Visa fullständig version : Vaniljglass från Lidl
Hej!
Jag har kollat in Lidls vaniljglass som jag tycker är god och också billigt. För att vara glass verkar den ha rätt bra innehåll eller vad tror ni?
Vaniljglass av vegetabiliskt fett. Ingredienser: Vasslepulver, Stärkelse-fruktossirap (vete), skummjölk, vegetabiliskt fett, socker med mera.
Finns ingen energi beteckning vilket är lite synd :(
Vad tror ni om kolhydraterna? Är Stärkelse-fruktossirap (vete) rent fruktos? Hur är det med härdat fett?
Mvh
lill biffen
2005-05-13, 23:26
Jag skulle hålla mig ifrån glass när det gäller träning. Kanske skulle kunna äta det på en ätar dag.
Jag skulle hålla mig ifrån glass när det gäller träning. Kanske skulle kunna äta det på en ätar dag.
Av någon speciell anledning? Undar bara lite nu när glassäsongen börjar ;)
I GB Lättglass är innehållet:
120kcal
5g protein
13g kolhydrater
5,5g fett
tycker inte det låter så farligt?
Finns betydligt bättre saker att fylla ut kaloribehovet för en dag med, om man deffar och har "fixed intake".
Hej!
Jag har kollat in Lidls vaniljglass som jag tycker är god och också billigt. För att vara glass verkar den ha rätt bra innehåll eller vad tror ni?
Vaniljglass av vegetabiliskt fett. Ingredienser: Vasslepulver, Stärkelse-fruktossirap (vete), skummjölk, vegetabiliskt fett, socker med mera.
Finns ingen energi beteckning vilket är lite synd :(
Vad tror ni om kolhydraterna? Är Stärkelse-fruktossirap (vete) rent fruktos? Hur är det med härdat fett?
Mvh
Stärkelse-fruktossirap (vete) är en sirap med ungefär hälften glukos och hälften fruktos. Det är alltså nästan samma som vanligt socker och smakar som vanligt socker.
Härdat fett ? Mycket troligt. Troligen ett delvis härdat fett.
lill biffen
2005-05-14, 09:43
Av någon speciell anledning? Undar bara lite nu när glassäsongen börjar ;)
Pga att jag försöker hålla mig borta från onödigt socker. Men jag kan ta mig en Piggelin när det är bra varmt ute.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.