handdator

Visa fullständig version : Mekonomen


Metal_boy_
2005-05-10, 18:43
Jag köpte äkta billack som dom blandade till och satte i sprayflaska för ett tag sen. Nån som gjort samma sak och som vet om man kan få på en vanlig målarburk också? Tänkte att man kan ju lika gärna måla med pensel på utrymmen som trösklar och under själva skärmkanterna så det blir lite extra strykdåligt med lite tjockare lager dessutom.

Jense
2005-05-10, 18:52
lägg på lite kemiskt

Metal_boy_
2005-05-10, 18:54
lägg på lite kemiskt


kemiskt vad?

s_himself
2005-05-10, 19:15
grejen är väl den att om du penslar på det så får du penselspår när det torkar.. såvida det inte har nån "oljefärgs" effekt och flyter ihop och blir jämt, men det är ju tveksamt då lack är rätt tunnt i jämnförelse med sån färg jag målat med som flyter ihop.


finns ju en anledning till att lackerare sprutar och inte penslar.. :)

JJ
2005-05-11, 08:31
Jag köpte äkta billack som dom blandade till och satte i sprayflaska för ett tag sen. Nån som gjort samma sak och som vet om man kan få på en vanlig målarburk också? Tänkte att man kan ju lika gärna måla med pensel på utrymmen som trösklar och under själva skärmkanterna så det blir lite extra strykdåligt med lite tjockare lager dessutom.

Lacka fler ggr.

Metal_boy_
2005-05-11, 15:53
Ok, tack för tipsen :)

Popeye
2005-05-11, 18:31
Till att börja med så finns det lack och lack.
Jag har hört talas om ett ställe som faktiskt erbjuder riktig billack på sprayburk men har inte fått det bekräftat.
I regel så är sprayburkarna man köper bara skit. Lacken blir för tunn och härdar inte riktigt. För mkt lösningsmedel i färgen.

Åh, just det ja... riktig lack får inte säljas till vanliga privatpersoner pga dess giftiga karaktär. Så glöm att de bättringsfärgerna ni köper kan mäta sig med riktig lack.

s_himself
2005-05-11, 21:00
Till att börja med så finns det lack och lack.
Jag har hört talas om ett ställe som faktiskt erbjuder riktig billack på sprayburk men har inte fått det bekräftat.
I regel så är sprayburkarna man köper bara skit. Lacken blir för tunn och härdar inte riktigt. För mkt lösningsmedel i färgen.

Åh, just det ja... riktig lack får inte säljas till vanliga privatpersoner pga dess giftiga karaktär. Så glöm att de bättringsfärgerna ni köper kan mäta sig med riktig lack.



Vi hade en här i stan som tillverka riktigt lack och sålde på sprayburk med sjysst munstycken. Vet en som lacka hela sin golf gti mk1 på det viset förra året. men han får som du säger inte sälja till privatpersoner längre :(

internethjälten
2005-05-11, 23:56
klart att du kan få din kulör blandad och få den på burk men kolla bara upp så du inte ska ha i härdare eller annat jox i färgen med - gjorde själv den tabben med en burk färg och den härdade aldrig...

Megatuttarna
2005-05-12, 00:09
klart att du kan få din kulör blandad och få den på burk men kolla bara upp så du inte ska ha i härdare eller annat jox i färgen med - gjorde själv den tabben med en burk färg och den härdade aldrig...

HAHAHAHAHAHAHAHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Så kan det gå. :thumbup:

Metal_boy_
2005-05-13, 14:30
Till att börja med så finns det lack och lack.
Jag har hört talas om ett ställe som faktiskt erbjuder riktig billack på sprayburk men har inte fått det bekräftat.
I regel så är sprayburkarna man köper bara skit. Lacken blir för tunn och härdar inte riktigt. För mkt lösningsmedel i färgen.

Åh, just det ja... riktig lack får inte säljas till vanliga privatpersoner pga dess giftiga karaktär. Så glöm att de bättringsfärgerna ni köper kan mäta sig med riktig lack.

Den lacken jag köper säljs till billackerare i stan och det vet jag. Så det är nog riktig billack. Helt annorlunda mot skitfärgerna man vanligtvis får på flaska med förtuning som 70% av innehållet.

Bra munstycke var det med! Blev som en korsad sprutbild när man körde. Frågan är nu bara, ska jag hålla närmre och spruta i en snabb rörelse, eller ska jag hålla ett rätt långt avstånd och gå över lite mer långsamt? Vilket ger bästa glans?