handdator

Visa fullständig version : Mina matvanor(?)


realbigfish
2005-05-10, 18:17
Just nu så äter jag på följande vis, jag vill att ni ska komma med tips och så hur jag kan göra för att äta bättre.

Frukost:

- 5dl yoghurt
- 2dl müsli
- 2st wasa sport med keso och kaviar(mums!)
Vad kan jag dricka på morgonen? För mig känns det inte nödvändigt dock.

Mellanmål:

- Frukt(äpple/banan)

Lunch:

Jag går fortfarande i skolan och jag kan inte gå hem och äta så...
- Skollunch. Dock så håller jag mig till tallriksmodellen(25% kött, 25% potatis/ris/pasta, 50% grönsaker)
- Vatten

Mellanmål:

- 2st wasa sport med keso och kaviar
- Frukt(äpple/banan)
- Vatten

Middag:

På middagen äter jag det som serveras, men håller mig till tallriksmodellen. Jag får väll be den som lagar mat laga nyttig mat.
- Vatten

Kvällsfika:

- 2st wasa sport med keso och kaviar
- Vatten

Efter träning så brukar jag äta 2 bananer eller så och sen far jag hem och äter kvällsfika(tränar på kvällar), men nu har jag skaffat proteintillskott, när ska jag ta det?

Tackar för svar.

Mvh. Maximilian

Nils.R
2005-05-10, 18:45
Keso och kaviar?
Du menar keso på den ena o kaviar på den andra hoppas jag :D

King Grub
2005-05-10, 20:40
Jag tycker du behöver mer protein, gärna någon form av fullvärdigt sådant till alla mål, inklusive mellanmålen.

Vad kan jag dricka på morgonen?

Vatten?

nu har jag skaffat proteintillskott, när ska jag ta det?

I samband med träning. Eventuellt tillsammans med t ex fruktmellanmålet, om du inte har möjlighet till annat.

realbigfish
2005-05-11, 14:54
Jag kan ju ta en shake tillsammans med mitt första mellanmål(mellan frukost och lunch). Men är det bra annars?

Angående träningen:

I måndags så tränade jag innebandy i 90 minuter, sen gymmade jag i ungefär 60 min. I går(tisdag) så sprang jag ca 7 km. Ikväll så ska jag spela innebandy och gymma.

Vad tror ni om det? Måste man träna varje dag?

Jag tänker eventuellt byta ut müslin mot Coop Allbrand flingor, är det nyttigt? =)

Mvh. Maximilian

King Grub
2005-05-11, 14:59
Vad tror ni om det? Måste man träna varje dag?

Du skall absolut inte träna varje dag.

Jag tänker eventuellt byta ut müslin mot Coop Allbrand flingor, är det nyttigt? =)

Müslin är nyttigare, om det är inte Start eller Crunchy-müsli det är frågan om.

realbigfish
2005-05-11, 15:34
Hur ofta ska jag träna?

Fettecke
2005-05-14, 22:10
Hur ofta ska jag träna?

så ofta du vill träna, ha minst 1 dag ledig i veckan... börja inte med 6 dagar direkt om du inte redan tränar 4-5 nu...
jag säger inte att du behöver träna 6 dagar, 3 räcker bra.