handdator

Visa fullständig version : Gääääsp!


Absalom^
2005-05-18, 09:57
Det slår aldrig fel, efter 5-10 minuter i gymmet börjar jag gäspa så att tårarna rinner och skulle i regel kunna lägga mig ner o somna omedelbums. Någon som har har erfarenhet av detta...eller som vet något om det? Jag har börjat fundera på om det kanske är BCAA jag behöver, eller vad säger ni?


:furious:

jwzrd
2005-05-18, 10:01
Ät och sov för bövelen :)

Vilken tid på dygnet brukar du träna, hur nära inpå har du ätit osv?

Fettecke
2005-05-18, 10:47
läste att en fördrink är lösningen på detta problem, sök lite på de...

elan
2005-05-18, 12:33
Gäspar gör man för att syresätta blodet. Behöver inte ha något att göra med att man är trött eller inte. Fast det är klart, om du vill lägga dig ner och sova på golvet så kanske det inte är det som är anledningen. ;)

Absalom^
2005-05-18, 12:45
Jag tränar runt 16:00, efter att ha ätit en ordentlig måltid vid 15:00. Har testat att inta snabba kolisar precis innan passet men då blir jag helt utslagen.

Det känns inte som att jag gäspar för att jag är trött, utan snarare för att få i mig syre....och att jag sen då blir trött för att jag gäspat..snarare än tvärt om. Nu har jag visserligen varit storrökare i 7 år, men jag ser inga andra på gymmet som beter sig som jag. :em:

Mandus
2005-05-18, 12:54
Dålig luft på gymmet kanske?

Doctor Snuggles
2005-05-18, 15:20
Upplevde samma situation ett antal pass i rad, för ett tag sen. Vet dock inte vad det berodde på. Kanske körde jag med företräningsdrink då.
Det märkliga var att jag tappade inget i styrka, nästan tvärtom.

Absalom^
2005-05-18, 16:13
nope det är inte gymmet det är fel på, har upplevt samma sak på tre olika gym och vid vissa tillfällen utanför gymmet.


Har kollat om det kan vara något kol-liknande, men jag har ingen hosta alls.

Ibland kan jag behöva vänta flera minuter innan jag kan sätta igång med ett set, för att jag måste få till ett ordentligt andetag innan. Suck.

Bjorne
2005-05-18, 16:27
Känner exakt likadant när jag är på arbetet (installationselektriker), tar inte mer än 20 minuter, skulle så gärna hoppa in i en el-central, stänga om mig och sova där under dagen. Sover nog en sju timmar per dygn, frukost består av en liter mjölk och 25g vassleprotein och kanske en eller två brödskivor. Äter även två gånger under dagen och blir inte mer pigg för det.

sunkan
2005-05-18, 19:02
Innan starten på varje crosstävling så kan jag gäspa kanske 10ggr på 15min å vad jag fått höra så kan de bero på att jag är nervös :em: vet inte om det är samma för dig men