handdator

Visa fullständig version : innehåller denna rätt för lite fett?


rutan
2005-05-14, 21:10
en rätt som är ganska god..

100g fullkorns pasta
250g krossade tomater
200g skalade räkor

protein 65g
kolisar 85g
fett 5,3g
kcal 660

känns som om det är för lite fett..för jag ska väl ha ca: 70g fett(väger 70kg)



ska man kanke ha lite olja i?
för att höja fettet till ca:15g,eller nått?

så mån slipper ha jättemycket fett i en annan måltid,för det är väl bra att ha så jämnt som möjligt på dagens alla mål(förutom frukost)??
i så fall,vilken olja har det nyttigaste fettet?

Highlander
2005-05-15, 08:23
fisklever- och linfröolja är några av de nyttigare.. sen så skulle inte jag för det utsätta mig för smak-kombinationen fiskleverolja/pasta bara för halten av nyttigare fetter än i den gudomliga olivoljan :eating:
har aldrig smakat flytade linfröolja så jag kan inte uttala mig den i sammanhanget.

Sverker
2005-05-15, 11:00
Skulle aldrig i mitt liv äta fisk-LEVER-olja. Fullproppad med A-vitamin som är giftigt i högre doser.

Fiskolja däremot :thumbup: utvinns från fiskköttet och innehåller inget A-vitamin.

Highlander
2005-05-15, 15:09
Skulle aldrig i mitt liv äta fisk-LEVER-olja. Fullproppad med A-vitamin som är giftigt i högre doser.

Fiskolja däremot :thumbup: utvinns från fiskköttet och innehåller inget A-vitamin.

seriöst? det är något jag inte hört tidigare, även om jag inte bulkat några stora mängder fiskleverolja så har det väll slunkit ned då och då.. *spy*
man lever för att lära,

MyungChul
2005-05-16, 01:12
beror ju på hur ditt fettintag ser ut resten av dagen

Razamanaz
2005-05-16, 07:08
seriöst? det är något jag inte hört tidigare, även om jag inte bulkat några stora mängder fiskleverolja så har det väll slunkit ned då och då.. *spy*
man lever för att lära,

Vitamin A lagras i kroppen så det är lätt att överdosera vilket ger A-vitaminförgiftning.

Om du tar tillskott så... :whipped: