Fettecke
2005-05-11, 18:47
Jag lyckades dra på mig en ganska grym magsjuka igårkväll...
aja, såhär ligger den äckliga sanningen till:
- går på toaletten varje 40-70 minut... tömmer magen på vatten via "number 2"
- har kräkts 2 gånger under 1 dygn...
- har tappat 3kg i vikt under 1 dygn...
- ätit enormt lite mat under dygnet pga kräkreflexer vid måltid
nu tilll mitt lite större problem...
under dagen har jag bara ätit 2 bananer, samt ca 30gr ris, druckit 7dl avslagen cola light, samt druckit 1L vattenlösning(1L kokat vatten, 3 teskedar salt, 7 teskedar socker)... nothing more nothing less...
jag har legat på soffan hela dagen och inte gjort nånting annat än att sovit och kollat film....
det här kommer inte funka alls vet jag, inte detta näringsintag... jag ahr ingen matlust alls...
iaf, vad för sorts mat är "bäst" att sätta i sig i denna situation...
soppa är ju inte så mkt att hänga i julgranen, men det är de bästa jag kommer på nu...
jag har pratat med sjukupplysningen, men dom är inte så mkt att ha tycker jag, utan ger samma sorts råd helá tiden... utan variation även om jag frågar efter det.
så jag lägger över detta på er nu, hoppas nån har nått vettigt att säga.!
aja, såhär ligger den äckliga sanningen till:
- går på toaletten varje 40-70 minut... tömmer magen på vatten via "number 2"
- har kräkts 2 gånger under 1 dygn...
- har tappat 3kg i vikt under 1 dygn...
- ätit enormt lite mat under dygnet pga kräkreflexer vid måltid
nu tilll mitt lite större problem...
under dagen har jag bara ätit 2 bananer, samt ca 30gr ris, druckit 7dl avslagen cola light, samt druckit 1L vattenlösning(1L kokat vatten, 3 teskedar salt, 7 teskedar socker)... nothing more nothing less...
jag har legat på soffan hela dagen och inte gjort nånting annat än att sovit och kollat film....
det här kommer inte funka alls vet jag, inte detta näringsintag... jag ahr ingen matlust alls...
iaf, vad för sorts mat är "bäst" att sätta i sig i denna situation...
soppa är ju inte så mkt att hänga i julgranen, men det är de bästa jag kommer på nu...
jag har pratat med sjukupplysningen, men dom är inte så mkt att ha tycker jag, utan ger samma sorts råd helá tiden... utan variation även om jag frågar efter det.
så jag lägger över detta på er nu, hoppas nån har nått vettigt att säga.!