handdator

Visa fullständig version : Sopa p-platsen - flytta bilar

Arnesson
2005-05-12, 10:05
De ska sopa våran parkering idag, och det har vart förbudskyltar uppe i över 48h, och nu ska de börja flytta de kvarvarande bilarna.

Det kommer en gek drös med bärjare och andra folk.

Men nu börjar de öppna bilarna som inbrottstjuvar, och rulla iväg dem. Har de verkligen rätt till det?

Det är ju inga poliser närvarande.

palme
2005-05-12, 10:27
Ja de får flytta bilarna ifall de förvarnat. De måste ju göra sitt jobb.

Arnesson
2005-05-12, 10:38
Tänkte mest på om de får gå in i bilarna, de öppnade bildörrarna och satt sig i bilarna.

De kom in i alla bilar utan en Audi TT, utan det minsta problem, ganska skoj att se :D

Pellefant
2005-05-12, 10:41
Tror knappast de får gå in i bilarna. Flytta dem utifrån får de nog göra.

Har inte de flesta bilar rattlås numera, de flyttar dem bara framåt ett stycke?

Vilka är "de" förresten?

Arnesson
2005-05-12, 10:46
Tror knappast de får gå in i bilarna. Flytta dem utifrån får de nog göra.

Har inte de flesta bilar rattlås numera, de flyttar dem bara framåt ett stycke?

Vilka är "de" förresten?

Bor i studentområde, så det var ganska gamla bilar, och några flytta de bara rakt bakåt.

"De" tror jag var bärgningstjänsten. De kom mer bärgningsbilar iaf. Sen var det folk som sopa gatorna också, och skrev böteslappar.

Men som sagt, jag reagerade också på att de öppnade bilarna som biltjuar och satt sig i dem. Det är ju en annan sak tycker jag om de flyttar bilen från utsidan.

Pellefant
2005-05-12, 10:52
Bor i studentområde

Hoppas innerligt att några av bilarna ägs av juridikstudenter... :D

Arnesson
2005-05-12, 11:11
Hehe :D

palme
2005-05-12, 11:13
Fan arne du ser ju grov ut...varför ser jag dig aldrig på stan för?

Arnesson
2005-05-12, 11:17
Fan arne du ser ju grov ut...varför ser jag dig aldrig på stan för?

Haha, en liten 75kg kille... så grov ska nog inte nämnas i samma mening.

palme
2005-05-12, 11:20
Tycker iaf jag borde sett dig, går du ut ofta? Alfons eller e du en nationskille?

Arnesson
2005-05-12, 11:22
Tycker iaf jag borde sett dig, går du ut ofta? Alfons eller e du en nationskille?

Går ut några gånger i månaden kanske, varierar ganska mycket, oftast svenssons eller nationer. Men blir alfons ibland också.

palme
2005-05-12, 11:24
Vi borde festa ihop nångång. Fast jag går aldrig ut så det blir problem...

henke_in_training
2005-05-12, 11:31
Bor i studentområde, så det var ganska gamla bilar, och några flytta de bara rakt bakåt.

"De" tror jag var bärgningstjänsten. De kom mer bärgningsbilar iaf. Sen var det folk som sopa gatorna också, och skrev böteslappar.

Men som sagt, jag reagerade också på att de öppnade bilarna som biltjuar och satt sig i dem. Det är ju en annan sak tycker jag om de flyttar bilen från utsidan.

tvivlar väldigt starkt på att de har rätt att gå in i bilarna, säg att jag har en dyr cd spelare i bilen och den sedan är borta så kan jag kräva ersättning (även om det inte fanns nån cd spelre från första början ;) )