handdator

Visa fullständig version : hur gör man för att få bort jobbiga teleefon fösäljare?


Jompi
2005-05-12, 16:08
Nu är jag less på att dom ringer 5 ggr per dag.

har för mig att ajg sett ett nummer här på kolo om hur man ringer å registrerar sig så man slipper dom?

Använde sökfunktionen men trådarnatycks tagits bort.
tack på förhand.

Hades
2005-05-12, 16:09
http://www.nix.nu/

Dipshit
2005-05-12, 16:53
http://www.nix.nu/
det e sövveränt.. har varit tyst i luren de senaste månaderna! guld!

abjorn
2005-05-12, 17:01
säg att du bara förstår ryska och sen lägger du på.

King Grub
2005-05-12, 17:03
Hemligt nummer. Jag har aldrig fått ett enda telefonförsäljarsamtal. Dom som behöver ha mitt nummer, har det. Andra vill jag inte prata med. ;)

Sheogorath
2005-05-12, 17:05
- Nej, jag kan tyvärr inte prata just nu, men om du ger mig ditt mobil- eller hemnummer kan jag ringa upp dig sen, Fredrik.
- Öhm, nej, vi delar inte ut våra privata nummer.
- För att ni inte vill bli störda på er fritid?
- Öh, ja, något sådant...
- Bra, då vet du hur jag känner just nu. *klick*

(har inte kommit på den själv. Det ville Tricklev att jag skulle skriva, så då gör jag det.)

Nåväl. Det kanske aldrig kommer att falla sig så, men kul hade det varit. :em:

Sallae
2005-05-12, 17:06
Telefonförsäljare *yourock*

rQx
2005-05-12, 17:10
- Nej, jag kan tyvärr inte prata just nu, men om du ger mig ditt mobil- eller hemnummer kan jag ringa upp dig sen, Fredrik.
- Öhm, nej, vi delar inte ut våra privata nummer.
- För att ni inte vill bli störda på er fritid?
- Öh, ja, något sådant...
- Bra, då vet du hur jag känner just nu. *klick*

Nåväl. Det kanske aldrig kommer att falla sig så, men kul hade det varit. :em:

Klockrent :thumbup:

-Hej. Jag ringer från IF skadeförsäkringar och vi undrar om ni någonsin jämfört försäkringsbolag?
-Öh, inte vad jag vet.
-För då är det så här....... 5 minuter senare....... och detta får du på köpet för 1000 kr om året.
-Du, du kanske vill prata med mina föräldrar?

har haft tillfälläet att kunna göra det några gånger när dom börjat prata direkt och antagit att jag var förälder men jag har inte hjärta till det ;)

Hewalo
2005-05-12, 17:17
Klockrent :thumbup:

-Hej. Jag ringer från IF skadeförsäkringar och vi undrar om ni någonsin jämfört försäkringsbolag?
-Öh, inte vad jag vet.
-För då är det så här....... 5 minuter senare....... och detta får du på köpet för 1000 kr om året.
-Du, du kanske vill prata med mina föräldrar?

har haft tillfälläet att kunna göra det några gånger när dom börjat prata direkt och antagit att jag var förälder men jag har inte hjärta till det ;)


heheh skön den va måste ja säga. synd att dom aldrig ringer mig ,skulle ochså vilja skoja me dom :booty:

Lasse Kongo
2005-05-12, 17:22
sök upp företaget, bomba skiten, sen ringer de inte mer.

clash
2005-05-12, 17:23
Nästa gång "lisa från DN" ringer avbryter du bara o säger "ok, lisa, nu e jag less på det här. Nu tar du musen o klickar i rutan "ej intresserad" , sköt om dig , hej"

Det funkar rätt bra

Jense
2005-05-12, 17:28
jag brukar nämna min lätta demens, och starta en konversation om speldosor.. brukar vara rätt effektivt

Nismo
2005-05-12, 17:30
Kör detta (http://www.xs4all.nl/~egbg/motmanuskript.html)

Tricklev
2005-05-12, 17:43
- Nej, jag kan tyvärr inte prata just nu, men om du ger mig ditt mobil- eller hemnummer kan jag ringa upp dig sen, Fredrik.
- Öhm, nej, vi delar inte ut våra privata nummer.
- För att ni inte vill bli störda på er fritid?
- Öh, ja, något sådant...
- Bra, då vet du hur jag känner just nu. *klick*

Nåväl. Det kanske aldrig kommer att falla sig så, men kul hade det varit. :em:

Varför måste alla folk alltid nämna den, utan att ens lägga till att det inte är eran, Sheo, du kom inte på den, du har inte hjärnkapacitet för sådant:)

kroy
2005-05-12, 19:08
Hemligt nummer. Jag har aldrig fått ett enda telefonförsäljarsamtal. Dom som behöver ha mitt nummer, har det. Andra vill jag inte prata med. ;)

funkar tyvärr inte när ahmed, mohammed, abdullah och gamle sven-erik ringer fel *grr27*

..känns som om alla verkar ha ens telefonnummer, fast ingen verkar vilja prata med just mig *cry*

Sheogorath
2005-05-12, 19:13
Varför måste alla folk alltid nämna den, utan att ens lägga till att det inte är eran, Sheo, du kom inte på den, du har inte hjärnkapacitet för sådant:)

Nej, jag kom inte på den. Hade vi ett referenskriterium i den här tråden, eller? Och var kom sandlådementaliteten ifrån?

(titta, Tricklev, nu har jag editat min första post, så att ingen ska tro att jag är så förbaskat klipsk att jag kom på något sådant briljant. Bra va?)

s_himself
2005-05-12, 19:15
min kusin satt och lira CS, då ringde det och han svara. Det va naturligtvis en telefonförsöljare som börja prata. så han la ifrån sig telefonen och fortsatte spela. efter ett tag tog han upp luren och sa "nej jag är inte intresserad" :cool:

vxcv
2005-05-12, 19:24
- Nej, jag kan tyvärr inte prata just nu, men om du ger mig ditt mobil- eller hemnummer kan jag ringa upp dig sen, Fredrik.
- Öhm, nej, vi delar inte ut våra privata nummer.
- För att ni inte vill bli störda på er fritid?
- Öh, ja, något sådant...
- Bra, då vet du hur jag känner just nu. *klick*

(har inte kommit på den själv. Det ville Tricklev att jag skulle skriva, så då gör jag det.)

Nåväl. Det kanske aldrig kommer att falla sig så, men kul hade det varit. :em:
SEINFELD :hbang:

ölobrännvin
2005-05-12, 19:37
min kusin satt och lira CS, då ringde det och han svara. Det va naturligtvis en telefonförsöljare som börja prata. så han la ifrån sig telefonen och fortsatte spela. efter ett tag tog han upp luren och sa "nej jag är inte intresserad" :cool:
Den var ju asbra ! Jag sitter alltid och funderar på alla hemskheter jag ska säga nästa gång, oftast blir det att jag avbryter mitt i meningen och säger att jag inte vill ha deras jävla skräp eller bara lägga på luren..