handdator

Visa fullständig version : Handla online, nått ni saknar?


andersw
2005-05-14, 21:40
Har vi ett skolprojekt börjat fundera på vad man skulle kunna sälja i en egen webshop.

Tänkte höra med er om det finns nått ni skulle vilja kunna handla?
Från en svensk webshopp till rimliga priser..

Alla förslag är välkomna, både specifika produkter och hela sortiment?

Är det nått ni tycker är överrepresenterat i webshoppar? Är det något ni bara/aldrig handlar online?

Tack
Anders

Mental
2005-05-14, 21:46
Har vi ett skolprojekt börjat fundera på vad man skulle kunna sälja i en egen webshop.

Tänkte höra med er om det finns nått ni skulle vilja kunna handla?
Från en svensk webshopp till rimliga priser..

Alla förslag är välkomna, både specifika produkter och hela sortiment?

Är det nått ni tycker är överrepresenterat i webshoppar? Är det något ni bara/aldrig handlar online?

Tack
Anders

Billiga matvaror, och hemkörning av dessa :)
Fan vad soft att beställa kesella, kycklingfile, polarkraft och wokgrönsaker och 30 min senare har man skiten hemkört, och det utan att lämna fotöljen :cool:

Yankeee
2005-05-14, 21:47
Billiga matvaror, och hemkörning av dessa :)
Fan vad soft att beställa kesella, kycklingfile, polarkraft och wokgrönsaker och 30 min senare har man skiten hemkört, och det utan att lämna fotöljen :cool:

Finns ju http://www.netxtra.se/ liten bit på vägen?

Mental
2005-05-14, 21:50
Finns ju http://www.netxtra.se/ liten bit på vägen?

För fjollträsk ja *grr*
Men nu snackar vi 20 mil norr om gävle :)

Baan
2005-05-14, 22:10
Har vi ett skolprojekt börjat fundera på vad man skulle kunna sälja i en egen webshop.

Tänkte höra med er om det finns nått ni skulle vilja kunna handla?
Från en svensk webshopp till rimliga priser..

Alla förslag är välkomna, både specifika produkter och hela sortiment?

Är det nått ni tycker är överrepresenterat i webshoppar? Är det något ni bara/aldrig handlar online?

Tack
Anders

jag tycker man kan hitta det mesta, sen så har jag väl inte sökt specifikt efter mycket annat än elektronik, men just mat som någon sa är utbudet lite småtaskigt -- dock beror det på säkerligen på stor brist av intresse hos konsumenterna.

överrepresenterade är väl butikerna som säljer elektronik, kan väl nämna att för övrigt så är sverige väldigt kännt som ett land där elektronikförsälningen utgör majoriteten av e-handeln.

själv handlar jag väl mest elektronik i form av datortillbehör och lite sånt, det som jag handlar aldrig är väl i princip allt annat.

har själv skrivit en liten rapport om e-hadeln så om du vill kan jag väl skicka den, mest för att kanske utnyttja källorna vi har använt..


En bra länk från konsument europa om e-handeln idag, problem osv:

http://www.konsumenteuropa.se/Documents/Engelska/European_Online_Marketplace_Consumer_Complaints.pd f

Laan
2005-05-15, 00:17
[QUOTE=Baan]
har själv skrivit en liten rapport om e-hadeln så [QUOTE]

Då är vi två!

Baan
2005-05-15, 00:43
[QUOTE=Baan]
har själv skrivit en liten rapport om e-hadeln så [QUOTE]

Då är vi två!

jag fick bara en 4 dock*cry* *cry* *grr27*

skaparn
2005-05-15, 09:07
Jag skulle vilja att fler böcker gjordes tillgängliga via PDF (eller dylikt) så man kan ladda hem den och skriva ut. Ibland vill adlibris ha löjligt lång tid på sig för viss kurslitteratur, vilket är illa för mig som aldrig har vett att planera kurser i tid.

Problemet som måste överkommas är väl kanske det upphovsrättsliga, men erfarenheter kan väl dras från iTunes Music Store.

Har dock inte bestämt mig för hur mycket jag är beredd att betala för e-böcker, inte ens hälften av en "riktig" bok tror jag, eftersom jag verkligen gillar känslan av en bok.

z_bumbi
2005-05-15, 09:54
E-böcker lider ju verkligen av problemet att det går väldigt lätt att kopiera, annars är det i många fall en mycket bra lösning om man bara vill komma åt vissa delar av boken eller vill ha det lite billigare. Om det inte går att kopiera boken så vill jag å andra sidan inte köpa den då jag vill ha en backup på det jag har köpt.

Det jag saknar mest är att kunna utnyttja de lägre priserna utomlands på engelspråkig litteratur men ändå kunna få hem någon svensk bok i samma paket.

hallar
2005-05-15, 10:08
För fjollträsk ja *grr*
Men nu snackar vi 20 mil norr om gävle :)

30 minuter *rolleyes* Du vet att det är ganska dyrt med helikopter va? ;)