handdator

Visa fullständig version : Problem med bröstträning!


Bebop
2005-05-16, 22:53
Har en fråga om mitt träningsupplägg..

Jag kör:

Mån: Biceps, Triceps
Tis: Ledig (cardio)
Ons: Axlar, Mage
Tors: Rygg, ben
Fre: Bröst, mage

Det har alltid funkat bra för mig innan, men efter lite personligt skiiiit så var jag tvungen att ta uppehåll i en månad. Men nu har jag tränat i över en månad igen och har kommit igång och tillbaka till formen innan uppehållet med ett undantag.. Bröst och framförallt bänkpressen..

Innan uppehållet körde jag på 95kg 6 rep och 3 set.. men nu klarar jag fortfarande bara 85 kg och blir helt slut.. Men det konstiga är att när jag kör hantelpressen efteråt klarar jag 35kg vilket jag körde på innan uppehållet..

När jag kör bänken så känner jag mig trött i triceps och orkar inte med riktigt i slutet..

Kan det vara för att jag har börjat köra tuffare armpass på måndagen (ibland tisdag) Eller finns det nån annan förklaring..?

Får inte ut det jag vill av bröstpassen och får inte samma utveckling som jag vill få..

Tänkte efter nästa uppehållsvecka att byta lite på upplägget och lägga bröst före armar tidigt på veckan för att ha max ork inför bröst..

Vad tror ni om detta? Är det en bra lösning, eller har ni nån annan?

//Per

HajduMan
2005-05-17, 07:46
fredagen brukar man vara som mest sleten på....
att du får ont i triceps kan vara för att du inte riktigt jobbar med brösten utan låter triceps ta den största tyngden, gör som du sa att du lägger bröstpasset i början av veckan och försök hitta tillbaka till kontakten i brösten istället för i triceps....sen är det ju så att det som kan bidra till att du känner dig "slut" är ju för att du kör rygg dagen innan som sliter en del på armarna och axlar två dagar innan som är en hjälp muskel till bröstträning(rygg är osså en hjälpmuskel, latsen)

Fettecke
2005-05-17, 08:14
byt plats på måndag och fredag då?

kör själv:
mån: bröst mage
tid: ben, vader
ons: axlar triceps
tor biceps underarmar
fre rygg

tycker det blir bra, länner mig sällan trött i de primära muskler jag jobbar med pga tidigare pass