handdator

Visa fullständig version : Snabb hjälp!


j00ar
2005-05-12, 16:53
hejsan allihopa!

nu är jag desperat. gymträningen gick inget bra då polaren övergav mig :(
och nu har jag en månad på mig innan jag ska på poolparty!
måste gå ned ett par kilo, så jag kan trivas med mig själv utan t-shirt.

någon som kan ge mig tips på mat/träning? tar emot vadsomhelst!
:bow:

mela
2005-05-12, 16:57
hur tränar och äter du nu ?

j00ar
2005-05-12, 17:05
Jag kör armhävningar och chrunches på morgonen varje dag.
Sen under eftermiddagen kör jag joggning ca 4 ggr i veckan.

Äter gör jag hyfsat bra nu. Grymt stor frulle bestående av 2 grovmackor med antingen skinka eller leverpastej med gurka, 2 kokta ägg, proteindryck gjord av ägg, havregryn, banan, frysta hallon och mjölk, ~1 liter mjölk och diverse frukt.
Frukt till mellanmål, skollunch bestående av ris/pasta/potatis med fisk/kött/kyckling och en sallad samt apelsinjuice.
Efter det blir det oftast mellanmål, kanske nudlar eller mackor.
Middagen blir som lunch fast godare och mindre grönsaker.
Måste tillägga också att jag dricker ca 2 liter mellanmjölk varje dag. Ibland upp emot 3 *kissass*

MyungChul
2005-05-12, 17:09
Tycker du ska dra ner på mjölken, mer cardio.. mjölk är väldigt energirikt

mela
2005-05-12, 17:09
Jag kör armhävningar och chrunches på morgonen varje dag.
Sen under eftermiddagen kör jag joggning ca 4 ggr i veckan.

Äter gör jag hyfsat bra nu. Grymt stor frulle bestående av 2 grovmackor med antingen skinka eller leverpastej med gurka, 2 kokta ägg, proteindryck gjord av ägg, havregryn, banan, frysta hallon och mjölk, ~1 liter mjölk och diverse frukt.
Frukt till mellanmål, skollunch bestående av ris/pasta/potatis med fisk/kött/kyckling och en sallad samt apelsinjuice.
Efter det blir det oftast mellanmål, kanske nudlar eller mackor.
Middagen blir som lunch fast godare och mindre grönsaker.
Måste tillägga också att jag dricker ca 2 liter mellanmjölk varje dag. Ibland upp emot 3 *kissass*

Okay en hel del energi. Istället för armhävningar och så kanske du kan gå morgonpromenad och köra styrketräningen efter skolan.
Ersätt mellanmjölken med minimjölk och kanske skippa smöret på mackorna *flex* Att ha i åtanke är att apelsinjuice innehåller lika mycket socker som läsk. Ha gärna mycket grönsaker vid måltiderna också för att ge mättnadskänsla, ta bort lite av kolhydraterna och ersätt med grönsaker istället.

j00ar
2005-05-12, 17:16
Okay en hel del energi. Istället för armhävningar och så kanske du kan gå morgonpromenad och köra styrketräningen efter skolan.
Ersätt mellanmjölken med minimjölk och kanske skippa smöret på mackorna *flex* Att ha i åtanke är att apelsinjuice innehåller lika mycket socker som läsk. Ha gärna mycket grönsaker vid måltiderna också för att ge mättnadskänsla, ta bort lite av kolhydraterna och ersätt med grönsaker istället.

Det som är grejen. Har väldigt svårt för att gå till gym. dels för att gymmet i skolan ligger så långt borta, och dels för att jag inte trivs där.
Jag vill helt enkelt loosa 3-5 kg tills den 10:e juni.
Och tack för alla tips, ska dra ner på mjölken. men ALDRIG sluta dricka mellanmjölk då det är det enda vi dricker jag och morsan! Apelsinjuicen ska jag nog sluta med också då. Och öka på grönsakerna!

Tack för det utförliga svaret :thumbup:

yeyoya
2005-05-12, 17:20
na skulle nog råda dig till att skippa mellanmjölken o byta de till minimjölk för de är i huvudsak mättatfet i mjölk och de är inte bra me tanke på den mängden mjölk du dricker

mela
2005-05-12, 17:30
Det som är grejen. Har väldigt svårt för att gå till gym. dels för att gymmet i skolan ligger så långt borta, och dels för att jag inte trivs där.
Jag vill helt enkelt loosa 3-5 kg tills den 10:e juni.


3-5 kg kanske är lite mycket. Men försöka duger. Du behöver inte träna på gym, du kan träna hemma och bara använda kroppen eller hantlar (alt. hemmagjorda). Situps, armhävningar, knöböj och allt kan du göra hemma. Vill du köra biceps, triceps och axlar kan du ta en petflaska och fylla med antingen vatten eller sand, beroende på hur tungt du vill ha det. Bättre än inget ;)

Djens
2005-05-12, 18:01
Varför itne byta ut mjölken mot vatten?

för när du säger att det är det enda ni dricker så hoppas jag fortfarande att du dricker vatten ;)

Men som sagt, att bara göra den ändringen kan nog ge ett par kilon på en månad om du dricker runt 2 liter per dag..

Pellefant
2005-05-12, 18:04
nu har jag en månad på mig innan jag ska på poolparty!
måste gå ned ett par kilo, så jag kan trivas med mig själv utan t-shirt.


Alla anledningar är bra utom de dåliga. :D

abjorn
2005-05-12, 18:10
bästa receptet för en lyckad bringa på poolpartyt är färggranna paraplydrinkar och en hink kola.

Annars brukar kaloriunderskott och motion fungera i värsta fall.