handdator

Visa fullständig version : Ni stora starka biffar/hunkar, hur känner ni för det..


Griip
2005-05-10, 18:56
faktum att det finns folk som är hälften så stora som er men ändå kan whoopa era bigtime? Ni kommer in i rummet och det som ni med kroppen säger utan att röra er är "jag är starkast och bäst". Men faktum är att er styrka är meningslös för den lilla skiten i hörnet kan spöa skiten ur er utan större ansträngning för ni är bara stora och klumpiga.. vad ska ni säga som ert försvar? "jag kanske får spö men jag kan lyfta tyngre objekt"..

Visst, lite fjantigt men ändå något alla har tänkt på en eller flera gånger eller hur? ;)

KIRE
2005-05-10, 18:59
faktum att det finns folk som är hälften så stora som er men ändå kan whoopa era bigtime? Ni kommer in i rummet och det som ni med kroppen säger utan att röra er är "jag är starkast och bäst". Men faktum är att er styrka är meningslös för den lilla skiten i hörnet kan spöa skiten ur er utan större ansträngning för ni är bara stora och klumpiga.. vad ska ni säga som ert försvar? "jag kanske får spö men jag kan lyfta tyngre objekt"..

Visst, lite fjantigt men ändå något alla har tänkt på en eller flera gånger eller hur? ;)

jävla räka, är du 14?

Allan
2005-05-10, 19:00
faktum att det finns folk som är hälften så stora som er men ändå kan whoopa era bigtime? Ni kommer in i rummet och det som ni med kroppen säger utan att röra er är "jag är starkast och bäst". Men faktum är att er styrka är meningslös för den lilla skiten i hörnet kan spöa skiten ur er utan större ansträngning för ni är bara stora och klumpiga.. vad ska ni säga som ert försvar? "jag kanske får spö men jag kan lyfta tyngre objekt"..

Visst, lite fjantigt men ändå något alla har tänkt på en eller flera gånger eller hur? ;)

Va? Är det nåt självupplevt du skriver om?


allan

Pudzianovski
2005-05-10, 19:01
Styrketränar man för att bli bra på att slåss har man missat poängen.

Metal_boy_
2005-05-10, 19:02
Har folk här inne sagt att dom ska bygga muskler för att va störst o sen slå ner folk? :confused: Har man den anledningen till att bli muskulös så tror jag inte man blir särskilt muskulös.

martin86
2005-05-10, 19:02
Styrketränar man för att bli bra på att slåss har man missat poängen.

Kan inte göra annat än att hålla med. :)

bolt
2005-05-10, 19:03
:confused:

Yankeee
2005-05-10, 19:03
faktum att det finns folk som är hälften så stora som er men ändå kan whoopa era bigtime?

Jag har en pistol.

Mccartney
2005-05-10, 19:03
faktum att det finns folk som är hälften så stora som er men ändå kan whoopa era bigtime? Ni kommer in i rummet och det som ni med kroppen säger utan att röra er är "jag är starkast och bäst". Men faktum är att er styrka är meningslös för den lilla skiten i hörnet kan spöa skiten ur er utan större ansträngning för ni är bara stora och klumpiga.. vad ska ni säga som ert försvar? "jag kanske får spö men jag kan lyfta tyngre objekt"..

Visst, lite fjantigt men ändå något alla har tänkt på en eller flera gånger eller hur? ;)

Ett imponerande inlägg......du har verkligen tänkt till denna gången...

strong-man
2005-05-10, 19:04
Ä det är inte sant någon kropsdel får man alltid tag i och då kan man antingen krossa den eller bryta den eller så låter man dom stå o skrika o hoppa *grr27* ett tag sen kör man en höger sving ala Bob sapp *slap*

Griip
2005-05-10, 19:04
Oj, ni blev sura.. förlåt.

Och nej, man styrketränar inte för att bli bra på att slåss och det sa jag inte heller.

Griip
2005-05-10, 19:04
Ä det är inte sant någon kropsdel får man alltid tag i och då kan man antingen krossa den eller bryta den eller så låter man dom stå o skrika o hoppa *grr27* ett tag sen kör man en höger sving ala Bob sapp *slap*

Haha, ja.. skulle gå om man var riktigt stor å stark.. som Bob Sapp och inte mindre :P

Jense
2005-05-10, 19:05
ok

John M
2005-05-10, 19:08
ok

I second that :thumbup:
Vilken tråd *rolleyes*

Sheogorath
2005-05-10, 19:10
Fan har folk ingen humor eller?

Griip
2005-05-10, 19:11
Fan har folk ingen humor eller?


Jo, om det är i en "Grattis nån okänd fyller år" tråd :laugh:

Fettecke
2005-05-10, 19:12
faktum att det finns folk som är hälften så stora som er men ändå kan whoopa era bigtime? Ni kommer in i rummet och det som ni med kroppen säger utan att röra er är "jag är starkast och bäst". Men faktum är att er styrka är meningslös för den lilla skiten i hörnet kan spöa skiten ur er utan större ansträngning för ni är bara stora och klumpiga.. vad ska ni säga som ert försvar? "jag kanske får spö men jag kan lyfta tyngre objekt"..

Visst, lite fjantigt men ändå något alla har tänkt på en eller flera gånger eller hur? ;)

Ehhh, ganska dumt tycker jag...
oftast så är det de som är relativt ny på gymet, eller de som tror sig vara starkare bara för att de är "grym" i armbrytning eller nått sånt, eller stor till kroppsbyggnaden som går och tänker i de banorna, "jag är större och starkare än dig"...

det är en sak jag lärt mig iaf... de som gått ett tag på gymmet har fått insikt i sin fysik och begränsningar, och tänker inte på samma sätt om sin kropp på det sättet... som andra (idioter?) gör...

bara för att man är grov så innebär det inte att man är som en tegelsten... finns många på mitt gamla gym som kunde gå ner i split osv... även att de såg ut som ett V... jag personligen skulle säkerligen vara smidigare än dig, snabbare, hoppa högre, längre osv än dig... även att jag väger 90 (har hållt på enormt mkt med sporter som kräver detta)

jag tror inget på din lilla teori...

Matte_Maiden
2005-05-10, 19:12
OMFG.

Helt ärligt så skiter jag i om folk kan spöa mig, så länge de inte gör det. Hur ofta blir man påhoppad?

Karate_kid
2005-05-10, 19:12
Fan har folk ingen humor eller?


vad är det roliga då sheo ?

Griip
2005-05-10, 19:17
Ehhh, ganska dumt tycker jag...
oftast så är det de som är relativt ny på gymet, eller de som tror sig vara starkare bara för att de är "grym" i armbrytning eller nått sånt, eller stor till kroppsbyggnaden som går och tänker i de banorna, "jag är större och starkare än dig"...

det är en sak jag lärt mig iaf... de som gått ett tag på gymmet har fått insikt i sin fysik och begränsningar, och tänker inte på samma sätt om sin kropp på det sättet... som andra (idioter?) gör...

bara för att man är grov så innebär det inte att man är som en tegelsten... finns många på mitt gamla gym som kunde gå ner i split osv... även att de såg ut som ett V... jag personligen skulle säkerligen vara smidigare än dig, snabbare, hoppa högre, längre osv än dig... även att jag väger 90 (har hållt på enormt mkt med sporter som kräver detta)

jag tror inget på din lilla teori...

Man måste alltid vara störst, bäst å vackrast, och om en liten lort då kan brotta ner en och skratta åt en så är man ju ägd, jättelarvigt men så är det ju även om du vill det eller inte. Sen om idioten som brottar ner dig själv skämmer ut sig bigtime är en annan sak :booty:

Jompi
2005-05-10, 19:18
OMFG.

helt ärligt så skiter jag i om folk kan spöa mig, så länge de inte gör det. Hur ofta blir man påhoppad?

Risken tror jag nsätan är större ibland omm na är stor, finns många som stör sig mer på dig och vill spöa dig för att det ryktas du är "biff" även fast det inte är din egen poäng att få respekt kan folk tro det.

är de tnågon som håller med mig här?:confused:

abjorn
2005-05-10, 19:18
Jag slåss bara med tjejer... ändå åker jag på stryk jämt *cry*

hobbitar
2005-05-10, 19:18
Ingen kan spöa mig eftersom jag har sett alla avsnitt av "Walker Texas Ranger".

Mina kampsportskunskaper är identiska med Chuck Norri's.....

Griip
2005-05-10, 19:19
Risken tror jag nsätan är större ibland omm na är stor, finns många som stör sig mer på dig och vill spöa dig för att det ryktas du är "biff" även fast det inte är din egen poäng att få respekt kan folk tro det.

är de tnågon som håller med mig här?:confused:


Yep, därför man ska se så fet å slö ut som möjligt :thumbup:

Karate_kid
2005-05-10, 19:19
Yep, därför man ska se så fet å slö ut som möjligt :thumbup:


som du själv ?

Griip
2005-05-10, 19:21
som du själv ?

Exakt, är ingen självupptagen hunk som flexar biccen varannan sekund i spegeln för att ha en ursäkt för att kolla sminket.

Karate_kid
2005-05-10, 19:21
Exakt, är ingen självupptagen hunk som flexar biccen varannan sekund i spegeln för att ha en ursäkt för att kolla sminket.


Ok kul för dig. Men flexar ja bicepsen framför spegeln så är det biceps ja vill se, vad är felet ?

Fettecke
2005-05-10, 19:22
Risken tror jag nsätan är större ibland omm na är stor, finns många som stör sig mer på dig och vill spöa dig för att det ryktas du är "biff" även fast det inte är din egen poäng att få respekt kan folk tro det.

är de tnågon som håller med mig här?:confused:

mmmm fullt ut...
finns nån på jobbet som jävlas (på skojj) bara för att jag går på gymmet...
sen finns de ju "påverkade personer på stan" som är lite extremare desutom...

hatar sånt...
nr2 efter okunskap!

Fatalist
2005-05-10, 19:23
Jag tycker det är kul, han bara påpekar det uppenbara. Och folk blir arga :)

Griip
2005-05-10, 19:24
Jag tycker det är kul, han bara påpekar det uppenbara. Och folk blir arga :)


Äntligen :bow:

Jompi
2005-05-10, 19:24
mmmm fullt ut...
finns nån på jobbet som jävlas (på skojj) bara för att jag går på gymmet...
sen finns de ju "påverkade personer på stan" som är lite extremare desutom...

hatar sånt...
nr2 efter okunskap!

Jo precis.
Till och med 2 år äldre killar på skolan som måste hävda sig.

fintelligens
2005-05-10, 19:30
Jo precis.
Till och med 2 år äldre killar på skolan som måste hävda sig.

Vad heter de? 20 000 så fixar jag det :)








Sen tror jag också att vad är det för ide att slå ner den minsta killen? Får man ner den stora så får man "respekt".

Baan
2005-05-10, 19:37
äh en ksp fixar dom. lätt.

Löjtnant Blank
2005-05-10, 19:40
äh en ksp fixar dom. lätt.
Wow.

Griip
2005-05-10, 19:40
äh en ksp fixar dom. lätt.


Yeah men gåru runt med den ofta? :booty:

Matte_Maiden
2005-05-10, 19:41
Jag tycker det är kul, han bara påpekar det uppenbara. Och folk blir arga :)

Dags för trådar som "Hur känns det att ett par i er klass är snyggare än er?", "Hur känns det att grabben bredvid er i dushen har större fläskfilé?" och så vidare. Det är så himla självklart och irrelevant att det är fånigt. :)

sunkan
2005-05-10, 20:33
äh en ksp fixar dom. lätt.

ksp? varför inte denna? (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=859155&postcount=6)

edit: matte :thumbup:

Allan
2005-05-10, 20:34
Den här tråden hänger rätt löst just nu kan jag meddela

allan

Herkulez
2005-05-10, 20:35
Man måste alltid vara störst, bäst å vackrast, och om en liten lort då kan brotta ner en och skratta åt en så är man ju ägd, jättelarvigt men så är det ju även om du vill det eller inte. Sen om idioten som brottar ner dig själv skämmer ut sig bigtime är en annan sak :booty:
då är det lugnt , inte många som kan brotta ner mig =)



(fd norrlandsmästare mm ;) )

Jense
2005-05-10, 20:38
då är det lugnt , inte många som kan brotta ner mig =)



(fd norrlandsmästare mm ;) )


mjo. mark kerr kan, fedor, coleman... tom lasse k


griip:


vad är egentligen poängen med denna tråden?

jag har aldrig tänkt så som du skrev

Lasse Kongo
2005-05-10, 20:39
Vem vad när hur vadå säger att bara för man är GRoV och har MUSKLER så är man inte snabb eller vig osv?

Testa att slå upp ögonen imorgon bitti och ta ur hörselskydden så du hänger med här i världen krappen.

Herkulez
2005-05-10, 20:42
mjo. mark kerr kan, fedor, coleman... tom lasse k


griip:


vad är egentligen poängen med denna tråden?

jag har aldrig tänkt så som du skrev
nej jag är bäst utropstecken utropstecken kommatecken bäst utropstecken utropstecken

Allan
2005-05-10, 20:43
Bara för att få lite perspektiv på saker då - den dagen jag går in i ett rum och tänker "den där kan spöa mig" eller "den där kan jag nog brotta ner" eller "de där får fan gå i par mot mig" så hoppas jag att jag vaknar och upptäcker att jag är tretton igen. Eller att jag kommer ihåg att folk i Stockholm har puffror och knivar och mot det har aldrig några muskler hjälpt...

allan

Doctor Snuggles
2005-05-10, 20:44
Haha... störskönt! I'm with ya Griip. :D

Sen om man skall vara lite seriös en sekund, så undrar jag om någon egentligen har någon aning om de bakomliggande psykologiska orsakerna till att de tränar.

Herkulez
2005-05-10, 20:45
Haha... störskönt! I'm with ya Griip. :D

Sen om man skall vara lite seriös en sekund, så undrar jag om någon egentligen har någon aning om de bakomliggande psykologiska orsakerna till att de tränar.
för att få sätta mer brudar :hbang:

Lasse Kongo
2005-05-10, 20:45
Bara för att få lite perspektiv på saker då - den dagen jag går in i ett rum och tänker "den där kan spöa mig" eller "den där kan jag nog brotta ner" eller "de där får fan gå i par mot mig" så hoppas jag att jag vaknar och upptäcker att jag är tretton igen. Eller att jag kommer ihåg att folk i Stockholm har puffror och knivar och mot det har aldrig några muskler hjälpt...

allan

Så du menar att i Peking finns inga knivar o puffror?

Jag känner mig genast mkt säkrare :D Tack Allan! ;)

King Grub
2005-05-10, 20:45
faktum att det finns folk som är hälften så stora som er men ändå kan whoopa era bigtime? Ni kommer in i rummet och det som ni med kroppen säger utan att röra er är "jag är starkast och bäst". Men faktum är att er styrka är meningslös för den lilla skiten i hörnet kan spöa skiten ur er utan större ansträngning för ni är bara stora och klumpiga.. vad ska ni säga som ert försvar? "jag kanske får spö men jag kan lyfta tyngre objekt"..

Visst, lite fjantigt men ändå något alla har tänkt på en eller flera gånger eller hur? ;)

Irrelevant för mig, eftersom jag aldrig har slagits eller ens varit i en situation där det varit aktuellt.

Sedan är jag förstås inte någon biff heller, vilket gör mig ännu mer okvalificerad att svara.

Baan
2005-05-10, 20:47
ksp? varför inte denna? (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=859155&postcount=6)

edit: matte :thumbup:

nja nu ska vi vara ltie realistiska va :P

Allan
2005-05-10, 20:47
Så du menar att i Peking finns inga knivar o puffror?

Jag känner mig genast mkt säkrare :D Tack Allan! ;)


:thumbup:


allan

Officer
2005-05-10, 20:57
Är man nu biff och väldigt stöddig och allmänt spännig (med överanvändande av "air lats syndrome" mm) samt går runt i en GASP-jacka som grädde på moset så förtjänar man nästan stryk ibland.

Som byggare ska man lära sig vara ödmjuk och förstå att det tyvärr är många unga/gamla killar som stör sig på en och gärna vill bevisa för sitt thug-gäng att han kan slå ner den där killen som har trettio kilo muskler mer än sig själv.

Man måste lära sig vara mer ödmjuk, och de som snackar om att "alla har rätt att vara som de vill" får då lära sig att acceptera sanningen - förr eller senare åker denna på stryk ute på gatan en sen lördagskväll av ett gäng som stör sig på ens attityd.

Och sist men inte minst tror jag starkt att man förr eller senare kommer stöta på bråkmaterial pga ens storlek, även fast man är ödmjuk och stor. Så har det vart i evigheter och så kommer det alltid att vara.

mystic[-_-]
2005-05-10, 20:59
för att få sätta mer brudar :hbang:

Ja det skulle vara skoj

























:D

Zakath
2005-05-10, 21:01
Eftersom jag aldrig slagits (kanske brottats eller nåt när jag var yngre, kommer ej ihåg) och inte har några planer på att göra det så är mitt svar att jag inte bryr mig.

Baan
2005-05-10, 21:02
Är man nu biff och väldigt stöddig och allmänt spännig (med överanvändande av "air lats syndrome" mm) samt går runt i en GASP-jacka som grädde på moset så förtjänar man nästan stryk ibland.

Som byggare ska man lära sig vara ödmjuk och förstå att det tyvärr är många unga/gamla killar som stör sig på en och gärna vill bevisa för sitt thug-gäng att han kan slå ner den där killen som har trettio kilo muskler mer än sig själv.

Man måste lära sig vara mer ödmjuk, och de som snackar om att "alla har rätt att vara som de vill" får då lära sig att acceptera sanningen - förr eller senare åker denna på stryk ute på gatan en sen lördagskväll av ett gäng som stör sig på ens attityd.

Och sist men inte minst tror jag starkt att man förr eller senare kommer stöta på bråkmaterial pga ens storlek, även fast man är ödmjuk och stor. Så har det vart i evigheter och så kommer det alltid att vara.

Håller med dig, man skai nte bli stöddig bara för man har lite storlek, och man bör vara realistisk också, att man drar 300kg i mark kommer knappsat hjälpa en betydlig i en fight mot en kille som kan slåss.

Helt rätt om det där att det alltid finns idioter som vill slå större killar FÖR ATT, kanske inget man riskerar som hobbybyggare och inte altlför stor heller (i mitt fall), men har hört om många större killar som hamnat i bråk bara för någon fått lust att testa dom lite. Snackade faktiskt med en annan bosnier som hade en släktning som var en rätt stor kille, tror han tävlade också på lägre nivå, var vlä någon som ville slå honom på en bar, men fick stryk sjäv, killen var dock kriminell och kom tillbaka med en pistol och tog hämnd.

Langster
2005-05-10, 21:06
Haha... Jag tror faktiskt att rätt många "stora" killar tror att de är grymma och respektingivande bara för att de just är stora.

Fast när jag var yngre och höll på mycket med kampsport tänkte jag på samma sätt, fast omvänt alltså. "De ska inte tycka att de är så tuffa bara för att de är stora!" :laugh:
Men när jag tänker efter så skulle jag nog med lätthet kunna spöa mig själv i 1998-års version nu med ca 30 kg extra! :D

Griip
2005-05-10, 21:07
Bara för att få lite perspektiv på saker då - den dagen jag går in i ett rum och tänker "den där kan spöa mig" eller "den där kan jag nog brotta ner" eller "de där får fan gå i par mot mig" så hoppas jag att jag vaknar och upptäcker att jag är tretton igen. Eller att jag kommer ihåg att folk i Stockholm har puffror och knivar och mot det har aldrig några muskler hjälpt...

allan


Ungefär som om jag skulle säga "Den dagen jag upptäcker att jag är en bodybuilder som varje dag måste kolla mig i spegeln och lite då och då posta bilder på mig själv på ett forum för att höra av andra killar att jag har fina ben så hoppas jag att jag vaknar och upptäcker att jag är antingen tjej eller bög". Eller just det, hade jag sagt det hade det blivit ett j-vla liv. Eller, för att driva på det ännu mer: "Den dagen jag upptäcker att jag är en trångsynt smygfet halvgubbe.. så hoppas jag att jag dör"

Dina argument och diskussionsförmågor är så j-vla stabila hörru, och nej, du behöver inte bli sur för att jag skriver detta för det är ändå ingen som ser det innan du eller någon annan tjej har deletat denna posten, bevisa gärna att jag har fel och försvara varför du skriver som du gör. Att jag skriver som jag gör(Bortsett från denna) är verkligen inte svårt att se att jag inte är jätteseriös utan snarare bara vill ha en lite fantasifull diskussion med inslag av humor, men uppenbarligen så finns det inte många här som har varken humor eller 2 batterier i spaken.

Iallafall, det jag skrev här kan inte på något sätt tolkas som värre personangrepp än vad Allan gör. Jag säger inte att jag är stereotypen som han beskriver men det kan inte han veta eftersom han tar allt föööör allvarligt. Låt gärna denna post vara kvar, vore grymt roligt att få se ett riktigt svar från allan eller någon annan som känner sig kränkt när jag säger WHINERS. Helst ett svar som inte bara innehåller en smiley eller 2-3 ord.

Ride the big one
puss

Fettecke
2005-05-10, 21:08
Är man nu biff och väldigt stöddig och allmänt spännig (med överanvändande av "air lats syndrome" mm) samt går runt i en GASP-jacka som grädde på moset så förtjänar man nästan stryk ibland.

Som byggare ska man lära sig vara ödmjuk och förstå att det tyvärr är många unga/gamla killar som stör sig på en och gärna vill bevisa för sitt thug-gäng att han kan slå ner den där killen som har trettio kilo muskler mer än sig själv.

Man måste lära sig vara mer ödmjuk, och de som snackar om att "alla har rätt att vara som de vill" får då lära sig att acceptera sanningen - förr eller senare åker denna på stryk ute på gatan en sen lördagskväll av ett gäng som stör sig på ens attityd.

Och sist men inte minst tror jag starkt att man förr eller senare kommer stöta på bråkmaterial pga ens storlek, även fast man är ödmjuk och stor. Så har det vart i evigheter och så kommer det alltid att vara.

Stämmer bra... jag kan säga att de trevligaste jag träffat. har vart de som är grov och går på gym...

svänger man in på ICA en sen kväll, lite folk... så e de fan ingen som hejjar på dig där... går du in på gymet där större grabbar/tjejer tränar, så får du iaf ett hej och lite pepping inför passet... tycker jag och har själv fått erfara...

Griip
2005-05-10, 21:08
Haha... Jag tror faktiskt att rätt många "stora" killar tror att de är grymma och respektingivande bara för att de just är stora.

Fast när jag var yngre och höll på mycket med kampsport tänkte jag på samma sätt, fast omvänt alltså. "De ska inte tycka att de är så tuffa bara för att de är stora!" :laugh:
Men när jag tänker efter så skulle jag nog med lätthet kunna spöa mig själv i 1998-års version nu med ca 30 kg extra! :D


Bara man själv vet :D

Myten
2005-05-10, 21:09
Haha... Jag tror faktiskt att rätt många "stora" killar tror att de är grymma och respektingivande bara för att de just är stora.

Fast när jag var yngre och höll på mycket med kampsport tänkte jag på samma sätt, fast omvänt alltså. "De ska inte tycka att de är så tuffa bara för att de är stora!" :laugh:
Men när jag tänker efter så skulle jag nog med lätthet kunna spöa mig själv i 1998-års version nu med ca 30 kg extra! :D


Problematiken speglar sig senare på krogen när dessa idivider kollar snett, då möts dået med nuet och problemen uppstår!
Hört att vissa praktiserar Tai-Chi..........

Fettecke
2005-05-10, 21:11
....
utan snarare bara vill ha en lite fantasifull diskussion med inslag av humor, men uppenbarligen så finns det inte många här som har varken humor eller 2 batterier i spaken.
...

det är lätt att misstolka ditt budskap iom. att det står skrivet, de känner dig inte personligen osv...

Herkulez
2005-05-10, 21:12
låter som griip har komplex över sin förmodade fetsmala kropp =)

Griip
2005-05-10, 21:14
det är lätt att misstolka ditt budskap iom. att det står skrivet, de känner dig inte personligen osv...


Sant, men då ska man inte heller ta det bokstavligt utan kanske använda hjärnan till att försöka förstå innebörden. Visst, ibland blir det feltolkningar även av den smartaste men det är uppenbart att många som svarat kritiskt mot denna postens existens inte ens ville försöka.

Griip
2005-05-10, 21:15
låter som griip har komplex över sin förmodade fetsmala kropp =)

Vad är fetsmal? :)

MAXX
2005-05-10, 21:15
låter som griip har fått en diss av en stor kille på gymmet och nu behöver han sriva av sin ilska lite *yourock*

Allan
2005-05-10, 21:16
Griip - läs vad jag skrev igen. Skrev jag nåt om dig? Lämnade jag en allmänt filosofisk fundering eller hoppade jag på dig? Faktum är att folk i Stockholm har puffror, att jag inte tänkt på det vseit sen jag gick i sjuan och att jag inte vill uppleva det igen. Okey?

allan

Man and Machine
2005-05-10, 21:17
Risken tror jag nsätan är större ibland omm na är stor, finns många som stör sig mer på dig och vill spöa dig för att det ryktas du är "biff" även fast det inte är din egen poäng att få respekt kan folk tro det.

är de tnågon som håller med mig här?:confused:

Jag.

Griip
2005-05-10, 21:18
låter som griip har fått en diss av en stor kille på gymmet och nu behöver han sriva av sin ilska lite *yourock*


Naa, när jag e där och det kommer en större tänker jag helt enkelt "hihi, jag känner en som är starkare".. eller ibland så kanske det händer att jag tänker just "hihi, jag kan spöa dig". Samma sak ifall någon har större pitt. Precis som han med större pitt tänker "haha, han kan spöa mig men jag har störst pitt"... eller hur? :booty:

Herkulez
2005-05-10, 21:18
Vad är fetsmal? :)
har du inte sett gubbarna på gymmet som har typ armar som en 15-årig tjej och mage som Greg Kovacs fast av fett då :D

MAXX
2005-05-10, 21:20
Vad är fetsmal? :)
inga muskler, bara fett men ändå smal. Som klaes Bigbrother ungefär.

Griip
2005-05-10, 21:21
har du inte sett gubbarna på gymmet som har typ armar som en 15-årig tjej och mage som Greg Kovacs fast av fett då :D

Aha :P

Njae, inte direkt men stämmer till viss del, iaf under sommartid :D

MAXX
2005-05-10, 21:22
Naa, när jag e där och det kommer en större tänker jag helt enkelt "hihi, jag känner en som är starkare".. eller ibland så kanske det händer att jag tänker just "hihi, jag kan spöa dig". Samma sak ifall någon har större pitt. Precis som han med större pitt tänker "haha, han kan spöa mig men jag har störst pitt"... eller hur? :booty:
ok. Men hur vet du att du kan spöa en bitig kille på 110+ då? Har du provat? :booty: :thumbup:

Langster
2005-05-10, 21:22
Problematiken speglar sig senare på krogen när dessa idivider kollar snett, då möts dået med nuet och problemen uppstår!
Hört att vissa praktiserar Tai-Chi..........
Nej problematiken uppstår när du möter WereBear! Då hjälper ingen tai-chi i världen!

Griip
2005-05-10, 21:24
Nej problematiken uppstår när du möter WereBear! Då hjälper ingen tai-chi i världen!


:laugh: :laugh:



@MAXX
Spelar ingen roll egentligen om jag kan det eller inte, jag VET(tror är rätta ordet i andras ögon) att jag kan det. :thumbup:

MAXX
2005-05-10, 21:26
:laugh: :laugh:



@MAXX
Spelar ingen roll egentligen om jag kan det eller inte, jag VET(tror är rätta ordet i andras ögon) att jag kan det. :thumbup:
haha, talk is cheap tough guy ;)

Popeye
2005-05-10, 21:27
Tai-Chi rockar :hbang:
Brutalaste kampsport/stridskonst jag tränat. Inte morgongymnastiken då...
Den som är helt hänsynslös har störst chans att vinna. Storlek hjälper men är inte allt.

F.ö. så håller jag med om att det är en sjuk topic? *screwy*
Går man omkring ofta och funderar över vilka man kan spöa eller ej så måste man ju ha något komplex eller nått?

Baan
2005-05-10, 21:28
vi är alla krigare på internet

Griip
2005-05-10, 21:28
haha, talk is cheap tough guy ;)


Så jag ska bevisa det för sakens skull? För min egen skull? Nejdu, istället för att testa det så är jag hellre "lite" självgod och säger att jag kan.. :D

Griip
2005-05-10, 21:29
Går man omkring ofta och funderar över vilka man kan spöa eller ej så måste man ju ha något komplex eller nått?


Ungefär som att påstå att alla bodybuilders har komplex, eller styrketränande eller ja vafan som helst. Men jo förstår poängen, men min poäng är att det inte har med komplex att göra.. helt enkelt en intressant grej *flex*

Lillgrabben
2005-05-10, 21:31
Ojojoj, vilken tråd..... *screwy*



"Konstigt", den tanken har aldrig slagit mig hittills.

Men då är ju jag iofs ingen självkänslebefriad fjant som ens orkar lägga tankekraft på sådana funderingar.

Om man överhuvudtaget funderar i sådana banor så har man mycket kvar i sin uppväxtprocess före man "blir vuxen". (Om man nu ens kommer så långt som till vuxen mognad före man infinner sig hos st Per.)

Allan
2005-05-10, 21:32
Ungefär som att påstå att alla bodybuilders har komplex, eller styrketränande eller ja vafan som helst. Men jo förstår poängen, men min poäng är att det inte har med komplex att göra.. helt enkelt en intressant grej *flex*


Det där får du ta och utveckla. Vi är nog rätt många som inte känner så när vi kommer nånstans. Och det säger jag helt ärligt. Vi är många som aldrig kommer i bråk överhuvudtaget. Så vad menar du?

allan

Griip
2005-05-10, 21:34
Så vad menar du?


Att ni tycker det är omoget att tänka i dessa banor medans jag tycker det är omoget att fjolla sig med sin kropp för att se fin ut och vara utseendefixerad. Kan inte säga det mycket klarare tror jag, säg gärna vad du/ni inte förstår så ska jag försöka bättre(Seriöst svar).

Baan
2005-05-10, 21:36
Att ni tycker det är omoget att tänka i dessa banor medans jag tycker det är omoget att fjolla sig med sin kropp för att se fin ut och vara utseendefixerad. Kan inte säga det mycket klarare tror jag, säg gärna vad du/ni inte förstår så ska jag försöka bättre(Seriöst svar).

äh självkritik. Du förnekar din egen dark side, att du själv är utseendefixerad. Seså, se inåt inte utåt

Griip
2005-05-10, 21:39
äh självkritik. Du förnekar din egen dark side, att du själv är utseendefixerad. Seså, se inåt inte utåt

Så jag skulle hellre påstå att jag tänker i dessa "omogna och fjantiga" banor, och dessutom bli hånad av ignoranta idioter som inte själva har förståelse för andra eller kan beskriva egna tankar, istället för att erkänna att jag är som dem flesta andra? Jadu.. skulle vart nåt ;)

jwzrd
2005-05-10, 21:39
Griip> jag föreslår att du börjar grina.

Dumleman
2005-05-10, 21:40
Jag tror i alla fall att alla som är stora är väldigt snälla och icke våldsamma. Skulle de inte vara det skulle de sitta inne för mord typ :). Tittar man på t.ex. Strongman tycker jag att alla verkar så snälla och icke våldsamma. I WSM när det var en form av brottning/sumo var det ingen som gillade den grenen, alla var väldigt rädda och oerfarna. Kanske bara stämmer för strongman, BB's är kanske lite mer egocentriska och elaka :p.

Griip
2005-05-10, 21:40
Griip> jag föreslår att du börjar grina.


Ni som whinar jue.. pucko :laugh:

Griip
2005-05-10, 21:41
Jag tror i alla fall att alla som är stora är väldigt snälla och icke våldsamma. Skulle de inte vara det skulle de sitta inne för mord typ :). Tittar man på t.ex. Strongman tycker jag att alla verkar så snälla och icke våldsamma. I WSM när det var en form av brottning/sumo var det ingen som gillade den grenen, alla var väldigt rädda och oerfarna. Kanske bara stämmer för strongman, BB's är kanske lite mer egocentriska och elaka :p.


Umm möjligt. Men tror det snarare är så att du inte kommer särskilt långt genom att vara en arrogant stöddig typ, inte lika lätt iallafall för rövhål finns det ju överallt

Kaboffastar
2005-05-10, 21:44
Att ni tycker det är omoget att tänka i dessa banor medans jag tycker det är omoget att fjolla sig med sin kropp för att se fin ut och vara utseendefixerad. Kan inte säga det mycket klarare tror jag, säg gärna vad du/ni inte förstår så ska jag försöka bättre(Seriöst svar).

Omoget att fjolla med sin kropp? hmm www.kolozzeum.com/kolozzeum är väl ett träningsforum ?

hmm eller jag har kanske kollat fel? det kanske är ett amish-forum ?

Griip
2005-05-10, 21:45
Omoget att fjolla med sin kropp? hmm www.kolozzeum.com/kolozzeum är väl ett träningsforum ?

hmm eller jag har kanske kollat fel? det kanske är ett amish-forum ?

Och vad har det med saken att göra? Detta är en Allmän diskussion?

Kaboffastar
2005-05-10, 21:48
Och vad har det med saken att göra? Detta är en Allmän diskussion?

Lite fel tillfälle att gnälla om ens kropps utseénde till exempel ? det är väl det ända man sysslar med här i stora drag inklusive dig själv ?

jwzrd
2005-05-10, 21:48
Det enda som är bögigare än att spegla sig hela tiden, ta kort, filma osv för att lägga ut på nätet, är att gnälla över det och kalla det bögigt! DET är bögigt. Undertiden du springer runt och funderar på vilka du kan spöa upp och vilka som eventuellt spöar dig så försöker jag framstå som annat än byggare för att inte bli misstagen för en Griip.

Griip
2005-05-10, 21:55
Det enda som är bögigare än att spegla sig hela tiden, ta kort, filma osv för att lägga ut på nätet, är att gnälla över det och kalla det bögigt! DET är bögigt. Undertiden du springer runt och funderar på vilka du kan spöa upp och vilka som eventuellt spöar dig så försöker jag framstå som annat än byggare för att inte bli misstagen för en Griip.

Du förstår nog inte riktigt vad jag sagt hörru. För att svara mot att ni tycker det är omoget och fjantigt att tänka så, eller för huvud taget dra upp diskussionen, så sa jag att det är ungefär lika fjantigt som att tänka i en utseendefixerads banor/bodybuilder/bög(För att vara stereotypisk och uttrycka mig dumt) för att göra en jämförelse med vad ni gjorde. Alltså kan vi hålla på att klaga på varandras uttryck hur länge som helst, men eftersom det var ni(Ni som inte kan diskutera utan itsället bara spottar ut otrevligheter) som började och det där var mitt svar så är det verkligen helt onödigt att klaga på det, svara istället med att förklara varför ni tycker som ni gör. Och nej oroa dig inte, du kommer aldrig framstå som en Griip.

Baan
2005-05-10, 21:56
Så jag skulle hellre påstå att jag tänker i dessa "omogna och fjantiga" banor, och dessutom bli hånad av ignoranta idioter som inte själva har förståelse för andra eller kan beskriva egna tankar, istället för att erkänna att jag är som dem flesta andra? Jadu.. skulle vart nåt ;)

nej, egot skulle väl begå självmord om du gör en sån här tråd och sen går och erkänner, "yes, I'm an idiot". Nej klart jag inte förslår det. Bara upplyser dig att din existens på forumet tyder självklart på att du är lika kass som vi andra i avseendet utseendefixering och lite annat som du nämnt

Fartman
2005-05-10, 21:57
faktum att det finns folk som är hälften så stora som er men ändå kan whoopa era bigtime? Ni kommer in i rummet och det som ni med kroppen säger utan att röra er är "jag är starkast och bäst". Men faktum är att er styrka är meningslös för den lilla skiten i hörnet kan spöa skiten ur er utan större ansträngning för ni är bara stora och klumpiga.. vad ska ni säga som ert försvar? "jag kanske får spö men jag kan lyfta tyngre objekt"..

Visst, lite fjantigt men ändå något alla har tänkt på en eller flera gånger eller hur? ;)

men man får väl isåfall stryk av den snubben även om man inte är stor och stark, förmodligen mer.. så då spelar det egentligen ingen roll.
*rolleyes*

Griip
2005-05-10, 21:59
Bara upplyser dig att din existens på forumet tyder självklart på att du är lika kass som vi andra i avseendet utseendefixering och lite annat som du nämnt

Exakt vad jag sagt, dem som klagade på att det var omoget har sina egna fjantigheter, att vara utseendefixerad är inte min grej däremot har jag andra fjantiga tankar som flyter omkring. Aldrig påstått att jag är mognare än er för att ni är utseendefixerad. Eller som jwzrd hade sagt, finns bara en sak som är omognare än att bete sig omoget och det är att klaga på hur omoget allting är.

Tomten
2005-05-10, 22:08
Du förstår nog inte riktigt vad jag sagt hörru. För att svara mot att ni tycker det är omoget och fjantigt att tänka så, eller för huvud taget dra upp diskussionen, så sa jag att det är ungefär lika fjantigt som att tänka i en utseendefixerads banor/bodybuilder/bög(För att vara stereotypisk och uttrycka mig dumt) för att göra en jämförelse med vad ni gjorde. Alltså kan vi hålla på att klaga på varandras uttryck hur länge som helst, men eftersom det var ni(Ni som inte kan diskutera utan itsället bara spottar ut otrevligheter) som började och det där var mitt svar så är det verkligen helt onödigt att klaga på det, svara istället med att förklara varför ni tycker som ni gör. Och nej oroa dig inte, du kommer aldrig framstå som en Griip.

Har du tappat tråden lite?

Griip VS Kolozzeum - The Final Showdown

Griip är en 13-årig grapp från gettot, han brukar bli avundsjuk på de andra som tränar för att de är större än honom, men griip har en hemlighet. Varje natt smörjer och vårdar han sin virtuella penis genom att logga in på kolozzeum och reta upp folket som postar där.

Lillgrabben
2005-05-10, 22:12
Varje natt smörjer och vårdar han sin virtuella penis genom att logga in på kolozzeum och reta upp folket som postar där.


Kanske Nicoflexsalva?

Sägs vara kraftigt & fint!

Griip
2005-05-10, 22:13
Har du tappat tråden lite?

Griip VS Kolozzeum - The Final Showdown

Griip är en 13-årig grapp från gettot, han brukar bli avundsjuk på de andra som tränar för att de är större än honom, men griip har en hemlighet. Varje natt smörjer och vårdar han sin virtuella penis genom att logga in på kolozzeum och reta upp folket som postar där.

Nu går du ju samma väg som alla andra redan gjort, ska jag tillrättavisa dig också? Ja, tråden har spårat ur på sina ställen, men inte av dem som hållt sig till ämnet. Jag är inte avundsjuk på någon som är större än mig, inte starkare heller, möjligtvis avundsjuk för att dem orkar träna så mycket som jag inte orkar, men det har jag igen på andra plan, uppenbarligen. Och ja, det är skoj att reta upp folk här, däremot gör jag inte såna här posts för att reta folk utan snarare ha en fantasifull diskussion om egentligen ingenting som har någon större betydelse. Varför ska alla börja lipa över det? Har ni något att bidra med, en dum tanke eller vafan som helst så visst gör det.

Spy galla kan ni göra någon annanstans. Och ännu en gång eftersom den faktiskt satt som ett klockrent svar på jwzrds kommentar: Det enda som är omognare än att vara omogen är att påstå hur omogna alla andra är.

Tomten
2005-05-10, 22:16
Nu går du ju samma väg som alla andra redan gjort, ska jag tillrättavisa dig också? Ja, tråden har spårat ur på sina ställen, men inte av dem som hållt sig till ämnet. Jag är inte avundsjuk på någon som är större än mig, inte starkare heller, möjligtvis avundsjuk för att dem orkar träna så mycket som jag inte orkar, men det har jag igen på andra plan, uppenbarligen. Och ja, det är skoj att reta upp folk här, däremot gör jag inte såna här posts för att reta folk utan snarare ha en fantasifull diskussion om egentligen ingenting som har någon större betydelse. Varför ska alla börja lipa över det? Har ni något att bidra med, en dum tanke eller vafan som helst så visst gör det.

Spy galla kan ni göra någon annanstans. Och ännu en gång eftersom den faktiskt satt som ett klockrent svar på jwzrds kommentar: Det enda som är omognare än att vara omogen är att påstå hur omogna alla andra är.

det jag säger men du uppenbarligen inte fattar är att tråden redan från början bara var flamebait och borde tagits bort. Du försöker ju liksom inte komma fram till något, och hade väl kunnat räkna ut att vissa skulle bli irriterade.

edit: tråden spårade ur sekunden du skrev den.

Griip
2005-05-10, 22:19
det jag säger men du uppenbarligen inte fattar är att tråden redan från början bara var flamebait och borde tagits bort. Du försöker ju liksom inte komma fram till något, och hade väl kunnat räkna ut att vissa skulle bli irriterade.

edit: tråden spårade ur sekunden du skrev den.

Nej tråden spårade inte ur när jag skrev den, många som har bidragit med egna tankar som nästan var lika dumma som mina. Komma fram till något? Vad skulle det möjligtvis finnas att komma fram till och varför skulle det behövas för att ha en mer eller mindre filosofisk diskussion om hur man tänker?

Klo
2005-05-10, 22:46
Haha den här tråden är ju nästan lika "bra" som den där du påstår att bänkpress är en primär axelövning eller den/de där du påstår att träna biceps är onödigt.
Internet warrior Griip *popcorn*



:laugh:

Griip
2005-05-10, 22:50
Haha den här tråden är ju nästan lika "bra" som den där du påstår att bänkpress är en primär axelövning eller den/de där du påstår att träna biceps är onödigt.
Internet warrior Griip *popcorn*



:laugh:


Var inte axlarna, men iaf. Jämförelsen är faktiskt rätt felaktig eftersom denna är totalt oallvarlig och utan syfte, i dem andra är det mer en smaksak + överdrift för att jämna ut medlet ;)

Klo
2005-05-10, 22:55
Var inte axlarna, men iaf. Jämförelsen är faktiskt rätt felaktig eftersom denna är totalt oallvarlig och utan syfte, i dem andra är det mer en smaksak + överdrift för att jämna ut medlet ;)

Jodå det var axlarna du "på den tiden" trodde var primära pressare i bänk :thumbup:

Allt jag läst som du skrivit har ju varit rent bs så jämförelsen hackar nog inte så mkt som du tror.

Griip
2005-05-10, 22:57
Jodå det var axlarna du "på den tiden" trodde var primära pressare i bänk :thumbup:

Allt jag läst som du skrivit har ju varit rent bs så jämförelsen hackar nog inte så mkt som du tror.

Jadu orkar faktiskt inte säga så mycket om detta eftersom du har fel :)

bear.flowertwig
2005-05-10, 23:31
Nu går du ju samma väg som alla andra redan gjort, ska jag tillrättavisa dig också? Ja, tråden har spårat ur på sina ställen, men inte av dem som hållt sig till ämnet. Jag är inte avundsjuk på någon som är större än mig, inte starkare heller, möjligtvis avundsjuk för att dem orkar träna så mycket som jag inte orkar, men det har jag igen på andra plan, uppenbarligen. Och ja, det är skoj att reta upp folk här, däremot gör jag inte såna här posts för att reta folk utan snarare ha en fantasifull diskussion om egentligen ingenting som har någon större betydelse. Varför ska alla börja lipa över det? Har ni något att bidra med, en dum tanke eller vafan som helst så visst gör det.

Spy galla kan ni göra någon annanstans. Och ännu en gång eftersom den faktiskt satt som ett klockrent svar på jwzrds kommentar: Det enda som är omognare än att vara omogen är att påstå hur omogna alla andra är.

Du skriver nåt korkat men andra får inte reagera(vilket är fullt normalt) på nånting uppenbart puckat? Då kallar du dem trångsynta. Ja du...
Undrar hur fan du är monterad egentligen *screwy* Fast vi skyller väl på ålder, tonåren är ju en jobbig period *rolleyes*

skaparn
2005-05-10, 23:50
Du skriver nåt korkat men andra får inte reagera(vilket är fullt normalt) på nånting uppenbart puckat? Då kallar du dem trångsynta. Ja du...
Undrar hur fan du är monterad egentligen *screwy* Fast vi skyller väl på ålder, tonåren är ju en jobbig period *rolleyes*

Jag tror han lyssnar på för dålig musik. Jag gissar numetal med lite inslag av nya plattor av band som var bra förr (skrock skrock håhåjaja). Jag skulle själv skriva om möjligt ännu dummare inlägg än Griin med det i lurarna.

Förövrigt:
Jag är inte bara en av dom största på mitt gym, jag är även så grym på att fightas att de tankar du beskriver inte är möjliga. Går bara omkring och stirrar vilt i hopp om att nån ska ha synfel och/eller vara så dum att den stirrar tillbaka så jag får utnyttja min kapacitet.

Kwon
2005-05-10, 23:59
Don't feed the troll people! :laugh:

Myten
2005-05-11, 00:00
Nej problematiken uppstår när du möter WereBear! Då hjälper ingen tai-chi i världen!



Bullshit!

Mart|n
2005-05-11, 06:04
Ojojoj, vilken tråd..... *screwy*



"Konstigt", den tanken har aldrig slagit mig hittills.

Men då är ju jag iofs ingen självkänslebefriad fjant som ens orkar lägga tankekraft på sådana funderingar.

Om man överhuvudtaget funderar i sådana banor så har man mycket kvar i sin uppväxtprocess före man "blir vuxen". (Om man nu ens kommer så långt som till vuxen mognad före man infinner sig hos st Per.)

Vi behöver ju inte ens tänka på sånt, eftersom vi är stenhårda, livsfarliga styrkelyftare *flex*




:D

mini_Arnold
2005-05-11, 06:37
Fan har folk ingen humor eller?
Tack, letade efter ett vettigt inlägg och var precis på väg över till sida två så dök ditt upp :thumbup:

Jag tycker tråden är rolig.

core
2005-05-11, 07:10
Faktum är ju snarare att 9/10 tror att stora biffiga killar alltid är bra på att slåss.

Så ni stora behöver inte tro att ni är bra på att slåss när vi mindre vältränade gör jobbet åt er.

abjorn
2005-05-11, 07:16
är det bara jag som inte fattar ett skit vad den här tråden handlar om :confused:

me no smart

jwzrd
2005-05-11, 07:25
Faktum är ju snarare att 9/10 tror att stora biffiga killar alltid är bra på att slåss.

Så ni stora behöver inte tro att ni är bra på att slåss när vi mindre vältränade gör jobbet åt er.

Äh, 9/10 bryr sig inte ett jävla dugg om vem som kan slåss. Av den tiondel som bryr sig är väl häften byggare som tror dom kan slåss (och gärna gör det), andra hälften är små karatenördar som också tror dom kan slåss (och gärna gör det).

core
2005-05-11, 07:28
Äh, 9/10 bryr sig inte ett jävla dugg om vem som kan slåss. Av den tiondel som bryr sig är väl häften byggare som tror dom kan slåss (och gärna gör det), andra hälften är små karatenördar som också tror dom kan slåss (och gärna gör det).


Sant.

Piranha
2005-05-11, 07:34
Fan skönt , fick man lite underhållning till morgonkaffet.

9 av 10 stora killar är det jusst pga att de gillar att träna , tävla i styrkelyft , eller har ambitioner att tävla i byggning.

Vad är de för jävla spån som tror att man lägger ner alla dessa jävla timmar för att hävda sig eller andvände dem för att hota , kränka eller slåss emot andra människor , de vore så mycke lättare att dra upp en morakniv eller ett skjutvapen och få de 10 dubbla effekten.


Sen så visst det finns massor av yngre killar som tränar för att bygga på sitt självförtroende , men knappast för att slåss.

jwzrd
2005-05-11, 07:37
Fan skönt , fick man lite underhållning till morgonkaffet.

9 av 10 stora killar är det jusst pga att de gillar att träna , tävla i styrkelyft , eller har ambitioner att tävla i byggning.

Vad är de för jävla spån som tror att man lägger ner alla dessa jävla timmar för att hävda sig eller andvände dem för att hota , kränka eller slåss emot andra människor , de vore så mycke lättare att dra upp en morakniv eller ett skjutvapen och få de 10 dubbla effekten.


Sen så visst det finns massor av yngre killar som tränar för att bygga på sitt självförtroende , men knappast för att slåss.

Och samtidigt finns det lika många som tränar olika kampsporter av exakt samma anledningar. Dom gillar att träna, mår bra av det osv osv. Men det vettefan om det verkligen finns fler som kan göra så att det verkligen gör ont bland kampsportare än bland styrketränande. 48kg pajsare blåser lätt bort om man rör på sig för snabbt ;)

z_bumbi
2005-05-11, 07:40
andra hälften är små karatenördar som också tror dom kan slåss (och gärna gör det).

Och som brukar bli förvånade när den större killen också kan slåss vilket många av en anledning inte verkar tro att större människor kan.
En 120-130 kg kille som är stark och har något så när rudimentära kunskaper i att skydda sig själv spöar i 99,99% av fallen en 70 kilos "karatenisse" särskilt om det är någon av den yngre typen som bara tror att de kan slåss.
Alla som testat att skojbråka med någon som drar 300 i mark vet hur svårt det är att komma loss när de väl får tag på en.

Piranha
2005-05-11, 07:42
Och samtidigt finns det lika många som tränar olika kampsporter av exakt samma anledningar. Dom gillar att träna, mår bra av det osv osv. Men det vettefan om det verkligen finns fler som kan göra så att det verkligen gör ont bland kampsportare än bland styrketränande. 48kg pajsare blåser lätt bort om man rör på sig för snabbt ;)


Kampsportare är å andra sidan sällan dem som står för våldet om man ser på stan tex, de är väl de första man får lära sig konflikthantering och etik & moral.

Våld kommer väl oftast ifrån den som vill hävda sig , dvs lågt självförtroende , eller ickerökare(same same) *kissass* .

pellepedal
2005-05-11, 08:42
Min gissning är att Griipen lider av dåligt självförtroende, dålig verklighetsuppfattning, och är ganska omogen individ.
Men det kanske blir bättre när han närmar sig 20 eller nåt.


Varför är byggare bögiga eller omogna när de kollar i spegeln. Bodybuidldning är en sport som handlar om utseende. Har du inte förstått det än?
När vi kollar oss i spegeln är det ungefär samma sak som när du Griip maxar i marklyft. I så fall måste ju du vara rätt bögig när du gör det...

Slartibartfast
2005-05-11, 09:13
INGEN fixar mig i en fight. Byggare eller inte.

jwzrd
2005-05-11, 09:24
Och som brukar bli förvånade när den större killen också kan slåss vilket många av en anledning inte verkar tro att större människor kan.
En 120-130 kg kille som är stark och har något så när rudimentära kunskaper i att skydda sig själv spöar i 99,99% av fallen en 70 kilos "karatenisse" särskilt om det är någon av den yngre typen som bara tror att de kan slåss.
Alla som testat att skojbråka med någon som drar 300 i mark vet hur svårt det är att komma loss när de väl får tag på en.

Jag kan bara hålla med. I en ring med klara regler vinner karatenissen garanterat, men på stan efter att någons flickvän blivit tallad på så vinner den stora aggresiva ickerökaren. Han kommer att mosa den mindre oberoende av karatande och annat. Ärligt talat tror jag nog brottare (av olika slag) är dom som klarar sig bäst; svårt att argumentera när man ligger på marken med armar och ben uppkörda i röven :)

jwzrd
2005-05-11, 09:27
Min gissning är att Griipen lider av dåligt självförtroende, dålig verklighetsuppfattning, och är ganska omogen individ.
Men det kanske blir bättre när han närmar sig 20 eller nåt.

Varför är byggare bögiga eller omogna när de kollar i spegeln. Bodybuidldning är en sport som handlar om utseende. Har du inte förstått det än?
När vi kollar oss i spegeln är det ungefär samma sak som när du Griip maxar i marklyft. I så fall måste ju du vara rätt bögig när du gör det...

Jag menade inte bögigt på ett negativt sätt, bögigt som i: homosexuella män klär sig bättre och bryr sig långt mycket mer om hur dom ser ut.

palme
2005-05-11, 09:29
INGEN fixar mig i en fight. Byggare eller inte.

Jag tror dig! *yourock*

bear.flowertwig
2005-05-11, 09:34
Don't feed the troll people! :laugh:

När snöbollen väl är i rullning... :D

Griip
2005-05-11, 09:50
Vad är de för jävla spån som tror att man lägger ner alla dessa jävla timmar för att hävda sig eller andvände dem för att hota , kränka eller slåss emot andra människor , de vore så mycke lättare att dra upp en morakniv eller ett skjutvapen och få de 10 dubbla effekten.



Jadu, inte jag som sa det. Det var du, eller kanske du läste dem andras svar och därifrån antytt att jag skrivit så nånstans. Men nej, det var du som sa det.

Piranha
2005-05-11, 09:53
Jadu, inte jag som sa det. Det var du, eller kanske du läste dem andras svar och därifrån antytt att jag skrivit så nånstans. Men nej, det var du som sa det.

Jag quotade inte ditt inlägg i min post, således kommenterades tråden och inte ditt inlägg personligt.

Griip
2005-05-11, 09:54
Jag quotade inte ditt inlägg i min post, således kommenterades tråden och inte ditt inlägg personligt.

Nej men du antog att här fanns något spån som sagt att han tror/tycker som du skrev. Varför?

jwzrd
2005-05-11, 09:55
Nej men du antog att här fanns något spån som sagt att han tror/tycker som du skrev. Varför?

Men vaffan, sssshhhhh. Var tyst vid matborde nu Griip, du stör matron. *slap*

Griip
2005-05-11, 09:55
:booty:

Piranha
2005-05-11, 10:09
Nej men du antog att här fanns något spån som sagt att han tror/tycker som du skrev. Varför?


Antagligen varenda jäkel som behöver hävda sig genom hot/våld kan passa in i den profilen.


Din första post i tråden säger tex:
"Hej bara för ni är stora skall ni inte tro att ni inte kan få spö för det"
...... jag ser det också som att hävda sig.

En fråga till , varför tror du krogvakterna har skott/knivsäkra västar på sig ? , jamenar de är ju oftast byggare / kampsportare .

pellepedal
2005-05-11, 10:13
jwzrd: Det var inte dig jag menade... Det var riktat mot griipen. Men jag tror jag står på hans ignorelista, så... jaja...



Vad är det med dagens ungdomar. Varför tycks de tycka det är kul att slåss? Det finns andra och viktigare saker här i livet än att slåss för att få respekt. I mina ögon är man bara värd mindre respekt om man är ute på stan och slåss om nätterna.
Jag har råkat ut för en del folk som ska mucka bara för att man har tränat en del, men jag har aldrig behövt slåss med dem. I nästan samtliga fall går det att gå därifrån eller prata den muckande parten till rätta.

Zaiboot
2005-05-11, 10:18
Riktigt rolig "diskussion" detta *screwy*

Men bara för att "bidra" lite i denna tråd.

När jag själv var en tonåring bedömde jag nästan alla jag mötte hur i vida jag skulle kunna ta dem och detta tror jag gäller för många. Just i puberteten skulle jag tippa på att det är inärvt en medfödd instingt som ger sig tillkänna när hormonerna börjar flöda. Som mycke annat i dagens tider så är det helt bortkastat i princip men nått som ligger kvar sen grott tiden.

Nu när man är äldre och har betydligt mer erfarenhet så tänker jag inte längre på de sättet för det spelar ingen roll. Kan inte bara genom utseendet bedömma hur bra dem är på att slåss.

Jag är bara 165cm och väger 70kg men kan ändå sparka de största (195cm-100kg) på karaten* i huvudet. Vilket skulle sänka dem. Men det är ju när man kör med regler. Skulle ha fruktansvärt svårt att överleva mot en Bob Sapp som kommer springandes. Vidare i ett gatuslagsmål så är det nått helt annat "all bets are off", du måste vara bra på så mycke och ha tyngd samt tur. Det går fruktansvärt fort när det är över så det handlar väldigt mycke om tur. Iaf de slaggis jag bevittnat (inte många, en 5 ungefär).

Förövrigt vill jag säga att jag aldrig fightas utanför dojon, lungn och fin.

Det tar mig osökt in på alla de fördommar som finns mot BB och även "karatenissar". Det finns rötägg inom båda kategorierna som ger alla ett dåligt anseende. Alla som jag känner iaf är lugna och ödmjuka, både på gymmet och i dojon. Måste säga att det är en mycke trevlig stämning som man får leta efter på andra ställen. Jag personligen tränar först och främst för att det är roligt men oxå för att må bra och sen för utseendet. Inget att stoppa understolen med. Har aldrig tränat för att kunna starta ett bråk, om det behövs så avslutar jag ett men aldrig börja.

"My two cent's"

* Kyokushin: fullkontakt-, knockdown-karate

Griip
2005-05-11, 10:24
Antagligen varenda jäkel som behöver hävda sig genom hot/våld kan passa in i den profilen.


Din första post i tråden säger tex:
"Hej bara för ni är stora skall ni inte tro att ni inte kan få spö för det"
...... jag ser det också som att hävda sig.

En fråga till , varför tror du krogvakterna har skott/knivsäkra västar på sig ? , jamenar de är ju oftast byggare / kampsportare .

Nejnej, jag sa inte så och var inte så jag menade. Menade snarare "Hej, fast att ni är stora finns det smålortar som kan spöa er, vad tycker ni om det?" och vad jag ville få fram var reaktioner som "för jevligt" eller "nej, jag är norrlandsmästare i brottning låt dem försöka" inte "MEN SHIT VAD DU E 12 GRABBEN OMG!". Antar att iallafall du feltolkade det, shit happens.. blev ju iaf en j-vligt rolig tråd, man skiljer lätt på dem överseriösa och dem som tar det som det är.

Bolio
2005-05-11, 10:26
Sen beror det ju helt och hållet på vilken slags typ av "bråkstake" det gäller. En del bråkar i rena vinstsyften; t.ex. att minimera konkurrerande knarklangares försäljning vilket leder till att ens egna maximeras. I sådana fall handlar det ju inte alls om "dåligt självförtroende". "Dåligt självförtroende" tror jag inte ens är ett applicerbart ord i det här sammanhanget. Om vi delar upp "bråkstakarna" i två: de kriminella och resten, så kommer åtminstone jag fram till att "resten", nämligen "Ahmed, 17" eller "Jonas, 17" oftast bråkar, inte som en följd utav "dåligt självförtroende", utan helt enkelt för att testa sig. Det ligger ju liksom i våra grundinstinkter att med våld testa oss mot andra. Att vi inte gör det är av den anledningen att vi genom - som Piranha nämnde det - "etik och moral" har fått lära oss att våld kanske inte riktigt är fördelaktigt i alla lägen; att det kanske finns enklare, bättre och framförallt effektivare metoder att lösa saker på. Vi kan testa oss på en massa andra sätt idag.

Nu har mänskligheten i allmänhet och svenskarna i synnerhet kommit mycket långt på denna punkten - och det gäller bara att fostra nästa och nästkommande generation på samma vis. Våld mellan människor är ju liksom lika fördelaktigt och nödvändigt idag som runstenar och spjutjakt.

Pez
2005-05-11, 10:56
Riktigt rolig "diskussion" detta *screwy*

Men bara för att "bidra" lite i denna tråd.

När jag själv var en tonåring bedömde jag nästan alla jag mötte hur i vida jag skulle kunna ta dem och detta tror jag gäller för många. Just i puberteten skulle jag tippa på att det är inärvt en medfödd instingt som ger sig tillkänna när hormonerna börjar flöda. Som mycke annat i dagens tider så är det helt bortkastat i princip men nått som ligger kvar sen grott tiden.

Nu när man är äldre och har betydligt mer erfarenhet så tänker jag inte längre på de sättet för det spelar ingen roll. Kan inte bara genom utseendet bedömma hur bra dem är på att slåss.

Jag är bara 165cm och väger 70kg

Inte för att vara den..men de där hänger nog ihop.. :)

palme
2005-05-11, 11:33
då är det lugnt , inte många som kan brotta ner mig =)



(fd norrlandsmästare mm ;) )

Så när pirre brottar ner dig så "låter" du honom bara göra det? Är det erat förspel? :D

Herkulez
2005-05-11, 14:12
Så när pirre brottar ner dig så "låter" du honom bara göra det? Är det erat förspel? :D
ja, säger ju det, ingen brottar ner mig, inte ens karelin.

Kwon
2005-05-11, 15:22
vad ska ni säga som ert försvar? "jag kanske får spö men jag kan lyfta tyngre objekt"..

Visst, lite fjantigt men ändå något alla har tänkt på en eller flera gånger eller hur? ;)

Griip, du vill alltså allvarligt talat veta vad folk skall säga som försvar när dom blir överfallna i gymet (av en person som har 50 % av ens egen kroppsvikt)?

Kan ej svara för andra utan bara för mig själv, och jag har inget svar på detta, eftersom jag aldrig blivit överfallen i gymet.

Detta är inget jag tänkt noga på tyvärr.

Hoppas du får svar av någon men för mig verkar det vara en besynnerlig fråga.

jwzrd
2005-05-11, 15:24
Grejen är den att en räka med tillräcklig förmåga för att spöa en, garanterat har tillräcklig hjärnkapacitet för att inse att det vore jävligt dumt. Man blir inte bra på något utan en viss intelligens.

bear.flowertwig
2005-05-11, 15:40
Man blir inte bra på något utan en viss intelligens.

Säker på att en del boxare inte har kardborreknäppning på sina handskar...? *rolleyes*

jwzrd
2005-05-11, 15:48
Säker på att en del boxare inte har kardborreknäppning på sina handskar...? *rolleyes*

Inte dom bra boxarna.

RobbeliRobban
2005-05-11, 16:17
whoopa mig bigtime, come on whoop me, oh whoop me bejbi, whoop that ass

herregud, får man skriva vad som helst?

jwzrd
2005-05-11, 16:20
herregud, får jag skriva vad jag vill?

:laugh: Ja Råbärt det får du!

Popeye
2005-05-11, 18:26
Hehe, nu har tråden blivit riktigt rolig.
Suttit och asgarvat ett tag nu...
En sån massa skitsnack :naughty:
Dags för mig att mata trollet. ;)

Men som sagt, på gatan finns det inga regler...
Om en 50% skulle mucka tror jag att mitt respons skulle bli något i stil med ett försök att inte skratta. Hoppar han på mig så greppar jag honom och skallar honom blodig. Problemet löst. *flex*

Är det däremot killar i 80-90kg klassen har ju viktskillnaden förmodligen mindre relevans, och följdaktligen så riskerar man seriös däng. *grr27*

Kwon
2005-05-11, 19:19
Hehe en överfallare som skulle varit 50 % av mig skulle således vara en dvärg eller möjligtvis vara en unge! :)

Har ej blivit överfallen av galna dvärgar eller ungar på gymet hehe

En som väger 100 kilon skulle således blivit anfallen av en förövare vägande 50 kilo på gymet.

palme
2005-05-11, 19:24
Hehe en överfallare som skulle varit 50 % av mig skulle således vara en dvärg eller möjligtvis vara en unge! :)

Har ej blivit överfallen av galna dvärgar eller ungar på gymet hehe

En som väger 100 kilon skulle således blivit anfallen av en förövare vägande 50 kilo på gymet.

Lita ALDRIG på dvärgar! :MrT:

Jay-Z
2005-05-11, 19:52
Nu har jag inte iofs orkat läst en mer än en tredjedel av tråden. Men det är rätt underhållande att se att många verkar överskatta sin förmåga. Eller snarare stora och tunga pojkars förmåga att slåss. Det råder för det första ett dramatiskt motsatsförhållande mellan orden "120-130 kilo" och snabbhet. Nu är ju snabbhet ett relativt begrepp, men visa mig en snabb 130-kilos lirare som inte bara är snabb för sin storlek.

För det andra att slå hårt är inget som kommer utav att vara stor och stark, utan handlar väl i första hand om tajming och känsla.

För det tredje; om en fajt kommer till marken så visst kan det underlätta att ha överhanden när det gäller styrka. Sedan krävs det en hel del flås för att orka med mer än 30 sekunder i det läget. Själv hade jag dock inte velat ha en enda greppbar kroppsdel i närheten av någon som är duktig på grepp. En armled skiter ganska hårt i hur mycket man tar i bänk eller mark när den börjar bändas åt fel håll.

Att ta för givet att en stor kille per automatik tar en mindre kille bara för att han är större är lika smart som att ha messmör på gröten.

Jag kan inget om fajting men det var roligt att fundera på.

Vad handlar tråden om förresten? :D

RobbeliRobban
2005-05-12, 10:26
:Hjääälp! Bort med dig Bao Bao, jag får tjejbaciller!

Men vad i hela friden, Jwzrd? Är du fyra år gammal?

jwzrd
2005-05-12, 10:28
Men vad i hela friden, Jwzrd? Är det lagligt att ha så där stor bröstkorg?

Ja Robbeli, det är det.

z_bumbi
2005-05-12, 10:31
Det råder för det första ett dramatiskt motsatsförhållande mellan orden "120-130 kilo" och snabbhet. Nu är ju snabbhet ett relativt begrepp, men visa mig en snabb 130-kilos lirare som inte bara är snabb för sin storlek.

De flesta tyngdlyftare eller kastare, en hel rad styrkelyftare kan också överraska.
Så enkelt var det. :)

palme
2005-05-12, 10:34
De flesta tyngdlyftare eller kastare, en hel rad styrkelyftare kan också överraska.
Så enkelt var det. :)

Så länge de inte har glaskäke ja...

jwzrd
2005-05-12, 10:35
Nu har jag inte iofs orkat läst en mer än en tredjedel av tråden. Men det är rätt underhållande att se att många verkar överskatta sin förmåga. Eller snarare stora och tunga pojkars förmåga att slåss. Det råder för det första ett dramatiskt motsatsförhållande mellan orden "120-130 kilo" och snabbhet. Nu är ju snabbhet ett relativt begrepp, men visa mig en snabb 130-kilos lirare som inte bara är snabb för sin storlek.


Vi kan jämföra lite, du, jag och 60-metersbanan. :D

Herkulez
2005-05-12, 10:59
Vi kan jämföra lite, du, jag och 60-metersbanan. :D
2 räkor som springer 60meter, va ska det bevisa ?




:D

jwzrd
2005-05-12, 10:59
2 räkor som springer 60meter, va ska det bevisa ?

:D

Två räkor är fler än ett fetto?

Herkulez
2005-05-12, 11:02
Två räkor är fler än ett fetto?
hehe touche shitface =)

jwzrd
2005-05-12, 11:06
hehe touche shitface =)

1-1 shitforbrains :D

Jay-Z
2005-05-12, 11:16
De flesta tyngdlyftare eller kastare, en hel rad styrkelyftare kan också överraska.
Så enkelt var det. :)

På 60 och 100 meter det kan jag hålla med om. Var nu inte den typen av snabbhet jag syftade på. Ja, om han nu inte ska springa ifrån 70-kilos räkan. :)

jwzrd: Återkom när du väger 130 kilo. :D

z_bumbi
2005-05-12, 11:30
Så länge de inte har glaskäke ja...

Självklart inte eller om den lilla killen har pacemaker osv osv.

Det är ju fortfarande en fråga om individer.

Jay-Z: De är inte så snabba på 100 m, på 5-10 m är de väldigt snabba däremot och snabbheten sitter inte bara i benen.

Piranha
2005-05-12, 11:37
Lever den här tråden än ..

Stora killar skiter större högar än små ..

måsta man säga nå riktigt dumt så mod stänger den eller ?

Eatalot
2005-05-12, 11:42
Nu har jag inte iofs orkat läst en mer än en tredjedel av tråden. Men det är rätt underhållande att se att många verkar överskatta sin förmåga. Eller snarare stora och tunga pojkars förmåga att slåss. Det råder för det första ett dramatiskt motsatsförhållande mellan orden "120-130 kilo" och snabbhet. Nu är ju snabbhet ett relativt begrepp, men visa mig en snabb 130-kilos lirare som inte bara är snabb för sin storlek.


Hmm, skulle tro att den lille killen är inne för en big surprise ifall han tror att en 120kg lyftare är långsam. Jag vet inga mer explosiva människor än tyngdlyftare och styrkelyftare.

Man blir inte långsam av att träna tävlingsinriktad bänkpress.

I verkligheten blir det nog snarare dråp i en fight mellan en kille på 60kg och en på 120kg.

Räcker med att den stora får in nån halvkass träff för att saker ska börja gå allvarligt sönder på den lille.

Klart den lille kan knocka den större ifall han har glashaka. Problemet är väl att ifall den störra träffar dör nog den lilla.

Griip
2005-05-12, 11:48
Inga mer explosiva människor än tyngdlyftare och styrkelyftare? Så du tror inte att en som faktiskt tränar kampsport inte är explosivare när vi snackar om att förflytta sin egna kropp? Jag skulle betala dyra pengar för den 130-kgs biff som kan betraktas som snabb i en fight.

Eatalot
2005-05-12, 11:51
en 60kg räka kanske kan förflytta sina lampsladdar till armar snabbare än en på 120kg. men vad ska han göra? peta ut ögonen med dem eller, för mer duger dem inte till! :thumbup:

Griip
2005-05-12, 11:53
en 60kg räka kanske kan förflytta sina lampsladdar till armar snabbare än en på 120kg. men vad ska han göra? peta ut ögonen med dem eller, för mer duger dem inte till! :thumbup:

Bara för att du väger 130kg har du inte en haka som tål lika mycket stryk per kilo du väger ;)

Jag är oftast den som förespråkar hur viktigt styrka och storlek är men ni överdriver verkligen :)

Piranha
2005-05-12, 11:57
Bara för att du väger 130kg har du inte en haka som tål lika mycket stryk per kilo du väger ;)

Jag är oftast den som förespråkar hur viktigt styrka och storlek är men ni överdriver verkligen :)


En stor kille har mer massa som dämpar stöten , glashaka eller inte ..

Bredband
2005-05-12, 12:03
Det viktigaste oss killar emellan är inte vem som är störst eller vem som är bäst på att slåss.

Det är vem som har störst snopp.

Griip
2005-05-12, 12:03
En stor kille har mer massa som dämpar stöten , glashaka eller inte ..

Glashaka eller inte? "glashaka" beror oftast på att man inte vet hur man ska ta en smäll inte på något sett man är byggd som. Står du med hakan rakt ut blir du knockad hur tjock du än är. Sen att nackmuskler(vilka lyftare har nackmuskler?) kan göra en skillnad är sant, dock ett rätt överskattat sätt att skydda sig mot knockout på ;)

JJ
2005-05-12, 12:04
Sen att nackmuskler(vilka lyftare har nackmuskler?)

Alla?

Griip
2005-05-12, 12:05
Alla?

My bad


Vilka lyftare har mer vältränade nackmuskler än en som utövar kampsporter på tävlingsnivå?

palme
2005-05-12, 12:06
Som sagt kroppsstorleken har ingen som helst faktor i hur bra en person slåss eller inte. Kan vi låsa tråden nu?

Piranha
2005-05-12, 12:06
My bad


Vilka lyftare har mer vältränade nackmuskler än en som utövar kampsporter på tävlingsnivå?


Mannen , sluta vänd på orden , frågan var inte om dem har MER nackmuskler gjorda för att ta stryk än än kampsportare ..

Håll dit till temat ..

JJ
2005-05-12, 12:09
My bad


Vilka lyftare har mer vältränade nackmuskler än en som utövar kampsporter på tävlingsnivå?

Tja

Eatalot
2005-05-12, 12:09
Roy Jones jr räknas väl som den bästa pound for pound boxaren genom tiderna. Han vägde 90kg och spöade John Ruiz på 105kg i slutet av sin karriär. Det räknas som en fantastisk prestation att kunna slå ned nån såpass mycke tyngre inom boxning. Då levde Roy Jones på sina reflexer och snabbhet. Innan han drog sig ur boxning förlorade han 2 matcher, förmodlgien pågrund av at åldern gjort honom långsammare.

Skulle Roy Jones vunnit ifall han vägde 55kg?? nej.

Mao jag tvivlar på att det finns många 50%are som slår ned sina 100% nemesis=)

Griip
2005-05-12, 12:10
Mannen , sluta vänd på orden , frågan var inte om dem har MER nackmuskler gjorda för att ta stryk än än kampsportare ..

Håll dit till temat ..

Haha.. var nog en millisekund ifrån att få det andra men du var före på edit.. :laugh:

jwzrd
2005-05-12, 12:11
en 60kg räka kanske kan förflytta sina lampsladdar till armar snabbare än en på 120kg. men vad ska han göra? peta ut ögonen med dem eller, för mer duger dem inte till! :thumbup:

HAhahahaha jag satt just och formulerade en liknande tanke. Kolobrier är snabbare än elefanter också.

Griip
2005-05-12, 12:12
Roy Jones jr räknas väl som den bästa pound for pound boxaren genom tiderna. Han vägde 90kg och spöade John Ruiz på 105kg i slutet av sin karriär. Det räknas som en fantastisk prestation att kunna slå ned nån såpass mycke tyngre inom boxning. Då levde Roy Jones på sina reflexer och snabbhet. Innan han drog sig ur boxning förlorade han 2 matcher, förmodlgien pågrund av at åldern gjort honom långsammare.

Skulle Roy Jones vunnit ifall han vägde 55kg?? nej.

Mao jag tvivlar på att det finns många 50%are som slår ned sina 100% nemesis=)


Finns nog inga ifall båda är kampsportsutövare faktiskt. Ifall vi inte ska nämna svullon som akebono ;)

z_bumbi
2005-05-12, 12:12
My bad


Vilka lyftare har mer vältränade nackmuskler än en som utövar kampsporter på tävlingsnivå?

Om lyftaren väger 120-130 kg och kampsportaren väger 70 kg? Typ alla.

palme
2005-05-12, 12:13
Ärligt...stick till gymmet med er allihopa!

jwzrd
2005-05-12, 12:15
Finns nog inga ifall båda är kampsportsutövare faktiskt. Ifall vi inte ska nämna svullon som akebono ;)

Det har hållits galor i sthlm ett antal gånger där kampsportsutövare ur olika discipliner mötts, så vitt jag vet har det varit boxare och brottare som klarat sig bäst där. Någon får hemskt gärna rätta mig.

Grejen är att 50kg whimp (med undang självklart) inte kan generera nån kraft bakom sina slag. Jämför vad som händer i boxningsringen mellan två 48kgs flugor och två 100kgsstycken. I det senare fallet räcker en träff, i det första blir det sällan knock öht. Vaffaaan skulle den lilla flugan då ha att hämta mot biffen?

Griip
2005-05-12, 12:15
Om lyftaren väger 120-130 kg och kampsportaren väger 70 kg? Typ alla.


"typ" inte. Mer vältränade för att ta en smäll som sagt, eftersom det var det som var på tal.

Piranha
2005-05-12, 12:15
Ärligt...stick till gymmet med er allihopa!


Käften en 60 kilos kampare kan spöa allt på 120 kilo som är rullstolsbundet..

Eatalot
2005-05-12, 12:15
Griip, att jag tog det där exemplet var för att Roy Jones boxas väldigt tekniskt medan Ruiz mest liknar ett krogslagsmål.

jwzrd
2005-05-12, 12:16
Om lyftaren väger 120-130 kg och kampsportaren väger 70 kg? Typ alla.

Det är fan science fiction av Griip att nämna nackmuskler och lyftare i samma mening. Både styrkelyftare och tyngdlyftare har ju föffan mer muskelmassa på nacken än den bäste kampsportaren har sammanlagt :D

Eatalot
2005-05-12, 12:19
Det är fan science fiction av Griip att nämna nackmuskler och lyftare i samma mening. Både styrkelyftare och tyngdlyftare har ju föffan mer muskelmassa på nacken än den bäste kampsportaren har sammanlagt :D

Haha, ja. Det räcker att man ser ett marklyft för att man ska få köttnacke.

Jense
2005-05-12, 12:26
Om lyftaren väger 120-130 kg och kampsportaren väger 70 kg? Typ alla.


för det första så ska man väl ta ur samma viktklass, och fettnacken på bilden är väl inget speciellt.. har en kompis som aldrig tränar som har större nacke än snubben på bilden.

en kampsportare har starkare nacke än en lyftare, ur samma viktklass dock. det säger sig själv

jwzrd
2005-05-12, 12:27
för det första så ska man väl ta ur samma viktklass, och fettnacken på bilden är väl inget speciellt.. har en kompis som aldrig tränar som har större nacke än snubben på bilden.

en kampsportare har starkare nacke än en lyftare, ur samma viktklass dock. det säger sig själv

Haha snacka tjurbajs. Du har aldrig sett en nacke större än den där. Det där är väl Vogelpohl? 160kg eller vad väger han? Den där nacken lär det vara 60cm minst runt.

Jense
2005-05-12, 12:28
Haha snacka tjurbajs. Du har aldrig sett en nacke större än den där. Det där är väl Vogelpohl? 160kg eller vad väger han? Den där nacken lär det vara 60cm minst runt.


då har han elefanthuvud. jag har sett bra mycket större än det där, tror mitt rekord på att ha sett stor nacke ligger runt 65

Eatalot
2005-05-12, 12:31
Vogelpohl tävlar i klass 220lbs....

Det kan däremot va Mike Ruggiera.

edit: eller inte. tvivlar på att Jense sett större nacke än det där iaf.

JJ
2005-05-12, 12:34
då har han elefanthuvud. jag har sett bra mycket större än det där, tror mitt rekord på att ha sett stor nacke ligger runt 65
Mike tränar inför beach -05

JJ
2005-05-12, 12:34
Vogelpohl tävlar i klass 220lbs....

Det kan däremot va Mike Ruggiera.

edit: eller inte. tvivlar på att Jense sett större nacke än det där iaf.

Det var J-L...

jwzrd
2005-05-12, 12:34
Vogelpohl tävlar i klass 220lbs....

Det kan däremot va Mike Ruggiera.

edit: eller inte. tvivlar på att Jense sett större nacke än det där iaf.

Blandar ihop honom med GAH orkar inte leda reda på karljäveln.

jwzrd
2005-05-12, 12:35
Mike tränar inför beach -05

Aja, det var den nissen jag tänkte på. Liten nacke? Nej.

Jay-Z
2005-05-12, 12:36
Royce Gracie var ganska duktig. Trots att han vägde några pannor mindre än de flesta som han mötte.

Men iofs så kanske det inte var några marklyftare han mötte. *flex*

Förresten går det rätt bra för Bob Sapp i K1. :D

JJ
2005-05-12, 12:36
Aja, det var den nissen jag tänkte på. Liten nacke? Nej.

Den är inte kampsportstränad.... :laugh:
Jag skulle inte köra in min lilla näve i det ansiktet, det kan jag lova. :D

jwzrd
2005-05-12, 12:38
Den är inte kampsportstränad.... :laugh:
Jag skulle inte köra in min lilla näve i det ansiktet, det kan jag lova. :D

Grejen är att man skulle kunna ge honom en storjävla smäll mitt i synen och han skulle undra om det blåste ute..

Jense
2005-05-12, 12:40
har en bild här nu som får den där snubbens nacke att se ut som en musbajs på ett berg

Griip
2005-05-12, 12:41
För er som missade det, jag började snacka om muskler och inte massa. Massan gör fortfarande, som sagt, inte jättemycket. Klart att den tyngre vinner ifall båda tränar kampsport och är på ungefär samma nivå(ifall det är stor skillnad)

JJ
2005-05-12, 12:41
Grejen är att man skulle kunna ge honom en storjävla smäll mitt i synen och han skulle undra om det blåste ute..

Nej, han skulle svälja hela armen. :)

Jense
2005-05-12, 12:42
Grejen är att man skulle kunna ge honom en storjävla smäll mitt i synen och han skulle undra om det blåste ute..


haha, okej :thumbup: visste jag inte

Griip
2005-05-12, 12:43
Grejen är att man skulle kunna ge honom en storjävla smäll mitt i synen och han skulle undra om det blåste ute..


Din smäll kanske. Skulle en boxare få ge "en storjävla smäll mitt i synen" skulle han garanterat falla som en stock, förutsatt att han väger mer än 80kg eller nåt.. tror iofs 70 hade varit rätt säkert också.

jwzrd
2005-05-12, 12:43
För er som missade det, jag började snacka om muskler och inte massa. Massan gör fortfarande, som sagt, inte jättemycket. Klart att den tyngre vinner ifall båda tränar kampsport och är på ungefär samma nivå(ifall det är stor skillnad)


faktum att det finns folk som är hälften så stora som er men ändå kan whoopa era bigtime? Ni kommer in i rummet och det som ni med kroppen säger utan att röra er är "jag är starkast och bäst". Men faktum är att er styrka är meningslös för den lilla skiten i hörnet kan spöa skiten ur er utan större ansträngning för ni är bara stora och klumpiga.. vad ska ni säga som ert försvar? "jag kanske får spö men jag kan lyfta tyngre objekt"..

Visst, lite fjantigt men ändå något alla har tänkt på en eller flera gånger eller hur?

DET var det du började med att säga. Så jävla dumt att säga: Det jag skrev förut var... Vaffan Griip, vi kan alla läsa vad du skrev.

jwzrd
2005-05-12, 12:43
Din smäll kanske. Skulle en boxare få ge "en storjävla smäll mitt i synen" skulle han garanterat falla som en stock, förutsatt att han väger mer än 80kg eller nåt.. tror iofs 70 hade varit rätt säkert också.

Hur ska du ha det nu, kunde en liten kille spöa en stor med lätthet eller inte? Nu börjar du snacka om att det krävs en boxare på minst 80kg...

Griip
2005-05-12, 12:44
DET var det du började med att säga. Så jävla dumt att säga: Det jag skrev förut var... Vaffan Griip, vi kan alla läsa vad du skrev.

LOL! har vi inte glidit ifrån den förra diskussionen "lite"? Hahaha

Trodde vi snackade om nackmuskler, massa runt huvvet som någon sa och ta å ge smällar. Men men.. :laugh:

Griip
2005-05-12, 12:45
Hur ska du ha det nu, kunde en liten kille spöa en stor med lätthet eller inte? Nu börjar du snacka om att det krävs en boxare på minst 80kg...

En smäll, som sagt. Tvivlar ändå inte på att det finns 60kgs killar som skulle kunna ta honom i en fight.

Jense
2005-05-12, 12:46
http://www.cs.bris.ac.uk/~devlin/AFRIGRAPH/rhino.jpg

Griip
2005-05-12, 12:47
http://www.cs.bris.ac.uk/~devlin/AFRIGRAPH/rhino.jpg


vad har du för kompisar egentligen? :D

Jense
2005-05-12, 12:48
vad har du för kompisar egentligen? :D


jag skojade bara. jag skiter väl i hur stor ngn styrkelyftares nacke är, och jag skiter i hur mycket mer stryk en kampsportare kan ta, för nu ska jag äta

Piranha
2005-05-12, 12:49
http://www.cs.bris.ac.uk/~devlin/AFRIGRAPH/rhino.jpg


Kan man få telefonnummret ?

aliquis
2005-05-12, 12:49
vafan hade spöa skiten med något att göra?

Jense
2005-05-12, 12:50
Kan man få telefonnummret ?


mm men du har det redan.. 0921-10***

Herkulez
2005-05-12, 13:21
mm men du har det redan.. 0921-10***
*screwy* :D

Jense
2005-05-12, 13:35
*screwy* :D


Herkulez är hetro kan du lägga till på din signatur

Jet
2005-05-12, 22:42
Vilken tråd.....

Storlek har sina fördelar då och då, likväl som snabbhet... Men ska man var Tarzan och skada någon så är ju ett avsågat hagelgevär i ansiktet oslagbart. Eller att skada deras familj så de mår dåligt resten av livet.....
























Ovanstående jag skrev var precis lika korkat som meningen med denna tråden...... :laugh:

Megatuttarna
2005-05-12, 22:59
Jag dödar alla. Det är bara att komma. :)

Johan_P
2005-06-13, 14:24
Rolig tråd grabbar :laugh: :thumbup:

jwzrd
2005-06-13, 14:42
Rolig tråd grabbar :laugh: :thumbup:

Framförallt ny och bra. Skönt att du bumpade den! :thumbup:

JAM
2005-06-13, 15:26
Rolig tråd grabbar :laugh: :thumbup:
Ja, den har ju bara varit död i en måndad. Men visst, den är rolig. :)

High1ander
2005-06-13, 16:05
Bara idioter som tänker att de kan slå ner folk hafs som slafs, riktiga män tänker: "Jag kan snabbt göra en fireball och grilla den där snubben i hörnet, sen lägger jag en freeze på han till vänster, och kör en timestop samtidigt som jag teleportar han till höger till soptunnan; sen ska vi se vem som är bäst".

Ne, men seriöst finns gott om kaxiga biffar och finns faktiskt ännu mer kaxiga småskitar. Jag tror nog att om man går runt och "förbereder sig" på fight så är det nog mer att man vill fightas också, vilket är onödigt.

Tricklev
2005-06-13, 16:08
Vem fan bryr sig om en liten kan slå ner en stor.

Det finns stora som kan slåss ganska bra också.

Tror ni Grip slår ner denna "stora och klumpiga" killen?

http://www.bruceleedivinewind.com/galleries10/etddvd/etd128.jpg

Allan
2005-06-13, 16:10
Rolig tråd grabbar :laugh: :thumbup:

Det var då det! Nu är den låst!


allan