handdator

Visa fullständig version : Hemmets Journal


Arne Persson
2005-05-18, 00:12
En journalist och en fotograf var hemma hos mig igår och intervjuade mig om sköldpaddor och dess skötsel. Ha ha! Därefter åkte vi till en kompis som också hade en del djur. Skall bli ett intressant spektakel när denkommer ut. :D

MacLeod
2005-05-18, 00:13
I Hemmets Journal alltså? Den farmor brukade läsa som det fanns klippdockor i som man fick leka med?

Arne Persson
2005-05-18, 00:15
I Hemmets Journal alltså? Den farmor brukade läsa som det fanns klippdockor i som man fick leka med?


Japp! Det är väl inget som man direkt läser. HA ha! Dom har tydligen en upplaga på 250 000 ex.

nemd
2005-05-18, 00:17
Måste köpas sen. :D

The_RobRoy
2005-05-18, 00:25
Du får akta dig nästa gång du är ute och svänger dom lurviga vid nått dansbandsspektakel.. ..riktig kändis hos syjuntaföreningarna.. ;)

Arne Persson
2005-05-18, 00:48
Du får akta dig nästa gång du är ute och svänger dom lurviga vid nått dansbandsspektakel.. ..riktig kändis hos syjuntaföreningarna.. ;)


Risken är nog relativ obefintlig att jag skulle göra det! He he! Men tack för varningen! :)

JAM
2005-05-18, 01:05
En journalist och en fotograf var hemma hos mig igår och intervjuade mig om sköldpaddor och dess skötsel. Ha ha! Därefter åkte vi till en kompis som också hade en del djur. Skall bli ett intressant spektakel när denkommer ut. :D
Oj! Spännande...

Blev det några posingbilder?

Pdaddy
2005-05-18, 07:06
Fyyyfaaan

Arne de här va droppen, nu har ja tappat all respekt för dig :D :laugh:

M

King Grub
2005-05-18, 07:08
Avslöjar du några nya rön, eller klarar man sig med "Hur man sköter sina sköldpaddor?"

Vilken man naturligtvis har ett signerat exemplar av! :bow:

tinus
2005-05-18, 07:20
Då måste jag för första gången i mitt liv köpa Hemmets Journal då :D

LexSinner
2005-05-18, 07:23
Haha, kommer den i månadsskiftet eller ?

Piranha
2005-05-18, 07:43
Bumpa tråden när de drar ihop sig ..

Är inte det en veckotidning ?

Arne Persson
2005-05-18, 07:52
Fyyyfaaan

Arne de här va droppen, nu har ja tappat all respekt för dig :D :laugh:

M


Vaddå då? Man är ju trots allt en sköldpaddsbokförfattare och forskare! ;)

Arne Persson
2005-05-18, 07:53
Avslöjar du några nya rön, eller klarar man sig med "Hur man sköter sina sköldpaddor?"

Vilken man naturligtvis har ett signerat exemplar av! :bow:


Jag har funderat på att revidera den en del. Jag skrev ju den trots allt -87.

Arne Persson
2005-05-18, 07:54
Då måste jag för första gången i mitt liv köpa Hemmets Journal då :D

Samma här! :D

Arne Persson
2005-05-18, 07:55
Haha, kommer den i månadsskiftet eller ?


Senare, hon sa c:a tvåmånaders bearbetning.

Arne Persson
2005-05-18, 07:58
Oj! Spännande...

Blev det några posingbilder?


Ha ha! Knappast! Typiskt att dom kommer nu när man är helt ur form efter sjukdomen! :D :D :D

daja
2005-05-18, 07:58
Jag har funderat på att revidera den en del. Jag skrev ju den trots allt -87.

Nämen, har du skivit den Arne? Den är ju kanon. Hade tidigare att jäkla problem med ett skevt bord, men sen hittade jag den rackaren till litteratur.
;)

Nej men jag har den nog hemma någonstans i bokhyllan, var ju tvungen att få lite koll när man skulle adoptera 4 sköldpaddor.
:)

Froddan
2005-05-18, 08:04
Vaddå då? Man är ju trots allt en sköldpaddsbokförfattare och forskare! ;)Va? På allvar?! :D

Pdaddy
2005-05-18, 08:42
Vaddå då? Man är ju trots allt en sköldpaddsbokförfattare och forskare! ;)

Okey då , great :thumbup: ..

Bara svårt å tänka mig Stor Arne med en grippers i handen samtidigt som han gullar me sina små sköldpaddor :D ..

OK om de va krokodiler eller nåt annat farligt djur :naughty: , liksom lite me macho..

M

King Grub
2005-05-18, 08:44
Va? På allvar?! :D

Beskåden:

Tolkia
2005-05-18, 09:20
Beskåden:
Jag ser den med jämna mellanrum i "nyss inkomna böcker-hyllan" på biblioteket; kan inte låta bli att tycka att det är lite småkul.

Arne Persson
2005-05-18, 09:23
Jag ser den med jämna mellanrum i "nyss inkomna böcker-hyllan" på biblioteket; kan inte låta bli att tycka att det är lite småkul.


Får varje år ett antal tusenlappar på den från författarfonden.

Tolkia
2005-05-18, 09:30
Får varje år ett antal tusenlappar på den från författarfonden.
Förvånar mig inte; med ledning av hur ofta jag trots allt ser den verkar utlåningsfrekvensen vara rätt bra. Och man vet ju själv hur man var i den där "mamma kan vi inte skaffa en x/y/z"-åldern"; bar väl hem mer böcker från "lantbruk och husdjurslära" än från "skönlitteratur, ungdom".

jwzrd
2005-05-18, 09:34
Haha, kommer den i månadsskiftet eller ?

Bumpa tråden när de drar ihop sig ..

Är inte det en veckotidning ?

Som om ni inte vet när den kommer ut och vad för typ av tidning det är :D

LexSinner
2005-05-18, 10:25
Som om ni inte vet när den kommer ut och vad för typ av tidning det är :D

:em:

Molotov
2005-05-18, 10:41
En journalist och en fotograf var hemma hos mig igår och intervjuade mig om sköldpaddor och dess skötsel. Ha ha! Därefter åkte vi till en kompis som också hade en del djur. Skall bli ett intressant spektakel när denkommer ut. :D

Är det inte bättre att de åker hem till någon som verkligen kan det här med sköldpaddor? T ex P-A Barkskog. Jag har fått intrycket av att mkt av det som står i din bok är föråldrat, speciellt det som handlar o foder. Det säger i alla fall min kompis, sköldpaddsexperten.

Arne Persson
2005-05-18, 10:46
Är det inte bättre att de åker hem till någon som verkligen kan det här med sköldpaddor? T ex P-A Barkskog. Jag har fått intrycket av att mkt av det som står i din bok är föråldrat, speciellt det som handlar o foder. Det säger i alla fall min kompis, sköldpaddsexperten.


Du kan vara helt lugn! Jag gav dom uppdaterad info! Det är rätt roligt med alla nyblivna experter som kommer med goda råd, dom inser nog inte att i vissa fall så går utvecklingen framåt. Jag skrev ju boken för sant 20 år sedan. Det lustiga är ju att mina egna sköldpaddor mår alldeles utmärkt trots all felaktig infomation. När jag skrev boken så fick ett antal experter granska den då. Jag är mycket ledsen att jag inte tänkte på år 2005 när jag skrev boken. ;)

Arne Persson
2005-05-18, 11:02
En sak till förresten. Det är mig veterligt fritt för alla i detta land att skriva en bok i detta ämne. Varför har det inte gjort det?

Arne Persson
2005-05-19, 16:08
Fick precis texten för faktagranskning. Ovanligt faktiskt! Då finns det hopp för att det blir något vettigt av det.

OggeP
2005-05-19, 16:22
Tufft arne, men var det något du skrev som d-uppsats eller är sköldpaddor "bara" en hobby?

Arne Persson
2005-05-19, 16:24
Tufft arne, men var det något du skrev som d-uppsats eller är sköldpaddor "bara" en hobby?


HAr ett snart färdigt avhandlingsmanus.