handdator

Visa fullständig version : mat/kosttillskott för att se hårdare ut

skippy
2005-05-16, 22:21
Hej!

är i slutskedet av min deff nu, 2veckor kvar. ska även fotas då, så jag undrar om ni har nå tips för att se hårdare ut, mat el tillskott
Främst så undrar jag hur man ska göra med kaliumtabletterna, om jag tex ska fotas på fre, när ska jag börja med kaliumtabletterna? och hur stor dos?
det var så jäkla längesen jag sysslade med detta, har glömt bort *rolleyes* , har för mej att det är 3dagar man ska köra med kalium, och dra ned på saltet

kaliumtabbarna heter "kalium retard 750mg 10mmol k+"

ang. betakaroten har hört att man ska överdossera dessa som tusan? 1-2per dag står det, men hur brukar ni göra? (10mg betakaroten/tab)

tips är välkomna!

Proteus
2005-05-17, 01:11
kaliumtabbarna heter "relium retard 750mg 10mmol k+"

:laugh:

skippy
2005-05-17, 01:12
:laugh:

öh..har du nåt problem med kaliumtabbar? :confused:

tossefar
2005-05-17, 01:41
hahaha :naughty:

skippy
2005-05-17, 01:43
ops, stavfel.

har ingen alls några kunskaper inom detta??!!

Sverker
2005-05-17, 05:31
Låt bli det där *grr*

Bli lite hårdare, ta bilder, kaliumtabletter :confused:

Skippa allt det där. Det är livsfarligt ifall du börjar leka med vattenbalansen i kroppen.

skippy
2005-05-17, 13:37
Låt bli det där *grr*

Bli lite hårdare, ta bilder, kaliumtabletter :confused:

Skippa allt det där. Det är livsfarligt ifall du börjar leka med vattenbalansen i kroppen.

öh, JA, jag vill bli hårdare i kroppen innan det är fotodags

skämtar du med mej ?
du som tävlar borde veta bättre.... "livsfarligt"

önskar dej lycka till att tävla utan att själv leka med vatten :D
om du inte vet kalium/natriumets inverkan på kroppen vid tävlingar så har du mycket att lära dej!

jwzrd
2005-05-17, 13:55

skämtar du med mej ?

om du inte vet kalium/natriumets inverkan på kroppen vid tävlingar så har du mycket att lära dej!

Din första post säger i princip: jag fattar nada men vill överdosera kalium- och betakarotentabbar; fy på dig Sverker, du kan ju ingenting!11!

*slap*

Jay-Z
2005-05-17, 14:02
Din första post säger i princip: jag fattar nada men vill överdosera kalium- och betakarotentabbar; fy på dig Sverker, du kan ju ingenting!11!

*slap*

Sverker är värsta n00b! rofl. lol. 3rlofl.

AcidSleeper
2005-05-17, 14:35
Kan lägga in ett schema för kolhydratsladdning och vätsketömning när jag kommer hem om du önskar det!

Herkulez
2005-05-17, 14:37
hur hård är du egentligen, för är du inte riktigt hård så gör det nog inte så stor skillnad. niacin sägs vara bra när man ska toppa formen, men börja försiktigt isåfall, själv blir jag alldeles het och röd i kroppen även på små doser, börjar sticka överallt. är säkert niacin i betakaroten tjaffset där, men då är det väl bättre att köpa B3 tabletter,

Acid: ja ta fram den :thumbup:

skippy
2005-05-17, 15:05

*slap*
okej, då har du förmodligen missuppfattat FETT. :whipped:
det är bara det att det var så längesen jag sysslade med detta, men det är löst nu, hittade mina anteckningar från förra gången :cool:

Kan lägga in ett schema för kolhydratsladdning och vätsketömning när jag kommer hem om du önskar det!

det är lugnt, har bra koll på tömning och laddning, de var mest om kaliumtramset jag hade glömt bort om.

hur hård är du egentligen, för är du inte riktigt hård så gör det nog inte så stor skillnad. niacin sägs vara bra när man ska toppa formen, men börja försiktigt isåfall, själv blir jag alldeles het och röd i kroppen även på små doser, börjar sticka överallt. är säkert niacin i betakaroten tjaffset där, men då är det väl bättre att köpa B3 tabletter,

35veckor stenhård diet. jag låter siffrorna prata för sig själv :)

Herkulez
2005-05-17, 15:06
bättre att låta bilder tala för sig själv =)

Man and Machine
2005-05-17, 15:55

Hur länge har du tränat innan dieten? Ålder?, vikt innan diet vikt nu osv...

abjorn
2005-05-17, 15:59
smeta in dig i hot stuff vetja :thumbup:

Action
2005-05-17, 16:21
3 dagar innan tar du bort allt salt! Givetvis kan du äta produkter som innehåller liten mängd salt, som havregryn etc.

Drick 1 liter vatten till varje mål mat fram till ca 1 dygn före plåtningen.

Ta en halv kaliumtablett till 6 av måltiderna, du kan även lägga till en halv banan till några måltider. Banan innehåller en hel del Kalium.

Dessutom kan du öka på intaget av Zink och Magnesium dessa dagar! Det binder en hel del vätska i musklerna.

Ett dygn innan så drar du ner på vätskan. Drick kanske 1-2dl vatten till varje mål mat för att kunna lagra in glykogenet i musklerna.

2 dagar före kan du börja ladda med lite mer kolhydrater för att få fyllighet och tryck i musklerna. Men överät inte. Jag har hört en siffra på max 600gram kolhydrater per dygn. Lägg dig på ca 400 så är du på säkra sidan så du inte drar på dig vätska.

En timme före plåtning kan du tryck i dig en hel del snabba kolisar. Sen är det bara att värma upp och få up trycket lagom till plåtningen.

Se till att få i dig salt och vatten direkt efter plåtningen så du återställer balansen så snabbt som möjligt. Resorb kan vara bra då!

Lycka till!

Sverker
2005-05-17, 18:23

skämtar du med mej ?

Nej, jag skämtade inte alls. Det är farligt att försöka styra vattnet i kroppen. Ville bara uppmärksamma dig på det.

Njaa..jag är nog rätt duktig på att hålla reda på elektrolyter och vatten i kroppen. Det är en hel cirkus fram till den perfekta formtoppningen men det fungerar för mig och jag slipper obehagliga kramper, yrsell, illamående etc.