handdator

Visa fullständig version : Upplägget + en liten fråga


grisbil3n
2005-05-18, 01:47
Halloj, finns hundra sådana här trådar men jag är lite fräck o skiter i det, vill ha grönt ljus från kunnigt folk. Detta är upplägget som följer:

Frukost
2 skivor Euroshoppers rågbröd med lättost
Gröt på 1 dl gryn
2 st. stekta ägg
2,5 dl lättmjölk

Mellanmål 1
Kesella 250 g
1 äpple
10 ml rapsolja

Lunch
1 st kycklingfilé på ca 200 gram
Sås på 50 gram lätt creme fraiche
Något grönt till, ett par tomater exempelvis...
10 ml rapsolja

Mellanmål 2
Lättmjölk 7,5 dl
2 skivor rågbröd med lättost
10 ml rapsolja

Middag (typ)
Keso 250 g
1 äpple
10 ml rapsolja

Kvällmål
140 g tonfisk

Totalt: 2400 kcal - 208 g protein - 194 g kolhydrat - 80 g fett

Träning: Varierar promenader och motionscykling dagligen för att förbruka önskad mängd kalorier, inte överdrivet intensiv träning hursomhelst. Styrketräning 4 pass i veckan på det.

Har kört på detta i ett par veckor dock med lite slarv inblandat men resultaten är godkända från min sida, äger ingen våg men slankare har man blivit under dessa två veckor. Har jojo-bantat eller motsvarande rätt länge och har väl inte så värst mycket kvar att ta av men vill få ner det hela på en låg nivå inför något som väl kanske kan liknas vid en bulk, då kommer i varje fall en ny lam tråd att dyka upp är ja rädd.

Ålder: 20
Vikt: 82-83 kg nånting skulle ja tro :S
Längd: 190 cm
Är rätt nöjd med den lilla fysiken jag byggt under de 4-5 månaderna jag styrketränat, slarvat med både maten och träningen allt som allt samt legat på ett underskott säkert halva perioden. Jag var i princip helt skalad när jag började...

Nu till frågan, om jag förstått det hela rätt så behöver man inte räkna in den rekommenderade mängden kolhydrat samt vassleprotein som intas efter ett styrkepass då denna energi inte kan lagras som fett?

King Grub
2005-05-18, 07:07
Nu till frågan, om jag förstått det hela rätt så behöver man inte räkna in den rekommenderade mängden kolhydrat samt vassleprotein som intas efter ett styrkepass då denna energi inte kan lagras som fett?

Självklart måste du räkna in energin från efterträningsdrinken. Även om inte dessa kalorier kan lagras in som kroppsfett kan du hoppa upp och klappa dig på att några andra kalorier lagras in, vid ett annat tillfälle på dygnet, om du ligger på energiplus under dygnet som helhet.