handdator

Visa fullständig version : Min frukost/lunch på arbetet, kommentar?

Bjorne
2005-05-17, 18:56
* Går upp kring 06:00 och sänker då en liter mjölk (kan inte få ner något annat då jag har ont om tid.)
* Sedan väl på jobbet har vi frukost-rast 09:00-09:30, då blir det 250g Kesella eller Kvarg och till det två skivor Polarkraft Extreme.
* Och sedan vid 12:00-12:30 är det lunch-rast och då blir det 150g kycklingfilé, 200gram (gröna) vindruvor och och 20g mandlar.

Ligger i deff just nu, undrar på ifall detta är tillräckligt. Slutar 16:00, är dock inte hemma förren 17:30, blir alltså en fasta på minst fem timmar, hur farligt är detta för muskelutvecklingen? Känner att jag faktiskt inte kan plocka med mig mer mat än sådär jag redan gör, blir så klumpigt.

cosmo
2005-05-17, 19:33
skulle inte äta vindruvor till lunch, skulle käka kolhydrater från pasta/ris/potatis istället

tveksamt att det är bra med så mycket fruktsocker

King Grub
2005-05-17, 19:41
skulle inte äta vindruvor till lunch, skulle käka kolhydrater från pasta/ris/potatis istället

tveksamt att det är bra med så mycket fruktsocker

Ja, 200 gram vindruvor ger ju jättejättemycket fruktos. *rolleyes* Vad tänkte du på, Björne? ;)

jakke
2005-05-17, 19:44
vadå klumpigt? Du verkar ju mest bara vara lat.
Händer flera gånger i veckan att jag har 3(ibland 4)matlådor med mig till skolan i en ryggsäck.
Tex. en förp. keso och nån brödskiva tar ju ingen plats alls

Bjorne
2005-05-17, 20:04
vadå klumpigt? Du verkar ju mest bara vara lat.
Händer flera gånger i veckan att jag har 3(ibland 4)matlådor med mig till skolan i en ryggsäck.
Tex. en förp. keso och nån brödskiva tar ju ingen plats allsHar du inte kommit in i arbetsrytm, tvingas gå upp 06:00 (för att ta bussen 06:20), samt att du slutar klockan 16:00 och de då larmar och stänger allt (eller nja, en kort tid där efter, men inte mycket längre), så vill man bara komma hem och orkar inte ha massor av saker med mig, visst handlar det om lathet, tyvärr.

Ja, 200 gram vindruvor ger ju jättejättemycket fruktos. *rolleyes* Vad tänkte du på, Björne? ;)Vet att det ger runt 30gram kolhydrater, är allt det där fruktos och är det verkligen så dumt, ger det inte energi under en längre tid? :)

King Grub
2005-05-17, 20:05
Jag var sarkastisk mot cosmo:s inlägg. *rolleyes* = ironi. 200 gram vindruvor ger inte fruktos så det påverkar speciellt hit eller dit. Och naturell frukt är knappast onyttigt i övrigt.

Cosmo har däremot rätt i att det är värdelöst, men som sagt, vindruvor består av rätt mycket vatten per 100 gram.

Bjorne
2005-05-17, 20:08
Jag var sarkastisk mot cosmo:s inlägg. *rolleyes* = ironi. 200 gram vindruvor ger inte fruktos så det påverkar speciellt hit eller dit.

Cosmo har däremot rätt i att det är värdelöst, men som sagt, vindruvor består av rätt mycket vatten per 100 gram.Det hade hoppats på det :p

Okej, om man gör det till 400gram, då är det ändå 60gram.