handdator

Visa fullständig version : Ingen träningsvärk?


Antosh
2005-05-17, 16:41
Hejsan
som topic lyder så är det såhär att jag väldigt sällan (Läs aldrig) får ordentlig träningsvärk, så att det verkligen känns liksom..ja ni förstår förhoppningsvis vad jag menar :)

anledningen till att jag frågar är att min träningspartner som således kör samma schema som jag (visserligen med vikter anpassade efter honom naturligtvis) ständigt har väldig träningsverk efter något av våra pass. vi kör för övrigt 5 dar / vecka sen ca 3 månader tillbaka ifall de har någon betydelse

vad kan detta bero på? är det så att det helt enkelt är skillnad från person till person hur mycket träningsvärk man upplever sig ha, eller kan det bero på att jag t.ex. får i mig för lite protein eller dylikt? Spelar det (bristen på värk) överhuvudtaget någon roll, eller kan jag bara strunta i det? Jag har blivit starkare under tiden så något resultat måste jag ju ha fått ändå

hmm ja detta blev rätt långt, men är man som jag nybörjare är de bäst att fråga dom som vet, som förhoppningsvis finns här på forumet tex :)

tacksam för alla svar!

/mvh Andreas


PS. har inte lyckats hitta någon tidigare tråd om detta ämne så jag ber om ursäkt ifall jag har missat det DS.

Fatalist
2005-05-17, 19:27
För det första, ska du tänka på att träningsvärk inte är en garanti på att du växer, finns folk som växer utan att få träningsvärk också. Och om du väldigt gärna vill ha träningsvärk så får du helt enkelt ta i lite mer, eller ändra ditt upplägg lite. Gå upp på lite högre reps, kör forced reps t ex :thumbup: