handdator

Visa fullständig version : Kan kreatin försämmras prestandan?


Yip_man
2005-05-16, 21:44
Kan kreatin försämmra prestanda?
Har nu i tre veckor bara fått skit pass på bröst/biceps dagen och jag upplever att detta kom i samband med att jag börja med kreatin.Kan det vara så? Eller är det bara en tillfällighet.

Rockhard
2005-05-16, 22:06
Hur går det med resten av kroppen eller tränar du bara bröst och biceps?

Pingen
2005-05-16, 22:56
Själv får jag alltid en rejäl skjuts i alla muskelgrupper. Sista perioden på kreatin tog jag under värnplikten, och drog på mig en jävulsk benhinneinflammation som fortfarande, efter 7 månader, värker från och till. Kan dock numera jogga lite lättare utan att få ont.

MFredde
2005-05-17, 00:15
har upplevt samma sak när jag tar mitt kreatin, Blir visserligligen starkare men inte alls lika uthållig. Första repsen går bra, sen blir jag trött på nolltid. Så no more kreatin för mig

hallar
2005-05-17, 04:58
Är de något annat som har förändrat sig? Det kan inte vara så att man har en övertro till kreatin och passar inte sin kost lika bra som tidigare?

z_bumbi
2005-05-17, 06:43
Är de något annat som har förändrat sig? Det kan inte vara så att man har en övertro till kreatin och passar inte sin kost lika bra som tidigare?

:thumbup:

Eller att man har kunnat träna hårdare och därmed gått över gränsen så man har fått en lättare överträning eller i många fall går från en lättare överträning till en lite värre.

Nils.R
2005-05-17, 07:14
har upplevt samma sak när jag tar mitt kreatin, Blir visserligligen starkare men inte alls lika uthållig. Första repsen går bra, sen blir jag trött på nolltid. Så no more kreatin för mig


För mig är det tvärtom med kreatin,blir inte så mkt starkare men jag orkar 2-3 reps mer på samma vikt som innan.
Varierar nog en hel del från person till person...

Yip_man
2005-05-17, 17:04
Andra grupperna går bra. Har tyvärr behövt hoppa över ett par benpass (2st).Har inte ökat vikterna alls sen jag börja med kreatin på bröst/biceps passen.Rygg/axlar går därimot skitbra har mycket bättre ork där än innan.Jag kan medge att jag nog slarvat lite med maten sista tiden(ätit för lite)men det borde ju visa sig på ryggpassen då också eller?

Nåväl var hos kiropraktikern idag och han ville jag skulle träna lite extra axlar/rygg så jag tänkte passa på och köra axlar rygg på onsd, ben på fred, och axlar igen på månd istället för bröst/biceps.Så blir där en vilovecka.

Loke
2005-05-17, 17:32
har upplevt samma sak när jag tar mitt kreatin, Blir visserligligen starkare men inte alls lika uthållig. Första repsen går bra, sen blir jag trött på nolltid. Så no more kreatin för mig

För mig är det helt tvärt om. Jag tycker kreatin gör marginell skillnad på maxlyften, men runt 8 reps blir jag mycket starkare.