handdator

Visa fullständig version : Road to perfection , min första deff


Leo
2005-05-15, 21:13
Okei kanske ska börja lite med längd och vikt? 171cm lång (kanske något längre nu eftersom det var ett tag sen jag mätade). 71 stadiga kilon på en 16åring. Jag har räknat ut att jag förbrukar ca: 1990kcal varje dag i vila. Jag hade tänkt lägga upp tränings passen såsom följande:

Måndag: 1timmes morgon promenad + gymmet 1timme
Tisdag: 1timmes promenad
Onsdag: gymmet 1h
Torsdag: Vila
Fredag: gymmet 1
Lördag: 1timmes promenad
Söndag: vila

Mitt matschema hade jag tänkt att se ut på följande vis (lite konstig svenska men det får ni stå ut me då jag är i från lappland):

6.00 stiger jag upp dricker 2glas vatten och ger mig ut på promenad.
7.10 fikar jag havregrunsgröt med 2msk linfrön, 2dl mjölk och 1 polarkraft extrem

Totalt: 410kcal , ~21gram proteiner , ~53gram kollisar , ~8gram fett.

7.45 cyklar jag till skolan (eller åker inlines beror på vad jag känner för. Kan tilläggas att det är 0,7km till skolan och det går undan till skolan. )
8.00 duschar jag på skolan.
9.00 så äter jag ett äpple

Totalt: 65kcal , ~16gram kollisar

11.00 Skolans lunch (här har jag lite problem, jag är inte så jävla noga med att ha kvar musklerna, jag vill bara gå ned i vikt. Såg på någon sida att skol lunchen är ca: 400-500kcal kan det stämma?) isof och det ser lite dumt ut att ta med sig egen mat då man får maten som finns på skolan. tar alltid lite ärtor och morötter till maten och alltid vatten

Totalt: 500kcal

14.00 ett till äpple

Totalt 65kcal , ~16gram kollisar

15.30 gymmet dom dagar då det är det.

ca: 17.00 middag:
Tonfisk i vatten konserv avrunnen 75*2gram= 165kcal , 36g protein , 1,8g fett. + 2dl mjölk= 94kcal , 7gram protein , 3gram fett. + Ris parboiled 60 g= 213kcal , 4g protein.

Tot: 472kcal , 47g protein , 4,8g fett

19.00 ett till äpple

Totalt 65kcal , ~16gram kollisar

21.30 kvällsfika:
Färskost fett 4 % Keso 100gram=92,7kcal , 12g protein , 4g fett. +400g mjölk=189kcal , 13,88g protein , 6gram fett.

Tot: 281kcal , 25,88g protein , 10g fett.


Sammanlagda summan av dagen:

1858kcal (och då har jag räknat skolmaten som 500kcal) 107g protein ( då har jag inte räknat med proteinen som jag får av skolmaten) 22,8g fett (tror att det är förlite fett)
Så här hade jag tänkt lägga upp mitt kostschema under min första deff, även om det är lite sent nu då bech 2005 snart inträffar. men men bättre sent än aldrig. Några synpunkter på schemat?

Leo
2005-05-17, 14:12
ingen kritik? eller tips? antar att det var ganska bra upplagt då???

Johan_P
2005-05-17, 14:39
Tycker du inte ska deffa på under 2000 kcal, bättre att lägga in mer cardio isf. Hur länge har du testat programmet?

Jashguim
2005-05-17, 16:46
Hur ser din uppvärmning ut? Är den lite klen så, ta dig i kragen och ställ dig på bandet i spring tills du inte orkar mer =)

Jag har aldrig haft någon vidare kondition, så när jag började med att springa fördubblades längden/tiden under några veckor. Nu springer jag nästan en halv mil innan måndag- och onsdagspasset. Benpasset på fredag gör jag det inte.

Leo
2005-05-17, 17:00
Expher, hmz jag började i Måndags och jag tycker det går bra. är inte så jävla hungrig som jagh brukade vara när jag inte räknade kcal...
Jashguim jag brukar köra 10min-15min cardio i början av passet (gymmet) alltså, har lagt in 2protein drinkar också under dagen (whey-80)

MyungChul
2005-05-17, 19:08
varför räknar du inte kolhydrater?

Leo
2005-05-18, 12:14
jadu, det var en bra fråga... började räkna kolhydrater på frukosten men orkade inte mer... jag är som sagt inte så noga om jag förlorar muskler också bara magen blir mindre... då är det väll bara kcal??

tossefar
2005-05-19, 12:49
Nu talar du i gåtor, skulle allt med kolhydrater vara kalorifritt? :confused:

blekfet2
2005-05-19, 13:08
.....

blekfet2
2005-05-19, 13:11
jadu, det var en bra fråga... började räkna kolhydrater på frukosten men orkade inte mer... jag är som sagt inte så noga om jag förlorar muskler också bara magen blir mindre... då är det väll bara kcal??


kroppen behöver fett/kolhydrater/protein för att funka....å utesluta något av dessa kommer bara att sluta med att inget av det du får i fyller sin uppgift...de lever i symbios ;) .........å om du skiter hur kroppen din kommer reagera utan du vill bara gå ner i vikt så kan du väl helt enkelt bara sluta äta...lev på vatten å kottar....då kommer du gå ner i vikt...kroppen kommer lägga av men det spelade juh ändå ingen roll. :MrT:

Leo
2005-05-20, 11:38
det är väll klart som fan att kolhydrater räknas. Jag vill gå ner i vikt men jag vill kunna hålla den vikten sedan också och om jag svälter mig själv så kommer det inte att fungera. Det är ingen som kommer med något vettigt? jag vill bara veta om det ser bra ut inte om kolhydraterna spelar ngn roll. Det är väll klart som fan att allt spelar roll men i slutändan så är det väll kcal? man ska ha si och så mkt protein osv och protein/fett/kolhydrater innehåller olika mkt kcal... vet inte om jag har rätt eller fel orkar inte gå in på det här med fett minskningen så jävla mkt då jag har en mamma som väger 42kg (anorexia) för er som inte fattar.

hassezilla
2005-05-20, 12:34
Ät minst 60 gram fett och 140 gram protein resten kolhydrat.
Kör lite vettigare mellanmål än bara frukt.

blekfet2
2005-05-20, 15:23
det är väll klart som fan att kolhydrater räknas. Jag vill gå ner i vikt men jag vill kunna hålla den vikten sedan också och om jag svälter mig själv så kommer det inte att fungera. Det är ingen som kommer med något vettigt? jag vill bara veta om det ser bra ut inte om kolhydraterna spelar ngn roll. Det är väll klart som fan att allt spelar roll men i slutändan så är det väll kcal? man ska ha si och så mkt protein osv och protein/fett/kolhydrater innehåller olika mkt kcal... vet inte om jag har rätt eller fel orkar inte gå in på det här med fett minskningen så jävla mkt då jag har en mamma som väger 42kg (anorexia) för er som inte fattar.


oj...jag tror någon verkar ha satt sig på en pinne
:booty:

negative
2005-05-21, 21:48
det är väll klart som fan att kolhydrater räknas. Jag vill gå ner i vikt men jag vill kunna hålla den vikten sedan också och om jag svälter mig själv så kommer det inte att fungera. Det är ingen som kommer med något vettigt? jag vill bara veta om det ser bra ut inte om kolhydraterna spelar ngn roll. Det är väll klart som fan att allt spelar roll men i slutändan så är det väll kcal? man ska ha si och så mkt protein osv och protein/fett/kolhydrater innehåller olika mkt kcal... vet inte om jag har rätt eller fel orkar inte gå in på det här med fett minskningen så jävla mkt då jag har en mamma som väger 42kg (anorexia) för er som inte fattar.

Lägg med kesella keso eller makrill i mellanmålen