handdator

Visa fullständig version : Duglig frukost?


martin86
2005-05-11, 22:37
Min frukost består av följande:

Drink innehållande:

Mjölk 3,5 dl.
30 g havregryn
1 ägg

samt en grov macka med makrill.

Duger detta eller finns det något jag kan göra annorlunda för att bli mer "optimal"? ;)

Mental
2005-05-11, 22:43
vad vill du uppnå?

Aldeles för lite mat för mig, jag vill ha gröt och ett par mackor, gärna med keso och kalkon, men blir du mätt och dagen i övrigt innehåller vad du ska ha i dig så kör på :)

Men flytande frukost? :MrT:

martin86
2005-05-11, 22:45
vad vill du uppnå?

Aldeles för lite mat för mig, jag vill ha gröt och ett par mackor, gärna med keso och kalkon, men blir du mätt och dagen i övrigt innehåller vad du ska ha i dig så kör på :)

Men flytande frukost? :MrT:

Jag brukar inte käka det annars, men ville få med havregryn på nån vänster. Avskyr nämligen gröt, så det var det bästa jag kunda komma på. Och ja, oftast äter jag lite mer, kanske nån macka till i alla fall. Fler tips? :)

JAM
2005-05-12, 00:16
Min frukost består av följande:

Drink innehållande:

Mjölk 3,5 dl.
30 g havregryn
1 ägg

samt en grov macka med makrill.

Duger detta eller finns det något jag kan göra annorlunda för att bli mer "optimal"? ;)
Men det ser väl bra ut tycker jag. Synd att du inte tycker om gröt - det är nämligen godare än mix... ;)

Jag brukar äta havregrynsgröt på runt 1,5 dl gryn med mjölk och något på, samt en prottedrink. Tycker jag fungerar alldeles utmärkt.

MyungChul
2005-05-12, 06:00
mackor, ägg och drick mjölk till. borde vara bättre än att tvinga i sig något man nästan spyr av.. ?

martin86
2005-05-12, 08:19
mackor, ägg och drick mjölk till. borde vara bättre än att tvinga i sig något man nästan spyr av.. ?

Mjo. Ska nog börja köra lite på müsli också. :)

Max
2005-05-12, 18:35
Min frukost består av följande:

Drink innehållande:

Mjölk 3,5 dl.
30 g havregryn
1 ägg

samt en grov macka med makrill.

Duger detta eller finns det något jag kan göra annorlunda för att bli mer "optimal"? ;)För att bli optimalare bör måltiden innehålla lite antioxidanter också, frukt eller grönsaker.

martin86
2005-05-12, 20:27
För att bli optimalare bör måltiden innehålla lite antioxidanter också, frukt eller grönsaker.

Japp, det ska jag bli bättre på :)

Johan_P
2005-05-12, 21:25
Japp, det ska jag bli bättre på :)

Lättast är att lägga på t.ex gurka eller tomater på dina mackor :)

aliquis
2005-05-12, 22:31
Eller någon nyttig grönsak.