handdator

Visa fullständig version : Sheo; två månader in i deffen.


Sheogorath
2005-05-18, 12:40
Hej,

Här kommer en update med nya mått och bilder. Defftråden med bilder från dagen innan deffen påbörjades finns här: Startbilder 30 mars (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=40741).

Ålder: 22 år
Längd: 185 cm
Vikt: 80,4 kg (-3,2 kg)

Mått:
(alla mått tagna utan pump och avslappnade. Biceps anges dock flexad)

Biceps: 38,1 (-0,6)
Underarmar: 31,1 (+0)
Vader: 37,4 (-1,0)
Lår: 60,2 (-1,5)
Nacke: 36,7 (-1,6)
Midja: 78 (-2,1)
Bröst: 106,5 (+1,0)
Höft: 96,7 (-1,8)

För cirka en vecka sedan fick jag min BF mätt till 10,7%, och jag skulle gissa att det inte förändrat sig sedan dess. Kanske någon decimal ner.

Nog snackat... (har svärtat ansiktet om jag grimaserade fult)

ROMA VICTOR!

Sheogorath
2005-05-18, 12:41
Nu börjar vi med de obligatoriska:

Sheogorath
2005-05-18, 12:42
...

Sheogorath
2005-05-18, 12:43
Ben

Sheogorath
2005-05-18, 12:44
Mer ben...

Jay-Z
2005-05-18, 12:44
Det är officiellt: Jag hatar dig!

Fast å andra sidan blir jag inspirerad till att fortsätta deffa. :D

muddler
2005-05-18, 12:44
fan va grym dubbelbiccen var!! ser riktigt bra ut!! sköna räfflor i pecsen oxå! :hbang:

Sheogorath
2005-05-18, 12:44
Ännu mer BEN:

Sheogorath
2005-05-18, 12:46
Hamstrings... Eller nått.

Sheogorath
2005-05-18, 12:47
Mage. Det här var den enda som var något sånär. Min mage är KASS i nästan alla vinklar. För stora obliquer (kul att böja, trist annars) och för lite rutor.

Sheogorath
2005-05-18, 12:47
Exempel på detta:

Jay-Z
2005-05-18, 12:48
Jag vill se en line-pose. NU. :thumbup:

Sheogorath
2005-05-18, 12:49
Dubbel "bicce" bakifrån.

Sheogorath
2005-05-18, 12:50
Linigare än så här blev det inte. För kass mage :em:. Kallar den "standing relaxed".

Sheogorath
2005-05-18, 12:51
Reat lats.

Sheogorath
2005-05-18, 12:53
C3P0-pose med vader.

hallar
2005-05-18, 12:53
Ser bra ut som alltid. Kör med min standardkommentar om bra fotograf tror jag. Fast vaderna skall piskas efter deffen!!! right?

Sheogorath
2005-05-18, 12:54
Triceps (här skulle vi nog fotat mer: hade mer att ge)

Sheogorath
2005-05-18, 12:55
Come to daddy

Sheogorath
2005-05-18, 12:56
Var är min biceps?

Sheogorath
2005-05-18, 12:57
En lite mer PK variant av första bilden :D.

Karl_alfred
2005-05-18, 12:58
Överkroppen ser ju bra ut, men fråga till både dig och hallar tränar ni inte ben? framförallt vader?

Sheogorath
2005-05-18, 13:00
That's all folks. Har ökat bra i styrka under deffen, men bröstträningen har gått dåligt de senaste två passen. Backat två reps i bänken *cry*. Kommer att köra en laddningsdag i veckan med 1000 kcal extra för att se om det räcker för att komma till rätta med stagnationen, annars så kommer jag avbryta deffen tills jag satt nya PB:n i bröstövningarna, och sen gå på det igen. Minst 1,4 kg till ska bort. Kanske lite mer, beroende på hur magen ser ut.

Sheogorath
2005-05-18, 13:01
Överkroppen ser ju bra ut, men fråga till både dig och hallar tränar ni inte ben? framförallt vader?

Jo, de tränas tungt liksom allt annat (böjer på 125 nu). Vaderna svarar dock dåligt på träningen, så i sommar kommer jag dedikera ett helt pass till vader och tibialis.

hallar
2005-05-18, 13:08
Överkroppen ser ju bra ut, men fråga till både dig och hallar tränar ni inte ben? framförallt vader?

Jodå vi tränar det. Men det kommer sakta men säkert. Böjer bara på 110 kg i dagsläget. Men jag kommer att lägga in fler set i sommar på benträning både hams och quads. Kommer även köra ett helt pass vader med 20 set. Hoppas det kan styra upp det här.

Sheogorath
2005-05-18, 13:09
Det är officiellt: Jag hatar dig!

Fast å andra sidan blir jag inspirerad till att fortsätta deffa. :D

Men du måste vara i bra form nu, eller?

Sheogorath
2005-05-18, 13:10
fan va grym dubbelbiccen var!! ser riktigt bra ut!! sköna räfflor i pecsen oxå! :hbang:

Har ju kassa biceps så jag behövde verkligen den här deffen för att få fram dem, tror jag!

Jay-Z
2005-05-18, 13:12
Men du måste vara i bra form nu, eller?

Nej. Nej. Nej. Nej. Och jag hatar fortfarande dig. :D

Karl_alfred
2005-05-18, 13:13
Jodå vi tränar det. Men det kommer sakta men säkert. Böjer bara på 110 kg i dagsläget. Men jag kommer att lägga in fler set i sommar på benträning både hams och quads. Kommer även köra ett helt pass vader med 20 set. Hoppas det kan styra upp det här.
Okej låter bra brothers!

Slartibartfast
2005-05-18, 13:14
Ser riktigt hårt och bra ut! Hur långt ska du deffa?

Sheogorath
2005-05-18, 13:14
Nej. Nej. Nej. Nej. Och jag hatar fortfarande dig. :D

Men din avatar ser ju riktigt stabil ut?

Dymion
2005-05-18, 13:14
Brutalt!! *flex*
Fast biceps släpar en aning kanske, bara att rocka på! :hbang:

Sheogorath
2005-05-18, 13:16
Ser riktigt hårt och bra ut! Hur långt ska du deffa?

Åtminstone tills jag satt nya PB i mina tre bröstövningar SAMT förlorat MINST 1,4 kg till. Sen får det ta hur lång tid det vill. Det är spegeln som avgör. Naturligtvis får jag inte börja sacka efter i någon annan muskelstyrka heller, men det är bara bröst som klarat deffen sämre.

Ectomorph
2005-05-18, 13:17
Bra jobbat Sheo! :)
Fast jag saknar lite jäklar anamma i blicken!

Sheogorath
2005-05-18, 13:21
Bra jobbat Sheo! :)
Fast jag saknar lite jäklar anamma i blicken!

Får lägga upp nån böj-film, då *flex*. Hallar, fixa kamera, jävla rikemansbarn!

palme
2005-05-18, 13:22
Brutalt!! *flex*
Fast biceps släpar en aning kanske, bara att rocka på! :hbang:

Jag tycker det ser ut som allting släpar...

Förstår ingen meningen med att deffa när man inte har nåt att visa. Men visst kör hårt.

Ectomorph
2005-05-18, 13:23
Får lägga upp nån böj-film, då *flex*. Hallar, fixa kamera, jävla rikemansbarn!

haha!!!

hallar
2005-05-18, 13:26
Får lägga upp nån böj-film, då *flex*. Hallar, fixa kamera, jävla rikemansbarn!

Jag håller på att kolla upp det! Skall försöka robba gammelmannen på lite pluringar, fast det är inte alltid lätt att förklara varför jag behöver vissa saker, som t ex en kamera för att filma mina böjar. Eller det kommer han ju att fatta *flex*

Scratch89
2005-05-18, 13:37
Fyfan vad bra det ser ut Hannes!
När jag såg de första bilderna tyckte jag att du inte var så mycket hårdare eller större än mig, men nu ser jag att det här ser RIKTIGT bra ut! Fyfan! Motiverad att börja igen nästan. Fast när man bor hemma och tvingas äta falukorv är det svårt att deffa... :(

Men som sagt! Ser skitbra ut! Ner ett par kilo till bara! :thumbup:

Calleman
2005-05-18, 13:47
Ser bra ut! Ytterligare motivation nu under deffen!

Calleman
2005-05-18, 13:48
Jag tycker det ser ut som allting släpar...

Förstår ingen meningen med att deffa när man inte har nåt att visa. Men visst kör hårt.

Totalt meningslös kommentar!

Tycker han har en bra fitnesskropp! Alla vill inte se ut som kylskåp ;)

Bengan
2005-05-18, 14:13
Totalt meningslös kommentar!

Tycker han har en bra fitnesskropp! Alla vill inte se ut som kylskåp ;)

LOL :hbang:

Bengan
2005-05-18, 14:15
Hannes du får lära mig den där fina nazistposen. Den rockar :hbang:

IfK
2005-05-18, 14:28
Jag tycker det ser ut som allting släpar...

Förstår ingen meningen med att deffa när man inte har nåt att visa. Men visst kör hårt.

Hahaha. Det där var nog det fjantigaste jag läst.
Mår du bra av att försöka trycka ner folk, eller? Ja, försöka, för du lyckas banne mig inte.

tossefar
2005-05-18, 14:38
Det här kanske du svarat på innan... men varför ser dina bröst så tokiga ut? :confused:

Officer
2005-05-18, 14:49
Ehh, vadå fjantigaste ni läst osv osv? Vadå onödig kommentar? Det är ett bedömningsforum, varför ska ni få säga "ser skitbra ut!" osv medans Palme eller någon annan med lite mer kritisk synvinkel inte ska få säga att det ser ut som det släpar? Han sade faktiskt inte "haha det ser skit ut lägg dig" eller något, det var en fullt kritisk bedömning av Palme genom att säga att allt släpar.

Så sluta upp med detta jävla skitsnack i alla medlemsbildstrådar med massa nybörjarfolk som säger att det ser "skitbra ut" hit och dit till folk som har tränat ett par månader och fått några linjer här och där, försök att ge kritik istället..

palme
2005-05-18, 14:52
Kan bara hålla med AP. Ni prisar sheo och säger att han har värsta kroppen.

Ärligt killen är bara smal. Det är ni som är elaka inte jag.

jwzrd
2005-05-18, 14:52
Ehh, vadå fjantigaste ni läst osv osv? Vadå onödig kommentar? Det är ett bedömningsforum, varför ska ni få säga "ser skitbra ut!" osv medans Palme eller någon annan med lite mer kritisk synvinkel inte ska få säga att det ser ut som det släpar? Han sade faktiskt inte "haha det ser skit ut lägg dig" eller något, det var en fullt kritisk bedömning av Palme genom att säga att allt släpar.

Så sluta upp med detta jävla skitsnack i alla medlemsbildstrådar med massa nybörjarfolk som säger att det ser "skitbra ut" hit och dit till folk som har tränat ett par månader och fått några linjer här och där, försök att ge kritik istället..

Var är dina bilder?

Officer
2005-05-18, 14:52
Var är dina bilder?


Det är ett bedömningsforum, man får faktiskt bedöma utan att behöva lägga in bilder själv. Bara för att jag inte är lika grooov som Sheo så har jag väl ändå rätten till att kritisera?

Bengan
2005-05-18, 14:54
Kan bara hålla med AP. Ni prisar sheo och säger att han har värsta kroppen.

Ärligt killen är bara smal. Det är ni som är elaka inte jag.
Och han kanske trivs med det? Han kasnke inte vill se ut som ett fläskberg, alla har olika värderingar på hur en kropp ska se ut, försöka komma med positiv kritik.

palme
2005-05-18, 14:56
Var är dina bilder?

Tro mig AP är både större och hårdare än sheo. Syns att han tränar iaf.


Tycker ni är jävligt kinkiga på det här forumet, man lägger upp bilder för att få kritik, inte höra shit vad bra du är! För det är kanske 5% som är så pass bra för att förtjäna att höra sånt.
Resten är ett work in progress och förtjänar ÄRLIG kritik. Inte massa ryggdunkeri.

jwzrd
2005-05-18, 14:56
Det är ett bedömningsforum, man får faktiskt bedöma utan att behöva lägga in bilder själv. Bara för att jag inte är lika grooov som Sheo så har jag väl ändå rätten till att kritisera?

Javisst. Men som du och palme verkar mena: varför säga något om det du säger inte är konstruktiv kritik (antar att det är det ni menar)? Några är onödigt positiva kanske, ni är onödigt negativa. Palme är den retsamma typen, så han vet inte bättre, men jag trodde du visste bättre? Lite onödigt kanske?

jwzrd
2005-05-18, 14:57
Tro mig AP är både större och hårdare än sheo. Syns att han tränar iaf.


Tycker ni är jävligt kinkiga på det här forumet, man lägger upp bilder för att få kritik, inte höra shit vad bra du är! För det är kanske 5% som är så pass bra för att förtjäna att höra sånt.
Resten är ett work in progress och förtjänar ÄRLIG kritik. Inte massa ryggdunkeri.

Visst, men samtidigt har folk olika ambitionsnivå, träna olika länge, inte samma kemiska förutsättningar osv.

Officer
2005-05-18, 14:59
jwzrd du har rätt till en viss del, vi kanske låter negativa som fan men det är _faktiskt_ sant det både jag och palme säger.. Är bara så jävla trött på denna "ser skitbra ut"-mentalitet. Är det ett jävla peppningsforum? Kanske det, men jag tror mer på kritik för att komma fram i utvecklingen.


Jaja, nog från min sida, jag har fått mitt sagt iaf, orkar inte tjafsa.

jwzrd
2005-05-18, 15:02
jwzrd du har rätt till en viss del, vi kanske låter negativa som fan men det är _faktiskt_ sant det både jag och palme säger.. Är bara så jävla trött på denna "ser skitbra ut"-mentalitet. Är det ett jävla peppningsforum? Kanske det, men jag tror mer på kritik för att komma fram i utvecklingen.


Jaja, nog från min sida, jag har fått mitt sagt iaf, orkar inte tjafsa.

Och jag håller med dig att det är onödigt att slicka någon i röven, men jag tycker inte Sheos röv blir slickad i den här tråden. Titta tex i Slartis bildtråd, inte fan är det någon Kjellström i den tråden heller. Jag ser inte dig vara där och härja om att han inte är grov som ett monster. Slarti är ju tom extremt tydlig med att han strävar efter ett långt ifrån grovt ideal!

Det du och palme håller på med är att tracka Sheo för att ni tycker han är töntig. Inte svårare än så men jävligt onödigt.

hallar
2005-05-18, 15:14
jwzrd du har rätt till en viss del, vi kanske låter negativa som fan men det är _faktiskt_ sant det både jag och palme säger.. Är bara så jävla trött på denna "ser skitbra ut"-mentalitet. Är det ett jävla peppningsforum? Kanske det, men jag tror mer på kritik för att komma fram i utvecklingen.


Jaja, nog från min sida, jag har fått mitt sagt iaf, orkar inte tjafsa.

Kan du inte ge lite feedback till mina bilder med? Jag ligger endel efter Sheo och skulle uppskatta lite (svidande) kritik :)

TCOG
2005-05-18, 15:16
håller med palme ;)

Officer
2005-05-18, 15:19
Att ta Slarti's bildtråd som exempel är nog lite att ta i från din del, då jag inte har någon anledning till att hacka på Slarti då jag mest anser han som en sorts clown (en ganska rolig sådan också) på Kolo som har kul jämförelser mellan sig själv och Brad. Lite svårt att ta han på allvar med hans utveckling (muskulärt) när han ändå bara larvar runt. OBS menar inte att han ser dålig ut, jag menar bara att jag inte ser någon anledning att kommentera hans bildtråd.

Jag är en riktigt trevlig kille egentligen, inte så att jag vill att ni ska tro att jag tycker jag är bättre än hela bunten här för att jag trycker ner Sheo, men det är just Sheo pga hans attityd och att han verkar så intensivpluggad a'la Medusa för att sedan göra en massa jäkla uppläxningar och påståenden och övertyganden om hur man ska utföra dittan och dattan. Lite löjligt då han inte har mycket att visa upp själv.
Hannes är säkert en jättetrevlig person för övrigt men han kanske ska ta och tagga ner lite när det gäller bodybuilding? För när han lägger upp bilder sen som absolut inte motsvarar läsarnas förväntningar av hans "kunskap" så blir det lite av en besvikelse ;)

Slartibartfast
2005-05-18, 15:19
Kan bara hålla med AP. Ni prisar sheo och säger att han har värsta kroppen.

Ärligt killen är bara smal. Det är ni som är elaka inte jag.

Han är mera åt Brad Pitt-hållet, ja, man jag bedyrar att Brad har bra fysik så följaktligen tycker jag även att sheo har det.

Det sagt så blir din kommentar "Ser mycket bättre ut än brad!!! Kör hårt mannen!" i min bildtråd en som jag värdesätter högt, eftersom du inte är lätt att impa på. :thumbup:

palme
2005-05-18, 15:23
Han är mera åt Brad Pitt-hållet, ja, man jag bedyrar att Brad har bra fysik så följaktligen tycker jag även att sheo har det.

Det sagt så blir din kommentar "Ser mycket bättre ut än brad!!! Kör hårt mannen!" i min bildtråd en som jag värdesätter högt, eftersom du inte är lätt att impa på. :thumbup:

Nej du är mycket grövre än sheo. Sen är du skrämmande lik brad, en riktig look-a-like! Därav kommentaren.

Slartibartfast
2005-05-18, 15:33
Nej du är mycket grövre än sheo.

Kanske det, men rejält fetare också.

Sen är du skrämmande lik brad, en riktig look-a-like! Därav kommentaren.

HA HA! :laugh:

Tigerkotten
2005-05-18, 16:47
Jag tycker det ser ut som allting släpar...

Förstår ingen meningen med att deffa när man inte har nåt att visa. Men visst kör hårt.


Och ni snackar om positiv kritik, isåfall räcker det att säga mer massa och det ser bra ut. För allt KAN inte släpa, isåfall är det jämt fördelat eller hur?

Positiv kritik är mera, lite mera baksida axlar skulle behövas kanske denna övning ***** etc. Eller har jag fel? Massa vill dom flesta ha, inte många som har kommit till en fysik dom är nöjda iaf.

Bara för man visar bilder så behöver folk inte klanka ner den personen, och isåfall ge kritik som ger något. Bara bra om man är motiverad, men folk tar kritik på olika sätt. Sedan så har man olika gener så folk växer lättare den andra såklart med.



Men övrigt så ser det bra ut sheo, bara jobba vidare med deffen tills du är nöjd :) Hoppas du får den magen du är efter

Slartibartfast
2005-05-18, 17:09
Titta tex i Slartis bildtråd, inte fan är det någon Kjellström i den tråden heller.

Du polarn, jag har åtminstone "rätt" att deffa. Jag kanske inte har så mycket muskler, men FETT hade jag desto mera av.

Tigerkotten
2005-05-18, 17:12
Alla har rätt till och deffa om det får dom att må bättre :)

Slartibartfast
2005-05-18, 17:13
Lite svårt att ta han på allvar med hans utveckling (muskulärt) när han ändå bara larvar runt. OBS menar inte att han ser dålig ut, jag menar bara att jag inte ser någon anledning att kommentera hans bildtråd.

Vadå larvar runt? Har du sett mig träna? Jag tar träning på mera allvar än de flesta.

Så om t.ex. Herkulez "larvade runt" skulle du inte kommentera hans bilder heller?

IfK
2005-05-18, 17:28
Alla vill inte se ut som den allsmäktige Ronnie Coleman. Tycker man att Sheo har en bra fysik, säger man väl så?

Trodde det var en subjektiv bedömning man skulle ge, inte gå efter några särskilda krav..

Jense
2005-05-18, 17:30
ja det ser ut som du kommit en bit på vägen, jag had inte deffat förens till jul nångång. men det är klart.. inte kul att va fet

hultman
2005-05-18, 18:08
Jag tycker att det ser bra ut.
Alla vill inte vara muskelmonster med kroppar som de flesta tycker ser förjävliga ut, och jag tycker heller inte att han ser otränad och smal ut.

Fortsätt pumpa bara, om du nu vill bli större :)

jwzrd
2005-05-18, 18:33
Du polarn, jag har åtminstone "rätt" att deffa. Jag kanske inte har så mycket muskler, men FETT hade jag desto mera av.

Jag menade inte att kritisera dig på något sätt, bara att om man vill så går det. Ingen på kolozzeum är världsklass direkt. Men jag ser ingen palme som är där och härjar. Alltså handlar det om något annat än fysiken och vad nu det är så hajar jag inte vad det gör i Sheos bildtråd.

Baan
2005-05-18, 18:46
Jag menade inte att kritisera dig på något sätt, bara att om man vill så går det. Ingen på kolozzeum är världsklass direkt. Men jag ser ingen palme som är där och härjar. Alltså handlar det om något annat än fysiken och vad nu det är så hajar jag inte vad det gör i Sheos bildtråd.

förstår att du vill lägga det snällt (elelr så kanske jag inte förstår alls?) men är det vi försöker säga här att är tämligen uppenbart att palmes sågning inte har jättemycket med bilderna att göra utan snarare att han har något, eller ganska mycket mo killen i fråga. onödigt i vilket fall, vad är poängen, någon sorts omvänd trycka ner någon psykologi så att han tränar bättre? bläh.

sen ser jag folk kommentera att det blir för mycket peppningsforum och sånt skit, jaha och? det är ju självklart att det är mycket "ser bra ut" även om det klockrent ser skit ut jämfört med en proffsbyggare men det är inte det handlar om heller. Om man skule vara riktigt elak och bedömma alla stenhårt så hade ju väldigt få, om någon, fått särskilt många positiva kommentarer.
Vad är fel med lite rövslickeri ? inget alls :D

edit:

glömde kommentera bilderna *slap*

tycker inte du behöver deffa men visst det är upp till dig. överkroppen ser proportionell ut, det är väl inget som "släpar" direkt just där. Benen däremot känns lite efter, visst lite markeringar finns det men framförallt mer massa skulle jag prioritera. Visst kanske lite svårt fixa mitt i en deff, men kanske något att tänka på

hultman
2005-05-18, 20:02
Ja, precis.
Jag betvivlar starkt att någon som lägger upp bilder på sig själva vill bli totalsågade och höra hur jävla små de är, då lär de knappast stanna länge.

Bengan
2005-05-18, 20:07
Vad jag vet så är kolo inte nån mötesplats för 50+ armar utan för alla som tränar och vill dela med av sina ideer och få lite kritik.

IfK
2005-05-18, 20:53
Du har helt fel, Bengan.. Palme sa till mig att man måste väga 140 kg rippad för att få höra att man gjort ett bra jobb..

SchiVen
2005-05-18, 21:03
Sieg Heil! haha :booty:

- hehe.. naerå men rippade pecs!
Något jag själv saknar *cry*

obesogen
2005-05-18, 21:38
Jag är en riktigt trevlig kille egentligen, inte så att jag vill att ni ska tro att jag tycker jag är bättre än hela bunten här för att jag trycker ner Sheo, men det är just Sheo pga hans attityd och att han verkar så intensivpluggad a'la Medusa för att sedan göra en massa jäkla uppläxningar och påståenden och övertyganden om hur man ska utföra dittan och dattan. Lite löjligt då han inte har mycket att visa upp själv.
Hannes är säkert en jättetrevlig person för övrigt men han kanske ska ta och tagga ner lite när det gäller bodybuilding? För när han lägger upp bilder sen som absolut inte motsvarar läsarnas förväntningar av hans "kunskap" så blir det lite av en besvikelse ;)

Offtopic:
Jag håller med Jwzrd.
Bara för att man är stor som ett hus betyder det inte att man "vet" hur man tränar rätt. Personer har olika mål med träningen. Jag tycker bara det är kul med diskussioner ang. träning och det bidrar sheo med. Personligen studerar jag till sjukgymnast och tycker mig veta hur man ska träna, jag är verkligen inte stor som ett hus, däremot ser jag folk som är det träna fel dagligen på gymmet. I långa loppet kommer skadorna komma som ett brev på posten, men massa kan man bygga ändå. Jag undviker att påpeka för någon på gymmet att de tränar fel för då skulle man inte få göra annat under passet.
Jag kan förstå vad du menar med att "kunskapen blir lite av en besvikelse", man lyssnar inte lika bra på en dietist som är tjockis. Men i det här fallet tycker jag inte det riktigt är applicerbart. Det är bara trångsynt att tänka att "han är stor, han måste veta vad han håller på med". Mina erfarenheter är att det är inte särskilt svårt att lägga på sig muskler snabbt om man tar till de medel som finns att tillgå på marknaden, men det är ett helt annat ämne.

Ontopic: Jag tycker det ser bra ut sheo, men mer ben och framförallt vader som många andra har påpekat. Annars skulle det inte skada med mer massa overall, deffar du mycket längre till tror jag också att du bara kommer se smal ut.

Halldin
2005-05-18, 22:48
*Sniff sniff*
Börjar lukta Exhale i denna tråden.

RobbeliRobban
2005-05-19, 09:00
Pecs och trapz är helt ok. syns att det finns en hel del muskler, men du är väldigt mager, mycket mcDonalds och capricciosa är min rekommendation.

TCOG
2005-05-19, 09:04
Offtopic:
Mina erfarenheter är att det är inte särskilt svårt att lägga på sig muskler snabbt om man tar till de medel som finns att tillgå på marknaden, men det är ett helt annat ämne.


dina erfarenheter?

ooooonej, säg att inte att du tror att man blir stor på 1 vecka om man tar till "medel"? :sleep:

mm, det är verkligen så mycket lättare att lägga på sig muskler om man tar medel? *rolleyes*

Jay-Z
2005-05-19, 09:19
mm, det är verkligen så mycket lättare att lägga på sig muskler om man tar medel? *rolleyes*

Ja.

TCOG
2005-05-19, 09:24
Ja.

haha, är det därför det finns folk som har apotek hemma som ser ut som dom ens aldrig tränat i hela sitt liv och tar 80kg i bänk?

öppna ögonen pojk ;)

mystic[-_-]
2005-05-19, 09:28
haha, är det därför det finns folk som har apotek hemma som ser ut som dom ens aldrig tränat i hela sitt liv och tar 80kg i bänk?

öppna ögonen pojk ;)

Tror han menar om kost, träning och vila sköts rätt ;) Då är det lättare

Jay-Z
2005-05-19, 09:30
haha, är det därför det finns folk som har apotek hemma som ser ut som dom ens aldrig tränat i hela sitt liv och tar 80kg i bänk?

öppna ögonen pojk ;)

Öppna ögonen själv. Och pojken i sammanhanget är nog du, ska du se. ;)

Är det inte lättare att lägga på sig muskler med hjälp av AAS än utan? Det vet du lika väl som jag.

Sedan att det säkerligen finns en jävla massa folk där ute med fulla apotekskåp som trots det inte är stora, som du säger, det är en helt annan grej att diskutera.

Edit: Under förutsättningarna som mystic nämnde. Men jag tror säkert att den som äter dåligt och tränar dåligt med AAS får bättre resultat än en som äter dåligt och tränar dåligt utan AAS.

Jet
2005-05-19, 09:32
Luktar Exhale.... Naturligtvis behöver man inte vara elak, men att hela tiden hålla på och hylla varenda person som lägger upp bilder gynnar väl ingen.

Tror ni att fotbollskillar hela tiden får höra "Gud vad bra du är, nästa Zlatan", bara för att de kan kicka boll....??

Om nu Sheo vill "deffa" och vara snitsig till sommaren så är det helt ok, men att påstå att det är mycket till kropp är att ljuga, och då menar jag INTE att alla ska se ut som Belgian Blue killar.
Varför Palme hyser agg mot killen(eller om han gör det) vet jag ej, men att enbart höja till skyarna har aldrig varit det bästa sättet för utveckling.

Slartibartfast
2005-05-19, 09:39
Förstår inte varför folk klankar ner på sheo när killar som Castro och AdrenalineRush höjdes till skyarna.

Det kanske i och för sig bara var discokillar som gillade dem också. ;)

Jet
2005-05-19, 09:45
Förstår inte varför folk klankar ner på sheo när killar som Castro och AdrenalineRush höjdes till skyarna.

Det kanske i och för sig bara var discokillar som gillade dem också. ;)

Jag klankar inte på Sheo, jag pratar bara om företeelsen... Och Castro hade/har mer muskler men det är iofs oviktigt

Slartibartfast
2005-05-19, 10:15
då jag inte har någon anledning till att hacka på Slarti då jag mest anser han som en sorts clown

"How am I funny, like a clown? What is so funny about me? What the FUCK is so funny about me? Tell me. Tell me what's funny." -Joe Pesci

Halldin
2005-05-19, 10:16
Luktar Exhale.... Naturligtvis behöver man inte vara elak, men att hela tiden hålla på och hylla varenda person som lägger upp bilder gynnar väl ingen.

Tror ni att fotbollskillar hela tiden får höra "Gud vad bra du är, nästa Zlatan", bara för att de kan kicka boll....??

Om nu Sheo vill "deffa" och vara snitsig till sommaren så är det helt ok, men att påstå att det är mycket till kropp är att ljuga, och då menar jag INTE att alla ska se ut som Belgian Blue killar.
Varför Palme hyser agg mot killen(eller om han gör det) vet jag ej, men att enbart höja till skyarna har aldrig varit det bästa sättet för utveckling.
Ja, jag håller med. Men man ska ju inte vara taskig heller. Kändes nästan som att alla tog ut det på Sheo. :)

Sen syftade min kommentar också på det att tråden kapades med att en annan medlem lade upp en bild på sig själv. Dryg nedlåtande attityd + skamlösa trådkapningar med bilder på sig själv = Exhale. :D

JJ
2005-05-19, 10:20
Folk får väl för fan kommentera som de vill, det är upp till Sheo att välja vem han vill lyssna på. Han vet självklart om att han (ännu) inte är något massamonster.

Halldin
2005-05-19, 10:21
Folk får väl för fan kommentera som de vill, det är upp till Sheo att välja vem han vill lyssna på. Han vet självklart om att han (ännu) inte är något massamonster.
Ja men vafan, att säga att det inte ser ut som han tränar kan fan inte föra något gott med sig. Vissa tar åt sig mer än andra, bara onödigt att skriva så.

JJ
2005-05-19, 10:27
Ja men vafan, att säga att det inte ser ut som han tränar kan fan inte föra något gott med sig. Vissa tar åt sig mer än andra, bara onödigt att skriva så.

Jo, precis. Jag syftade mer på att vissa bara skriver "Kanon Sheo". Jag tycker det är ok, jag ser det som en uppmuntran på vägen från någon som kanske inte kan, vill eller orkar göra en mer utförlig bedömning men ändå tycker att han gjort ett bra jobb (bra JJ, kort mening). Endast Sheo kan ju ta ställning till hur mycket massa han vill ha, kritik ska vara saklig. Att Palme skrev som han skrev är också helt ok förutom att han skrev det elakt vilket inte tillför något.

Pez
2005-05-19, 11:49
Trådkapningar är inte ok - vill Myten lägga upp bilder så får han göra så i en egen tråd. Det är inte ok att tracka ner på folk heller, men så är inte fallet här - att det blir lite av en "nedrackning" är pg av att en del bestämmer sig för att polarisera sina kommentarer då det flödar med enbart positiva kommentarer i början av tråden.. man ska vara ärlig och enbart skriva det man kan stå för.. Palme et cohorts anser jag vara kapabla till att säga precis samma sak direkt till sheo som dom gjort i tråden hittills, inget fel på det.

Sen kan man påpeka att det inte är något konstruktivt i att vara taskig i sin jakt på att vara så "ärlig" som möjligt, men det är inte vad som skett här... inte än iallafall.

Summa summarum - kapa inte trådar, skriv bara sånt ni kan stå för och se till att vara lite balanserade i era bedömningar för att undvika att folk tar illa upp - ärlig är inte lika med taskig.

Myten - lägg inte upp bilder på dig själv i andras trådar om det inte efterfrågas eller är "called for". Tack.

Sheogorath
2005-05-19, 17:43
Fyfan vad bra det ser ut Hannes!
När jag såg de första bilderna tyckte jag att du inte var så mycket hårdare eller större än mig, men nu ser jag att det här ser RIKTIGT bra ut! Fyfan! Motiverad att börja igen nästan. Fast när man bor hemma och tvingas äta falukorv är det svårt att deffa... :(

Men som sagt! Ser skitbra ut! Ner ett par kilo till bara! :thumbup:

Tack! Kul att höra att du gillar mina resultat! Är faktiskt riktigt nöjd med hur linjerna kommit fram! Nu börjar hallar snacka om att avbryta deffen för att han inte orkar höra hur små ben han har ( :D :D :D ), men jag ska nog köra på som jag tänkt och låta allt ta sin tid. Mina ben kommer, det är jag övertygad om. Och vaderna ska som sagt få så jävla mycket pisk att de inte vet vad de heter.

Sheogorath
2005-05-19, 17:48
Det här kanske du svarat på innan... men varför ser dina bröst så tokiga ut? :confused:

Pectus excavatum; trattbröst. Medfödd men ej genetisk missbildning som gör att sternum är ner/insjunken i bröstkorgen, vilket ger ett deformerat bröstben (bildar en grop), vilket i sin tur gör att revbenen kommer att kröka sig så att de dels putar ut lite under bröstbenet (ger högt sittande "kulmage" i allvarliga fall) samt att bröstkorgen får ett mindre omfång än den skulle ha annars. Började delvis styrketräna för att jag aldrig "vågade" visa mig utan tröja innan, vilket blev ett socialt handikapp. Man kan operera det men det är ett tämligen komplicerat och smärtsamt ingrepp där man trycker in en skena under bröstbenet som man sedan "bänder ut" så att bröstbenet trycks ut så att det blir rakt. I samband med detta får man flytta på muskelfästen etc. i regionen.

Sheogorath
2005-05-19, 17:52
Jag tycker att det ser bra ut.
Alla vill inte vara muskelmonster med kroppar som de flesta tycker ser förjävliga ut, och jag tycker heller inte att han ser otränad och smal ut.

Fortsätt pumpa bara, om du nu vill bli större :)

Som sagt. 92 kg tävlingsform är målet. Sen ska jag vinna AF-tävlingar. Så är det med det :thumbup:.

Sheogorath
2005-05-19, 17:53
Sieg Heil! haha :booty:

- hehe.. naerå men rippade pecs!
Något jag själv saknar *cry*

Älskar posen själv. Tittade på Pumpin' och blev inspirerad :hbang:.

Sheogorath
2005-05-19, 17:59
Offtopic:
Jag håller med Jwzrd.
Bara för att man är stor som ett hus betyder det inte att man "vet" hur man tränar rätt. Personer har olika mål med träningen. Jag tycker bara det är kul med diskussioner ang. träning och det bidrar sheo med. Personligen studerar jag till sjukgymnast och tycker mig veta hur man ska träna, jag är verkligen inte stor som ett hus, däremot ser jag folk som är det träna fel dagligen på gymmet. I långa loppet kommer skadorna komma som ett brev på posten, men massa kan man bygga ändå. Jag undviker att påpeka för någon på gymmet att de tränar fel för då skulle man inte få göra annat under passet.
Jag kan förstå vad du menar med att "kunskapen blir lite av en besvikelse", man lyssnar inte lika bra på en dietist som är tjockis. Men i det här fallet tycker jag inte det riktigt är applicerbart. Det är bara trångsynt att tänka att "han är stor, han måste veta vad han håller på med". Mina erfarenheter är att det är inte särskilt svårt att lägga på sig muskler snabbt om man tar till de medel som finns att tillgå på marknaden, men det är ett helt annat ämne.

Ontopic: Jag tycker det ser bra ut sheo, men mer ben och framförallt vader som många andra har påpekat. Annars skulle det inte skada med mer massa overall, deffar du mycket längre till tror jag också att du bara kommer se smal ut.

Har alltid haft ett ganska slimmat ideal, och är inte alls missnöjd med min allmänmassa. Egentligen är jag väldigt nöjd med hur stor jag är, men eftersom jag blir motiverad av styrkeökningar så växar man ju lite helatiden. Sen vill jag ju tävla också, och då behöver jag mer massa. När man möter folk man inte träffat på ett halvår eller mer så blir det ju kommentarer om "hur stor man blivit", så även om man inte kan mäta sig med biffarna på det här forumet så är man ju ändå ovanligt vältränad ute i den "riktiga världen".

Sheogorath
2005-05-19, 18:04
Ja men vafan, att säga att det inte ser ut som han tränar kan fan inte föra något gott med sig. Vissa tar åt sig mer än andra, bara onödigt att skriva så.

Jag är ingen lite pojke som sitter hemma och gråter för att elaka människor på Kolozzeum säger att det inte ser ut som om jag tränat, eller vad de nu skriver. Jag vet ju själv hur jag ser ut, för bövelen :cool:. Även om ögonen sitter på mig, så är det ögon.

tenchi
2005-05-19, 18:09
Pecs och trapz är helt ok. syns att det finns en hel del muskler, men du är väldigt mager, mycket mcDonalds och capricciosa är min rekommendation.

fan va skönt att du rekommenderar donken.... tryckte precis 4 cheese efter benpasset ;)

Halldin
2005-05-19, 18:35
Jag är ingen lite pojke som sitter hemma och gråter för att elaka människor på Kolozzeum säger att det inte ser ut som om jag tränat, eller vad de nu skriver. Jag vet ju själv hur jag ser ut, för bövelen :cool:. Även om ögonen sitter på mig, så är det ögon.
Det tror jag säkert, jag tänkte mer i allmänhet och inte just bara på dig.

n1tro
2005-05-19, 18:40
Pectus excavatum; trattbröst. Medfödd men ej genetisk missbildning som gör att sternum är ner/insjunken i bröstkorgen, vilket ger ett deformerat bröstben (bildar en grop), vilket i sin tur gör att revbenen kommer att kröka sig så att de dels putar ut lite under bröstbenet (ger högt sittande "kulmage" i allvarliga fall) samt att bröstkorgen får ett mindre omfång än den skulle ha annars. Började delvis styrketräna för att jag aldrig "vågade" visa mig utan tröja innan, vilket blev ett socialt handikapp. Man kan operera det men det är ett tämligen komplicerat och smärtsamt ingrepp där man trycker in en skena under bröstbenet som man sedan "bänder ut" så att bröstbenet trycks ut så att det blir rakt. I samband med detta får man flytta på muskelfästen etc. i regionen.

jag tror jag också har det där

Sheogorath
2005-05-19, 18:43
Det tror jag säkert, jag tänkte mer i allmänhet och inte just bara på dig.

Visst, jag vet mer än en som troligen skulle ta väldigt illa vid sig av allt som skrivits i den här tråden, och vad som kanske glöms (men troligast är kanske att det inte rör dem i ryggen) är att den här tråden läses av andra som, hör och häpna, är sämre utvecklade än jag och till på köpet kanske redan har fått sig en törn, och då börjar tveka på sig själva och sina framgångar. Synd, när det här är ett forum som förhoppningsvis ska inspirera folk att nå dit de aldrig trott var möjligt. Till er eventuella anonyma som håller er i bakgrunden vill JAG ge en rejäl klapp på axeln och säga: Kämpa på, och om de inte kan vara glada för er skull, well... Fuck them *flex*.

MB2005
2005-05-20, 05:13
Jag tycker det ser bra ut. Jag skulle dock slutat deffen nu och gått in på en överätningsperiod och då väl lagt prioritering på det mesta för att få upp totalmassan så att säga. Ben behövs mer av, bröstet och armarna kan slaktas än mer. Grund symmetrin är bra, nu fattas mer kött på benen innan nästa deff. Ha som vana att alltid lägga mest fokus på 1: Ben, 2: Axlar, 3: Bröst. Benen är något du i stort aldrig kan få för mycket av. Axlarnma justerar bredden på fysiken tillsammans med ryggen. Bröstet ger dig ett mer "massivt" intryck. Variera träningen under uppbyggnaden, hitta det som fungerar för dig men lås dig aldrig för ett exakt antal set eller reps så som övningar.

Vad du kan göra nu är att starta uppbyggnaden och detta under en 4 veckorsperiod. Därefter mäter du kroppsfett och ökningar i massa för att under nästföljande 2 veckor starta en deff. Ur ett längre tidsperspektiv får du mer stabila fettdepåer, du får merkontroll på din fysik och riskerar inte att drabbas av det där som följer med en längre bulk, nämligen en allt för stor fettansamling som helt plötsligt bara fanns där :)

Proteinintaget hålls högt under båda faserna. Lägg prioritering på en viss muskelgrupp under första 4 veckorsperioden. Exempelvis benen. Nästföljande bröst osv. Vad man kan göra där är att köra ben 2ggr i veckan, det kan låta mycket men det handlar om återhämtning. Kör du många reps och set per pass så behöver du lång vila, upp till 2 veckor för benen har jag erfarit. Kör du däremot ett pass i början av veckan för styrka/lågreps och ett i slutet av veckan med högre repsomfång så behöver du inte lika lång återhämtning. Det kan vara värt ett försök, det lovar jag dig. 4 veckor 2ggr i veckan, deff 2 veckor med 1 veckas benvila. Därefter ben 1 gång i veckan och prioriteringen flyttas vidare till exempelvis bröst.
Lågreps kan innebära knäböj 3-5x5, benspark 3x5 måndag, benpress 10-15 x 5, benspark 10-15 x 3 torsdag(bara ett av många exempel).

När det kommer till snabba öknoingar så handlar det om kosten du för. Utnyttja tde kritiska timmarna på dygnet, dessa ligger kring din träning. Målet före, målet direkt efter och målet en-1½ timme efter detta. Det är då du kan förse din kropp med energin den behöver och byggstenarna i rikliga mängder för uppbyggnaden. Återstoden av dygnet sänker du kolhydraterna efter dygnets timmar, dvs ju senare på dygnet ju mindre kolhydrater. Proteinet håller du som sagt högt.

Good luck!

Ice
2005-06-11, 17:39
Ryggen har du lyckats bra med Sheogorath
.!! :hbang: Den vart bättre efter deffen...Lyckades bra där!!! :thumbup:

aliquis
2005-07-18, 15:35
deff is the shit, du ser ju inte så grov ut men det ser ju bra ut ändå... åh, jag som e tjock :D

Sheogorath
2005-07-18, 20:34
deff is the shit, du ser ju inte så grov ut men det ser ju bra ut ändå... åh, jag som e tjock :D

Står nu i valet och kvalet mellan att ta lite lättare på byggningen och satsa på MMA/BJJ, eller gå efter planerna och lägga på mig sådär 13 kg mer muskler och komma in som en deffad 92-kilogrammare till AF-kvalet 2010... Vi får se :D.

Sheogorath
2005-07-18, 20:36
Ryggen har du lyckats bra med Sheogorath
.!! :hbang: Den vart bättre efter deffen...Lyckades bra där!!! :thumbup:

Tackar. Ryggen har alltid svarat bra på min träning. Kul, eftersom det sägs att ryggen tydligen ska vara svår att träna.

MrBoris
2005-07-18, 20:39
mer muskler mer muskler! *flex* *flex* *flex*

Sheogorath
2005-07-18, 20:40
mer muskler mer muskler! *flex* *flex* *flex*

Du säger det alltså... Ja, för fan. Mer muskler ska det bli oavsett. *flex*

Stab
2005-07-19, 00:19
Var är dina bilder?

AP is on another level *screwy*

ontopic : tycker det ser bra ut sheo, lite mer bröst hade dock behövts

Sheogorath
2005-07-19, 07:52
AP is on another level *screwy*

ontopic : tycker det ser bra ut sheo, lite mer bröst hade dock behövts

Tackar. Här byggs det för fullt fortfarande. Det där med bröst är skumt. Med tröja på är bröst min mest framträdande muskelgrupp, men med tröja av står folk i två läger. Vissa säger att de är jättebra, andra tycker det inte. Det har antagligen att göra med hur man ser min lilla deformitet (trattbröstet). Det är något jag alltid kommer att få dras med, om jag inte vill trycka in en järnskena under bröstbenet, lossa alla revben och muskelfästen, bända ut skiten och vara ett kolli i 6 månader. Men vafan, mer muskler ska det ju bli på hela kroppen, och bröst blir förhoppningsvis inte sämre av det.

Jay-Z
2005-07-19, 09:07
mer muskler mer muskler! *flex* *flex* *flex*

Look who´s talking. :D *flex*

Börje H
2005-07-19, 09:59
Med tröja på är bröst min mest framträdande muskelgrupp
Måste bara få kommentera detta. Låter ju som att säga "med jeans på är ben min bästa muskelgrupp"....
I övrigt så kör så det ryker She. Om det funkar bäst för dig att vara så noga med allt så är det så. Punkt slut.

GymTT
2005-07-19, 10:28
Jag tycker det ser stabilt ut Sheo, syns att du har muskler och är rippad också det är najs enligt min mening. Att lägga på dig ännu mer muskler vore inte fel men det är en bra början!

MVH TT

Sheogorath
2005-07-19, 12:23
Måste bara få kommentera detta. Låter ju som att säga "med jeans på är ben min bästa muskelgrupp"....
I övrigt så kör så det ryker She. Om det funkar bäst för dig att vara så noga med allt så är det så. Punkt slut.

Så kan man väl säga? Om folk tänker: "han har rätt maffiga lår", när de ser en kille med tajta jeans, men som sedan visar sig vara mindre bra utan jeans på, så är det väl inte så anmärkningsvärt? Just med bröst är det ju hur som helst ett specialfall i mitt fall, då det som sagt ser bra ut med t-shirt, men kanske mindre bra i mångas ögon p.g.a. deformiteten, när t-tröjan åker av.

Sheogorath
2005-07-19, 12:24
Jag tycker det ser stabilt ut Sheo, syns att du har muskler och är rippad också det är najs enligt min mening. Att lägga på dig ännu mer muskler vore inte fel men det är en bra början!

MVH TT

Klart jag ska lägga på mig mer muckler. Det är därför jag gymmar fortfarande :cool:.

GymTT
2005-07-19, 13:34
Klart jag ska lägga på mig mer muckler. Det är därför jag gymmar fortfarande :cool:.


Bra:P

Matte_Maiden
2005-07-19, 21:48
Står nu i valet och kvalet mellan att ta lite lättare på byggningen och satsa på MMA/BJJ, eller gå efter planerna och lägga på mig sådär 13 kg mer muskler och komma in som en deffad 92-kilogrammare till AF-kvalet 2010... Vi får se :D.
För i helvete, bygg! =)

Stab
2005-07-19, 23:22
Tackar. Här byggs det för fullt fortfarande. Det där med bröst är skumt. Med tröja på är bröst min mest framträdande muskelgrupp, men med tröja av står folk i två läger. Vissa säger att de är jättebra, andra tycker det inte. Det har antagligen att göra med hur man ser min lilla deformitet (trattbröstet). Det är något jag alltid kommer att få dras med, om jag inte vill trycka in en järnskena under bröstbenet, lossa alla revben och muskelfästen, bända ut skiten och vara ett kolli i 6 månader. Men vafan, mer muskler ska det ju bli på hela kroppen, och bröst blir förhoppningsvis inte sämre av det.

Jupp det är nog "trattbröstet" som isf inte gör dig riktigt rättvisa men det betyder bara att du måste lägga på dig extra mycket massa där.. ! kör på :hbang:

delta_mats
2005-07-21, 09:31
Ser bra ut... Själv ser man bara smal och fet ut.

Sheogorath
2005-07-21, 11:35
Ser bra ut... Själv ser man bara smal och fet ut.

Jag fick din första post. I'm honoured :bow:! Välkommen till Kolozzeum!

Jense
2005-07-21, 11:42
Ser bra ut... Själv ser man bara smal och fet ut.


Välkommen hit

pillangbg
2005-10-19, 08:04
Jag tycker du har en kanonfysik! Kanske lite mer bröst,men annars 10 poängare! jobba på.

Sheogorath
2005-10-19, 09:54
Jag tycker du har en kanonfysik! Kanske lite mer bröst,men annars 10 poängare! jobba på.

En får tacka! Nu har väl den avslutade deffen gjort sitt, men förhoppningsvis kommer det att göra någon nytta till nästa sommar då jag går på nästa!

raZmus
2005-10-19, 10:47
Var är bilderna? :)

Sheogorath
2005-10-19, 10:48
Var är bilderna? :)

Det finns inga nya bilder ;) De enda bilderna som finns här är de i början av posten. Sen FINNS det bilder från innan deffen, men de vill jag inte visa :naughty:.

kallebanan
2005-11-19, 19:20
Brännskada på ryggen? Ser väldigt mysko ut.

Sheogorath
2005-11-19, 20:30
Brännskada på ryggen? Ser väldigt mysko ut.

Du menar det på korsryggen? Nej, det är bara bristningar. Fick det i tonåren när jag sköt iväg på längden. Syns bara när huden veckar sig.

Beecher
2006-03-17, 17:26
riktigt biff är du... ska bli kul att se hur jag ser ut efter min deff, kommer nog se ut som en spink... du är riktigt snyggt byggd!
kanske låter rövslickaraktigt, men din kropp är exakt som jag vill att min ska se ut *yourock*

efter sommaren så ska jag börja bygga igen och då ska jag banne mig växa mer än vad jag gjort!

armbrytarn
2006-05-25, 19:17
Mer ben...
släpar lite i vader... ;)

Sheogorath
2006-05-25, 20:26
släpar lite i vader... ;)

OLD pics, määän! Ett år har gått och vaderna har vuxit ;) Iaf lite. Har sedan bilderna kört stenhårt vadprogram med 14 set vader och avslutande dropset. Får se om jag vågar mig på att lassa upp några bilder i sommar.

Halldin
2006-05-25, 21:00
OLD pics, määän! Ett år har gått och vaderna har vuxit ;) Iaf lite. Har sedan bilderna kört stenhårt vadprogram med 14 set vader och avslutande dropset. Får se om jag vågar mig på att lassa upp några bilder i sommar.
Hur mycket har dom växt av ditt vadupplägg? Ren nyfikenhet, har själv vader som har lite svårt för att växa.

Sheogorath
2006-05-25, 21:17
Hur mycket har dom växt av ditt vadupplägg? Ren nyfikenhet, har själv vader som har lite svårt för att växa.

Inte mycket. Det fåtal centimetrar jag ökat kan lika gärna ha med generell viktuppgång och basövningar (mark, böj etc.) att göra som med mitt "extrema" vadprogram. Jag vågar dock inte chansa på att de ska sacka efter ännu mer och kör på.

Halldin
2006-05-25, 21:21
Inte mycket. Det fåtal centimetrar jag ökat kan lika gärna ha med generell viktuppgång och basövningar (mark, böj etc.) att göra som med mitt "extrema" vadprogram. Jag vågar dock inte chansa på att de ska sacka efter ännu mer och kör på.
Hur ser det ut, högrep eller lågrep? Variation kanske?

Sheogorath
2006-05-25, 21:24
Hur ser det ut, högrep eller lågrep? Variation kanske?

5 x Stående vadpress i hackliften (10-15)
5 x 45-graders vadpress (10-15)
3 x Sittande vadpress (10-15)
1 x Stående vadpressmaskin (dropset)

Alla övningar med 2s stopp i topp- och bottenläge. 60s vila mellan seten. Inte överdrivet lång ROM sett till bottenläget. Hade antagligen varit bättre att köra fullständig ROM (stretch i bottenläget också) men det blir lite högre vikter när man kortar ner rörelsen lite och det kan säkert göra sitt goda.

Halldin
2006-05-25, 21:30
5 x Stående vadpress i hackliften (10-15)
5 x 45-graders vadpress (10-15)
3 x Sittande vadpress (10-15)
1 x Stående vadpressmaskin (dropset)

Alla övningar med 2s stopp i topp- och bottenläge. 60s vila mellan seten. Inte överdrivet lång ROM sett till bottenläget. Hade antagligen varit bättre att köra fullständig ROM (stretch i bottenläget också) men det blir lite högre vikter när man kortar ner rörelsen lite och det kan säkert göra sitt goda.
Du har inte funderat på ett lägre repsantal och mer vikter, om dom nu har växt lite segt?

Jense
2006-05-25, 21:32
ja vafan sheo, kör treor med skitmycket vikt, 40 set testa! :D

mrflyes
2006-07-03, 20:26
Linigare än så här blev det inte. För kass mage :em:. Kallar den "standing relaxed".


behöver nog jobba på magen lite mer, enligt mig

Sheogorath
2006-07-03, 20:34
behöver nog jobba på magen lite mer, enligt mig

Heh. Du får kolla på datumet innan du postar. Det där var ett tag sedan. Mycket har hänt sedan dess. Med magen, bland annat ;)

HenrY
2006-07-03, 21:51
Heh. Du får kolla på datumet innan du postar. Det där var ett tag sedan. Mycket har hänt sedan dess. Med magen, bland annat ;)

Ajajaj då, bulkat för mycket dudå?

Sheogorath
2006-07-03, 22:11
Ajajaj då, bulkat för mycket dudå?

*smaskar i sig Bounty*

Va? *popcorn*

;)

LuThe
2006-07-07, 17:15
Hej,

Här kommer en update med nya mått och bilder. Defftråden med bilder från dagen innan deffen påbörjades finns här: Startbilder 30 mars (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=40741).

Ålder: 22 år
Längd: 185 cm
Vikt: 80,4 kg (-3,2 kg)

Mått:
(alla mått tagna utan pump och avslappnade. Biceps anges dock flexad)

Biceps: 38,1 (-0,6)
Underarmar: 31,1 (+0)
Vader: 37,4 (-1,0)
Lår: 60,2 (-1,5)
Nacke: 36,7 (-1,6)
Midja: 78 (-2,1)
Bröst: 106,5 (+1,0)
Höft: 96,7 (-1,8)

För cirka en vecka sedan fick jag min BF mätt till 10,7%, och jag skulle gissa att det inte förändrat sig sedan dess. Kanske någon decimal ner.

Nog snackat... (har svärtat ansiktet om jag grimaserade fult)

ROMA VICTOR!

ta inte illa upp men varför deffar en kille som du? *rolleyes* du va ju inte ens fet innan, i ditt fall hade jag valt att bulka mera

Fartman
2006-07-07, 17:18
ta inte illa upp men varför deffar en kille som du? *rolleyes* du va ju inte ens fet innan, i ditt fall hade jag valt att bulka mera
Han kanske inte får plats med benen i jeansen längre.

Longshot
2006-07-07, 18:18
ta inte illa upp men varför deffar en kille som du? *rolleyes* du va ju inte ens fet innan, i ditt fall hade jag valt att bulka mera

Ja men nu är inte du han. Jag har full förståelse för folk som deffar även fast dem inte är på snudd till feta. Man trivs helt enkelt med lågt BF%...

Inte så svårt att fatta *slap*

Bönne
2006-07-07, 18:30
ta inte illa upp men varför deffar en kille som du? *rolleyes* du va ju inte ens fet innan, i ditt fall hade jag valt att bulka meraHan deffar för att få ner omkretsen på låren, svårt att hitta jeans för hans del.

EDIT: Bah, så hade redan fartman tagit den =P

Sheogorath
2006-07-09, 09:06
ta inte illa upp men varför deffar en kille som du? *rolleyes* du va ju inte ens fet innan, i ditt fall hade jag valt att bulka mera

Jag tar inte illa upp, för jag bryr mig ganska lite om vad andra tycker. Morgonvikten idag är 11 kg mer än på bilderna, och nu är det dags för ytterligare en avskalning.

Yooo
2006-07-11, 15:29
Så jävla rent och fint bygge, kommer bli äckligt bra en dag.

hultman
2006-07-11, 15:43
ta inte illa upp men varför deffar en kille som du? *rolleyes* du va ju inte ens fet innan, i ditt fall hade jag valt att bulka mera

Han kanske vill se bättre ut? Ingen människa är snygg som fet, och en väldigt stor del av de som tokbulkar upp sig har ändå ingenting under fettet, vilket man märkt på många bildtrådar.

MilkmaN
2006-07-11, 20:14
När får vi bilderna då abbe?

Fatalist
2006-07-11, 23:00
Mycket vackert bygge Sheo! En förebild!


Han kanske vill se bättre ut? Ingen människa är snygg som fet, och en väldigt stor del av de som tokbulkar upp sig har ändå ingenting under fettet, vilket man märkt på många bildtrådar.

Han som spelar octopus i spiderman 2 klär riktigt bra som lönnis imo

Sheogorath
2006-07-12, 03:41
Oj! Vilket respons nu såhär när någon bumpade tråden!

:bow:

Jag väger som sagt 10 kg mer nu (senaste halvåret har jag slabbat på mig massa som attans) och har precis inlett en deff till för att rippa till mig lite. Om jag pallar ska jag ner på samma BF som på de här bilderna, så ska vi se vad jag lyckats åstadkomma det senaste året. Ska bli kul!

MilkmaN
2006-07-12, 14:18
Oj! Vilket respons nu såhär när någon bumpade tråden!

:bow:

Jag väger som sagt 10 kg mer nu (senaste halvåret har jag slabbat på mig massa som attans) och har precis inlett en deff till för att rippa till mig lite. Om jag pallar ska jag ner på samma BF som på de här bilderna, så ska vi se vad jag lyckats åstadkomma det senaste året. Ska bli kul!

Förebilder är ett måste för en perfektionist like yourself, det hoppas jag du inser.

Sheogorath
2006-07-12, 14:55
Förebilder är ett måste för en perfektionist like yourself, det hoppas jag du inser.

Jag har faktiskt inga förebilder inom varken styrketräning eller byggning. Is that a bad thing?

Jay-Z
2006-07-12, 14:59
Jag har faktiskt inga förebilder inom varken styrketräning eller byggning. Is that a bad thing?

:D

Bilder före? Före-bilder? Förebilder?

MilkmaN
2006-07-12, 15:00
:D

Bilder före? Före-bilder? Förebilder?

Haha ja jävlar. Det är en bildtråd sheo. *slap* :D

Sheogorath
2006-07-12, 15:00
:D

Bilder före? Före-bilder? Förebilder?

Ah. Oj! Nej, här blir det inga "förebilder". Vill inte visa valspäcket. Det blir efterbilder som kan jämföras med efterbilderna från förra året. Om jag pallar hela vägen :D.

Sheogorath
2006-08-05, 17:30
*tittar på sina deffbilder*

Mjae. Det är en bit kvar till den formen. Men vaderna är fan så mycket bättre nu. Ska bli kul när jag är nere på samma BF igen och slänger upp lite jämförelsebilder.

Sheogorath
2006-08-05, 17:38
*tittar på sina vader igen och skrattar*

Helvete: och en gång i tiden tränade jag inte vaderna för att AF-tabellen sa att de låg i fas med mina armar. *asgarvar*

Jaja. Det är tur att man utvecklas i skallen också och kan klara av sådana här bedömningar utan tabeller :D.

Jones
2006-11-27, 12:57
Hallo, vad ligger vikten och de olika måtten på nu?

emil123
2006-11-28, 22:17
Fett nice bilder! längtar som till jag ska deffa också :)

Sheogorath
2006-11-29, 06:32
Fett nice bilder! längtar som till jag ska deffa också :)

Och jag "längtar" till nästa riktiga deff inför sommaren! Då kommer det vara två år sedan bilderna togs, och det har hänt väldigt mycket sedan dess. Ska bli kul att se!

RassK
2007-04-18, 13:15
Snart sheo... snart klar?
Väntar spännt på dina biffiga vader xD

Kapten P
2007-04-18, 20:04
rippad underarm!

rolf
2007-04-18, 20:13
Snart sheo... snart klar?
Väntar spännt på dina biffiga vader xD

+1!
Bilder på dagsformen nu, tack :)