handdator

Visa fullständig version : Åldersångest-tråden


RobbeliRobban
2005-05-11, 21:48
Så, beskriv, rada upp, och beklaga er över er ångest över er stigande ålder.

Vänligen; Enbart ångest i tråden, inga klämkäcka kommentarer i stil med "Åldern är bara en siffra", "Ju äldre fiol desto ljuvare musik" eller "Jag är ung i sinnet" el dyl.

Jag börjar:

* Jag börjar bli flintskallig
* Den dagen jag kommer att dra in en månadslön på 20K+ kommer jag att vara över 60.
* Jag får ångest när jag zappar på tvn och det är en film i skolmiljö.
* Jag blir aningens dummare för varje dag som går

Grisen
2005-05-11, 21:49
:laugh: :bow:

Kaboffastar
2005-05-11, 21:51
Jag ångrar att jag inledde mitt 18'e år som smällfet och inte tog tag i det TIDIGARE ! Nu börjar brudsäsången och det är HUNT på g ;D

Kebab-Arne
2005-05-11, 21:51
*Det blir mer hår på kroppen där det inte ska vara... och jag är 18 år.
*Man längtar helt klart inte till födelsedagarna, och jag är fortfarande 18 år.
*Inte många år kvar tills man kommer bli som en gubbe för ungjävlar.
*Kanske dags att inse att man nog aldrig kommer stå på Olympia scenen...

palme
2005-05-11, 21:51
Taskiga gener du måste ha.

nordlander
2005-05-11, 21:51
Jag fyller 20 imorrn :)

Arne Persson
2005-05-11, 21:53
Så, beskriv, rada upp, och beklaga er över er ångest över er stigande ålder.

Vänligen; Enbart ångest i tråden, inga klämkäcka kommentarer i stil med "Åldern är bara en siffra", "Ju äldre fiol desto ljuvare musik" eller "Jag är ung i sinnet" el dyl.

Jag börjar:

* Jag börjar bli flintskallig
* Den dagen jag kommer att dra in en månadslön på 20K+ kommer jag att vara över 60.
* Jag får ångest när jag zappar på tvn och det är en film i skolmiljö.
* Jag blir aningens dummare för varje dag som går


Hmmmm! Hur skall jag hantera följande?

Jag börjar inte bli flintis.
JAg tjänar well over 20K+
Känner ingen ångest när jag zappar oavsett film.
Lider inte av att jag tydligen blir dummare för varje dag. :)

victor_n
2005-05-11, 21:55
jag är 18 och känner mig jättegammal *cry*

Chopsuey
2005-05-11, 21:59
åÅÅÅåhhhh.. jag e 23... fyfan jag tror jag dör, det är nästan 25=30=40=65=DÖD... Livet är en exponentiell kurva och jag är nu på slutfasen, fyfan.

Snart måste man börja pensionsspara och göra flickvännen med barn. =(

Kommer vara gråhårig vid 25 förövrigt.

:furious:

Leon
2005-05-11, 22:15
Åldersångest vad är det? *cry* *spy*

Menigar
2005-05-11, 22:15
Jag kommer inte på något direkt åldersrelaterat men jag kör lite tidsrelaterad ångest ändå.
Jag är 18 år gammal, jag är helt övertygad om att allt kommer gå åt helvete och allt var bättre förr och så har jag absolut ingen respekt för människor.

Gabriel_
2005-05-11, 22:17
nej inte någonstans! är 18 nu och känner att jag har minst 20 år på mig att festa och utforska världen tills jag måste sätta mig till ro... :)

gasoliner
2005-05-11, 22:20
Jag är 33 snart och fattar fan inte vad du snackar om!? *screwy* ångest?? BAH!! *slap*

Zakath
2005-05-11, 22:53
Börjar bli flint.

17 år också :thumbup:
Fast det bekommer mig faktiskt inte, men jag skulle mycket väl kunna ha ångest över det :)

TCOG
2005-05-11, 23:06
Taskiga gener du måste ha.

:laugh:

känner mig jättegammal....funderar att börja spela bingo :kickass:

The_RobRoy
2005-05-11, 23:10
åÅÅÅåhhhh.. jag e 23... fyfan jag tror jag dör, det är nästan 25=30=40=65=DÖD... Livet är en exponentiell kurva och jag är nu på slutfasen, fyfan.

Snart måste man börja pensionsspara och göra flickvännen med barn. =(

Kommer vara gråhårig vid 25 förövrigt.

:furious:

Fyfan du sumera det bra, fast jag är snart 22 och håller på att bli flintis också *cry*

Dedär med exponentiel kurva är så jävla sant också, man har typ levt 2/3 delar av sitt liv *cry* *cry*

ArnoldOnLehmä
2005-05-11, 23:45
jag fyller 25 snart. skall börja plugga i höst. får leva på 5 lax i månaden i fyra år. kommer inte kunna köpa bil förräns jag är 30. vafan har jag gjort sen jag slutade gymnasiet??? :confused: tränat å supit bort mina bästa år

TCOG
2005-05-11, 23:47
tränat å supit bort mina bästa år

med den motivationen/approchen kanske det är inte så bra att satsa på att bli världens starkaste man? :confused:

mini
2005-05-12, 00:02
Jobbigt läge när de som är tio år yngre än man själv är har åldersnojja. Jag har länge sett fram emot tretti, ända tills det börjar närma sig. Nu är jag inte lika positivt inställd längre. Särskilt inte som man sitter med en inkomst på 6900 per månad, varav den största delen ska betalas tillbaka och flera år till man kan räkna med ett någorlunda jobb. Lever det liv jag trodde jag skulle leva vid 22, bara lite tråkigare.

TommyBoy
2005-05-12, 00:14
Jävla bra trådinitiativ.....

Märker av följande:

- Jag är singel och vill träffa någon. Inte för att jag egentligen vill ha ett förhållande nu utan för att hon inte ska vara för gammal när det blir tal om barn.
- Raggar jag på drygt 20-åriga tjejer är jag innerst inne rädd för att bli ratad för att jag är för gammal.
- Ska jag tävla fler gånger får jag ge järnet nu, sen är jag för sleten o gammal.
- Har inte sex flera gånger om dagen numer, inte bara för att jag inte kan utan också för att jag inte vill.
- Vet inte vad jag vill jobba med när jag blir stor....

Garnax
2005-05-12, 00:49
Att känna något negativt inför att bli äldre måste vara bland de mest primitiva känslor och tänkar en människa kan ha.

Som människor som räds "Döden" som om den via ångest o rädsla skulle gå att slippa undan.

Som att ångest över att bli äldre, som att Depressioner, som om ålderskriser på något vis kan hindra en att bli gammal.

Jag ser fram emot min ålderdom med följande krempor. Det är kvittot på ett gott liv, som muskler är kvittot på slit i gymmet.

Längta efter åldern som den längtar efter er...

mini
2005-05-12, 00:55
Jag ser fram emot min ålderdom med följande krempor. Det är kvittot på ett gott liv, som muskler är kvittot på slit i gymmet.

Man kan ha ett uselt liv och ändå bli gammal. Det går kanske till och med snabbare.

Garnax
2005-05-12, 00:57
Man kan ha ett uselt liv och ändå bli gammal. Det går kanske till och med snabbare.

Kanske, då kanske man än mer ser fram emot ålderns höst :)

aliquis
2005-05-12, 01:01
* Jag börjar bli flintskallig
* Den dagen jag kommer att dra in en månadslön på 20K+ kommer jag att vara över 60.
* Jag får ångest när jag zappar på tvn och det är en film i skolmiljö.
* Jag blir aningens dummare för varje dag som går
Varför får du ångest av skolmiljön?

Änsålänge har jag bara blivit snyggare av åldern, men det vänder väl rätt snart ;D
Jag har bara ångest för allt jag inte har gjort och livet inte har varit.

Crystal
2005-05-12, 01:18
Jag går i nian och är redan obeskrivligt trött på skolan :'( hela nian har gått skit

+ jag kan inte sova om nätterna :cryout:

(jag tror det är ålderångest eller nåt) :P

Action
2005-05-12, 05:28
Den enda ångesten jag kan känna över min ålder (snart 32) är att jag inte beter mig som de flesta andra 32-åringar. Jag känner mig helt enkelt inte lika vuxen som "medelsvensson". Jag tror jag behöver ut och samla lite fler "vuxenpoäng" :cool:

Emilia
2005-05-12, 07:11
snälla!!!!!!!!!!
kan vi inte dra en åldersgräns på 20 år för den här tråden. jag får ångest bara av att höra att det finns folk som är endast 18 år gamla!!!!!!!!!!!!!!

jwzrd
2005-05-12, 07:27
Jag får ångest när jag tänker på hur mycket muskler jag har :/

elan
2005-05-12, 07:39
Ja det faktum att de som är 10 år yngre än en själv har åldersångest och känner sig gamla kan ju i sig bidra till lite ökad ångest.

Lite seriöst då, följande saker kan jag vid vissa tillfällen uppleva som lite ångestframkallande:

- Jag är snart närmare 30 än 25.
- Jag vet inte vad jag vill bli när jag blir stor, trots att jag har pluggat i sex år och dragit på mig feta studielån.
- Jag har ingen som helst längtan efter att stadga mig och skaffa barn, känns som att alla andra i den här åldern har det. (Fast den ångesten är inte så stor, mest bara en tanke.)
- Mitt samlade sparkapital uppgår till cirka 700 kronor, det finns inte en chans i världen att jag kan köpa något dyrt typ en lägenhet eller en resa till Thailand.
- Det känns som att man borde kommit längre i livet när man är (snart) 27 år. Typ ha ett fast jobb och en ordnad ekonomi.
- Att se ens föredetta skolkamrater på Välkommen till världen bebis-sidorna i tidningen och de ser ut att vara minst 40 år. Jag kan väl absolut inte se så där gammal ut?

Men allt detta beror ju mest på vad omgivningen tycker och tänker, själv känner jag mig inte en dag äldre än när jag var under 25 år. :)

isato
2005-05-12, 08:29
oroa er inte......... allt är över snart :sleep:

JJ
2005-05-12, 08:33
Jag har ångest över att jag bara blir snyggare och snyggare. Vart ska det sluta? Kanske blir jag för snygg för min tjej som Cali? *cry*

Piranha
2005-05-12, 08:36
Sicken deprimerande tråd..


Jag är 33 och det känns skitbra.
Jag är muskulösare och hårdare nu än när jag var 20.
Jag har en underbar flickvän som älskar mig.
Träningen går frammåt även om jag var starkare förr.
Jag är nöjd med mitt jobb och tjänar helt okej.
Skall köpa bostadsrätt med min tjej och flytta ihop.

mangs
2005-05-12, 08:36
J

- Jag är närmare 30 än 25.

- Det känns som att man borde kommit längre i livet när man är (snart) 27 år.


Hur får du detta att gå ihop? ;)

Grahn
2005-05-12, 08:39
Pension är väl ngt att se fram emot ;) kan lira dataspel hela dagen och gnälla över att det var bättre för och att ungjävlarna inte har ngn respekt! :D

JJ
2005-05-12, 08:45
Pension är väl ngt att se fram emot ;) kan lira dataspel hela dagen och gnälla över att det var bättre för och att ungjävlarna inte har ngn respekt! :D

Och skillnaden från nu är??

Grahn
2005-05-12, 08:49
Och skillnaden från nu är??

Ingen pension *cry*

Action
2005-05-12, 08:50
Sicken deprimerande tråd..


Jag är 33 och det känns skitbra.
Jag är muskulösare och hårdare nu än när jag var 20.
Jag har en underbar flickvän som älskar mig.
Träningen går frammåt även om jag var starkare förr.
Jag är nöjd med mitt jobb och tjänar helt okej.
Skall köpa bostadsrätt med min tjej och flytta ihop.

Jag har heller aldrig förstått mig på det har med att ha ånges över sin ålder. Jag är snart 32 och mår bättre för varje år som går. Man ändrar sina värderingar när man blir lite äldre och jag ser faktiskt fram emot at bli 40. Jag tror nämligen att det är då livet börjar. :thumbup:

Arne Persson
2005-05-12, 08:52
Ångest? Varför skall man ha ångest? Möjligen om man hade varit en "loosy lover"! :)

Tolkia
2005-05-12, 09:01
Ingen pension *cry*
Reaktionen hos den som antingen är lyckligt ovetande om pensioners storlek för andra än Percy Barnevik, eller också har en FET summa avsatt i någon privat pensionförsäkring ...

Grahn
2005-05-12, 09:05
Reaktionen hos den som antingen är lyckligt ovetande om pensioners storlek för andra än Percy Barnevik, eller också har en FET summa avsatt i någon privat pensionförsäkring ...

Nah kostar bara inte så mkt att spela dataspel och lyfta skrot. :D

Slartibartfast
2005-05-12, 09:25
Jag kommer att komma ut i arbetslivet när jag är typ 30. Men det är inget jag nojjar över.

jwzrd
2005-05-12, 09:33
Den enda ångesten jag kan känna över min ålder (snart 32) är att jag inte beter mig som de flesta andra 32-åringar. Jag känner mig helt enkelt inte lika vuxen som "medelsvensson". Jag tror jag behöver ut och samla lite fler "vuxenpoäng" :cool:

Jag har heller aldrig förstått mig på det har med att ha ånges över sin ålder. Jag är snart 32 och mår bättre för varje år som går. Man ändrar sina värderingar när man blir lite äldre och jag ser faktiskt fram emot at bli 40. Jag tror nämligen att det är då livet börjar. :thumbup:

:thumbup:

RobbeliRobban
2005-05-12, 09:48
Ignorerar de klämkäcka.

Jag får ångest:

- När läkaren på vårdcentralen är i min egen ålder
- När det finns riksdagspolitiker som är långt yngre än mig själv
- När det finns partiledare i min egen ålder
- När jag kommer på att det är 2005 istället för 1998
- När inte ett enda ställe kräver att jag visar leg.
- Att jag kommer att vara över 40 när min dotter tar studenten
- Att jag fortfarande tycker att Scatman John är rätt hipp och inne

Löjtnant Blank
2005-05-12, 10:02
Ignorerar de klämkäcka.

Ha, ha. U ma man!


Jag mår illa när jag tänker på att

a) jag antagligen kommer att vara över 30 innan jag har ett jobb som jag trivs med

b) jag inte bet i det sura äpplet och fixade gymnasiet

c) jag aldrig färdigställde min novellsamling

mini
2005-05-12, 10:05
c) jag aldrig färdigställde min novellsamling
Och för att ansluta till de klämkäcka; det är aldrig för sent!

elan
2005-05-12, 10:08
Hur får du detta att gå ihop? ;)

Ehrm...jag kände mig visst äldre än vad jag var. *rolleyes*

Men som sagt så är det ju bara när man verkligen tänker på det som det kan kännas lite jobbigt. Förhoppningsvis har man annat att pyssla med i livet än att oroa sig för sin ålder.

Dessutom är jag i mitt livs form just nu och bättre ska det bli. :hbang:

bear.flowertwig
2005-05-12, 10:23
Trivs egentligen bara bättre och bättre. Aldrig, att jag skulle vilja byta med en 19åring. Fi fan, då hade man verkligen noll koll. Ingen självinsikt och allmän osäkerhet. Känns grymt skönt att lära känna sig själv bättre och bättre. Allt är inte svart eller vitt och det finns lite mer distans till både upp och nedgångar i livet.

Krokodil
2005-05-12, 11:19
Jag får ångest när...

Jag blir kallad farbror av 20 åriga brudar!

Företagsläkarn vill prata kolesterol och prostata på hälsochecken.

Det tar en liten stund att få igång alla leder på morgonen.

Jag kommer på mig själv med att börja meningar med "på min tid..."

Det känns som allt på Kanal 5 är barnprogram.

Jag bara är kåt 23,5 timmar/dygn!

Jag undviker att dricka mig full på fester för " det är ju en dag i morgon också".

Mina ex är gamla tanter.

Jag upptäcker att min hippa skivsamling består till största delen av vinyl.

Jag faktiskt funderar på att skaffa en näshårstrimmer. *cry*

johnnytex
2005-05-12, 12:41
Det känns som allt på Kanal 5 är barnprogram.

Jag bara är kåt 23,5 timmar/dygn!

Jag undviker att dricka mig full på fester för " det är ju en dag i morgon också".

Jag faktiskt funderar på att skaffa en näshårstrimmer. *cry*

Vadå jag är bara 19 och det där stämmer ju på mig oxå :D

Löjtnant Blank
2005-05-12, 13:00
Och för att ansluta till de klämkäcka; det är aldrig för sent!
Sant, sant. Men min utsökta plan var att bli ett ungt geni: 19-åringen som chockerade litteraturen med sin svavelosande penna. Nu är jag en 25-åring med kronisk skrivkramp - något ödmjukare, något mer cynisk - som fortfarande inte förmår sig att skicka in sina alster.

Löjtnant Blank
2005-05-12, 13:01
Fin tråd, Robban. Det borde finnas en hel forumavdelning på temat "vår arvedel".

hasse36
2005-05-12, 13:22
Jag faktiskt funderar på att skaffa en näshårstrimmer. *cry*Lite OT:

Jag rekommenderar Sensor Excel. Det går alldeles utmärkt att raka sig i näsan. Jag hade tidigare grym klåda i ena näsborren och otaliga är de gånger som jag har stuckit mig på den förbannade saxen. Men så upptäckte jag Sensor Excel och nu är Johan inte längre kinkig.

Behöver jag påpeka att man inte använder handtaget i det här fallet?
Man håller bara bladet mellan fingrarna.

Piranha
2005-05-12, 13:24
Lite OT:

Jag rekommenderar Sensor Excel. Det går alldeles utmärkt att raka sig i näsan. Jag hade tidigare grym klåda i ena näsborren och otaliga är de gånger som jag har stuckit mig på den förbannade saxen. Men så upptäckte jag Sensor Excel och nu är Johan inte längre kinkig.

Behöver jag påpeka att man inte använder handtaget i det här fallet?
Man håller bara bladet mellan fingrarna.


Har en panasonic näshårstrimmer ... fungerar alldeles utmärkt ..

mangs
2005-05-12, 13:26
Lite OT:

Jag rekommenderar Sensor Excel. Det går alldeles utmärkt att raka sig i näsan. Jag hade tidigare grym klåda i ena näsborren och otaliga är de gånger som jag har stuckit mig på den förbannade saxen. Men så upptäckte jag Sensor Excel och nu är Johan inte längre kinkig.

Behöver jag påpeka att man inte använder handtaget i det här fallet?
Man håller bara bladet mellan fingrarna.

Detta verkar en aning riskabelt? Du har inte lyckats skada dig på detta sätt?

hasse36
2005-05-12, 13:44
Detta verkar en aning riskabelt? Du har inte lyckats skada dig på detta sätt?Det är svårt att skära sig med dessa rakblad. De skall tex inte jämföras med engångsrakhyvlar som kräver en halv toarulle per rakning.

T-800
2005-05-12, 14:26
Ryck upp er era jävla lipsillar. Alla blir gamla, det är bara att acceptera.

TheSQUAT
2005-05-12, 14:42
Jag blir snart 37. Ångest?? Näe! Däremot kan jag reflektera över och småle åt en del saker:

- att jag ibland kör snacket "-när jag var i din ålder.." mot min 14-åriga dotter
- behovet av näshårstrimning och öronhårstrimning
- "vikarna" i hårfästet uppe i pannan som krupit aningens uppåt
- att jag är lika barnslig (positivt) som förr trots den respektabla åldern 37 år, fru, 2 barn, villa, husvagn, jobb som ekonom osv osv....
- att jag tar saker med ro och blivit väldigt ödmjuk, även över sånt som jag förr skulle fått värsta ragen över. "Stubinen" har helt klart blivit längre.
- att jag fortfarande inte vet vad jag EGENTLIGEN vill göra när jag blir stor (kommer aldrig bli klok på det)

z_bumbi
2005-05-12, 14:53
Jag får ångest över att min ekonomi är låst och inte kommer att utveckla sig särskilt mycket om jag inte vinner på triss.

Att jag har läst motsvarande 3-4 år på högskolenivå men inte har en enda högskolepoäng är inte heller någon höjdare.

Näshår plockar man med peang.

hasse36
2005-05-12, 15:07
Möjligen om man hade varit en "loosy lover"! :)Om din fru suger lika mycket som din engelska så det bara att gratulera. :D

vildängel
2005-05-12, 15:30
Jag är 20 och har ångest över att alla mina kompisar blev så vuxna direkt efter gymnasiet och:
-flyttade hemifrån,
-skaffade barn,
-snart ska gifta sig,
-lärde sig hur man betalar räkningar,
-fattar hur tvättmaskinsprogrammen fungerar,
-handlar på IKEA,
-började dricka kaffe
och massa annat vuxet. Är det meningen att man ska vara sån nu så har jag missat nåt väsentligt. Jag fattar ingenting om livet. Hur gör man när man är vuxen egentligen? Lär mig nån.

Metal_boy_
2005-05-12, 15:41
jag är 22år. Om 22år till så är jag inte ens 50 bast, och då minns jag inte mycke av mina 3-4 första år. Så det är bara tänka positivt. Man är inte äldre än vad man gör sig. Dessutom så lär min generation se yngre ut i snitt vid 40 än vad dom gör idag. Gämför bara med generationen som va 40år för 10år sen och den som är det nu.

Det är lika för alla. Alla åldras, och jag skulle vilja vara en riktigt häftig stålmorfar när jag är gammal. Den där morfarn med muskler, som leker med sina barnbarn :)

Arne Persson
2005-05-12, 15:42
Om din fru suger lika mycket som din engelska så det bara att gratulera. :D

Oj oj oj! Hon vinner med hästlängder! :)

zirak
2005-05-12, 15:44
Näshår plockar man med peang.

Extra bra om man är trött och vill hålla sig vaken :sleep:

ApexProcyon
2017-03-05, 00:58
Ni som kände er gamla för 12 år sedan, känner ni er yngre nu när jag bumpar den här 12 år gamla tråden som ni tyckte att ni svarade i bara för ett par år sedan?

:naughty:

timoat
2017-03-05, 01:04
Jag blir deppig när jag ser så många medlemmar som inte är aktiva längre.

The_RobRoy
2017-03-05, 06:50
Ni som kände er gamla för 12 år sedan, känner ni er yngre nu när jag bumpar den här 12 år gamla tråden som ni tyckte att ni svarade i bara för ett par år sedan?

:naughty:

:d

Ser att jag klagade på att jag börjar bli tunnhårig redan då. Du har rätt, jisses vad tiden har gått, nu börjar jag faktiskt bli rejält tunnhårig på riktigt. Då vid 22 var det mest en nojja att jag kunde se att jag fått pappas anlag.

Har nog dock länge kännt och betett mig som något äldre än jag är. När folk gissar min ålder brukar de lägga på cirka 5 år mot min riktiga ålder. Det är också delvis arbetsrelaterat då jag varit ganska "snabb" i karriären.

Diomedea exulans
2017-03-05, 11:06
Min första åldersångest fick jag när jag var 4. Jag önskade att jag var bebis igen, jag tyckte det verkade så mysigt att åka barnvagn.

mini
2017-03-05, 12:21
Jag har hunnit fylla 40 och hade en kort åldersrelaterad kris. Den gick dock över och jag känner mig inte äldre än för 12 år sedan. Kanske kommer det stora förfallet snart.

VoDaresVins
2017-03-05, 15:42
Hade nog mera ångest efter fyllda 30. Nu 10 år senare tycker jag själva åldrandet mellan 30-40 skillt sig vidare från åldrandet mellan 20-30. Med det tar jag nu kommande åren med ro.

r3mpuh
2017-03-05, 17:50
Jag har mer skrattrynkor än någon annan 23-åring på denna planet.

King Grub
2017-03-05, 18:51
Jag har inte åldrats sedan trådstarten. Och jag har aldrig upplevt ångest, så det vet jag inte hur det känns.

Diomedea exulans
2017-03-05, 18:54
Jag har inte åldrats sedan trådstarten. Och jag har aldrig upplevt ångest, så det vet jag inte hur det känns.

Det känns som att man ångrar sig över något, fast man inte har något att ångra sig över.

Valle Kvior
2017-03-05, 20:54
Det känns som att man ångrar sig över något, fast man inte har något att ångra sig över. Nej ...

Vad får du den definitionen ifrån? Jag har aldrig hört någon märkligare definition av ångest.

Diomedea exulans
2017-03-05, 20:55
Nej ...

Vad får du den definitionen ifrån? Jag har aldrig hört någon märkligare definition av ångest.

Det är ungefär vad jag själv tycker. Fast då kanske jag i likhet med Grub aldrig har haft ångest.

Rikard Jansson
2017-03-05, 21:07
Jag har inte åldrats sedan trådstarten. Och jag har aldrig upplevt ångest, så det vet jag inte hur det känns.

Hur kan man inte veta det? Har du aldrig behövt göra något tråkigt/jobbigt/smärtsamt mer än en gång? :D

OnT: har ingen direkt åldersångest, bara "borde-tagit-tag-i-mitt-liv-mycket-tidigare-och-vid-den-här-åldern-haft-allt-i-ordning"-ångest.

King Grub
2017-03-05, 21:18
Jo, men beskrivningarna av riktig ångest verkar vara mycket värre än hur det känns då. Men så läser man att folk får ångest av att inte kunna bestämma sig vilket proteinpulver dom skall välja. Och då är det ju bara trams.

Rikard Jansson
2017-03-05, 21:30
Jo, men beskrivningarna av riktig ångest verkar vara mycket värre än hur det känns då. Men så läser man att folk får ångest av att inte kunna bestämma sig vilket proteinpulver dom skall välja. Och då är det ju bara trams.

Jag har haft riktig självmordsångest vid några tillfällen och det känns likadant som man kan ha på söndag kväll, fast värre då. Så då vet du ju iallafall hur det känns!

King Grub
2017-03-05, 21:31
Söndagkvällar är väl bra.

Rikard Jansson
2017-03-05, 21:33
Söndagkvällar är väl bra.

... dagen innan tandläkarbesök då kanske? :D

Diomedea exulans
2017-03-05, 21:34
... dagen innan tandläkarbesök då kanske? :D

Har man ett sömnbehov på 4 timmar per natt är såklart söndagkvällar inte värre än fredagkvällar.

mytimecouldbeyou
2017-03-05, 21:37
Har tappat två år av mitt liv så jag känner definitivt att jag har fel ålder.

Sedan känner jag mig väldigt gammal på det okonventionella sättet (som att det inte går att vara äldre vid min ålder).

SHH
2017-03-06, 09:35
Ordet ångest har helt tappat innebörden av vissa av er.

Ni som haft riktiga problem - ni vet vad jag menar.

Pepparspray
2017-03-06, 10:11
Det är knappast ångest i ordets rätta bemärkelse men då jag fuckade runt, sabbade mitt liv, hamnade på institution, vårdinrättningar, dåliga kretsar osv i åldern 16-25 så känns det som att jag har missat ett gäng år. Jag har enkelt slarvat bort massor år på skit. Känns helt okej ändå, jag lever nu!

timoat
2017-03-06, 12:06
jag slarvade bort åren 20-30 med att sukta efter mitt ex. det är segt.

TheBeach97
2017-03-06, 18:15
Jag har tappat en lång tid på att må bajs å inte kunna få stånd, hoppat av min utbildning och gått från en högintelligent gosse med ambitioner till ett gnällande mähä som spenderar alldeles för mycket tid på internet.

Den 9e mars förändras det förhoppningsvis!