handdator

Visa fullständig version : Har ni fuskat till er betyg i skolan?


Hades
2005-05-10, 23:27
Frågan gäller alltså om ni på något sätt har försökt fuska till er betyg i skolan.

Tycker ni att det finns något tillfälle då det faktiskt är berättigat att fuska i skolan?

Diskutera gärna!

Annan läsning: Dikt (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=43454)

Tomas W
2005-05-10, 23:28
Tycker ni att det finns något tillfälle då det faktiskt är berättigat att fuska i skolan?


Nej, fusk ska aldrig vara berättigat. Om det inte är på allas vilkor, men då är det inte fusk. Så nej.

Fatcan
2005-05-10, 23:28
Hade ca 40 italienska verb inspelade på min MP3 till ett prov :D

Andyh
2005-05-11, 00:06
förminskningskopierade ner en engelsk gloslista till ett prov en gång

annars är det mest att man suttit och kollat vad andra skrivit

Baan
2005-05-11, 00:24
nej jag är hårdrockare

:hbang:

YTS
2005-05-11, 00:42
Nej, men när jag läste näringslära på universitet, fick man läsa gamla tentor och kunde man svaren på dem, så greja man alltid tentorna.

Yngve

Tigerkotten
2005-05-11, 01:02
Självklart har man hjälp varandra på prov osv, men aldrig så jag tagit någons annas uppgift och lämnat in den eller något sådant så vitt jag kan komma ihåg i a f :)

Tomten
2005-05-11, 02:09
fuskade en gång på två prov i gymnasiet, fast läraren fick ett precis likadant prov inlämnat senare under veckan, så då började han söka runt på nätet och hittade båda "mina" prov. Har väl inte försökt fuska sen dess. :D

Det som gjorde hela historien *lite* pinsam med, var att han tyckte proven var så jävla bra, att jag fick högsta betyg på båda ;)

watertouch
2005-05-11, 03:00
nej jag är hårdrockare

:hbang:


:laugh:

Leon
2005-05-11, 03:43
Nix,det ska vara fairplay!

Sverker
2005-05-11, 05:18
:confused:

Frågan om att fuska är ju inte ens relevant *grr*

Vem lurar du ? Dig själv såklart.
Om några år kommer chefen i på ditt kontor med en tjock trave papper.
-Det här behöver jag imorgon innan kl 8.30 !

Shadow Warrior
2005-05-11, 05:36
:confused:

Frågan om att fuska är ju inte ens relevant *grr*

Vem lurar du ? Dig själv såklart.
Om några år kommer chefen i på ditt kontor med en tjock trave papper.
-Det här behöver jag imorgon innan kl 8.30 !

Precis.... och ångrar man att man inte lärt sej gånger tabellen, ställa upp i stege, alla stora sjöar i världen och bellmans historia!

:laugh:

raZmus
2005-05-11, 06:00
Nej, det har jag inte gjort. Det enda jag kan komma på är när jag språkade med min tyskalärare vid betygsättningen och berättade att jag inte skulle ha VG utan MVG. Han höll med efter ett tag :D

nordland
2005-05-11, 06:08
Japp... på vartenda jävla prov vi hade i literaturhistoria.

Misslyckades man första gången fick man göra om samma prov men endast kunna få G. Vi drog lott om vem som skulle offra sig. Sedan skrev denne ner frågorna från provet. Sedan var det ju bara för oss att promenera in och få G..

Sverker
2005-05-11, 06:09
Precis.... och ångrar man att man inte lärt sej gånger tabellen, ställa upp i stege, alla stora sjöar i världen och bellmans historia!

:laugh:

Vi kanske skall starta en tråd om pedagogik och bred kunskapsbas :D

reaper
2005-05-11, 06:20
Nej, för jag vill ha lärt mig nåt när jag börjar praktisera mina kunskaper i yrkeslivet :) Är nog inte så lätt att fuska på en högskola heller. Betydligt hårdare regler än på gymnasiet.

hasse36
2005-05-11, 06:36
Nej, för jag vill ha lärt mig nåt när jag börjar praktisera mina kunskaper i yrkeslivet :) Är nog inte så lätt att fuska på en högskola heller. Betydligt hårdare regler än på gymnasiet.Det går alldeles utmärkt att fuska på högskolan tex genom "samarbete" vid hemtentor och genom att åka snålskjuts vid projektarbeten. Den tid som sparas kan läggas på studier inför tentor.

De flesta av er som läser detta har inte ens funderat på att det är fusk.

Sverker
2005-05-11, 06:47
Perfekt :devil:

Ni har precis förvandlat mig från att vilja vara pedagog till att tänka som en regementsläkare.

- Kverulanter och fuskare ! Ut med er och ställ upp :D

z_bumbi
2005-05-11, 06:48
Precis.... och ångrar man att man inte lärt sej gånger tabellen, ställa upp i stege, alla stora sjöar i världen och bellmans historia!



Det jag ångrar mest med skoltiden är att jag inte gav de "meningslösa" ämnena några minuter varje dag i pluggtid för då skulle jag i alla fall fått ut något av lektionstiden som jag istället bara satt av. Har man 4 timmar av ett ämne per vecka och väljar att inte plugga så slösar man bort fyra timmar, pluggar man en timme extra så missar man just exakt en timme av "fritiden" men man får även ut något av de 4 timmarna som man i alla fall sitter i skolan.
Jag har upptäckt att hade jag pluggat bara lite mer hade jag haft fler vägar att gå idag när det gäller jobb och studier och att ämnen jag aldrig trodde jag skulle använda helt plötsligt är avgörande för om jag får jobb eller inte.

abjorn
2005-05-11, 07:01
många gånger

Chris
2005-05-11, 07:13
Precis.... och ångrar man att man inte lärt sej gånger tabellen, ställa upp i stege, alla stora sjöar i världen och bellmans historia!

:laugh:

Hahaha! Word! Fan vad mycket onödig skit man lär sig i skolan. *spy*

Niclaaas
2005-05-11, 07:25
fuskade hela tiden under gymnasietiden och jag var duktig på det också ;) . har inte fuskat sedan jag började plugga på universitetet och inte tänker jag göra det heller (vilket förövrigt skulle vara skitlätt)

adde
2005-05-11, 07:42
Som lärare på högskola kan jag säga att det syns rätt bra när någon har fuskat på tentor och hemuppgifter - just i skillnaden mellan att man har förstått eller bara fått rätt svar.

Efter ett tag kan man gå igenom 200 elevers programmeringsuppgifter och direkt hitta "kopior", det räcker inte med att ändra variabelnamn *screwy* men även mer anvancerat fusk upptäcks.
På tentor är det inte lika vanligt, men det har hänt ett par gånger. Problemet är att det är svårt att bevisa och det är ganska sällan man går vidare och anklagar någon. Men jag har rättat ner ett antal tentor, eleverna har såklart rätt att klaga på rättningen och det är först då man konfronterar dem.

/adde

Biceps
2005-05-11, 07:50
Det är inte fusk om man inte blir upptäckt

Rockhard
2005-05-11, 08:11
förminskningskopierade ner en engelsk gloslista till ett prov en gång

annars är det mest att man suttit och kollat vad andra skrivit

Hehe det provade jag engång också. Men det var typ 200 ord och jag hade inte skrivit dom i bokstavsordning så jag hittade aldrig orden jag behövde...

TrasMannen
2005-05-11, 08:27
Har inte fuskat, men har "satt dit" en lärare för särbehandling i högstadiet genom att "fuska".

Det var såhär att jag fick alltid 4+ på mina SO uppsatser. Medans min polare alltid fick 5:or på sina. När jag hade fått betyget 4+ på 5-6 uppsater (medans min polare fick 5:or) så blev jag misstänksam.
Jag pratade med min polare om det här å han förstod inte heller. Så vi bytte uppsats med varandra.
Jag fick 4+ för hans och han fick 5:a för min.
Min lärare gjorde bort sig duktigt. Hon sa även att "du får bara 4+ för att du fortfarande gör fel på det där du alltid gör fel på"
Medans min polare fick berömm för hans uppsats.

Hon vart fly förbannad när hon upptäckte "kuppen".
Hon blev ännu mer förbannad när hon upptäckte att jag tagit upp det med rektorn, och bevisat att hon hade särbehandlat.


åååå, de härliga tiderna.

manko
2005-05-11, 08:32
fuskade engång på ett finska prov. Hade skrivit sol på finska och sedan kollade jag på en polares papper och han hade skrivit det med en bokstav extra. Så jag tänkte att han är ju smart, så jag ändrar det ordet :)

sen när jag fick tillbaka provet så fick jag 19p och 20p var G. Skulle jag inte ändrat den där lilla bokstaven som jag fuskade till mig så hade jag haft G :D

reaper
2005-05-11, 08:38
Har aldrig haft hemtenta på min utbildning däremot projektarbeten finns det alltid glidare som bara softar. Dock har de försökt lösa det på min högskola genom att lärarna delar ut ett visst antal poäng till gruppen och sen får eleverna själva dela ut poängen inom gruppen. Detta gör att man kan premiera en bra insats och ge någon underkänt som bara glidit med. Systemet funkar väl hyfsat men inte perfekt.

Karl_alfred
2005-05-11, 09:57
Fuskat 1 gång, då blev man påkommen :laugh:

Hades
2005-05-11, 09:58
Jag har fuskat. I programmering. Av den anledningen att läraren inte kunde ge mig de kunskaper jag behövde för att klara provet. Han svarade inte på mina frågor (eftersom han var så grymt okunnig själv) och var så fruktansvärt opedagogisk. Så jag tycker det var berättigat. Gjorde ett prov uppdelat på två lektioner. Så jag bad en polare om hjälp och fixade koden mellan lektionerna. Sen på den andra lektionen var det bara att finslipa detaljerna så programmet fungerade som det skulle.

Prankie
2005-05-11, 10:34
Nej, har inte behövt. Är jag intresserade av ämnen så toppa jag betyget, när det är nån skitämne så bryr jag mig inte om tentorna. Jag är för selektiv när det gäller vad jag vill lära mig, och det kommer förmodligen bita mig i arsle i framtiden.

Bolio
2005-05-11, 10:35
Jag har inget emot "fusk", verkligen inte, men det har liksom aldrig behövts.

jwzrd
2005-05-11, 10:45
Jag har fuskat. I programmering. Av den anledningen att läraren inte kunde ge mig de kunskaper jag behövde för att klara provet. Han svarade inte på mina frågor (eftersom han var så grymt okunnig själv) och var så fruktansvärt opedagogisk. Så jag tycker det var berättigat. Gjorde ett prov uppdelat på två lektioner. Så jag bad en polare om hjälp och fixade koden mellan lektionerna. Sen på den andra lektionen var det bara att finslipa detaljerna så programmet fungerade som det skulle.

Läraren kunde int.. what? Lamaste ursäkten jag hört. Jag hade en askass lärare i båda programmeringskurserna jag tog, jag lärde mig allting själv för att jag ville.

Prankie
2005-05-11, 10:48
Läraren kunde int.. what? Lamaste ursäkten jag hört. Jag hade en askass lärare i båda programmeringskurserna jag tog, jag lärde mig allting själv för att jag ville.

Det beror ju på hur inkompetent lärare är också, jag går i en friskolan där inte en enda lärare har gått i pedagogik eller lärarutbildning överhuvudtaget. Vissa är riktig bra medan andra lärde ut helt irrelevanta information hela terminen, det slutade med vi fick bjuda in en riktig lärare och hade samma lektion i en hel vecka och tentade av ämnen.

jwzrd
2005-05-11, 10:51
Det beror ju på hur inkompetent lärare är också, jag går i en friskolan där inte en enda lärare har gått i pedagogik eller lärarutbildning överhuvudtaget. Vissa är riktig bra medan andra lärde ut helt irrelevanta information hela terminen, det slutade med vi fick bjuda in en riktig lärare och hade samma lektion i en hel vecka och tentade av ämnen.

Men är man intresserad av att lära sig ämnet för att få ett betyg så kan man lösa det själv om man vill. Vill man inte så finns det hur många saker som helst att skylla på. Det går att lära sig saker UTAN skola helt och hållet så att skylla på en talanglös lärare är talanglöst. (Inom rimliga gränser naturligtvis, men jag antar att det inte var elementarpartikelfysik det handlade om?).

Nemesis
2005-05-11, 11:00
Jag fuskade nog inte på ett enda prov i gymnasiet. Jag var riktigt duktig på att plugga inför prov samt göra inlämningsuppgifter etc. Fick relativt bra betyg därefter också.

Fick 2 MVG (skulle eg få VG) gratis i slutbetyg pga ett litet strul på betygspappret samt att både min lärare och den personen som utfärdar betygspapprena schabblade till det, hur vet jag inte, men jag klagar inte..


Det enda jag ångrar mig lite från gymnasietiden är att jag inte höll mina kunskaper inom speciellt ekonomi och spanska uppdaterade (även engelska). De kan komma väl till användning. Jag funderar på att köpa hem ett par spanskaböcker och försöka ta igen så mycket som möjligt. Det är kul med språk och spanska är relativt enkelt.

s_himself
2005-05-11, 11:06
Ja, fysikbetyget (Tack hades) hahaha :D

fast jag fick väl vad jag förtjänade då jag la inlämningsuppg. i boken och la i lärarens skåp.. den titta han aldrig i och la den på en stor hög med likadana fysikböcker. (detta va typ en av de sista dagarna, 3:e året på gymn) så jag fick IG :)


fast fusk och fusk vet jag iofs inte. .det va ju hemuppgifter och jag tog hjälp av en kompis :)

Grisen
2005-05-11, 12:19
Jag har fuskat, men jag har inte fuskat till mig ett betyg.

Hades
2005-05-11, 12:55
Läraren kunde int.. what? Lamaste ursäkten jag hört. Jag hade en askass lärare i båda programmeringskurserna jag tog, jag lärde mig allting själv för att jag ville.
Ja, man kan väl säga att jag lärde mig det på egen hand eftersom jag tog hjälp av en kompis för att lösa uppgiften. Om man går efter det du skriver så fuskade jag alltså inte. Gött!

rQx
2005-05-11, 13:06
Det är inte fusk om man inte blir upptäckt

Vad är det om man inte blir upptäckt då? :confused:

kimonque
2005-05-11, 13:10
Vad är det om man inte blir upptäckt då? :confused:

inte fusk? :confused:

jwzrd
2005-05-11, 13:43
Ja, man kan väl säga att jag lärde mig det på egen hand eftersom jag tog hjälp av en kompis för att lösa uppgiften. Om man går efter det du skriver så fuskade jag alltså inte. Gött!

Fanns det någon regel som sa att du inte fick låta någon annan skriva din kod så fuskade du naturligtvis inte. Tycker inte det ser ut som om jag sa nånting om det dock. Läser jag min egen post så står det att man får ta ansvar för vad man vill KUNNA själv. Kanske är det i det ordet din förståelsebrist ligger? Kunskap vs. provresultat.

rQx
2005-05-11, 13:49
Hur kan det itne vara fusk att t.ex. skriva av en uppsats från internet och lämna in. Förstår inte det *screwy*

jwzrd
2005-05-11, 13:53
Hur kan det itne vara fusk att t.ex. skriva av en uppsats från internet och lämna in. Förstår inte det *screwy*

Men... det är ingen som allvarligt påstår det.

elan
2005-05-11, 14:04
Jag jobbade som gymnasielärare förra året och där var det många som gjorde sitt bästa för att slippa anstränga sig. Till exempel så fick jag in flera arbeten som var likadana, den ena killen hade inte ens brytt sig om att ändra det ursprungliga namnet så det stod att uppgiften var gjord av Sara. Tyvärr tyckte inte rektorn att det var mer med det än att han skulle få göra om uppgiften för egen maskin, personligen ville jag att han skulle få någon form av reprimand för det.

Har också varit labb-assistent i programeringskurser på universitetet och där kopierade alla varandras kod hej vilt. Men då får man ju se till att ställa frågor om hur koden fungerar så ser man ju rätt fort om de själva kan något eller ej.

Dagens ungdom! *whatever*

capoje
2005-05-11, 14:10
Har fuskar rätt mycke men men :)

Låg i tvåan på ig varningar genom hela året i kemin, då jag på slutet på det största och avgörande drog fram kemiboken ur ryggsäcken då jag upptäckte..att detta går fan inte.

Slog då upp alla frågor och fixa ett starkt g :D



kallas numera "boken"

Sverker
2005-05-11, 14:35
Uppenbart att vi lever i egoismens tidevarv :(



Att fuska genom att dopa sig ( se annan tråd ) är en sak. Det drabbar bara oss som är intresserade och aktiva inom kroppsbyggning, att fuska i skolan är lång mycket allvarligare.



Ni ser bara till er själva ! men ni undergräver hela systemet *grr*
Vad ger det för intryck av er utbildningen när ni går ut med bra betyg men kan inget ? Ni förstör för andra som studerar med öppna sinnen och verkligen lär sig någonting.
Hur länge tror ni att det fungerar i livet innan er arbetsgivare upptäcker att pappret ni gömmer er bakom bara är ett luftslott ?

Man går ju i skolan för att lära sig någonting. Det finns inga onödiga kunskaper för vi vet aldrig vad som dyker upp imorgon. Desto bredare kunskapsbas desto vidare syn på problem och bättre förståelse.

fothermucker
2005-05-11, 14:47
Nej, har inte behövt. Är jag intresserade av ämnen så toppa jag betyget, när det är nån skitämne så bryr jag mig inte om tentorna. Jag är för selektiv när det gäller vad jag vill lära mig, och det kommer förmodligen bita mig i arsle i framtiden.

Samma här.

Fatalist
2005-05-11, 15:02
Ja, använde en tjej'kompis' uppsats på hemkunskapen, handlade om att inreda en lägenhet

Snott en dikt, dock var mitt MVG säkrat redan innan dess, sista-minuten-grej


DVS inget farligt, har dock ALDRIG nånsin fuskat på prov eller viktigare uppsats. Sånt är bara lamt såvida det inte handlar om aristofanes relation till småpojkar

Kebab-Arne
2005-05-11, 15:23
Fråga: Anser ni det vara fusk att t ex på en spanska uppgift leta upp en översättare och sedan skriva in man vill ha skrivet på det/de språk man behärskar bättre och sedan lämna in detta? Blev ganska sur då jag upptäckte att iprincip alla förutom jag använt sig av denna metod på en uppgift, det värsta av allt är att jag inte vet vilken översättare de använt sig av. :) Finns några st. på internet men de funkar inte så bra, tror de använde sig av Word-översättaren som funkar på skolans datorer.

Fuska på programmeringsuppgifter verkar vara jävligt vanligt också, inte för jag gjorde det men sen blev det en jävla skituppgift av det hela också.

Fast det jag stör mig på mest är idiotiska lärare. Vi har bla en lärare som inte går att fråga om hjälp för han bara förklarar på ett sjukt sätt som man fattar ännu mindre av, och dessutom ger han eleverna ett jävligt dåligt självförtroende. Förstår man inte så blir han upprörd.

jwzrd
2005-05-11, 15:26
Fråga: Anser ni det vara fusk att t ex på en spanska uppgift leta upp en översättare och sedan skriva in man vill ha skrivet på det/de språk man behärskar bättre och sedan lämna in detta? Blev ganska sur då jag upptäckte att iprincip alla förutom jag använt sig av denna metod på en uppgift, det värsta av allt är att jag inte vet vilken översättare de använt sig av. :) Finns några st. på internet men de funkar inte så bra, tror de använde sig av Word-översättaren som funkar på skolans datorer.

Fuska på programmeringsuppgifter verkar vara jävligt vanligt också, inte för jag gjorde det men sen blev det en jävla skituppgift av det hela också.

Fast det jag stör mig på mest är idiotiska lärare. Vi har bla en lärare som inte går att fråga om hjälp för han bara förklarar på ett sjukt sätt som man fattar ännu mindre av, och dessutom ger han eleverna ett jävligt dåligt självförtroende. Förstår man inte så blir han upprörd.


Du undrar om det är fusk att använda ett verktyg som gör din läxa åt dig?

Kebab-Arne
2005-05-11, 15:28
Du undrar om det är fusk att använda ett verktyg som gör din läxa åt dig?

Tydligen. ;)

jwzrd
2005-05-11, 15:29
Tydligen. ;)

Ok :D (Bara det jag ville veta).

Hades
2005-05-11, 15:35
Fanns det någon regel som sa att du inte fick låta någon annan skriva din kod så fuskade du naturligtvis inte. Tycker inte det ser ut som om jag sa nånting om det dock. Läser jag min egen post så står det att man får ta ansvar för vad man vill KUNNA själv. Kanske är det i det ordet din förståelsebrist ligger? Kunskap vs. provresultat.
Självklart är det upp till mig själv att lära mig saker och jag skulle inte valt en programmeringskurs om jag inte ville lära mig. Men jag tror du missade poängen lite. Läraren ska inte i slutet av kursen ge mig ett slutprov som behandlar saker som vi inte har gått igenom tidigare i kursen. Och när jag då bad honom förklara hur han menade att jag skulle kunna lösa uppgiften gav han mig inget svar. Vad skulle jag då göra?
Valet stod då mellan att misslyckas med provet och få VG eller ta hjälp av en kompis (fuska) och få MVG. Alla de saker som vi faktiskt hade gått igenom i kursen klarade jag utmärkt på egen hand.

tossefar
2005-05-11, 16:13
Har fuskar rätt mycke men men :)

Låg i tvåan på ig varningar genom hela året i kemin, då jag på slutet på det största och avgörande drog fram kemiboken ur ryggsäcken då jag upptäckte..att detta går fan inte.

Slog då upp alla frågor och fixa ett starkt g :D



kallas numera "boken"

2 frågor:
Vad är det du försöker skriva?
Vad fick du för betyg i svenska?

*innocent*

jwzrd
2005-05-11, 16:18
Självklart är det upp till mig själv att lära mig saker och jag skulle inte valt en programmeringskurs om jag inte ville lära mig. Men jag tror du missade poängen lite. Läraren ska inte i slutet av kursen ge mig ett slutprov som behandlar saker som vi inte har gått igenom tidigare i kursen. Och när jag då bad honom förklara hur han menade att jag skulle kunna lösa uppgiften gav han mig inget svar. Vad skulle jag då göra?
Valet stod då mellan att misslyckas med provet och få VG eller ta hjälp av en kompis (fuska) och få MVG. Alla de saker som vi faktiskt hade gått igenom i kursen klarade jag utmärkt på egen hand.

Jag har hört det där "som vi inte gått igenom" tusen gånger av tusen människor. Det är bullshit alltihop. Hade du en lärobok? Kunde du ställa frågor? Kunde du läsa? Som jag redan gormat om: ville du lära dig ämnet så var det bara att göra det, var du inte särskillt intresserad så finns det ett oändligt antal ursäkter till ditt försvar. Det finns inget mellanting.

Hades
2005-05-11, 17:18
Hade du en lärobok?.
Nej.

Kunde du ställa frågor?
Ja, men läraren svarade inte på dem.

Kunde du läsa?
Visst, men jag visste inte vad jag skulle läsa om, eller var jag skulle läsa det.

Som jag redan gormat om: ville du lära dig ämnet så var det bara att göra det, var du inte särskillt intresserad så finns det ett oändligt antal ursäkter till ditt försvar. Det finns inget mellanting.
Det där är kvalificerat skitsnack. Hur ska jag kunna känna till alla aspekter av ett programmeringsspråk och de(t) program som krävs för att programmera i språket? Det är för fan som att ge en grundkurs i elektronik och sedan be mig konstruera ett fungerande moderkort till en dator.

För att förtydliga vad jag menar: Provet behandlade ett område som han aldrig hade nämnt under lektionerna. Programmet skulle dessutom skrivas i ett program som vi aldrig hade arbetat i under lektionerna. Dessutom skulle vi använda oss av en programfunktion som han inte hade lärt ut tidigare och som han inte kunde förklara för mig hur den fungerade.

Förklara nu för mig hur jag skulle kunna lärt mig dessa saker innan provet.

Jense
2005-05-11, 18:00
när jag var skoltrött så fuskade jag igenom mig ett par prov

Bjorne
2005-05-11, 18:18
Orkade inte skriva en uppsats i Svenska (minns inte ifall det var A eller B), så min mamma skrev den åt mig ^^

Tricklev
2005-05-11, 18:34
Är för lat för att fuska, aldrig orkat lägga ner tid på att skriva ner glosor, kopiera av folk och formulera om etc, den tiden det tar kan jag lika gärna lägga på att plugga isf.

Focus
2005-05-11, 21:26
Nej, aldrig.

Kung Sumo
2005-05-12, 12:45
Japp... på vartenda jävla prov vi hade i literaturhistoria.

Misslyckades man första gången fick man göra om samma prov men endast kunna få G. Vi drog lott om vem som skulle offra sig. Sedan skrev denne ner frågorna från provet. Sedan var det ju bara för oss att promenera in och få G..


Heheheh känner igen det där .....vi gjorde nog också likadant...och vi hade nog samma lärare...
*spy*

jwzrd
2005-05-12, 12:57
Nej.


Ja, men läraren svarade inte på dem.


Visst, men jag visste inte vad jag skulle läsa om, eller var jag skulle läsa det.


Det där är kvalificerat skitsnack. Hur ska jag kunna känna till alla aspekter av ett programmeringsspråk och de(t) program som krävs för att programmera i språket? Det är för fan som att ge en grundkurs i elektronik och sedan be mig konstruera ett fungerande moderkort till en dator.

För att förtydliga vad jag menar: Provet behandlade ett område som han aldrig hade nämnt under lektionerna. Programmet skulle dessutom skrivas i ett program som vi aldrig hade arbetat i under lektionerna. Dessutom skulle vi använda oss av en programfunktion som han inte hade lärt ut tidigare och som han inte kunde förklara för mig hur den fungerade.

Förklara nu för mig hur jag skulle kunna lärt mig dessa saker innan provet.


Det fanns inget skrivet material med teori?

Chandler
2005-05-12, 13:06
Efter ett tag kan man gå igenom 200 elevers programmeringsuppgifter och direkt hitta "kopior", det räcker inte med att ändra variabelnamn *screwy* men även mer anvancerat fusk upptäcks.
/adde

Utan hur bör man gå tillväga? :naughty:

Hades
2005-05-12, 15:01
Det fanns inget skrivet material med teori?
Nix.

datorjaevel
2005-05-12, 15:39
nope behöver inte fuska till mig betyg, har lätt för skolan ändå

adde
2005-05-13, 10:05
Utan hur bör man gå tillväga? :naughty:

Man bör såklart skriva sin egen kod *slap*

/adde

nossie
2005-05-13, 11:53
Alltid fuskat så mycket det gått. :booty: