handdator

Visa fullständig version : Grepp för Marklyf


andyasson86
2005-05-12, 14:01
Någon som provat ett "hook grip", då man håller ett dubbel överhands grepp och låser greppet genom att sätta pekfingrarna över tummen runt stången?

Tycker det gör ont som fan, men det skulle tydligen gå över..
Någon som kör detta greppet?

jwzrd
2005-05-12, 14:05
Någon som provat ett "hook grip", då man håller ett dubbel överhands grepp och låser greppet genom att sätta pekfingrarna över tummen runt stången?

Tycker det gör ont som fan, men det skulle tydligen gå över..
Någon som kör detta greppet?

Kallas det inte tumlås bara? Jag gjorde det förr i världen, nu räcker det dock med mixat grepp och mg då (då=när för er som tror då betyder "eftersom") det går tungt.

Bite
2005-05-12, 14:06
Det är ju ett tumlås du beskriver, används i OL och kan göra rätt ont, skulle nog rekommendera mixat grepp eller hemska tanke *rolleyes* dragremmar istället för att försöka reppa med tumlås.

edit:sen

andyasson86
2005-05-12, 14:25
Det är ju ett tumlås du beskriver, används i OL och kan göra rätt ont, skulle nog rekommendera mixat grepp eller hemska tanke *rolleyes* dragremmar istället för att försöka reppa med tumlås.

edit:sen


Tänkte inte reppa med etta grepp, bara ettor. Tycker inte om mixat grepp, känns bara stabilare med dubbel överhand.

Men det är inte farligt med tumlås för tummen väl? Om det bara gör lite ont kan jag nog stå ut med det...

Erik__
2005-12-31, 16:00
Hm, Är det farligt på något vis? känns som om man skulle kunna spräcka nageln, och det gör ju lagomt ont, men är det skadligt för händerna på något annat vis?

hpb
2005-12-31, 16:47
Det är rekommenderat i Weightlifting encyklopedia av Drechsler så att det skulle vara dåligt tror jag inte riktigt på.. Att ha en lång tummnagel ska göra greppet ännu mer stabilt säger han också :)

sunkan
2005-12-31, 16:57
brad gillingham kör ju ed tumlås å han markar ju en del så farligt tror jag inte att det är. Han spräckte ju tumnageln 5ggr eller nått sånt när han började med det men det är väl smällar man får ta ;)