handdator

Visa fullständig version : hur få motivation?


Johan86
2005-05-16, 17:03
jag har haft(har) problem med axel i ca 4veckor nu.och bara tränat underarmar och kondition då. innan skadan så tyckete jag det var kul som satan att träna.men nu känns det som om det är skittrist att träna.har ni några tips på att få tillbaka träningslusten?

Nismo
2005-05-16, 17:06
Träna med MP3 med någon musik du gillar. Gött som fan tycker jag.

TrasMannen
2005-05-16, 19:56
jag har haft(har) problem med axel i ca 4veckor nu.och bara tränat underarmar och kondition då. innan skadan så tyckete jag det var kul som satan att träna.men nu känns det som om det är skittrist att träna.har ni några tips på att få tillbaka träningslusten?

Tja.. ta det lungt med övningar som innefattar axlar/gör ont. Sen kör du rehab övningar för axlarna.
Jag har också grymma problem med axlarna.
Jag kör lite axelrehabövningar varje träningspass. och dom börjar sakta men säkert bli bättre. Min motivation är bättre än nånsin nu iaf =)

Edit: ladda rikligt med kolisar inför passet också!

Fatalist
2005-05-16, 20:02
Mehh, träna ben extra hårt såklart :)

Johan86
2005-05-17, 21:42
trasmannen: hur var det du skadade axeln? vilka övningar kör du?

GymTT
2005-05-17, 21:44
Tänk dig att sommarn är här när som helst, samt tänk dig en fin bikini string brud framför dig ! :hbang:

Skämt åsido, sätt upp mål?

Hoppas du återfår gnistan samt motivationen
MVH TT

Baan
2005-05-17, 21:45
tjaa ett tips är ju få träningen att bil en vardagsrutin, alla tycker inte det är lika kul att träna, så länge man absolut inte hatar att gå till gymmet så anser jag inte att det är något större fel att träna även om man inte har världens lust. bara försöka kötta på ändå, själv hatar jag också konditionsträning men det finns något fint i det med, man blir så glad när man är klar :D så försök att se det positiva i allt

Johan86
2005-05-17, 21:53
träning var det bästa jag visste förrut.så det är inget problem.men jag försöker köra ett konditionspass i veckan för att inte bli för slö

tränade försiktigt biceps,underarm och ryg idag.kändes rätt mkt bra.blev redan på bättre humör.ska besöka sjukgymnast snarast för råd

har satt upp mål at mina mått ska ökas rejält tills vintern.när någon säger att jag blivit grov.då är jag nöjd :cool:

gasoliner
2005-05-17, 22:41
Jag tycker du ska ge dig på något helt annat ett tag tills axeln blivit bättre, något du kanske gått och funderat ett tag på :
tex.ut och cykla MTB,paddla kajak eller klättra eller nåt liknande.löpträning kanske?

Det är ett tips jag tidigare fått, då jag haft riktiga problem med axlar och rygg..brukar få igång motivationen.

Grundregel #1:" det ska vara kul att träna.." :)

Beast
2005-05-17, 23:25
Om du verkligen inte vill gå till gymet kanske du ska börja fundera om det verkligen är nåt för dig?
Men för övrigt med axel problemet hade jag stuckit och fått ackupunktur/laser på det skadade området (beroende på felet)