handdator

Visa fullständig version : Schysst kvällsmål?

martin86
2005-05-10, 21:37
Ja, jag vet att detta har varit uppe förr, men sökfunktionen vill inte som jag vill, så jag frågar ändå.

Finns det något bra kvällsmål (efter middag) som är relativt kalorisnålt (~300kcal), proteinrikt, och relativt lättlagat som funkar bra?

PowPow
2005-05-10, 22:15
Ja, jag vet att detta har varit uppe förr, men sökfunktionen vill inte som jag vill, så jag frågar ändå.

Finns det något bra kvällsmål (efter middag) som är relativt kalorisnålt (~300kcal), proteinrikt, och relativt lättlagat som funkar bra?

Jag brukar köra på en burk lättkesella med 1,5 kapsyl fun light peach, och en halva polarkraft (extrem eller fullkorn) utan pålägg. Mer lättlagat än så blir det inte ;)

Blir det inte 300kcal så kan du ju lägga in en skiva bröd till, kanske.

martin86
2005-05-10, 22:16
Jag brukar köra på en burk lättkesella med 1,5 kapsyl fun light peach, och en halva polarkraft (extrem eller fullkorn) utan pålägg. Mer lättlagat än så blir det inte ;)

Blir det inte 300kcal så kan du ju lägga in en skiva bröd till, kanske.

Okej, tack för tipset. Grejen är den att jag inte kan käka kesella direkt ur burken, då konsistensen gör mig illamående... *screwy* Men tack ändå för tipset!

TTT
2005-05-10, 22:22
Minikeso och lite olja på det.

PowPow
2005-05-10, 22:34
Okej, tack för tipset. Grejen är den att jag inte kan käka kesella direkt ur burken, då konsistensen gör mig illamående... *screwy* Men tack ändå för tipset!

Provat att blanda det med fun light?
KOnsistensen blir helt annorlunda. Vet inte om det beror på något i saften, eller om det är det faktum att man rör omkring i kesellan. Det blir lite mindre mängd när man rört runt i den, så jag kan tänka mig att man rör bort luftbubblor eller något, vilket leder till att strävheten försvinner.

Nu spekulerar jag bara i anledningar ;)
Men faktum är att när man blandat med saft och rört runt i den, så går den knappast att urskilja från vanlig joghurt.

lill biffen
2005-05-10, 23:14
Blanda kessela som andra har sagt. Lägg det på mackan eller blanda ner det med mussli. (vet inte om det svavas så :em: )

Alexfit
2005-05-11, 07:32
Eggomelett med lök och peppare brukar vara en goding. Gör du en stor portion och kanske legger til lite skinka/ kyckling så har du en bra lunch också.

mvh
Alexfit

hultman
2005-05-11, 13:51
Kesella är ju ruskigt äckligt.
Ät något du tycker om, men tänk till så du får i dig någorlunda mycket protein.

Varför inte strunta i att betala en massa pengar för kesella och istället käka ett par mackor med skinka på?

WHITEFOLKS
2005-05-11, 13:58
Vissa gillar kesella andra gör det inte. Jag brukar köra någonting kaseinbaserat och 40g havregryn+ev lite linfröolja innan sänggående.

PowPow
2005-05-11, 15:45
Kesella är ju ruskigt äckligt.
Ät något du tycker om, men tänk till så du får i dig någorlunda mycket protein.

Varför inte strunta i att betala en massa pengar för kesella och istället käka ett par mackor med skinka på?

Och mackor med skinka kostar inte pengar?