handdator

Visa fullständig version : Skulle du ta kreatin under deff?


Big_Vik
2005-05-13, 22:30
Om du hade en 800-900 gram kreatin (billigt), och sen en tid tillbaka var igång med en lång deff, skulle du då kunna tänka dig att ta kreatin? Man kanske ökar styrkan något/behåller den i vissa övningar, men är vätskeuppgången värt det? Vägningen blir ju fantastiskt knepig, men man kan ju t.ex. köra promenader och hårda intervaller, så då man lär ju tappa fett och vikt ändå? Kolhydrater kan man kanske äta lagom mycket av, och skära ner lite på proteinet? Vad tror ni? :)

cosmo
2005-05-13, 22:33
jo klart, har deffat ett tag nu och ska köra kreatin+ala snart

brukar inte väga mig så ofta

Big_Vik
2005-05-13, 22:55
jo klart, har deffat ett tag nu och ska köra kreatin+ala snart

brukar inte väga mig så ofta

Hur vet du då om du går ner eller inte? :D

mangemani
2005-05-13, 23:04
Hur vet du då om du går ner eller inte? :D


spegeln:)?
för mej är spegeln ens bästa vän när man deffar,vågen kan vara jäkligt förädisk ibland,ibland kan det hända att det kanske ligger för mycket mat/vätska i kroppen från gårdagen eller liknande och det visas direkt på vågen och sen är psyket nere på 0 typ :( .
men spegeln,den ljuger aldrig(om det nu inte är sånna där "smalhets speglar"):)

jo,jag skulle nog ta kreatin under deffen...min kur börjar om 1 vecka nu*yay*:)

z_bumbi
2005-05-14, 06:49
Om jag tålde det så ja, självklart.
Det är slutresultatet som betyder något och orkar man träna något reps mer här och där så är det ju bra under tiden. Har man ett exakt mål så kan man ju kanske droppa kreatinet 2-4 veckor innan det så släpper det man ev har har lagt på sig i vätska men här verkar folk reagera väldigt olika.

Sheogorath
2005-05-14, 07:39
Jag väger mig varje dag på morgonen efter morgonbajs och 2 dl vatten. Sen för jag in vikten i ett diagram, och låter Excell göra en lämplig trendlinje av punkterna. På så sätt får man en tydlig bild av vartåt det lutar (heh). Jag påbörjade deffen utan kreatin, och har snart tappat 3 kg med bibehållen eller ökad muskelstyrka. Av erfarenhet lagrar jag in ungefär 2-3 liter vätska när kroppen är kreatinmättad, varför mitt diagram över viktutvecklingen skulle bli jäkligt fucked up om jag påbörjade en kur nu. Jag ångrar dock att jag inte påbörjade kuren kreatinmättad då man på sätt och vis arbetat över sin normala kapacitet med kreatinets hjälp, vilket borde vara perfekt för att motverka muskelförlust. Nästa gång jag deffar kanske jag ska göra det under en pågående period med kreatin. Inte för att det gått dåligt nu, men med tanke på att det här är min första deff kan det säkerligen gå bättre.

Slartibartfast
2005-05-14, 09:07
Jag har deffat sen januari och jag har tatt kreatin hela tiden.

cosmo
2005-05-15, 00:00
Hur vet du då om du går ner eller inte? :D
kollar i spegeln/mäter midjan

no1fitness
2005-05-15, 04:43
Jag har förut tagit kreatin under deff, men denna gången när jag skulle ta kreatin så gick jag upp extremt mycket vatten, runt 3 kg tror jag det var. Inte för att jag bryr mig om viktuppgången, men det blev tungt i benhinnorna att gå morgonpromenad och det kändes inte alls bra, så jag slutade.
Vet inte vad det berodde på, men har annars haft positiv respons av kreatin på deff. :)

Big_Vik
2005-05-15, 11:38
kollar i spegeln/mäter midjan

Ah, mätning är det bästa. Spegeln kan dock vara än mer förrädisk än vågen, iom. att man kan inbilla sig att man fettat på sig, eller liknande.