handdator

Visa fullständig version : Mike Tyson


Ignatius
2005-05-15, 18:39
En liten videosnutt. Han hade verkligen dynamit i nävarna.

http://www.sudo.hs.kr/~sun/Mike_Tyson-2.wmv


Han verkar vara i rätt bra form nu med.
http://img233.echo.cx/img233/8743/tyson3da.jpg
http://img233.echo.cx/img233/6686/tyson20au.jpg

palme
2005-05-15, 18:50
Riktigt grym var han.

reinholdsson
2005-05-15, 19:09
Synd att han skulle hålla på med så mycket skit bredvid ringen och sen bita örat av, vem var det nu igen, Evander Holyfield ?

Halldin
2005-05-15, 19:34
Gillar delen där han klipper till snubben i huvet, avvaktar och ser honom ramla ihop efter en stund. :)

Gabriel_
2005-05-15, 19:35
han var den bäste på sin tid... ren dynamit i nävarna *flex*

Sonny
2005-05-15, 19:43
cool film, nån som vet vad det var för låt som spelades?

mangemani
2005-05-15, 20:06
han var den bäste på sin tid... ren dynamit i nävarna *flex*



sen fick han möta lite motstånd när han mötte holyfield och då fick han kämpa,men förlorade.
han var ju van att det inte var nått riktigt motstånd i sina förgågna matcher.

Cilia
2005-05-15, 20:35
man måste väl skilja på honom som idrottsman och som privatperson.
den senare skulle jag nog inte vilja ha ngt med att göra oavsett hur duktig han var som boxare.

IfK
2005-05-15, 21:08
Synd att han skulle hålla på med så mycket skit bredvid ringen och sen bita örat av, vem var det nu igen, Evander Holyfield ?

Ja.

Joker
2005-05-15, 21:30
Annars är ljudeffekterna, som infinner sig ibland jävligt coola!!! ;)

Dumleman
2005-05-15, 21:33
Såg en dokumentär om Mr. Tyson på kanalen vh1, där sa de bland annat att han åkt dit för misshandel 38 gånger innan han blev tonåring :thumbup:.

Joker
2005-05-15, 21:44
På VH1? Är inte det en ren musik kanal? hehe :confused:

Dumleman
2005-05-15, 21:46
På VH1? Är inte det en ren musik kanal? hehe :confused:
Nope de brukar visa dokumentärer om diverse kändisar.

watertouch
2005-05-16, 00:15
cool film, nån som vet vad det var för låt som spelades?


Holy Mother- Live to die

Lizard
2005-05-16, 03:55
sen fick han möta lite motstånd när han mötte holyfield och då fick han kämpa,men förlorade.
han var ju van att det inte var nått riktigt motstånd i sina förgågna matcher.
Eh, njae det hade han förvisso visst det. När det var dags för Holyfield så fanns det ingen kvar av hans forna ringtränare som ersatts straxt före den berömda neddunkning av medelmåttan James Buster Douglas. Det skulle dröja fem år innan Tyson mötte Holyfield eftersom Tyson avtjänade ett straff för våldtäkt.

Lizard

Lexus
2005-05-16, 13:26
Eh, njae det hade han förvisso visst det. När det var dags för Holyfield så fanns det ingen kvar av hans forna ringtränare som ersatts straxt före den berömda neddunkning av medelmåttan James Buster Douglas. Det skulle dröja fem år innan Tyson mötte Holyfield eftersom Tyson avtjänade ett straff för våldtäkt.

Lizard
James Buster Douglas var ingen medelmåtta den kvällen i Tokyo när han knockade Tyson. Många säger att Tyson "inte var sig själv" i den matchen men det hade mycket att göra med motståndaren, som för en gångs skull inte var rädd för honom. Buster Douglas hade studerat Tysons tidigare matcher och hittat fel i hans teknik, något som blev väldigt uppenbart i den matchen.

Sonny
2005-05-16, 14:10
Holy Mother- Live to die
tackar!

RobbeliRobban
2005-05-16, 14:25
Ni ser att han är grov-därför långsam och har glaskäke, därför kan han få stryk av en 60kgs kampsportskille, typ Bruce Lee

Lexus
2005-05-16, 14:58
Ni ser att han är grov-därför långsam och har glaskäke, därför kan han få stryk av en 60kgs kampsportskille, typ Bruce Lee
Läste jag rätt? Tyson har glaskäke?

RobbeliRobban
2005-05-16, 15:05
Läste jag rätt? Tyson har glaskäke?

Ja, han kanske har stor nacke, och kan lyfta tunga vikter, men det betyder inte att han vare sig kan ta eller ge stryk. Jag undrar hur det känns för Tyson och Tysons självförtroende när han går in i ett gym och flexar biccen, trots att han är störst och starkast kan han få stryk av en 60kgs tunnis.

Ok, sorry, såg att du har 18 posts. Jag bara driver med en annan tråd litegrann.

Dumleman
2005-05-16, 15:09
Ni ser att han är grov-därför långsam och har glaskäke, därför kan han få stryk av en 60kgs kampsportskille, typ Bruce Lee
Frågan är ju vad som skulle hända med Mr Lee's käke om Mr Tyson klappade honom på kinden lite lätt :).

Lexus
2005-05-16, 15:14
Ja, han kanske har stor nacke, och kan lyfta tunga vikter, men det betyder inte att han vare sig kan ta eller ge stryk. Jag undrar hur det känns för Tyson och Tysons självförtroende när han går in i ett gym och flexar biccen, trots att han är störst och starkast kan han få stryk av en 60kgs tunnis.

Ok, sorry, såg att du har 18 posts. Jag bara driver med en annan tråd litegrann.
Greppar inte riktigt ditt inlägg men hur som helst, han fick namnet "Iron Mike" från sina sparring partners eftersom han har en så pass bra käke.

andersw
2005-05-16, 16:14
Se nedan.

andersw
2005-05-16, 16:15
Mike Tyson är ganska stork och stark, ja. Därför har han säkert brister i snabbhet och smidighet också. Men när det gäller att ge och ta stryk skulle jag vilja påstå att han tar dom flesta. Det är precis det han gjort hela sitt liv.

När han först började proffsboxas tog han boxare efter boxare på knock. Boxare som var 20-30 cm längre och med 10 års erfarenhet.
Sen har han stått fler ronder och tagit fler slag av både Holyfield och Lewis än 99% av alla tuffa karatenissar skulle klara, 60kg eller inte..

Han är långt ifrån bäst och långt ifrån sin forna form. Men han har ändå ett av världens hårdaste uppmätta slag och har fightats hela sitt liv.

Lexus
2005-05-16, 16:21
Mike Tyson är ganska stork och stark, ja. Därför har han säkert brister i snabbhet och smidighet också. Men när det gäller att ge och ta stryk skulle jag vilja påstå att han tar dom flesta. Det är precis det han gjort hela sitt liv.

När han först började proffsboxas tog han boxare efter boxare på knock. Boxare som var 20-30 cm längre och med 10 års erfarenhet.
Sen har han stått fler ronder och tagit fler slag av både Holyfield och Lewis än 99% av alla tuffa karatenissar skulle klara, 60kg eller inte..

Han är långt ifrån bäst och långt ifrån sin forna form. Men han har ändå ett av världens hårdaste uppmätta slag och har fightats hela sitt liv.
I jämförelse med resten av tungviktarna hade han ju ett övertag i snabbhet och smidighet. Inte nu längre eftersom han har för mycket muskler som slöar ner honom utan jag pratar om 80-talet.

När det gäller hans slagstyrka: han slog hårt, det finns det inget tvivel om, men han slog inte hårdare än t ex George Foreman, Sonny Liston, Earnie Shavers mfl. Hans knockouter (<--skumt ord) kom mest från att han slog så snabbt att motståndarna inte hann se slagen. Det är ju slag man inte ser i förväg som oftast orsakar en knockout.

Thompah
2005-05-16, 17:16
Mike Tyson är ganska stork och stark, ja. Därför har han säkert brister i snabbhet och smidighet också. Men när det gäller att ge och ta stryk skulle jag vilja påstå att han tar dom flesta. Det är precis det han gjort hela sitt liv.

När han först började proffsboxas tog han boxare efter boxare på knock. Boxare som var 20-30 cm längre och med 10 års erfarenhet.
Sen har han stått fler ronder och tagit fler slag av både Holyfield och Lewis än 99% av alla tuffa karatenissar skulle klara, 60kg eller inte..

Han är långt ifrån bäst och långt ifrån sin forna form. Men han har ändå ett av världens hårdaste uppmätta slag och har fightats hela sitt liv.

Visste jag inte, har dem mätt hans slag någon gång? Vad mätte det såfall?

Visst ser han ut att vara i ok form, men han är gammal gubbe vid det här laget, no offense till grabbarna som är 35 + här på forumet :D

Lexus
2005-05-16, 17:21
Visste jag inte, har dem mätt hans slag någon gång? Vad mätte det såfall?

Visst ser han ut att vara i ok form, men han är gammal gubbe vid det här laget, no offense till grabbarna som är 35 + här på forumet :D
De mätte slagstyrka någon gång runt 89-90 tror jag och då såg listan ut ungefär så här har jag för mig:
1. Frank Bruno
2. George Foreman
3. Razor Ruddock
4. Mike Tyson
Kommer inte ihåg resten.

Den maskinen mätte bara raka slag och det kanske inte var till Tysons fördel...

Tys0n
2005-05-16, 17:28
när mike tyson slog som hårdast så slog han lika hårt som en häst sparkar... försök slå det ni

Janolov
2005-05-16, 17:34
Ja, han kanske har stor nacke, och kan lyfta tunga vikter, men det betyder inte att han vare sig kan ta eller ge stryk. Jag undrar hur det känns för Tyson och Tysons självförtroende när han går in i ett gym och flexar biccen, trots att han är störst och starkast kan han få stryk av en 60kgs tunnis.


De flesta skulle nog få spö av Tyson. Inte en möjlighet att någon 60 kilos kille i hela världen dänger Mike Tyson i "boxning" som ju är hans specialitet.

Lexus
2005-05-16, 17:46
när mike tyson slog som hårdast så slog han lika hårt som en häst sparkar... försök slå det ni
Jag har även hört att hans slag kunde liknas vid att bli slagen av en slägga som åker i 30 km/h. *rolleyes*

Tys0n
2005-05-16, 17:48
Jag har även hört att hans slag kunde liknas vid att bli slagen av en slägga som åker i 30 km/h. *rolleyes*


skulle inte förvåna mig , killen hade ( har för delen också ) krut i armen...

Herkulez
2005-05-16, 17:49
Robbelirobban Skämtade Bara Och Drev Lite Med Griips Tråd

Lizard
2005-05-16, 17:53
I jämförelse med resten av tungviktarna hade han ju ett övertag i snabbhet och smidighet. Inte nu längre eftersom han har för mycket muskler som slöar ner honom utan jag pratar om 80-talet.

När det gäller hans slagstyrka: han slog hårt, det finns det inget tvivel om, men han slog inte hårdare än t ex George Foreman, Sonny Liston, Earnie Shavers mfl. Hans knockouter (<--skumt ord) kom mest från att han slog så snabbt att motståndarna inte hann se slagen. Det är ju slag man inte ser i förväg som oftast orsakar en knockout.

Jag håller inte med dig i din analys.
Flera av träffarna är blunt och träffar ovanpå skallbasen - a pice of cake för en erfaren boxare. Han dammar på duktigt i midjehöjd och knockar redan på förstaträffen, och om du tittar på filmklippen i första inlägget (som jag ägt fullängdsversionen av på 80-talet - jag har haft alla Tyson matcher på video) så kan man se att han är en "peekaboo-fighter" något som försvann tjugo år tidigare med Floyd Patterson, men med betydligt mer punchpower (ja - för er som avundas hans fysik - han hade samma gula ögonvitor som Ben Johnson vid samma tid...).

Hemligheten ligger snarare i en magnifikt rationellt fotarbete, en enormt rörlig midjesektion och ett rappt vrid i höfterna. "Allways hit a man where he can't hit you back" sa Cus d'Amoto till Tyson och det var precis det han gjorde. De oannoserade smällarna var snarare välplacerad kropp. I vissa av matcherna så var det rejäl infighting och det både gavs och tog så näsorna knäcktes. James "Bonecrusher" Smith klarade sig undan genom att brottas hela matchen och han var den ende tills Douglas tog hand om kokainvraket efter att Don King lyckats manövrera ut alla de gamla ringtränarna.

Lizard

Lexus
2005-05-16, 17:53
skulle inte förvåna mig , killen hade ( har för delen också ) krut i armen...
haha. Han slog hårt men inte SÅ hårt. :thumbup:

Megatuttarna
2005-05-16, 17:55
De flesta skulle nog få spö av Tyson. Inte en möjlighet att någon 60 kilos kille i hela världen dänger Mike Tyson i "boxning" som ju är hans specialitet.

Precis, så länge man inte får sparkas.

Griip
2005-05-16, 18:02
Robbelirobban Skämtade Bara Och Drev Lite Med Griips Tråd

Lite synd att han misslyckades med att förstå ett enda ord. Det jag förespråkade var just att en kille som tyson(Som är allt annat än ett muskelberg på 130kg) kunde spöa en större och starkare kille.


Lizard, du som verkar vara ett Tyson fan eller boxningsfan, iaf, vad tror du personligen om Tysons chanser att göra comeback i boxning? Själv tror jag att hans chanser är rätt små att nå toppen, eftersom en av hans eller kanske just den starkaste sidan var hans fysik, vilket han omöjligtvis kan få tillbaka i samma form.

andersw
2005-05-16, 18:03
Precis, så länge man inte får sparkas.

Han var ju påväg in i K1, Bob Sapp hade ju så fint utmanat honom.
Det finns nog en del fighters där som är duktiga med både ben och armar som Tyson skulle få problem med eftersom han sysslat med klassisk boxning.

Dock skulle det antagligen räcka med en bra träff för att sänka hans motståndare. Det är det jag alltid fascinerats mest av hos Tyson. Hur kan kan avvakta flera ronder på det rätta läget, kanske ta några smällar, kanske förlora några poäng. Men så kommer det, en välplacerad smäll och motståndaren är borta. Koncentrerad kraft, välplacerat, vackert!

Tyson - Sapp vore grymt skoj att se. Sapp skulle få dyngstryk!

Lexus
2005-05-16, 18:07
Jag håller inte med dig i din analys.
Flera av träffarna är blunt och träffar ovanpå skallbasen - a pice of cake för en erfaren boxare. Han dammar på duktigt i midjehöjd och knockar redan på förstaträffen, och om du tittar på filmklippen i första inlägget (som jag ägt fullängdsversionen av på 80-talet - jag har haft alla Tyson matcher på video) så kan man se att han är en "peekaboo-fighter" något som försvann tjugo år tidigare med Floyd Patterson, men med betydligt mer punchpower (ja - för er som avundas hans fysik - han hade samma gula ögonvitor som Ben Johnson vid samma tid...).
Jag förstår inte riktigt ditt inlägg... Jag sa att han slår hårt men alla som sparrat med t ex Earnie Shavers och George Foreman säger att de slår hårdare. Larry Holmes sa något i stil med: "Getting hit by Earnie Shavers feels like freight train hitting you at 60 mph - getting hit by Tyson is like a porsche hitting you at 120 mph".

Hemligheten ligger snarare i en magnifikt rationellt fotarbete, en enormt rörlig midjesektion och ett rappt vrid i höfterna. "Allways hit a man where he can't hit you back" sa Cus d'Amoto till Tyson och det var precis det han gjorde. De oannoserade smällarna var snarare välplacerad kropp. I vissa av matcherna så var det rejäl infighting och det både gavs och tog så näsorna knäcktes. James "Bonecrusher" Smith klarade sig undan genom att brottas hela matchen och han var den ende tills Douglas tog hand om kokainvraket efter att Don King lyckats manövrera ut alla de gamla ringtränarna.

Lizard
Återigen, jag förstår inte vad du försöker säga. Att motsatsen till oannonserade smällar är "snarare välplacerad kropp"?

Det skedde förresten inte mycket infighting mot Bonecrusher Smith, faktiskt så skedde det aldrig mycket infighting från Tyson's sida. Han var förvånansvärt inneffektiv i "clinches".

Megatuttarna
2005-05-16, 18:07
Dock skulle det antagligen räcka med en bra träff för att sänka hans motståndare. Det är det jag alltid fascinerats mest av hos Tyson. Hur kan kan avvakta flera ronder på det rätta läget, kanske ta några smällar, kanske förlora några poäng. Men så kommer det, en välplacerad smäll och motståndaren är borta. Koncentrerad kraft, välplacerat, vackert!


Som en jägare. One shot, one kill.

Lexus
2005-05-16, 18:11
En sak till, Lizard, du sa att Tyson var ett "kokainvrak" mot Buster Douglas. Du får det att låta som att han var totalt nerkörd. Sju månader före matchen mot Douglas knockade "kokainvraket" Carl Williams i första ronden.

sunkan
2005-05-16, 18:12
jag såg också dokumentären fpå VH1 som nån snackade om, man fick se ett par matcher från när han var riktigt ung, fy fan va spö allt å alla fick :D

Ignatius
2005-05-16, 18:24
Mike Tyson om Lennox Lewis.
"My main objective is to be professional but to kill him."


Lite olika Tysoncitat.
http://kjkolb.tripod.com/homepage/miketysonquotes.html

Gabriel_
2005-05-16, 18:24
sapp - tyson matchen skulle ju blivit en lätt match mot tyson då sapp inte kan göra nått annat slå "rallarsvingar" och tyson bara rullat och kontrat... som mirko crocop - sapp

Lexus
2005-05-16, 18:56
Mike Tyson om Lennox Lewis.
"My main objective is to be professional but to kill him."


Lite olika Tysoncitat.
http://kjkolb.tripod.com/homepage/miketysonquotes.html
Rätt kul att matchen slutade med att han nästan började grina mellan sjunde och åttonde ronden.

Ignatius
2005-05-16, 18:59
Rätt kul att matchen slutade med att han nästan började grina mellan sjunde och åttonde ronden.
Det visste jag inte. Det passar inte riktigt in med imagen han har. :)

Lexus
2005-05-16, 19:01
Det visste jag inte. Det passar inte riktigt in med imagen han har. :)
"I'm gone, he's too big, he's too strong, ". Han gjorde bort sig ganska rejält främst pga det han sagt före matchen.

Goddaniel
2005-05-16, 19:13
Oj vad kul det skulle va att få se en match mellan Bruce Lee och Mike Tyson...
Tyson får bara boxas och Bruce Lee får använda sina olika kines-stilar.

Vem hade smiskat vem tror ni?
:hbang:

Lexus
2005-05-16, 19:22
Oj vad kul det skulle va att få se en match mellan Bruce Lee och Mike Tyson...
Tyson får bara boxas och Bruce Lee får använda sina olika kines-stilar.

Vem hade smiskat vem tror ni?
:hbang:
Menar du i en streetfight eller i en match med regler? I en streetfight är det ju bara för Tyson att ta tag i Lee och typ dunka honom i marken.

Tyson var förresten i en streetfight i Harlem mot en föredetta motståndare, Mitch "Blood" Green. Det här är vad som hände:

http://www.geocities.com/mike_tysons_iron2/FIGHTGREEN5.JPG
Ingen bra bild men du kanske ser.

Dumleman
2005-05-16, 19:31
Oj vad kul det skulle va att få se en match mellan Bruce Lee och Mike Tyson...
Tyson får bara boxas och Bruce Lee får använda sina olika kines-stilar.

Vem hade smiskat vem tror ni?
:hbang:
Om Lee fick ha grön kryptionit i fickan så hade han kanske lyckats göra någon skada *rolleyes*.