handdator

Visa fullständig version : Variant på 5-split


Dk1ng
2005-05-12, 10:56
Slänger upp den 5-split jag kör på just nu för de som kanske behöver ett nytt alternativ men även för att samla eventuella kommentarer på upplägget.


Må: bröst + axlar fram/mitt

Tis: övre ben

Ons: vila

Tor: rygg + traps + axlar bak

Fr: triceps + vader

Lö: biceps + mage + underarmar/gripp

Sö: vila


Sådär ser den ut och som sagt så är alla kommentarer välkomna!!

Fettecke
2005-05-12, 11:48
personligen skulle jag ha laggt min greppträning på tisdagen i ditt schema... detta pga att jag presterar enormt sämre i greppet före/efter ett underarms-pass

samt att du kanske kan köra de 2ggr i veckan, gripperträning dvs...

Jag kan lägga in mitt schema här som tankeställare, när du ändå la in ditt 5-dagars :D
Måndag: bröst, mage, gripper
Tisdag: ben, vader
Onsdag: axlar, triceps, gripper
Torsdag: biceps, underarmar
Fredag: rygg
(Lördag: gripper - detta räknar jag inte som ett riktigt pass :D)

Lallle
2005-05-12, 12:08
Jag kör enligt ett upplägg som jag tror det var action (mats egelstig) som körde.

Mån: Bröst, axlar
Tis: Rygg, baksida axlar
Tor: Armar
Fre: Vader, mage
Sön: Ben

Dk1ng
2005-05-12, 13:04
Fettecke: Av ditt upplägg att döma så är greppstyrka något du satsar hårt på..:D Själv är greppstyrka lågprioriterat och större delen av greppträningen sker indirekt i min vanliga träning, avslutar ryggdagar med något set grippers bara som grädden på moset. Har dock aldrig haft problem med ett för svagt grepp då jag under mina år av träning ytterst sällan använt dragremmar eller dyl.

Lallle: Jag har medvetet valt att separera axelträningen åt i mitt pass så gott det går då jag haft lite småstrul med dem och det är den muskelgrupp jag lättast blir övertränad i. Annars bygger mitt upplägg på att försöka få ut minst 48 timmars vila för den eller de muskelgrupper som vart involverade i passet. I övrigt så har jag valt att placera ut passen lite efter hur "tunga" de är. Efter benpasset föredrar jag att vila då de oftast är det pass som tar mest på krafterna och sen komma tillbaks och köra rygg utvilad.

Fettecke
2005-05-12, 13:15
mitt grepp är inte de bästa, men går frammåt stabilt iaf...
sen e de inget jag tänker på när jag kör med mina grippers... kör runt 7x10 med min RB 130 per "pass"... tycker det är mest fridfullt att sitta och harva med min fina gripper =D

förut hade jag mitt gripperpass efter underarmarna, kunde inte ens stänga min 130 då =(