Visa fullständig version : Kycklingmärke
Vilket kycklingmärke köper ni?
Jag köper Torsåsens kycklingfilé. Den är ruskigt god men jag tycker att den är rätt dyr. Betalar nästan 100:- för ett kilo filé.
Finns det bättre? De får absolut inte vara vattniga skitfileér.
Jag köper enbart eldorados 2 kilospåsar och dom är helt kanon tycker jag. Knappt någe alls o putsa på dom som det var med dyrkycklingen jag köpte förut (guldfågel 2 kilo i pappkartong).
christian
2005-05-10, 19:44
Eldorados 2kgs här också. ~55:- /kg eller ngt sånt. Dock 20% "marinad" dvs utspädning.
Gulfågelns 2kg kartong, ~65kr/kg
King Grub
2005-05-10, 20:42
Ivars. Eller Euroshopper (enda goda produkten i deras sortiment, tror jag).
Brukar ligga på ~75kr/kg där jag handlar.
:(
Ivars. Eller Euroshopper (enda goda produkten i deras sortiment, tror jag).
Bara Euroshoppers kyckling för mig.Faktiskt den jag gillar bäst.
Har dessvärre upptäckt deras Chocolate Chip Cookies också,jag som inte ens gillar skiten normalt.) :em: *cry*
Pellefant
2005-05-10, 22:41
Har inte sett Gulfågelns(Guldfågeln?) här i Stockholm, 65-75 kr för 2 kg verkar billigt och bra, är det någon speciell kedja som säljer dem?
EDIT: Kom på att ni nog menar kilopriset. :( Slog upp Guldfågeln på nätet, har sett de kartongerna kom jag på.
mini_Arnold
2005-05-10, 22:42
Vilket kycklingmärke köper ni?
Jag köper Torsåsens kycklingfilé. Den är ruskigt god men jag tycker att den är rätt dyr. Betalar nästan 100:- för ett kilo filé.
Finns det bättre? De får absolut inte vara vattniga skitfileér.
äter jag kyckling sp blir det torsåsens
Euroshopper4life :naughty:
AFanatic
2005-05-11, 16:32
Torsåsens 69-79 kr/kg
Torsåsens verkar populär. Kollade på ett paket i affären idag och den innehåller ett par gram mer fett och mindre protein än exempelvis göldfågel. Är den dåligt renskuren?
Det varierar, men det brukar bli torsåsens eller coops.
Det varierar, men det brukar bli torsåsens eller coops.
Coops köpte jag en gång. Ungefär som att tugga i en bilsvamp. yuck!
Antar att du köper Torsåsens på coop också? Vad betalar du för en påse på 1kg?
Pellefant
2005-05-12, 08:11
Coops köpte jag en gång. Ungefär som att tugga i en bilsvamp. yuck!
Gillade inte alls dessa, tycker matkedjorna ska hålla sig till det som de är bra på. (sälja mat, inte tillverka den)
haha :D
Jag brukar köpa någon kartong med kyckling.
Rätt dyra också, men vet inte märket.
Brukar ligga på ~75kr/kg där jag handlar.
:(
Jag bor i skåne :)
2 kg för 119kr blir 59:50 kr/kg
Arnesson
2005-05-13, 10:22
Gillade inte alls dessa, tycker matkedjorna ska hålla sig till det som de är bra på. (sälja mat, inte tillverka den)
EMV produkter är väldigt sällan egentillvarkade. Det är helt enkelt andra tillverkare som packa i förpackningar med kedjornas namn.
T ex ICA´s havregryn kommer från Frebaco.
OT: Köper det märket som är billigast. Senast var det kronfågeln som var billigast, 49kr/kg. Så då passa man på att köpa massa kilo av den.
no1fitness
2005-05-14, 05:41
Köper också Euroshoppers kyckling ! :thumbup: 50 kr/kg.
De har bra produkter tycker jag ändå ES, men inte skinka eller kött annat än kyckling, men pastan är ju kanonbillig. Deras russin var inte fy skam heller faktiskt.
EMV produkter är väldigt sällan egentillvarkade.
Säg snarare aldrig. Enda undantaget är tex när ICA bakar egna baguetter och sätter en ICA-etikett på dem..
Annars är det ofta det "enda" som skiljer EMV-varan från märkesvaran; etiketten. Möjligen kryddning och sockerinnehåll också. Jämför tex förpackangar på Willys vispgrädde och Arlas. Eller Willys flytande margarin och Carlshamns ;) Same shit, different price.
Köper också Euroshoppers kyckling ! :thumbup: 50 kr/kg.
De har bra produkter tycker jag ändå ES, men inte skinka eller kött annat än kyckling, men pastan är ju kanonbillig. Deras russin var inte fy skam heller faktiskt.
Deras wokmix är god och prisvärd med, äter 600g / dag av den :eating:
lill biffen
2005-05-14, 09:47
För min del blir det Euroshopper. 50kr/kg.
Pellefant
2005-05-14, 09:51
EMV produkter är väldigt sällan egentillvarkade. Det är helt enkelt andra tillverkare som packa i förpackningar med kedjornas namn.
Fast det lär väl ändras med tiden? Ju större ägande i fler led i förädlingskedjan, desto större prispress. (Priset verkar vara det centrala för EMV-varor)
Kör oftast på GuldFågeln alt färska filéer om priset tillåter.
Har inte sett Gulfågelns(Guldfågeln?) här i Stockholm, 65-75 kr för 2 kg verkar billigt och bra, är det någon speciell kedja som säljer dem?
EDIT: Kom på att ni nog menar kilopriset. :( Slog upp Guldfågeln på nätet, har sett de kartongerna kom jag på.
Precis, finns bl a på ICA Kvantum (ex Kungens Kurva, Solna). Fast här ligger priset på ca 80 kr kilot :(
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.