handdator

Visa fullständig version : Ringar och träning


wellermark
2005-05-11, 11:37
Jag ska snart förlova mig och har en fråga. Hur gör ni som har ringar när ni tränar? Tar ni av dem eller använder ni kanske handskar? Det vore tråkigt att skada ringen...

tinus
2005-05-11, 11:42
Tar av alla ringar när jag tränar...prova träna med den på så förstår du varför ;) Det gör ont som tusan!

daja
2005-05-11, 12:22
jag använder lovikavantar. Man vill ju inte behöva ta av sig ringen en timme.

leopoldi
2005-05-11, 12:23
Har en liten story att berätta

På mitt gym står det att en "wedding ring" har försvunnit på gymmet den 23april o att det är hittelön på 200maltesiska lira (ungefär 4200sek) till den som hittar den. Gissa om folk letar:) men ingen har hittat den än. Jakten fortsätter.....

Som om ni har ringar ta väl hand om dem när ni tränar så ni inte får samma problem:), själv är man utan de problemen :cool:

zirak
2005-05-11, 13:06
Tar av alla ringar när jag tränar...prova träna med den på så förstår du varför ;) Det gör ont som tusan!

Extra skönt att "glömma" ringen på vid marklyft ;)

Fettecke
2005-05-11, 13:17
jag tar alltid av mig tumringen innan jag går på gymet.

AnimalGen
2005-05-11, 15:20
Tar alltid av mig ring, klocka och armband mm när det är träning.

Grisen
2005-05-11, 15:29
Tar av mig, ringen blir ful dessutom gör det tydligen ont.

lauria
2005-05-11, 15:35
Jag har oxå tänkt på det (ja ska snart förlova mig jag med), men ja tänker ta av mig den. För annars så lär den väl bli rätt deformerad och som sagt man får nog rätt så ont i fingrarna om man tränar med den.

vrålapa
2005-05-11, 19:22
Jag ska snart förlova mig och har en fråga. Hur gör ni som har ringar när ni tränar? Tar ni av dem eller använder ni kanske handskar? Det vore tråkigt att skada ringen...

Seriöst, är det där något att fråga om?

sunkan
2005-05-11, 19:23
Seriöst, är det där något att fråga om?

det finns inga dumma frågor, bara dumma svar :D

Nils.R
2005-05-11, 19:28
Ha ringen på ett halsband bara (om ni har ngt)

hoffano1
2005-05-11, 19:59
Tog alltid av mig ringen förut när jag tränade men tappade bort den, fick dock igen den efter ett halvår som tur var. Nu får den sitta på, förutom vid marklyft utan remmar.Den blir repig som fan, men det får man ta.

vrålapa
2005-05-11, 21:10
det finns inga dumma frågor, bara dumma svar :D


skärp dig!:)
Sån där fråga kan man ju lista ut själv! *screwy*
Bara för att man är förlovad så får man väl för f-n ta av sig ringen under träningen
eller hur?

sunkan
2005-05-12, 11:23
skärp dig!:)
Sån där fråga kan man ju lista ut själv! *screwy*
Bara för att man är förlovad så får man väl för f-n ta av sig ringen under träningen
eller hur?

så man ska fråga dig eter råd om vilka frågor som passar här?....det är väl tänkt att man ska ha den på sig hela tiden så..

Janolov
2005-05-12, 11:38
Jag tar av ringen och använder dessutom träningshandskar. Är väldigt rädd om mina bebishänder... :em:

vrålapa
2005-05-12, 14:01
så man ska fråga dig eter råd om vilka frågor som passar här?....det är väl tänkt att man ska ha den på sig hela tiden så..


Skärp dig igen!
Det där var ju det löjligaste. Man kan ju lista ut lite granna själv! Spec. sådana självklara saker, eller ska jag fråga om jag ska ha på mig mina kalsonger 24 timmar eller 48?!

sunkan
2005-05-12, 17:15
vadå? han undrar ju...finns väldigt många dumma frågor (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=39937)

JAM
2005-05-12, 23:55
Skärp dig igen!
Det där var ju det löjligaste. Man kan ju lista ut lite granna själv! Spec. sådana självklara saker, eller ska jag fråga om jag ska ha på mig mina kalsonger 24 timmar eller 48?!
vadå? han undrar ju...finns väldigt många dumma frågor (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=39937)Hur blir dom radiga? Tandkrämen kan väl inte vara randig i tuben för då om man mosar runt så borde ju det blandas och inte vara randig längre.
Är det uppdelat i olika sektioner? Så när man trycker kommer det ut randigt! Men då om man trycker på ena borde det bara komma ut av en sårt, Tex Kalles nya radiga kavier!

Någon som vet hur detta fungerar?

:laugh: :laugh:

Tolkia
2005-05-13, 00:55
Skärp dig igen! Det där var ju det löjligaste. Man kan ju lista ut lite granna själv! Spec. sådana självklara saker ...
Mja, jag vet inte vad det kan finnas för självklart svar på en fråga ställd som så (ungefär lika många självklara svar som på frågan "Vilken färg tycker du är snyggast" eller något, kanske?):
Hur gör ni som har ringar när ni tränar?
Med ribban lagd på den höjden skulle nog f.ö. antalet trådar här minska med hälften ganska fort ...

no1fitness
2005-05-13, 02:13
Jag har alltid haft min förlovningsring på mig när jag tränar och den har blivit repig och sliten...
Men hellre det än att tappa bort den.
Tycker inte den gör ont alls när jag tränar. Har aldrig tagit av den sedan jag fick den. :)

muzzelman
2005-05-13, 02:21
Skärp dig igen!
Det där var ju det löjligaste. Man kan ju lista ut lite granna själv! Spec. sådana självklara saker, eller ska jag fråga om jag ska ha på mig mina kalsonger 24 timmar eller 48?!

Det var en intressant fråga, undra vad som är optimalast för Mr dick att ligga i samma miljö 48 timmar eller om miljöombyte redan efter 24 timmar gör att han känner sig mycket fräshare och rappare. Det kanske blir så att han blir så jävla fräsh att han inte kan hejda sig! Vem vet? Det blir absolut en ny tråd om det här. Det kanske är så att man bör byta kallingar redan vid 12 timmar för att få optimalt med säd.

dnordstrom
2007-01-25, 03:58
Bumpar den har.

Min ring kommer formodligen att sitta sa tight sa att det blir svart att fa av den, hur gor jag da nar jag tranar for att forhindra repor?
Gar det bra med handskar? Gillar inte alls handskar men for att skydda ringen skulle jag kunna ha ett par.

Om jag far av den sa satter jag den i halsbandet.

Fernicus
2007-01-25, 22:19
Min ring gick isönder för att jag tränade med den. Synd på 290 spänn

ALEXPALEX
2007-01-25, 22:47
Även om man aldrig ska ta av sig en vigselring enligt rådande traditioner så gör jag det när jag tränar för att den inte ska förstöras. Dock så har jag mitt egna låsbara skåp i omklädningsrummet och då blir ju allt så mycket lättare.

Anova
2007-01-26, 00:50
Bumpar den har.

Min ring kommer formodligen att sitta sa tight sa att det blir svart att fa av den, hur gor jag da nar jag tranar for att forhindra repor?
Gar det bra med handskar? Gillar inte alls handskar men for att skydda ringen skulle jag kunna ha ett par.

Om jag far av den sa satter jag den i halsbandet.

Slå ut ringen kanske så att du får av det den..

Tolkia
2007-01-26, 08:20
Min ring kommer formodligen att sitta sa tight sa att det blir svart att fa av den, hur gor jag da nar jag tranar for att forhindra repor?
Det verkar väldigt obekvämt, särskilt med tanke på att det är vinter nu. Har du tänkt på att fingrarna sväller när du blir varm, och att det inte bara händer när du tränar? Är du tjej kan ringen dessutom komma att kännas rejält obekväm en gång i månaden av hormonella skäl ...

Största problemet som jag ser det är om ringen har många stenar/utskjutande delar, de riskerar att skadas och är ofta obekväma (gymtränar du är det dessutom inte alltid så himla skönt att klämma ringen mellan fingret och skivstången när den senare är lite tyngre lastad). Att släta ringar blir lite repiga är inget man brukar notera om man inte detaljgranskar dem.