handdator

Visa fullständig version : Host medicin!!!!


Leon
2005-05-11, 20:16
Har fått en stark host medicin Cocillana-etyfin eller vad den heter. Står att jag ska ta 5 mg men råkade få i mig 20 mg för jag tog fel medicin,är det farligt eller? :confused:

Lasse Kongo
2005-05-11, 20:24
Har fått en stark host medicin Cocillana-etyfin eller vad den heter. Står att jag ska ta 5 mg men råkade få i mig 20 mg för jag tog fel medicin,är det farligt eller? :confused:

Är kolo rätt ställe för en sån fråga?

Ring giftcentralen lr vafan det heter.

rememberence
2005-05-11, 20:24
Har fått en stark host medicin Cocillana-etyfin eller vad den heter. Står att jag ska ta 5 mg men råkade få i mig 20 mg för jag tog fel medicin,är det farligt eller? :confused:


du kommer att dö inom 22 timmar

*rolleyes* :thumbup:

palme
2005-05-11, 20:24
Nej. Men du lär sova gott :)

Leon
2005-05-11, 20:26
Är kolo rätt ställe för en sån fråga?

Ring giftcentralen lr vafan det heter.
Fattar väl själv att det inte är något man kolar för,tänkte mer på illamående,huvudvärk osv! *rolleyes*Dessutom ska jag köra bil i flera timmar i morgon!

abjorn
2005-05-11, 20:27
http://www.fass.se

palme
2005-05-11, 20:30
I min ungdom...så drack jag en halv flaska Cocillana (med varingstriangeln, jag var sjuk) och stack ut och söp och pilla i mig en karta roppar.
Jag sov GOTT sen. Men man dör fan inte. Triangeln är bara där för att du kan få nedsatt reaktionsförmåga etc och de vill inte att man ska köra bil och ta det lungt.

Leon
2005-05-11, 20:36
Okej tack,kolla det i fass också.Blev lite oroad i och med bilkörningen!

palme
2005-05-11, 20:37
Ja men det kan man i princip skita i ifall man är van att ta starka mediciner. En del somnar ju bara de tar en distalgesic, andra kan ta 20st och bara få ett litet rus.

tinus
2005-05-11, 20:38
Okej tack,kolla det i fass också.Blev lite oroad i och med bilkörningen!

Jag har gjort samma sak..blev lite skojjig enligt andra *screwy* och somnade som en stock..det bästa av allt var att dagen efter var hostan t o m borta! :D :thumbup:

Leon
2005-05-11, 20:41
Jag har gjort samma sak..blev lite skojjig enligt andra *screwy* och somnade som en stock..det bästa av allt var att dagen efter var hostan t o m borta! :D :thumbup:
Det låter bra, det kan man hoppas på.Är dödstrött på rethostan! *grr*

takjens
2005-05-11, 20:51
det är väl morfin baserat ? klockrent iaf.. tar alltid runt 10-15mg så är hostan borta dagen efter och man sover gott :D

Megatuttarna
2005-05-11, 21:16
Det låter bra, det kan man hoppas på.Är dödstrött på rethostan! *grr*

Det är en förbannelse som Zelge fans har satt på dig. :laugh:

Bolio
2005-05-11, 21:26
det är väl morfin baserat ? klockrent iaf.. tar alltid runt 10-15mg så är hostan borta dagen efter och man sover gott :D

Ja. Det är morfin bara. Du behöver inte oroa dig Leon. Njut av ruset istället.

Leon
2005-05-11, 21:47
Ja. Det är morfin bara. Du behöver inte oroa dig Leon. Njut av ruset istället.
Ett tag sen jag tog den nu. Hostar fortfarande och är inte speciellt trött! :confused:

palme
2005-05-11, 21:53
Ett tag sen jag tog den nu. Hostar fortfarande och är inte speciellt trött! :confused:

Slappnar du av då? Lägg dig och läs en bok eller nåt gumman.

Personligen tycker jag inte det är en bra hostmedicin. Pröva noskapin.

MacLeod
2005-05-11, 22:16
Överdoserar man är det inte helt ovanligt med kräkningar eller kraftiga skakningar, som vid alla höga doser morfin. Det varierar givetvis med tolerans samt kroppsvikt.

Bolio
2005-05-11, 23:33
Ett tag sen jag tog den nu. Hostar fortfarande och är inte speciellt trött! :confused:

Det är inget farligt, så du behöver absolut inte oroa dig. Du har inte tagit någon hög dos alls. Men gör som palme säger och lägg dig ner och vila (om du inte redan har gjort det) och testa att dricka lite varm té och värma halsen, det brukar vara skönt för mig när jag har ont i alla fall. Men var försiktig med att dricka mer av medicinen, allt för hög dos vill du inte få i dig första gången. Du lär inte ODa och dö, men det kan bli lite jobbigt.