handdator

Visa fullständig version : raQblad's kostupplägg - Bra lr Anus?

raQblad
2005-05-10, 12:21
Dåsa, då var det väl min tur också - att slänga upp ett (av de oändliga) kostupplägg, som jag tror ska fungera. Vill självklart ha lite kritik från er, mina eviga träningskamrater.
La ihop det här ganska fort, men jag tror det borde fungera. Satsar på att bygga!

Stats kan ju vara fint o veta först också; 16år, ~67kg, ~180cm (lång :P).
Och nu till det viktiga, upplägget it self!

Träningsdagar (4 dagar)

Frukost: Havregrynsgröt, 2dl.
Mjölk, 1dl
Polarkraft Extrem, 1 skiva hamburgerkött, 1 skiva ost (17%)
Äggvita
Äpple

Minimål: Äpple

Lunch: Skolmat (tallriksmodellen, fast mer protein)

Mellanmål: 2x Polarkraft Extrem, 2x Hamburgerkött, 2x ost (17%)
1dl Müsli

Efterträningsdrink: 150g; 20%P, 68%K, 9%Glutamin, 3%Kreatin.

Middag: Fisk+Potatis, Kyckling+Ris osv. (tallriksmodellen, fast mer protein)

Minimål: Weiders proteinbar 60g; 20%P, 70%K, 10%F

Mellanmål: Polarkraft Extrem, 2 skivor hamburgerkött, 1 skiva ost (17%)

Kvällsmål: Keso (~100g), Yoghurt (Danone, sockerfri - low carb)

Enligt "Hälsovakten"s uträknigar blir det, EXKL Lunch o middag (som varierar), ~2140Kcal, så med lunch o middag borde det bli uppåt 3000Kcal. Det blir mellan 2-3 timmar mellan målen, utom efter träningen, då det blir ~1 timma.

Vilodagar

Frukost: Havregrynsgröt, 2dl.
Mjölk, 1dl
Polarkraft Extrem, 1 skiva hamburgerkött, 1 skiva ost (17%)
Äggvita
Äpple

Minimål: Äpple

Lunch: Skolmat (tallriksmodellen, fast mer protein)

Mellanmål: 2x Polarkraft Extrem, 2x Hamburgerkött, 2x ost (17%)
1dl Müsli

Middag: Fisk+Potatis, Kyckling+Ris osv. (tallriksmodellen, fast mer protein)

Mellanmål: Polarkraft Extrem, 2 skivor hamburgerkött, 1 skiva ost (17%)
Keso (~100g), Yoghurt (Danone, sockerfri - low carb)

Kvällsmål: Keso (~100g), Yoghurt (Danone, sockerfri - low carb)

Enligt "hälsovakten"s uträkningar blir det, EXKL Lunch o Middag, ~1700 Kcal.
Så med middag o lunch borde det bli nära 2800Kcal. Det blir drygt 2-3 timmar mellan målen.

Jag är inte ute efter det "ultimata" upplägget, jag vill bara styra upp det och få i mig nog med näringsämnen för att kunna bygga så bra som möjligt - utan att bli uppblåst. Vad tror ni?

KIRE
2005-05-10, 13:01
Mkt bra!
Ta och komplettera med lite grönsaker ibland oxå bara. Antar att du redan tänkt på det men inte orkade skriva ut eftersom energimängden ändå är så liten :)

n1klas
2005-05-10, 13:02
jag skulle också behöva fixxa ett kostschema, annars kan jag inte hålla kosten min men jag vette fan hur jag ska gö :)

raQblad
2005-05-10, 13:25
Mkt bra!
Ta och komplettera med lite grönsaker ibland oxå bara. Antar att du redan tänkt på det men inte orkade skriva ut eftersom energimängden ändå är så liten :)Självklart är grönsaker alltid med. Morötter till lunch och en redig sallad till middag. Tack :)

N1klas: Det var ett tag sen! Hur går det för dig nuförtiden?
Jag vill tipsa dig om ett program, som du kan "skaffa". Hälsovakten heter det, och den är rätt bra, organiserar och räknar ut Kcal, viktuppgång osv på ett ungefär. Används dagligen av mig!

n1klas
2005-05-10, 14:35
mmm :D det va ett tag sen, jag har ju bytt msn så vi tar detta där...Lägger till dig om du är kvar på private messages

raQblad
2005-05-10, 17:22
Kanske bör jag byta ut Protein baren....hörde att dom, trotalls, inte var så nyttiga. Men fasen alltså, dom är ju hur goa som helst!

Här är barsen jag syftar på;

Kalorier 192 kcal 100 %
Protein 17.94 gr 36 %
Kolhydrat 18.17 gr 37%
Fett 5.88 gr 26%

INGREDIENSER: Koncentrearat vassleprotein, glukossirap, mjölkchokladöverdrag, kakaofett, fruktossirap, kalciumfosfat,natriumfosfat, citronsyra, l-cystin, kaliumklorid, magnesiumkarbonat, magnesiumsulfat, chokladarom, vitaminer och mineraler. (innehållet i smakerna skiljer sig lite åt i avseende på aromer och överdrag).

Kommentarer?