handdator

Visa fullständig version : Viktväktarnas nya bröd - osötat lantbröd

Pellefant
2005-05-12, 10:48
Hej,

Vad anser ni om vv-s nya "osötade lantbröd" (som skivat rostbröd till formen)

0,6g fett, 68 kalorier per skiva, 1 point.

Per 100g
227 kcal
11g protein
41g kolhydrater( varav sockerarter 2,5g)
1,8g fett ( varav mättat fett 0,3g)
6g kostfiber
0,3g natrium

Ingredienser: vatten, vetemjöl, fullkornsmjöl av vete, vetegluten, jäst, salt, konserveringsmedel: sorbinsyra.

Smakade helt ok, men mättnadskänslan var dålig tycker jag(möjligtvis lite bättre än vanlig formfranska). Antar att detta är rätt uselt?

Runda Grodan
2005-05-12, 11:11
Jag har inte provat det brödet och kan heller inte säga något utifrån siffrorna du skrivit upp tyvärr.

Det jag tänkte på var just det här du skrev om att mättnadskänslan var dålig. Jag har provat lite olika alternativ från Viktväktarna då det har funnits i mammas frys. Jag tycker det mesta är väldigt gott, konstigt nog, men det är aldrig något man blir mätt på. Borde inte det vara rätt vikigt att människor får i sig tillräckligt med energi och samtidigt blir mätta av ett nyttigt livsmedel?

Visst jag kanske äter lite mer än "vanliga människor" men tycker alltid att portionerna är väldigt små. Det känns ju liksom lite som en aptitretare bara.

Edit. Tycker du om Viktväktarmat, sån där man kan hitta i frysen? :eating:

Lizzie
2005-05-12, 12:22
Ett bröd där vetemjöl står på första plats (ja, förutom vattnet då) skulle jag inte ens tänka på att köpa.

Pellefant
2005-05-12, 12:25
Tycker du om Viktväktarmat, sån där man kan hitta i frysen? :eating:

Har tyvärr inte provat så många av dem, men det är någon pasta med bacon i som är jättegod. :)

Pellefant
2005-05-12, 12:26
Ett bröd där vetemjöl står på första plats (ja, förutom vattnet då) skulle jag inte ens tänka på att köpa.

mmm, det var just det som fick mig att undra också. *screwy*

aliquis
2005-05-12, 12:56
värdelöst.

Johan_P
2005-05-12, 15:30
Dåligt bröd, kort sagt.

Rocco
2005-05-12, 15:49
Lär ju inte på långa vägar kunna konkurrera ut två dubbla Polarkraft Extrem med Makrillfilé i tomatsås... som jag nyss satte i mig...