handdator

Visa fullständig version : Ansiktsförändrning


Tulork
2005-05-15, 10:28
I verkligheten får jag höra varje vecka hur mkt mitt utseende förändrats. Speciellt mitt ansikte, själv tycker jag inte det. Men det är väl för att jag är van att se mig varje dag. Min mor hittade en gammal bild på mitt ansikte när jag var som störs. och såhär såg jag ut då. Har även hittat tagit en relativt kass bild på hur jag ser ut nu.

Det är nästan 40kg skillnad mellan kortet och personligen så tycker jag inte att jag förändrats så mkt som jag velat i ansiktet.

Zera
2005-05-15, 10:32
Du har iaf bara 1 haka på det nytagna kortet *rolleyes*

Nemen jag tycker den nya bilden ser mycket bättre ut.

Piranha
2005-05-15, 10:35
Jag ser klar skillnad emellan korten , fortsätt tappa bara så kommer ansiktet snart sjunka in lite mer ..

Johan_P
2005-05-15, 10:52
Ja jäklar. Stor skillnad :thumbup:

Mental
2005-05-15, 11:05
Snacka om att tappa hakan ;)

Nej, den var dålig, måste få i mig lunch känner jag.

blekfet2
2005-05-15, 11:12
grym skillnad...nice jobbat

zanzi
2005-05-15, 11:41
:thumbup:

Tulork
2005-05-15, 11:44
Ansiktet tycker jag inte förändrats så jävla mkt, är lite besviken på det själv. men därimot kroppen. Där har det hänt grejor!

Tolkia
2005-05-15, 11:52
Nog är det skillnad; som någon skrev "en haka mindre". Sedan har du säkert tappat "runtomkring" ansiktet också, jag gissar att halsen blivit rätt mycket smalare (den har ju slutat gå i ett stycke med underkäkslinjen) och att du har tappat i nacken (man har en (o)trevlig liten fettdepå ungefär mitt över "nackknölen"). När en betraktare tycker att "ansiktet" förändrats räknas det här "runtomkringet" in i "ansiktet" (de ser ju helhetsintrycket av dig), men själv ser du det antagligen inte utan fokuserar på det som ligger mellan hakspets och hårfäste. Ett enkelt test av om man tappar runt nacken är att kolla hur det ser ut när man lutar huvudet bakåt och sväljer (kolla i spegeln någon gång när du dricker). Du kommer att förvånas över hur väl du plötsligt kan se konturerna av din strupe.

Sedan är det lite olika på folk hur smal man blir i ansiktet också. Själv tillhör jag den genetiskt sett förfördelade gruppen med runt ansikte; det såg ganska "äppelkindat" ut även under den period då jag var som smalast (hur det ser ut nu skall vi nog prata tyst om ... :D ). Mindre kul, men det är ju svårt att göra något annat än gilla läget ...

Bredband
2005-05-15, 12:08
Ansiktet tycker jag inte förändrats så jävla mkt, är lite besviken på det själv. men därimot kroppen. Där har det hänt grejor!

Jag har liknande erfarenheter. Vid 83 kg var mitt ansikte ganska "fyrkantigt". Vid nuvarande 86 kg (deffar efter bulk till 89) är det mer "runt". Tydligen sätter sig fettet lika gärna i ansiktet som runt magen, eller nästan i alla fall.

Herkulez
2005-05-15, 12:32
:laugh: DET ÄR JU DUUUUUU!!!!!!!

http://www.big-boys.com/articles/dudelipsync.html




ontopic: bra jobbat med att skala bort 40kg :thumbup:

Tulork
2005-05-15, 12:33
:laugh: DET ÄR JU DUUUUUU!!!!!!!

http://www.big-boys.com/articles/dudelipsync.html




ontopic: bra jobbat med att skala bort 40kg :thumbup:


HAHAHA. nej tyvärr, det e inte jag. Dock så önskar jag nästan att det vore för den killen e cool!

Jense
2005-05-15, 13:10
cool, och kär i den där andra snubben :D haha

men jag tycker du har blivit mycket suddigare i ansiktet! pra joppad

ta en ny bild med bättre skärpa

Jakobbus
2005-05-15, 13:59
Fyfan 40 kilo det är mycket det!
Jag ser stor skillnad på bilderna, starkt jobbat! Lycka till i fortsättningen!

Cinna
2005-05-16, 07:23
Ser absolut stor skillnad mellan bilderna. Visst är det lätt att bli hemmablind … svårt att se sina egna resultat.

Härligt jobbat :thumbup:

Tulork
2005-05-16, 11:02
tack tack alla. Ne då e det väl bara att fortsätta kämpa....

LunaSpice
2005-05-16, 23:10
En fråga...gick du på kortisonbehandling under tiden då första kortet är taget?

Tulork
2005-05-17, 08:14
En fråga...gick du på kortisonbehandling under tiden då första kortet är taget?

nope. Hurså?

LunaSpice
2005-05-17, 12:26
Ansiktet påminner väldigt mkt om formen hos patienter som genomgår kortisonbehandling. Det va därför jag frågade. Kortet är inte superbra heller iofs. :D

Denna typ av ansikte ses självklart också hos överviktiga personer, hos personer med njursjukdomar, olika hormonrubbningar etc.

Tulork
2005-05-17, 15:42
ok. jag lider inte av något som du skriver om. Förutom att jag va Väldigt överviktigt. Väldigt med stort V!!! Är fortfarande stor, men inte så groteskt längre.

isaak
2005-05-18, 20:21
40 kg är fan bäst! Jag måste få ner mina 95 - 75 =P :hbang:

Tulork
2005-05-18, 20:27
40 kg är fan bäst! Jag måste få ner mina 95 - 75 =P :hbang:

hehe. Jag ska ner typ 30kg till *cry* men det ska nog gå bra. Har iofs stått stilla nu på 133 i typ 1månad, vet inte varför faktiskt. Vet dock att jag slarvat lite med maten men å andra sidan har jag tränat mer och kört hårdare på gymet. Nu ska jag dra igång igen, började idag med en lite si sådära start.

Frukost: 3grovmackor med räkost o kaviar/fiberhavregröt med 2dl mjölk en banan.

mellis: en banan

lunch: 1 packet nudlar (400kcal) 3st skinnfriakorvar stekta i olja

mellis: 2mackor med samma som till frukost och mjölk

kvällen. (ätit på olika tider på kvällen) 3 mackor, 4dl mjölk, en banan.


så en jätte bra start har det inte varit. Träningen idag har bestått av 10 min Intensiv cykling, morgon promenad på 1timme i högt tempo...

Callister
2005-05-18, 20:40
Det märks ju skillnad, på mig har ansiktet gått åt fortast.. det är ju olika för alla.. mage och lår har gått snabbt för mig också, byst minst snabbt och röv halvsnabbt :D

Tulork
2005-05-18, 20:42
Det märks ju skillnad, på mig har ansiktet gått åt fortast.. det är ju olika för alla.. mage och lår har gått snabbt för mig också, byst minst snabbt och röv halvsnabbt :D

Fan. Tycker inget går snabbt för mig...

Krabba
2005-05-20, 21:18
Jävlar vilken skillnad! Det märks väldigt mycket på ansiktet att du gått ner i vikt! Du sa att du nu vägde 133, hade jag sett nu-bilden på ditt ansikte hade jag chansat på 90-95 kg kanske.

Jag blir förbannat glad när överviktiga personer bestämmer sig för att gå ner i vikt och verkligen GÖR DET! 40 kilo är riktigt mycket, med din hängivenhet kommer du säkerligen gå ner det sista också. :bow:

blekfet2
2005-05-20, 21:57
hehe. Jag ska ner typ 30kg till *cry* men det ska nog gå bra. Har iofs stått stilla nu på 133 i typ 1månad, vet inte varför faktiskt. Vet dock att jag slarvat lite med maten men å andra sidan har jag tränat mer och kört hårdare på gymet. Nu ska jag dra igång igen, började idag med en lite si sådära start.

Frukost: 3grovmackor med räkost o kaviar/fiberhavregröt med 2dl mjölk en banan.

mellis: en banan

lunch: 1 packet nudlar (400kcal) 3st skinnfriakorvar stekta i olja

mellis: 2mackor med samma som till frukost och mjölk

kvällen. (ätit på olika tider på kvällen) 3 mackor, 4dl mjölk, en banan.


så en jätte bra start har det inte varit. Träningen idag har bestått av 10 min Intensiv cykling, morgon promenad på 1timme i högt tempo...



härligt jobbat!
ett tips bara. ersätt om det är vanliga näringsfattiga nudlar med Äggnudlar, mycket godare samt nyttigare!


:thumbup:

Tulork
2005-05-20, 23:08
härligt jobbat!
ett tips bara. ersätt om det är vanliga näringsfattiga nudlar med Äggnudlar, mycket godare samt nyttigare!


:thumbup:


tack tack. japp det ska jag. har slarvat lite....

Tulork
2005-05-20, 23:09
Jävlar vilken skillnad! Det märks väldigt mycket på ansiktet att du gått ner i vikt! Du sa att du nu vägde 133, hade jag sett nu-bilden på ditt ansikte hade jag chansat på 90-95 kg kanske.

Jag blir förbannat glad när överviktiga personer bestämmer sig för att gå ner i vikt och verkligen GÖR DET! 40 kilo är riktigt mycket, med din hängivenhet kommer du säkerligen gå ner det sista också. :bow:


Hehe, tack för de fina orden.

raZmus
2005-05-21, 00:09
Jag ser skillnad också! Tro fan det är skillnad grabben!
Bara kämpa på nu så får vi se ett kort om ett tag igen :)

Bra jobbat!

Tulork
2005-05-22, 08:45
Jag ser skillnad också! Tro fan det är skillnad grabben!
Bara kämpa på nu så får vi se ett kort om ett tag igen :)

Bra jobbat!

Tackar. Jo nya kort ska det bli, såfort jag gått ner nästan all min vikt.