handdator

Visa fullständig version : Cry baby, cry


AnimalGen
2005-05-16, 16:06
Har ni gråttit någon gång pga någon film?

palme
2005-05-16, 16:07
Nej och inte lasse kongo heller! *cry*

Lasse Kongo
2005-05-16, 16:07
Aldrig!!! *whatever*

JJ
2005-05-16, 16:08
"Elliot och draken" tro jag den hette *cry*

Cilia
2005-05-16, 16:10
jämt och ständigt behöver knappt vara sorgligt för att inte prata om i sportsammanhang. Det är som en ren fontän.

fast värst var det när jag såg filmen Kramer mot Kramer då var det rena hulkande.

wintzell
2005-05-16, 16:11
Spielberg's ET. Men va tyvärr ganska mycket yngre då.

Slartibartfast
2005-05-16, 16:12
jag fick en klump i halsen när jag kollade Herbie the lovebug en gång i tiden.

Pingu
2005-05-16, 16:15
Jorå och jag kommer att göra det igen

Spinkot
2005-05-16, 16:17
Första gången jag såg braveheart

Jarod
2005-05-16, 16:19
Nästan varje dag. Kanske inte lipar direkt men får tårar i ögonen iaf. Fast bara när det är "lyckliga" stunder... När familjerna i Extreme Home Makeover får sina nya hus är en klassiker... *snyft*

Matte_Maiden
2005-05-16, 16:19
Ja, men jag är rätt blödig också. Finns väl ett par filmer som fått mig att :cryout: .

Dipshit
2005-05-16, 16:20
Nästan varje dag. Kanske inte lipar direkt men får tårar i ögonen iaf. Fast bara när det är "lyckliga" stunder... När familjerna i Extreme Home Makeover får sina nya hus är en klassiker... *snyft*
haha.. ok, nu vågar jag också erkänna.. samma för mig :)

Shadow Warrior
2005-05-16, 16:20
Typ en eller flera gånger i veckan... ser ju på anime ju... o massa annan film med :em:

Det sorligaste jag sett på senare tid e väl Maria Sama, Kimiga Nozumo Ein, Uninhabited Planet Survive och Elfen Lied.

Herkulez
2005-05-16, 16:23
nej inte sen jag var iaf 4-5år.

Pudzianovski
2005-05-16, 16:26
Nästan varje dag. Kanske inte lipar direkt men får tårar i ögonen iaf. Fast bara när det är "lyckliga" stunder... När familjerna i Extreme Home Makeover får sina nya hus är en klassiker... *snyft*

Känner igen mig i allt du säger.

scythe
2005-05-16, 16:28
Räknas musik-DVDs?

Tigerkotten
2005-05-16, 17:10
säkert hänt, men jag blir blöt i ögonen mest utan att det kommer ner.

Armageddon är så bra!
Gröna Milen med :)

Baan
2005-05-16, 17:22
nja sällan eller aldrig.. fast ett undantag var väl när man kollade på fråga olle dokumentären och det var någon halvskabbig stockholmarkärring som visade lite diverse verktyg man kunde använda. började föreställa mig effekten och tårarna var nära

AndersHermansson
2005-05-16, 17:27
Nej, men blöt i ögonen och snyftig. Om jag vågade skulle jag gråta rakt ut.

Griip
2005-05-16, 17:28
lipar väl inte direkt men tycker rocky är jävligt sorglig vid sina tillfällen.

Päär
2005-05-16, 17:37
Jag grät när jag såg ett South Parkavsnitt, nämligen "Scott Tenorman must die". När Cartman vann över Scott :D Då grät jag nog av lycka. Efter att Cartman hade blivit förnedrad av Scott innan.

mmartin
2005-05-16, 17:50
ha ha ja, även jag kan bli blödig faktiskt :em:


armageddon var ju hemsk första gången man såg den och musiken till var sanslöst passande :bow:

Jense
2005-05-16, 18:14
Gråter varje gång kenny dör =/

nä men seriöst , nä.. jag gråter inte till filmer.. kanske inte kan leva mig in på samma sätt som ni andra.

Zozza
2005-05-16, 18:15
film - nej
musik - ja

sunkan
2005-05-16, 18:23
Aldrig riktigt lipat, men jag har helt klart kännt att det är på väg många gånger *cry*

alle
2005-05-16, 18:25
Nästan varje dag. Kanske inte lipar direkt men får tårar i ögonen iaf. Fast bara när det är "lyckliga" stunder... När familjerna i Extreme Home Makeover får sina nya hus är en klassiker... *snyft*

Fyfan va jag hatar det. Det måste vara höjden av dålig tv underhållning. Typ hela lilla staden ska välkomna familjen hem till sitt nya hus och de som är emd ska alltid säga saker i stil med "This is the ebst thing that ever happened to us!" osv. Man vill ju bara spy.

Gabriel_
2005-05-16, 18:28
ja, vid första säsongsslutet av OC.. så sorgligt ! *cry*

Allan
2005-05-16, 18:34
Japp. Skvalar friskt.

allan

Dipshit
2005-05-16, 18:41
ja, vid första säsongsslutet av OC.. så sorgligt ! *cry*
aa, en till till listan.. *cry*

bara ett avsnitt kvar av säsong 2 nu tror jag.. i USA asså..
undrar om det blir böl då med.. *cry*

muddler
2005-05-16, 18:54
gråtit har man nog gjort åt en film nån gång, på senare tid så fick jag iaf tårar i ögonen när Gandalf tappar taget och faller ner i avgrunden i första LOTR-filmen *cry* :D

sunkan
2005-05-16, 18:57
ja, vid första säsongsslutet av OC.. så sorgligt ! *cry*

när gick det? Det var full rulle på tjejerna på skolan idag om O.C nån höll tydligen i nån å det såg så fint ut blaha blaha

edit: slutet i Ladder 49, då va de bannemig nära att jag började böla. hade jag inte haft besök så hade det någ kommit en å annan tår :D

Gabriel_
2005-05-16, 18:59
runt 10 veckor sedan...

sunkan
2005-05-16, 19:00
runt 10 veckor sedan...

woot?, då va det nog kanske inte den scenen som jag tänkte på då

Destra
2005-05-16, 19:03
Varje gågng kenny dör i south park :cryout:.

Sen har jag väldigt svårt att hålla mig då simbas pappa dör i lejonkungen, som för övrigt är den bästa diney filmen.

Focus
2005-05-16, 19:07
Jag lipade då jag såg Titanic *cry*

Börje H
2005-05-16, 19:18
Japp, vid ETT tillfälle. När Goose dog i Top gun. Jag och polaren satt i biosalongen och småharklade oss och försökte hålla tillbaka tårarna..
Men *cry*
Efteråt så förnekades naturligtvis allt. Tuff när man är 11 år..

Lallle
2005-05-16, 19:27
Jag blev jävligt rörd av Lilja 4-ever men grått har jag nog aldrig gjort.

ErikWrestlingFreaket
2005-05-16, 19:31
Ja varje gång jag ser en film som har med wrestling att göra, när någon wrestling tradgedi nämns(Owen Hart's död och Montreal Screwjob bland annat) *cry*

Rataxes
2005-05-16, 19:31
Gjorde nästan det första gången jag såg Magnolia, aldrig nära annars.

Shadow Warrior
2005-05-16, 19:39
gråtit har man nog gjort åt en film nån gång, på senare tid så fick jag iaf tårar i ögonen när Gandalf tappar taget och faller ner i avgrunden i första LOTR-filmen *cry* :D

Mycket sorligare när boromir dör ju :D

Fatalist
2005-05-16, 19:42
Livefilmer av DM får mig gärna att smålipa :thumbup: *cry*

High1ander
2005-05-16, 20:10
Jag har gratit pa film for bara nagon manad sen (studentprjektfilm)? Raknas det?

Ne, inte grater jag av filmer, de e ju trots allt bara film (hahah skon installning eftersom jag pluggar film)... Tarogd kanske, som bast...

Kommer ihag att eldstorm gjorde mig ledsen nar jag var riktigt liten

Mart|n
2005-05-16, 20:11
Börjat gråta har jag nog aldrig gjort, men att det tårats i ögonen har det gjorts många gånger. Bland annat i slutet av filmen The Mighty (en av dom absolut bästa filmerna jag någonsin sett!)

http://www.imdb.com/title/tt0119670/

DTH
2005-05-16, 20:14
Inte så ofta men för ca en vecka sen när jag såg en film som hette The Climb. Det kom lite tårar då...

abjorn
2005-05-16, 20:25
och så den obligatoriska...

Nej, jag är hårdrockare :hbang:

Frantic
2005-05-16, 20:26
Har aldrig gråtit men varit ytterst nära flera gånger, bland annat vid Pay It Forward

blekfet2
2005-05-16, 20:28
Har ni gråttit någon gång pga någon film?


absolut....till Saving private Ryan... :cryout:

:)

Grisen
2005-05-16, 20:29
Ja, oftast tåras bara ögonen men ibland spårar jag ut fullständigt och skrikgråter.

tinus
2005-05-16, 20:32
ja kösses..jag gråter t o m till disney-filmer :em: Lejonkungen tex..när pappan dör *cry*

För att inte tala om Schindlers list..var helt förstörd länge efter den..

Zlin
2005-05-16, 20:50
Om man inte räknar barndomen, så har jag bara storgråtit en gång. Till Forrest Gump. Helt sjukt bra film - helt sjukt vad jag grät.

*cry*

vildängel
2005-05-16, 20:53
Jag bölar alltid till film, oavsett om det är lyckligt eller ledsamt. Hur kan man låta bli att leva sig in i det man tittar på liksom??

skaparn
2005-05-16, 21:00
Japp, vid ETT tillfälle. När Goose dog i Top gun. Jag och polaren satt i biosalongen och småharklade oss och försökte hålla tillbaka tårarna..
Men *cry*
Efteråt så förnekades naturligtvis allt. Tuff när man är 11 år..

Sån sant! Musiken, tillsammans med lysande skådespel från Tom och Meg Ryan när de träffas och tröstar varandra gör detta till en av de mest sorgliga scenerna i filmhistorien. Det fortsätter då Viper vittnar inför utredarna som kallt, men riktigt, konstaterar att det var en olyckshändelse, det ger tyngd och realism åt händelsen.

edit: Var tvungen att ta fram soundtracket ur samlingen för att lyssna till "memories" som är den låt som spelas och bidrar till tårar. SÅ FRUKTANSVÄRT BRA! Ni som inte har soundtracket - köp! Ni som inte har DVD'n med filmen - köp! Detta är ett mästerverk.

Dipshit
2005-05-16, 21:40
absolut....till Saving private Ryan... :cryout:

:)
tack! måste ses igen!

edgen_ÖSD
2005-05-16, 21:46
Nästan varje dag. Kanske inte lipar direkt men får tårar i ögonen iaf. Fast bara när det är "lyckliga" stunder... När familjerna i Extreme Home Makeover får sina nya hus är en klassiker... *snyft*


Satt precis och kollade på det (första ggn någonsin, har precis fått kanalen). Trodde det skulle vara ett program i mängden, dvs dem som man garvar åt för att de är så överspelade, men det här var RIKTIGT bra! Man satte en klump i halsen :thumbup:

Annars grinade jag åt "Green mile" för kanske 3 år sen.

Tolkia
2005-05-16, 21:51
Inte så ofta, men det händer, företrädesvis åt hjältedödar, i stil med Maximus död i "Gladiator". Plus när djur dör och/eller lider, t.ex. när de skjuter prick på vargen i slutet av "Dansar med vargar"l, och man hör den yla av smärta. :cryout:

Dipshit
2005-05-16, 21:59
Satt precis och kollade på det (första ggn någonsin, har precis fått kanalen). Trodde det skulle vara ett program i mängden, dvs dem som man garvar åt för att de är så överspelade, men det här var RIKTIGT bra! Man satte en klump i halsen :thumbup:

Annars grinade jag åt "Green mile" för kanske 3 år sen.
kvällens avsnitt var tyvärr bland de sämre..

:cool:

blekfet2
2005-05-16, 22:04
tack! måste ses igen!

absolut...själv så ser jag den typ 2 ggr i månaden, plus att jag kollat igenom Band of brothers - serien typ 5-6 ggr.....2 ggr sedan februari :em:

Lizard
2005-05-16, 22:18
Hahahaha... javisst bölar jag till både Extreme Makeover och filmer, musik och gud vet allt. Ett resultat av att jag är inlevelsefull kanske?

Värst är nog att jag hade en föreläsning som jag drog runt med under några år i hela Europa där Nike's avskedfilm till Michael Jordan var med som ett case. Filmen var 60 sekunder lång, producerad av Weiden&Kennedy och var en av Cannes-vinnarna 1999/2000. Hela filmen går i långsamt tempo och jag visade den för att den berättar en given historia på ett underfundigt vis och ni kan ju säkert ana hur sentimental den var?
Kruxet var att trots att jag själv valt ut den, trots att jag själv har dramaturgisk utbildning och trots att jag visade den gång efter gång så fick jag hitta på allehanda hyss för att inte börja böla - varenda gång. Nu hjälpte inget av försöken att suga på halstabletter, lämna salen eller nåt annat; det lät ständigt som jag nyss halsat hårinpackning när jag skulle till att summera.
Så nog gråter jag alltid.

Men det jag har lärt mig av livet är att Big boys don't cry - but real men do.

Lizard

Fartman
2005-05-16, 23:32
Sen har jag väldigt svårt att hålla mig då simbas pappa dör i lejonkungen, som för övrigt är den bästa diney filmen.

Hmmm, det ska väl vara till den scenen.. den är hemskt sorglig
och ja just ja, Landet för länge sedan är en riktig snyftare den med.. den vägrade jag att se när jag var liten just för att den var för sorlig. :em:

MacLeod
2005-05-17, 00:11
Menar ni på största allvar att ni sitter o gråter/bölar efter en film? Jag förstår ju att man bli tårögd, men att börja gråta.

Jag blir fortfarande retad när stora bumlingar började rinna ner för mina kinder på ett derby mellan Djurgårn-Aik och klacken sjöng en låt som för tillfället handlade om att vi (DIF) skulle tillbaka till Sthlms stadion. Jag tog på mig solglasögonen och låtsades som ingenting, samtidigt som jag fick stå o torka med handen.

Jarod
2005-05-17, 00:29
Menar ni på största allvar att ni sitter o gråter/bölar efter en film? Jag förstår ju att man bli tårögd, men att börja gråta.

Jag blir fortfarande retad när stora bumlingar började rinna ner för mina kinder på ett derby mellan Djurgårn-Aik och klacken sjöng en låt som för tillfället handlade om att vi (DIF) skulle tillbaka till Sthlms stadion. Jag tog på mig solglasögonen och låtsades som ingenting, samtidigt som jag fick stå o torka med handen.

Det är därför du passar bra in i "Vem är mest låtsas-tuff på Kolozzeum"-tråden... :)

MacLeod
2005-05-17, 00:39
Ja, nu när du säger det så. Måste nog hålla med dig där. Fast jag såg ju iaf ball ut bakom mina solbrickor.

Tolkia
2005-05-17, 07:19
Menar ni på största allvar att ni sitter o gråter/bölar efter en film? Jag förstår ju att man bli tårögd, men att börja gråta.

Jag blir fortfarande retad när stora bumlingar började rinna ner för mina kinder på ett derby mellan Djurgårn-Aik ...
Well, du gör det ju själv vid ett så tragiskt tillfälle som en fotbollsmatch, så jag förstår inte riktigt varför det skulle vara konstigt att andra gör det ...?

skaparn
2005-05-17, 07:29
Well, du gör det ju själv vid ett så tragiskt tillfälle som en fotbollsmatch, så jag förstår inte riktigt varför det skulle vara konstigt att andra gör det ...?

Men... sport är ju verkligheten, film är fiktion.
Sen håller jag med MacCleod, man gråter inte, utan ögonen blir fuktiga bara. Inget hulk, grötig röst och annat väsen.

MacLeod
2005-05-17, 10:02
Well, du gör det ju själv vid ett så tragiskt tillfälle som en fotbollsmatch, så jag förstår inte riktigt varför det skulle vara konstigt att andra gör det ...?


Nej? Jag grät inte. Gråter eller snyftar som ett litet barn gör jag möjligtvis på en begravning.

obesogen
2005-05-17, 10:16
Nästan varje dag. Kanske inte lipar direkt men får tårar i ögonen iaf. Fast bara när det är "lyckliga" stunder... När familjerna i Extreme Home Makeover får sina nya hus är en klassiker... *snyft*

Känner igen mig. Även Oprah är livsfarligt. Det är skumt egentligen, händer nästan bara i dåliga program där de spelar billigt på känslorna. Kom ihåg när jag bölade friskt när jag var på "Finding Nemo" med tjejen. *cry* Som tur är brukar tjejer gilla sånt :thumbup:

AngelLove
2005-05-17, 10:35
Jadå, och det är riktigt skönt när man får känslor under en film. Om sedan det är glädje, arghet, ledsenhet spelar väl ingen roll. Det viktiga är ju att filmen BERÖR någon del av ditt medvetande..

Braveheart, Gladiator, Dansar med Vargar (främst slutet då de lämnar byn) är ju redan nämna, Ladder49 storböla jag ett X antal gånger (ohyggligt bra film), vid ex Gretzkys avskedsmatch och då även DVD:n till minnet av hans karriär är det många gånger som tårarna rinner. Så ja, jag gråter till filmer och även till andra saker i livet.

Av någon konstig anledning har jag däremot aldrig gråtit på en begravning. Tycker de sakerna känns så "overkliga", som om man egentligen bara drömmer om dem fast man de facto är där.

mangs
2005-05-17, 13:54
Jag grät inte fram till den dagen min hund dog och jag var 22 eller något, då grät jag oavbrutet i en vecka och sedan efter det släpper jag fram känslor då och då. Filmer med barn och djur involverade får mig att bli väldigt fuktig i ögonen. Det är något speciellt med dessa filmer. Ofta har det även ett samband med musiken som bygger upp en viss stämning. *cry*

elan
2005-05-17, 14:37
Det är snarare regel än undantag att jag gråter när jag ser på film. Blir väldigt lätt berörd av både sorgliga saker och av glädje. Ska närvara på ett bröllop för första gången i mitt liv i sommar, lär väl tjuta ögonen ur mig med tanke på att jag börjar snyfta av att se helt främmande personer gifta sig på TV.

Vad jag kan komma på nu är den film jag gråtit mest till Two Brothers som handlar om två lejonbröder. Vet inte om jag bara hade en knasig dag när jag såg den eller vad det var frågan om för ögonen rann nästan konstant.

Sedan är det ju mest så att ögonen rinner, det blir inget hulkande och ljudligt snyftande. :)

Piranha
2005-05-17, 14:39
Det har hänt och de jävligaste är när tjejjen ser på en och säger , fan har du lipat ... då blir det rage istället ..

Herkulez
2005-05-17, 14:41
Det har hänt och de jävligaste är när tjejjen ser på en och säger , fan har du lipat ... då blir det rage istället ..
hahaha ja då är det illa när 48 (?) kg tjej får säga åt 125kg muskler att skärpa sig.

D Andersson
2005-05-17, 14:41
Sentimentala scener..

Schindlers list - scenen med den lilla flickan i röda kläder som går igenom ghettot och folk avrättas runt omkring henne, slutar med att hon gömmer sig under en säng

Galdiator - slutet när Maximus återförenas med fru och barn

Rocky V - när Rocky tänker tillbaka på sin tränare Mickey

Piranha
2005-05-17, 14:48
hahaha ja då är det illa när 48 (?) kg tjej får säga åt 125kg muskler att skärpa sig.


Ja noll respekt när jag sitter där och känner östrogenet flöda ..

Dipshit
2005-05-17, 15:46
Det har hänt och de jävligaste är när tjejjen ser på en och säger , fan har du lipat ... då blir det rage istället ..
:laugh:



jag kollar aldrig på lipvänliga grejer med folk! ALDRIG!!

Tomten
2005-05-17, 15:55
"Lipar" gör man ju aldrig, men det har väl hänt att man fått en klump i halsen och en tår i ögonen. Var länge sen senaste, men slutscenen i "big fish" och när jag såg intro sekvensen till första delen av LOTR, just för att de hade lyckats återskapa fylke *precis* som jag tänkte mig det när jag läste böckerna när jag var tio. Det var en lite speciell känsla.

Baan
2005-05-17, 16:20
äh lipa är fegisens väg ut... att släppa loss lite lyckohormoner genom att gråta är ju fan bara fel, går något snett så tar man det som en man och ser hård ut, eventuellt lite småledsen men längre än så går man helt enkelt inte

priceless
2008-09-30, 10:30
Jag bölar jämt och ständigt.

Grisen
2008-09-30, 10:32
Ja ofta, jag lipar till lejonkungen.

Luttis
2008-09-30, 10:34
Ja ofta, jag lipar till lejonkungen.

Jag med. Och Pensionat Oskar. Och Armageddon.

rox
2008-09-30, 10:35
Click är nog enda filmen jag har lipat till. Genre: komedi, WTF?

skaparn
2008-09-30, 10:39
Jag bölar jämt och ständigt.

Bra bump!

priceless
2008-09-30, 10:48
Click är nog enda filmen jag har lipat till. Genre: komedi, WTF?

Det gjorde fan jag med..

Grisen
2008-09-30, 10:54
Jag med. Och Pensionat Oskar. Och Armageddon.

Pensionat Oskar, vad var det?

Jag känner lipen komma men jag kommer inte ihåg vad det handlade om, vad var det?

Luttis
2008-09-30, 11:22
Pensionat Oskar, vad var det?

Jag känner lipen komma men jag kommer inte ihåg vad det handlade om, vad var det?

Min absoluta favoritfilm. Loa Falkman (som jag för övrigt inte är speciellt förtjust i) åker med sin familj till en stugby och blir förälskad i en trollkarl. Jag gråter när man känner Stina Ekblads sorg och maktlöshet och jag gråter när sonen i slutet kommer springandes efter sin pappa... Grym film av Jonas Gardell.

Carolinew
2008-09-30, 12:02
Det händer oftare och oftare nuförtiden av någon anledning. Minns fasen inte vilken jag grät till sist... men tror jag lipade lite till The green Mile i alla fall om ajg inte minns helt fel.

Krisz
2008-09-30, 12:09
Jämt och ständigt.

Slartibartfast
2008-09-30, 12:13
Click är nog enda filmen jag har lipat till. Genre: komedi, WTF?

Jag fällde faktiskt en tår till den också!

Ska jag vara ärlig så fick jag en rejäl klump i halsen när jag kollade ett avsnitt av Life of Ryan (doku-serie på MTV om skejtaren Ryan Sheckler) då Ryan skulle flytta ut och hans lillabror var ledsen. Ryan förklarade för lillabrodern att han var lika viktig ändå fast han flyttar. *snörvel*

Krokodil
2008-09-30, 13:01
Jag blir (nästan) aldrig påverkad av filmer. Men det finns ETT stort undantag och det är dokumentärer om barn som far illa. Vet inte varför riktigt men sen jag själv blev farsa kan jag inte se barn lida. Det gäller även osmakliga bilder på döda barn o.dyl på nätet.

Annars är jag jättetuff!