinäger.
Det skulle ta bort allt skydd kroppen har mot solstrålarna och man skulle bli ordentligt brun, men hudcancern skulle komma som ett brev på posten. Om det är sant vet jag faktiskt inte, har inte provat och har ingen lust att smörja in mig med vinäger!!!

Cinna
2005-05-18, 14:40
En lärare på gymnasiet berättade att om man verkligen ville bli brun så kunde man ta vinäger.
Det skulle ta bort allt skydd kroppen har mot solstrålarna och man skulle bli ordentligt brun, men hudcancern skulle komma som ett brev på posten. Om det är sant vet jag faktiskt inte, har inte provat och har ingen lust att smörja in mig med vinäger!!!

Aj måste svida som tusan ... om inte annat lukta ganska illa efter ett par timmar i solen *spy*

victor_n
2005-05-18, 14:42
smörja in hela dig me matolja å lägga dig ute i solen :thumbup:

Nemesis
2005-05-18, 14:50
smörja in hela dig me matolja å lägga dig ute i solen :thumbup:

Glöm sedan inte att salta och peppra. Vändstekt vore en bonus. Ring mig när du är klar :eating:

Ninjasmurf
2005-05-18, 14:52
Försök få tag på Melatonan, det blir du garanterat brun av.

Tolkia
2005-05-18, 15:04
En lärare på gymnasiet berättade att om man verkligen ville bli brun så kunde man ta vinäger.
Det skulle ta bort allt skydd kroppen har mot solstrålarna och man skulle bli ordentligt brun, men hudcancern skulle komma som ett brev på posten.
:laugh: :laugh: :laugh:
Kroppens skydd mot solstrålarna är HUDEN, och de celler som bildar det bruna, UV-stoppande pigmentet (melanocyterna) ligger underst (att du blir brun på den ytligaste delen av huden beror på att melanocyterna producerar pigment som avges till de ovanpåliggande hudcellerna.), så det får vara en rejält sur vinäger för att få den effekten. Koncentrerad saltsyra eller så, typ, vilket borde ge en tjusig, blodröd färg ... :D

wintzell
2005-05-18, 15:06
Morötter skall väl hjälpa én på traven?

jesse
2005-05-18, 15:20
Morötter skall väl hjälpa én på traven?

fast du får käka rätt mycket morötter för att de ska synas. I så fall är de enklare med karoten-tabletter.

wintzell
2005-05-18, 15:28
Nej då, käka Mycket morötter. Så får du i dig lita andra goa grejer.

Tolkia
2005-05-18, 16:36
överdosera inte betakaroten alltför mycket, man blir nämligen inte ett dugg brun av det, bara betakarotengul. Och det går inte bort i första taget. Erfarenheten talar.

_Robbie_
2005-05-18, 16:38
Försök få tag på Melatonan, det blir du garanterat brun av.

Vad är det? Och vad gör de?

vARt Får ja tag på de?

_Robbie_
2005-05-18, 16:40
Kokosnötolja, det gör susen. ;D Men ligg inte för länge med den..

Och vart får jag tag på kokosnötsoljan?

mela
2005-05-18, 16:43
kokosolja brukar finnas på ICA... här iaf :)
den funkar fint.. annars har apoteket jordnötsolja som är grym ;)
even better that coconutoil... men dne luktar int elika gott *cry*

Nismo
2005-05-18, 17:01
jag antar att du fick de där brudarna på köpet? ;)

Japp, köper man en sådan flaska får man de två flickorna automatisk på köpet som smörjer en där man vill. :smokin:

_Robbie_
2005-05-18, 23:02
Ska nog börja lite smått med en vanlig sol skydds kräm från Nivea faktor 6... Och sedan använda den tills ja får en bra färg.. och sen ska jag köpa coconut oil och få den ultimata brännan ;) :


Väntar fortfarande på att molnen ska åka förbi sverige så att solen får lite chans att titta fram...

illuminaughty
2005-05-18, 23:09
överdosera inte betakaroten alltför mycket, man blir nämligen inte ett dugg brun av det, bara betakarotengul. Och det går inte bort i första taget. Erfarenheten talar.

dr. Björn Alber som höll föreläsning på tv för ett par dagar sedan om kost och hälsa och vad det nu var berättade en anekdot om en kille som drog i sig 5 liter morotsjuice varje dag. Han blev tydligen knallröd och tappade håret.

MacLeod
2005-05-19, 00:26
Ska nog börja lite smått med en vanlig sol skydds kräm från Nivea faktor 6... Och sedan använda den tills ja får en bra färg.. och sen ska jag köpa coconut oil och få den ultimata brännan ;) :


Väntar fortfarande på att molnen ska åka förbi sverige så att solen får lite chans att titta fram...


Som jag skrev i den andra tråden. Pealing,15-20 i faktor och moist varje kväll ger bäst bränna. Olja ger bara snabba resultat. Visst kan du bli svart av det, men det håller inte längre för det.

Tolkia
2005-05-19, 03:19
dr. Björn Alber som höll föreläsning på tv för ett par dagar sedan om kost och hälsa och vad det nu var berättade en anekdot om en kille som drog i sig 5 liter morotsjuice varje dag. Han blev tydligen knallröd och tappade håret.
Skum i magen så det förslog måste han ha blivit också ... "Knallröd" är väl en definitionsfråga förstås, men jag har råkat ut för att folk reagerat på färgen på insidan av händerna (där är huden tjock och det gulröda syns väl); bl.a. en expedit i en "turkaffär" som frågade om jag hade hennat händerna. Vilket jag alltså inte hade, däremot käkade jag under en period VÄLDIGT mycket morötter ...

påven
2005-05-19, 03:42
jag tryckte i mig 200mg betakaroten om dagen förra sommaren. Jag blev typ gul som en kines, skitfult. Folk frågade om jag var sjuk eftersom jag hade sån konstig hudfärg. Passa er för överdoser

Ninjasmurf
2005-05-19, 06:10
Vad är det? Och vad gör de?

vARt Får ja tag på de?

Läkemedel som utveckas av Epi Tan. Tror det ska testas i år.
Kännt som barbie pillret...
aftonblaskan länk (http://deliveryc.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,438814,00.html)

Angel
2005-05-20, 12:31
Det finns våtservetter man kan köpa som man stryker över huden,vätar 3timmar och man har en riktigt schysst bränna, blir nästan aldrig ojämt heller.....I like...

Power
2005-05-20, 12:39
Tror nästan att det skönaste sättet är att gå ut och lägga sig i solen och få solbränna på naturlig väg. :naughty:

bear.flowertwig
2005-05-20, 14:30
Dårar kör med psoriasismedicin och smörjer in sig i dieselolja. Ja det funkar. Ja det är helt vansinnigt.