handdator

Visa fullständig version : Vilket vassle rekommenderar DU?


Iostream
2005-05-12, 15:07
Har beslutat mig för att köpa mitt första vassle och vill bara säga herrejävlar vilken djungel!
Har bläddrat igenom jag vet inte hur många trådar men ser fortfarande ut som ett frågetecken.
Förstår att valet av detta är individuellt men jag tänker att om man kör en "fråga publiken"-livlina så kanske det leder mig i rätt riktning.

Emotser era synpunkter! Gärna med motiveringar gällande funktionalitet, smak, och pris.

Tack på förhand.

Arnesson
2005-05-12, 15:09
Kan väl börja med standardfrågor som:

Har du koll på maten i övrigt?
Spelar priset någon roll?
Spelar smaken någon roll?

Pingen
2005-05-12, 16:00
Ta det billigaste från någon någorlunda känd web-butik såsom kolozzeum eller motsvarande. Smak skiljer sig från person till person. Majoriteten av pulvren är lätta att blanda.

Droog
2005-05-12, 17:45
Har beslutat mig för att köpa mitt första vassle och vill bara säga herrejävlar vilken djungel!
Har bläddrat igenom jag vet inte hur många trådar men ser fortfarande ut som ett frågetecken.
Förstår att valet av detta är individuellt men jag tänker att om man kör en "fråga publiken"-livlina så kanske det leder mig i rätt riktning.

Emotser era synpunkter! Gärna med motiveringar gällande funktionalitet, smak, och pris.

Tack på förhand.

Mest protein per krona är det bästa måttet, under förutsättning att man jämför vassle med vassle. Andra saker som kan få en att välja ett annat pulver är om man är laktosintolerant eller på extrem diet där några gram kolhydrater och fett extra via proteinpulvret är katastrof.

AnimalGen
2005-05-12, 18:02
Whey-80 är "generellt" bäst.

Jarod
2005-05-12, 19:09
Whey-80 är "generellt" bäst.


:laugh: Vad grundar du det på?

AnimalGen
2005-05-12, 19:11
Bra pris, bar smak, bra märke, bra kvaltitet. Men nu har jag inte prövat alla märken och produkter så

FUn-tex SSwinger
2005-05-12, 19:42
WHEY 80 HAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHA

Nej men låt oss vara lite seriösa.

Bra---------------Bättre----------- Bäst
Exell------------- eiselt Fastway----Fairing Whey Hydro "vissa är lite kinkiga med smaken"

Berry
2005-05-12, 19:52
Bra---------------Bättre----------- Bäst
Exell------------- eiselt Fastway----Fairing Whey Hydro "vissa är lite kinkiga med smaken"

Har aldrig trott att det finns någon direkt vits med ett rent hydrolysat och det jag läst samt de rapporter King Grub presenterat på senaste tiden anser jag bekräfta den teorin. Skulle säga att Fastway är ett bättre, mer komplett (och godare) val än Whey Hydro.

Droog
2005-05-12, 20:59
WHEY 80 HAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHA

Nej men låt oss vara lite seriösa.

Bra---------------Bättre----------- Bäst
Exell------------- eiselt Fastway----Fairing Whey Hydro "vissa är lite kinkiga med smaken"

Vill du förklara varför Whey 80 är sämre än Exell? Gärna en relevant förklaring som inte har med smak att göra. Samtidigt kan du väl upplysa om varför Fastway är bättre och Whey Hydro bäst?

aliquis
2005-05-12, 21:42
Det billigaste förutom GalneGunnars.

edgen_ÖSD
2005-05-12, 22:15
Enligt mina erfarenheter är whey-100 det som har funkat bäst. Men om du är väldigt grön på styrketräning över huvud taget är det, som flera har skrivit, bäst om du ser till att äta rätt först. De proteintillskott jag har testat bedömmer jag såhär:

Whey-80: Gav sådär med resultat, smakade inte bra.

Eiselt ultraway: Har använt för kort tid för att kunna kommentera men smakar rent utsagt förfärligt.

Exell: Precis som Whey-100

VP2: Använde ganska kort tid, men gav bra resultat samt en helt ok smak, förutom vaniljen då (gäller på alla märken, vanilj är verkligen ingen höjdare).

Whey-100: Bäst i test! Väldigt bra resultat och smakar bäst av alla tilskott jag har provat. Inte heller så överdrivet dyrt.

Annars gäller ju generellt att du får bättre resultat beroende på vilken typ av vassle det är du trycker i dig. Jag är säker på att VP2 hade gett relativt grymma resultat bara jag hade köpt mer av det, men eftersom det var rent utsagt HUTLÖST dyrt blev det aldrig av.

grenade
2005-05-12, 22:17
fan vad alla tycker olika!

Till Grub eller Lizard:

Föredrar ni Whey-80 eller Exell vassleprotein?
Om vi nu ska skita i pris och smak, och bara gå på vilken som ger bästa muskelutveckling i samband med bra kost och bra träning?

/Förvirrad

edgen_ÖSD
2005-05-12, 22:23
Jag passar på att svara på det med om det är ok. Båda två är koncentrat, dvs en "långsam" variant av vassleprotein och de ligger så nära varandra att det inte spelar roll vilken du tar. Sen är det väl så att människor svarar olika beroende på vad man väljer?

Varför inte ta Exell i så fall så ger du lite bidrag till forumet? :thumbup:

(men ta för fan INTE vanilj... :) )

Fettecke
2005-05-12, 22:28
om jag nu inte visste vad jag höll på med inom proteinvärlden så hade jag köpt 10kg exell här`på kolo.. det är de billigaste vassle jag har hittat... annars vet jag att en annan webbshop säljer WheyFX, 7.5kg för 999:-, eller 8kg Whey-80 för samma pris... men de e dyrare än exell här på kolo.... om den kampanjen fortfarande är kvar?

jag tror inte att det är så enorm skillnad så man ska börja punga ut flera 100 extra för något som funkar relativt likadant på en nytränad person....

utgå från: mest protte för minst pengar!, så kommer du långt på nått år...

men, det viktigaste är ju självklart: Träningsresultatet kommer inte i pulverform!

solo
2005-05-12, 23:59
ärligt talat är det nån som kan påvisa ett bättre resultat i muskelmassa genom att byta ett proteinpulver?Har prövat en massa genom åren o smak o löslighet är väl det man kan betygsätta ...

Zafer
2005-05-13, 02:05
ärligt talat är det nån som kan påvisa ett bättre resultat i muskelmassa genom att byta ett proteinpulver?Har prövat en massa genom åren o smak o löslighet är väl det man kan betygsätta ...
King Grub kan... han kan allt

King Grub
2005-05-13, 06:03
Jag brukar väl säga att man inte märker någon praktisk skillnad... Finns "effektskillnaden" så är det rätt besvärlig att mäta... Om man ökar 90 gram muskelmassa en månad, byter proteinpulver, och ökar 100 gram muskelmassa nästa månad - hur vet man att det var pulvrets förtjänst?

z_bumbi
2005-05-13, 07:14
edgen_ÖSD: Vad märker du för skillnad mellan ett koncentrat och ett isolat?
Eller för den delen mellan ett koncentrat och ett dåligt hydrolysat?

King Grub
2005-05-13, 07:16
Föredrar ni Whey-80 eller Exell vassleprotein?
Om vi nu ska skita i pris och smak, och bara gå på vilken som ger bästa muskelutveckling i samband med bra kost och bra träning?

Den som får någon märkbar skillnad som verkligen kan härledas till vilket vasslekoncentrat man använder, skall jag bjuda på en Piggelin. :thumbup:

Droog
2005-05-13, 07:41
Jeez, när ska folk fatta att skillnaden mellan olika vasslen bara märks i plånboken.

pellepedal
2005-05-13, 07:45
Jag kan väl lika gärna ställa frågan som alla n00bs håller på...
Vad käkar King Grub för protein?

Lizard
2005-05-13, 09:51
Eftersom mitt förmiddagsmöte blev inställt ska jag göra anspråk på en Piggelin.

Proteinpulver både är, och inte är, en generisk kategori. På vanlig svenska innebär det att proteinpulver är koncentrerad mat där de flesta uppbär likvärdiga prestanda.
Det här är inget nytt, Allan och Arne kan berätta för er hur oviktiga gymnastikskor var för trettio år sedan och trots ett enormt utvecklingsarbete och miljarder i marknadsföringskostnader så är det för lekmannen svårt att ange direkta produktfördelar. Roligast blir det när lekmän ska vara förståsigpåare (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=27956&page=1&highlight=skor) och blandar ihop vad de vill ha med vad som är bäst (Lyftarskor eller de som Jax rekommenderade *min tolkning*) - inte många som hade "optimala" skor utan snarare snajdiga i den tråden... :)
Proteinpulver behövs strängt taget inte, det är ingen proteinbrist i västvärlden utan snarare tvärt om. Men med proteinpulver och kosttillskott så kan man få i sig näring utan energiöverspill vilket är den kanske mest avgörande faktorn i den värld som Kollomedlemen befinner sig i, man kan alltså få alla näringsämnen för att växa utan att bli rund om magen på kuppen.
Om man vill följa den praxisen, att äta kosttillskott för att hålla (för?)höga näringsvärden, utan att tumma på energi-baseline, så bör man tänka sig för hur vardagen ser ut, vilka behov tillskottet är tänkta att fylla och inte bara aningslöst tugga rakt ur bunken till det dammar ur käften.

Näringstillskotten är alltså ett sätt att säkerställa nivåerna i plasma över dygnet och ju fler olika sorter, fler olika smaker och konsistenser dessto lättare är det att leva med. Det bästa proteinet är alltså ett som är anpassat efter behovet, dvs när över dygnet ska jag ta det för vad?, din ekonomi och vara angenämt att svälja.
Utöver det så gäller det samma saker som för sportskor - den som säljer mest säljer mest - ett starkt varumärke indikerar kvalitet och om du är noga med vad du har på fötterna bör du kanske vara noga med vad du har i magen med? Men det är lite "svenskt" att hålla fram volym/pris som det viktigaste och försöka rationalisera sitt besut den vägen - något som samma individer sällan gör med sportskor mao.

Det bästa kostillskottet är det som är bäst för dig just då.



Lizard

Iostream
2005-05-13, 12:12
Det gav eko det...

För att besvara några frågor så har jag ingen jättekoll på maten men jag försöker lära mig. Följer deffguiden så gott jag kan.
Priset spelar ingen större roll.
Smak spelar roll! Blir avskräckt när jag ser folk såga smakerna på det och det fabrikatet.

jwzrd
2005-05-13, 13:39
Jag är off topic som vanligt, men jag vill ändå påpeka att om du har så långt kvar som du påstår i hur du hanterar din kost, så kommer du att ha lååångt mycket mer att vinna på att få till en väl sammansatt kost än att välja proteinpulver. Skillnaden mellan olika proteinpulver (alltså rena proteinpulver) är så liten (trots att den absoluta skillnaden mellan olika varianter kan vara stor) jämfört med vad du kan skapa genom att tex följa kostråden i deffguiden (men då med ett kaloriöverskott).

Från ditt utgångsläge ger en välbalanserad kost dig magnituder bättre resultat medans proteinpulvren kämpar för ett tiotal procent i jämförelse.

När du har kosten på banan är det en annan sak dock. Då kan det mycket väl vara intressant att vilja välja bland dom bättre märkena och produkterna om priset ändå inte spelar någon roll; vad finns det för anledning att köpa sämre då (även om skillnaden är minimal)?

edgen_ÖSD
2005-05-13, 13:52
edgen_ÖSD: Vad märker du för skillnad mellan ett koncentrat och ett isolat?
Eller för den delen mellan ett koncentrat och ett dåligt hydrolysat?

Såhär är det z_bumbi: Vassltprotein är ett snabbt protein. Man brukar dela in dem i olika kategorier där vassle står för det snabba medan kasein är en annan lånsammare variant. Det finns även flera olika upptagshastigheter för vassleproteinet. Jag föreslår att du läser King Grubs proteinguide för att förstå bättre...


;)


Nej men seriöst, den skillnaden som isolaten och hydrolysatet har haft på mig är att träningen gett mer (större ökningar på kortare tid). Och ja, jag vet att det tydligen inte ska finnas någon stor skillnad, om ens någon, mellan olika snabba proteiner, men av egen erfarenhet vet jag att isolaten och hydrolysaten funkat bäst på MIG. Men som sagt alla är ju olika, och förmodligen är det väldigt mycket placebo.

KIRE
2005-05-13, 14:42
Såhär är det z_bumbi: Vassltprotein är ett snabbt protein. Man brukar dela in dem i olika kategorier där vassle står för det snabba medan kasein är en annan lånsammare variant. Det finns även flera olika upptagshastigheter för vassleproteinet. Jag föreslår att du läser King Grubs proteinguide för att förstå bättre...


;)


Nej men seriöst, den skillnaden som isolaten och hydrolysatet har haft på mig är att träningen gett mer (större ökningar på kortare tid). Och ja, jag vet att det tydligen inte ska finnas någon stor skillnad, om ens någon, mellan olika snabba proteiner, men av egen erfarenhet vet jag att isolaten och hydrolysaten funkat bäst på MIG. Men som sagt alla är ju olika, och förmodligen är det väldigt mycket placebo.


Placebo endast. Men det är är inget fel i det iofs.
Försök övertyga dig själv att en påse vetemjöl är
AST vp2 så blir det billigare att bli grov :)

edgen_ÖSD
2005-05-13, 17:05
Placebo endast. Men det är är inget fel i det iofs.
Försök övertyga dig själv att en påse vetemjöl är
AST vp2 så blir det billigare att bli grov :)


Men DÅ kommer det nog inte räcka med placebo... :)

z_bumbi
2005-05-13, 17:34
Skillnaden mellan koncentrat och isolat är det jag mest har reagerat på då det gissningsvis inte är någon större skillnad i upptagshastighet. Fettmängden som är i koncentratet blir så liten när det gäller en portion protein att det inte bör ha någon betydelse (Visst kan man köpa ett koncentrat med en proteinhalt på 60% och få rejält med fett men då får man skylla sig själv å andra sidan.)

Har man ett bra hydrolysat så är det snabbare upptag och även om jag gissar att det är väldigt svårt att direkt märka det så går det ju faktiskt att mäta fram en klar skillnad i upptagshastighet, om det sen har någon betydelse i längden är en annan fråga. Jag tror det kan ha betydelse men då ska allt annat också klaffa och då är det fortfarande frågan om riktigt finlin.

De produkter där man blandar koncentrat, isolat och/eller hydrolysat är de som tjänar mest på att så många tror att isolat och hydrolysat är så mycket bättre. Säljer man rent isolat eller hydrolysat är råvaran så pass mycket dyrare att priset till stor del är motiverat men blandar man så kan man kanske tjäna lite mer.
En koncentrat/isolatblandning med 10% isolat är ju fortfarande ett koncentrat till 90% och det enda man har vunnit är att man sänkt kolhydrat och fettmängden marginellt. Sen får man räkna på priset per gram protein om man tycker det är värt det.
För en blandning av koncentrat och hydrolysat gäller samma sak, här har man även en osäkerhetsfaktor om man inte vet hydrolyseringsgraden. Är det ett "dåligt" hydrolysat så är skillnaden mellan det och ett vanligt vassle så liten att det knappt går att mäta. För att jag ska anse det vara motiverat att betala mer för ett pulver med hydrolysat bör både hydrolyseringsgraden och andelen hydrolysat vara utskrivet, andelen hydrolysat bör dessutom vara ganska stor för att det ska bli någon skillnad i upptagshastighet.

edgen_ÖSD
2005-05-13, 19:09
Skillnaden mellan koncentrat och isolat är det jag mest har reagerat på då det gissningsvis inte är någon större skillnad i upptagshastighet. Fettmängden som är i koncentratet blir så liten när det gäller en portion protein att det inte bör ha någon betydelse (Visst kan man köpa ett koncentrat med en proteinhalt på 60% och få rejält med fett men då får man skylla sig själv å andra sidan.)

Har man ett bra hydrolysat så är det snabbare upptag och även om jag gissar att det är väldigt svårt att direkt märka det så går det ju faktiskt att mäta fram en klar skillnad i upptagshastighet, om det sen har någon betydelse i längden är en annan fråga. Jag tror det kan ha betydelse men då ska allt annat också klaffa och då är det fortfarande frågan om riktigt finlin.

De produkter där man blandar koncentrat, isolat och/eller hydrolysat är de som tjänar mest på att så många tror att isolat och hydrolysat är så mycket bättre. Säljer man rent isolat eller hydrolysat är råvaran så pass mycket dyrare att priset till stor del är motiverat men blandar man så kan man kanske tjäna lite mer.
En koncentrat/isolatblandning med 10% isolat är ju fortfarande ett koncentrat till 90% och det enda man har vunnit är att man sänkt kolhydrat och fettmängden marginellt. Sen får man räkna på priset per gram protein om man tycker det är värt det.
För en blandning av koncentrat och hydrolysat gäller samma sak, här har man även en osäkerhetsfaktor om man inte vet hydrolyseringsgraden. Är det ett "dåligt" hydrolysat så är skillnaden mellan det och ett vanligt vassle så liten att det knappt går att mäta. För att jag ska anse det vara motiverat att betala mer för ett pulver med hydrolysat bör både hydrolyseringsgraden och andelen hydrolysat vara utskrivet, andelen hydrolysat bör dessutom vara ganska stor för att det ska bli någon skillnad i upptagshastighet.

Alldeles riktigt!!
Och just därför är det ganska idiotiskt att köpa något annat än ett koncentrat om man har tunn plånbok för tillfället. Har man sen börjat träna bara för ett litet tag sen är det ganska oväsentligt vilket pulver man väljer, då ska man fokusera sig på att äta rätt och sova mycket.

Doktor V
2005-05-15, 03:09
Alldeles riktigt!!
Och just därför är det ganska idiotiskt att köpa något annat än ett koncentrat om man har tunn plånbok för tillfället. Har man sen börjat träna bara för ett litet tag sen är det ganska oväsentligt vilket pulver man väljer, då ska man fokusera sig på att äta rätt och sova mycket.


Finns billiga isolat oxå, bara man leter

Iostream
2005-05-16, 16:57
Ok, i eftermiddags stegade jag in i en butik bestämd att komma ut med vassle.
När försäljaren kom fram och frågade om jag ville ha hjälp höll jag just då i en påse Whey-80, detta var enligt honom det sämsta. Istället styrde han in mig på "Best Whey" av Great nutrition, som tydligen skulle ha både snabba och långsamma egenskaper. Jag slog till.
Har precis provsmakat min första jordgubbsdrink och kan bara säga bläääääääääää. Hur fan ska jag kunna tvinga ner den här smörjan...
Någon annan som har erfarenhet av detta märke?

z_bumbi
2005-05-16, 17:16
Iostream: Enligt vad jag kan få fram via nätet är det vanligt vasslekoncentrat, dyrt sådant men ändå vanligt koncentrat. Vad står det för proteinkällor på innehållsdeklarationen?

Ställ dig sen frågan varför försäljaren säger sig ha en dålig produkt i affären och sen säljer en som är dyrare men som innehåller samma sak. :D
Sa han att den är både snabb och långsam så skulle inte jag handla där mer i vilket fall som helst.

Popeye
2005-05-16, 17:46
Konkreta råd:
1. Du bryr dig inte om vad det kostar -> Köp Fairing hydrolysat. Bästa som finns!
2. Du bryr dig om pris. -> Köp det godaste proteinet du hittar. Prova tills du hittar något du gillar. I en del butiker ställer försäljarna upp med smakprover (kanske bjuder på en drink i butiken) men dessa kan vara svåra att hitta.

Ekonom
2005-05-16, 18:00
Den ursprungliga frågan här var väl vilket vassle som rekommenderades till en vilsen köpare? Har inte lusläst allas inlägg, därmed risk för en upprepning :em: Men jag har använt många av alla märken som finns på marknaden, allt från twinlab till ast till Whey-80 (GG) (Gud vet hur mycket pengar det har gått åt... :confused: Men det JAG tycker fungerat bäst, eller rättare sagt, det jag tycker är det enda(!) som har givit en visuell effekt i spegeln likväl som på styrkan faktiskt efter att konsekvent användande under tillräckligt lång tid, är FX WHEY. Det är dessutom billigt! (Men det kan vara en grej som gäller primärt på mig???) Kom dessutom ihåg, att när man käkar en lunch, käkar man ju oftast runt 300 g. kött, vilket ger ca. 60g. protein och även andra grejer till (t.ex. pasta eller mjölk) så det totala protein intaget på en bra lunch brukar väl ligga runt 60-80 g. protein, att då efter träning ta "en skopa" som många rekommenderar ~25g. ger nog inga dramatiska resultat, motsvarar drygt 100 g. kött...... som en quarter pounder cheese! Så märket kan va en grej, givetvis, men tillräcklig kvantitet, är nog minst lika viktigt! Själv kör jag 2 dl. av FX gainer + en dl. FX whey, detta ger ca. 60 g. kolh. + 55 g. protein! - Men alla fungerar vi olika!

GymTT
2005-05-16, 18:29
Fairing WPI Vassleisolat (Jordgubb) :hbang:

amino
2005-05-16, 18:46
Den ursprungliga frågan här var väl vilket vassle som rekommenderades till en vilsen köpare? Har inte lusläst allas inlägg, därmed risk för en upprepning :em: Men jag har använt många av alla märken som finns på marknaden, allt från twinlab till ast till Whey-80 (GG) (Gud vet hur mycket pengar det har gått åt... :confused: Men det JAG tycker fungerat bäst, eller rättare sagt, det jag tycker är det enda(!) som har givit en visuell effekt i spegeln likväl som på styrkan faktiskt efter att konsekvent användande under tillräckligt lång tid, är FX WHEY. Det är dessutom billigt! (Men det kan vara en grej som gäller primärt på mig???) Kom dessutom ihåg, att när man käkar en lunch, käkar man ju oftast runt 300 g. kött, vilket ger ca. 60g. protein och även andra grejer till (t.ex. pasta eller mjölk) så det totala protein intaget på en bra lunch brukar väl ligga runt 60-80 g. protein, att då efter träning ta "en skopa" som många rekommenderar ~25g. ger nog inga dramatiska resultat, motsvarar drygt 100 g. kött...... som en quarter pounder cheese! Så märket kan va en grej, givetvis, men tillräcklig kvantitet, är nog minst lika viktigt! Själv kör jag 2 dl. av FX gainer + en dl. FX whey, detta ger ca. 60 g. kolh. + 55 g. protein! - Men alla fungerar vi olika!

Hallo Ekonomen börjar ditt efternamn på E och slutar på T dvs ET*innocent*

Ekonom
2005-05-16, 19:10
Nej du Amino..

z_bumbi
2005-05-16, 19:23
Hallo Ekonomen börjar ditt efternamn på E och slutar på T dvs ET*innocent*

Vem är du själv?

Tigerkotten
2005-05-16, 19:44
kört dalblad protein grejs var helt okej smak och allt.
sedan nordic lab också bra smak.

Kör nu whey-80 inte prövat så länge, däremot så klumpar det lite och det har tidigare protein inte gjort. Smaken är helt okej (jordgubb)

Kör även fairing slow tror jag och även dära kan det bli klumpigt, brukar ta med en gaffel så jag kan röra runt om nödvändigt. Denna jordgubbssmak är extremt god.

Men det var värre gången innan jag köpte kasein av Nordic Lab.

Iostream
2005-05-17, 12:11
Nej, detta går nog inte befarar jag. Tryckte precis i mig min andra drink efter ett styrkepass. Det smakade inte bättre idag kan jag säga, fy bubblan. Jag måste ha något annat.

Kan vi få en poll på bästa smak tro?

Tigerkotten
2005-05-17, 12:19
Nej, detta går nog inte befarar jag. Tryckte precis i mig min andra drink efter ett styrkepass. Det smakade inte bättre idag kan jag säga, fy bubblan. Jag måste ha något annat.

Kan vi få en poll på bästa smak tro?

ähh härda dig, kom ihåg mitt kasein jag tog först. Var klumpigt typ slemmigt och ingen smak höll på spy, men andas inte ut eller in genom näsan så går det ner ska du se :D

gasoliner
2005-05-17, 13:34
Fairing WPI Vassleisolat (Jordgubb) :hbang:

håller med fullständigt. Även chokladen är ruggigt god.
Riktigt smarrig "gräddsmak"
Måste även berömma smaken på "Sloow"proteinet.

Nu har du lyckats avsluta "bad taste" serien Lasse!! :thumbup:

n3ro
2005-06-10, 13:02
Jag bryr mig inte om pris eller smak. Däremot är jag kraftigt laktosintollerant. Vilken av kollozzeums produkter skall jag väja?

EiseltUK
2005-06-10, 14:36
Vilket vassle rekommenderar DU?


Vassle från kossor. :D


Checklista vid köp av vassleprotein:

- Högt proteininnehåll? (ju renare desto dyrare råvara)
- Lågt laktos- och fettinnehåll? (ju renare desto dyrare råvara)
- Bra blandningsegenskaper?
- Bra smak?
- Kvalitetskontrollerat?
- Bästa möjliga pris i förhållande till ovanstående faktorer.

Jag tror att för 149-200 kr hittar du numera bra vassleprotein (wpc). Köper du ett antal kilo på en gång eller så kan priset säkert gå ned en hel del. Isolat blir kanske 85 kr dyrare med samma påslag som görs på wpc.

/ Henrik

Ice
2005-06-11, 19:47
WHEY 80 HAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHA

Nej men låt oss vara lite seriösa.

Bra---------------Bättre----------- Bäst
Exell------------- eiselt Fastway----Fairing Whey Hydro "vissa är lite kinkiga med smaken"


Håller med