handdator

Visa fullständig version : Cabel crunch .ett måste för Mag-rutor?


_Robbie_
2005-05-17, 23:09
Jag läste runt lite ...Plötsligt stöter jag på olika personer som säger att man måste göra mag-övningar på kabelmaskin..

Kan man inte bygga bra mag-muskler utan kabel maskin?

Går det inte med sit-ups och en vikt-skiva?

Jag tänker nu på de som inte har tillgång till ett gym.. Går det inte o fixa bra mag-rutor utan kabelmaskin?

VAD säger ni? :confused:

WHITEFOLKS
2005-05-17, 23:12
Magrutor handlar i första hand om låg kroppsfetts% och i andra hand om att bygga de "större". Magmusklerna bygger du på samma sätt som andra muskler dvs genom att överbelasta de. Hur du sedan väljer att göra det är upp till dig.

påven
2005-05-17, 23:12
det går

Jorgen
2005-05-18, 04:44
Kan man inte bygga bra mag-muskler utan kabel maskin?

Jo, självklart.

//Jörgen

Survivor
2005-05-18, 09:39
tvärtom, det är med maskiner det inte går att bygga muskler/styrka ;)

Arne Persson
2005-05-18, 09:44
Jag läste runt lite ...Plötsligt stöter jag på olika personer som säger att man måste göra mag-övningar på kabelmaskin..

Kan man inte bygga bra mag-muskler utan kabel maskin?

Går det inte med sit-ups och en vikt-skiva?

Jag tänker nu på de som inte har tillgång till ett gym.. Går det inte o fixa bra mag-rutor utan kabelmaskin?

VAD säger ni? :confused:


Jävla trams bara! Anledningen är bara att den väl ser cool ut på foto! Den är väl standard på alla proffsens magartiklar. Ser extra coooolt ut om man duschar sig med en vattenflaska innan.

jwzrd
2005-05-18, 09:59
Jag testade den övningen i olika omgångar för en tio år sen men tyckte aldrig den var bättre än vanliga crunches på golvet. Alla verkar köra den dock, alla kör den dessutom rätt konstigt. Dom rätar ut kroppen och svankar, sen drar dom ner handtaget genom att dra arslet bakåt/nedåt med maken uttryckt. Låter som ett bra sätt att träna höftböjare, stretcha latsen och skaffa putmage!

Piranha
2005-05-18, 10:04
kör en variant på den som vi kallar "kanin örat" , man tar repet och sätter sig omvänt i latsdragmaskinen , sen trycker man röven emot maskinen och trycker ner knäskålarna emot dynan och kilar in låren emot hållaren , såsätt låser man fast underkroppen , sen kan man smidigt lasta på riktigt ordentligt om man nu vill köra lågrep på magen. ( Vi har Nordicmaskiner )

Såga mig nu om ni vill för jag köra magen i hissen , dock i kombination med benlyft.

jwzrd
2005-05-18, 10:28
kör en variant på den som vi kallar "kanin örat" , man tar repet och sätter sig omvänt i latsdragmaskinen , sen trycker man röven emot maskinen och trycker ner knäskålarna emot dynan och kilar in låren emot hållaren , såsätt låser man fast underkroppen , sen kan man smidigt lasta på riktigt ordentligt om man nu vill köra lågrep på magen. ( Vi har Nordicmaskiner )

Såga mig nu om ni vill för jag köra magen i hissen , dock i kombination med benlyft.

Om jag hajar hur du menar rätt så låter det oändligt mycket mer effektivt än så som alla jag ser kör kabelcrunches.

Power
2005-05-18, 11:18
Om jag hajar hur du menar rätt så låter det oändligt mycket mer effektivt än så som alla jag ser kör kabelcrunches.


Det ÄR mer effektivt. Kör den som Piranha så får du sänka vikten jämfört om du kör cablecrunches, men det känns bra mycket mer.

jwzrd
2005-05-18, 11:44
Det ÄR mer effektivt. Kör den som Piranha så får du sänka vikten jämfört om du kör cablecrunches, men det känns bra mycket mer.

Jag kör inte kabelcrunches alls, OM jag skulle köra det så skulle jag nog göra det på Pirres vis.

Depzon
2005-05-19, 07:39
kör en variant på den som vi kallar "kanin örat" , man tar repet och sätter sig omvänt i latsdragmaskinen , sen trycker man röven emot maskinen och trycker ner knäskålarna emot dynan och kilar in låren emot hållaren , såsätt låser man fast underkroppen , sen kan man smidigt lasta på riktigt ordentligt om man nu vill köra lågrep på magen. ( Vi har Nordicmaskiner )

Såga mig nu om ni vill för jag köra magen i hissen , dock i kombination med benlyft.

Alltså att man låser benen på samma ställe där de vanligen låses (under en dyna) då man kör latsdrag? Bara det att de är vända andra vägen?

RobbeliRobban
2005-05-19, 08:18
Om någon båddibilder säger "måste" om en övning menas ofta att den personen föredrar och rekommenderar den övningen, inte att det är en universell sanning*

* Bolioism

Anders R
2005-05-19, 09:07
En annan fråga om magträning: Om man gör situps med vikter på bröstet, måste man då även köra sidmusklerna på magen eller får man med dem i situpsen? Tänker på att man kanske använder dem som stabilisatorer, men det kanske inte räcker???

Wooch
2005-05-19, 10:21
kör en variant på den som vi kallar "kanin örat" , man tar repet och sätter sig omvänt i latsdragmaskinen , sen trycker man röven emot maskinen och trycker ner knäskålarna emot dynan och kilar in låren emot hållaren , såsätt låser man fast underkroppen , sen kan man smidigt lasta på riktigt ordentligt om man nu vill köra lågrep på magen. ( Vi har Nordicmaskiner )

Såga mig nu om ni vill för jag köra magen i hissen , dock i kombination med benlyft.

Förstår inte riktigt hur du menar.
Menar du att man har vaderna mellan sittdynan och själva hållaren?