handdator

Visa fullständig version : Högintensivträning ??


ölobrännvin
2005-05-10, 16:24
Idag läste jag i Cafe som inte direkt är en träningstidning att det fanns nåt som hette Högintensivträning som gick ut på att man körde 1rep per set och använde halva maxvikten på så lång tid som möjligt. Ett bänkset skulle alltså för mej bli 50kg ca 30sek ner och 30 sek upp. Jag provade med ett benböj på lätt vikt och tamefan vad det tog bra man kände verkligen musklerna jobba mot slutet och jag vart skakis och fick lite pump. Frågan är ju bara om det funkar eller om det bara blir mjölksyreträning ??? Om ingen av er provat detta så förstår jag det för hur skulle eran image på gymet bli då *screwy* men jag tänker prova detta i 3 veckor och göra ett schema iallafall ..... det låter ju lite väl enkelt..

Scratch89
2005-05-10, 16:27
Kör hårt! :thumbup:

z_bumbi
2005-05-10, 16:31
Slow training. Ingen höjdare om man vill bli stark eller stor men en kul variation att köra ibland.

ölobrännvin
2005-05-10, 18:30
Jag tränar nu och det verkar som det tar lika låång tid som ett vanligt pass, ska bli intressant och se om jag får någon träningsvärk imorgon ! Det känns fan i bröstet!

GymTT
2005-05-10, 19:14
Man får väl bara uthålliga muskler då? (inget illa om det men inte optimalt vid bygge?!)

MVH Gustaf