handdator

Visa fullständig version : Har du PayPal?


John M
2005-05-13, 16:27
Då kanske du vill förtydliga en sak åt mig :)

Har precis vunnit en aktion på ebay och ska till och betala för prylarna. Blir medlem i PayPal eftersom att man måste det tydligen. Blir medlem i PayPal, och sen när jag ska betala så går det tydligen inte, utan jag måste gå med i något som kallas "PayPal's Expanded Use Program".
Så visas den här texten:

When you began enrollment in PayPal's Expanded Use Program, we charged a $1.95 USD fee to your card.

Please check your credit card statement (monthly transaction history) online or when it arrives in the mail. You will see a $1.95 USD charge from PayPal. Next to the charge you will see a 4-digit Expanded Use Number. It may take 3-4 business days for the number to appear on your statement.

Innebär detta att jag måste vänta 3-4 dagar för att sedan logga in på på mitt konto på föreningssparbanken och leta efter ett nummer på 4 siffror?Verkar ju korkat *screwy*

Sheogorath
2005-05-13, 16:31
Det är precis så det funkar. Kuruxet är dessutom eftersom du troligen har en svensk bank så kommer decodningen för de där fyra siffrorna inte att vara helt korrekt, så siffrorna kommer efterföljas av en herrans massa nollor, om jag inte minns fel. Men så funkar det, i alla fall. Jag gick till min bank och bad om ett kontouttdrag, och sen tittade jag på transaktionen och listade ut vilka fyra siffror de rimligen menade, och det funkade. Använde PayPal mycket för ett par år sedan, och det fungerar alltid helt klanderfritt. Har betalat tusentals svenska kronor för E-Bay-auktioner via PayPal.

Prankie
2005-05-13, 16:33
De kommer ta betalt av dig, har du internetbank är det mycket smidigare. Du kommer få 4 siffror när transactionen går genom som du skriver in, då blir du en verifierad paypal medlem. Annars ligger köpgräns på 500$ tror jag.

John M
2005-05-13, 16:36
Hehe fifan, vilket jäkla bök. Och hur många är det på den här planeten som har läst igenom deras "User Agreement" på 86st A4 tro? *screwy*

reinholdsson
2005-05-13, 16:40
Hehe fifan, vilket jäkla bök. Och hur många är det på den här planeten som har läst igenom deras "User Agreement" på 86st A4 tro? *screwy*


troligen inte mer än amerikaner som letar kryphål så de kan stämma dem på massa miljoner ;)

Popeye
2005-05-13, 21:20
Funkar klockrent med PayPal. :thumbup: