Visa fullständig version : vad äta för att påskynda läkning?
bmwjohan
2005-05-13, 12:15
i helgen vurpade jag med min cross och bröt mitt smalben. jag ska vara gipsad i 12 veckor *cry*
är det någon här som har någon aning om något jag kan äta som påskyndar läkningsprocessen? jag äter bara nyttig mat ca 6-7 gånger per dag. dricker rätt mycket minimjölk för det ska väl va bra för skelettet.
är det någon som vet något man kan käka som påskyndar. nån viss vitamin, frukt, råvara, mineral?
Beninlagring styrs, så vitt jag vet, av östrogener, fosfor, D-vitamin och kalcium? Undrar om zink var inblandat också, vet dock inte om det var negativt eller positivt inblandat.
Tror mig ha läst någonstans att mjölk snarare är urlagrande än inlagrande, varför har jag inte en aning om. Minns det, eller något om det, just för att det lät så "fel".
Köp en burk glutamin och stoppa i dig, det kostar inte så mycket och kan hjälpa till.
Sen kan jag ju tillägga KLANT och hör av dig om du måste ha hjälp med något.
Ska jag vara ärlig så tror jag inte det spelar någon större roll vad du äter, om vi utgår från att du äter normalt och relativt bra från början.
bmwjohan
2005-05-13, 16:13
Köp en burk glutamin och stoppa i dig, det kostar inte så mycket och kan hjälpa till.
Sen kan jag ju tillägga KLANT och hör av dig om du måste ha hjälp med något.
jag hade funderat lite på glutamin faktiskt. kanske skulle slå till på en sån burk
det var delvis jag som var klantig. det som hände var att jag fick gashäng på crossen. alltså jag gasade på full gas och sen släppte jag gasen för jag närmade mig en kurva. då fortsatte crossen bara att gasa fullt. PANIK!!! jag bromsade omkull hojen för jag bromsade för mycket med frambromsen. hade jag varit smart hade jag bara låst backdäcket så att motorn dött. men men.. det skulle man tänkt på lite tidigare. ha ha
nej det kanske är som så att jag inte kan göra så mycket för att snabba på läkningen.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.