handdator

Visa fullständig version : Jag försöker förstå...

Cupofcoffee
2005-05-09, 23:46
Kan någon snälla förklara varför man inte avlivar djuret först? :(

http://www.petatv.com/tvpopup/video.asp?video=fur_farm&Player=wm&speed=_med

Det här är något av det vidrigaste jag sett en människa göra. Jag önskar att jag fick döda honom.
*grr27* :furious:

(om inte filmen laddar ordentligt så gå in under Change Preferences och välj vadsomhelst)

Prankie
2005-05-10, 00:08
Det där var fan inte trevlig, skinna levande. *spy*

Zed
2005-05-10, 00:35
VA FAN I HELVETE!???? JÄVLA IDIOTER!!! *cry* *grr27*

Leon
2005-05-10, 06:54
Jag skulle utan att tvekan kunnat :whipped: en sådan människa,att dom mördar och torterar varandra bryr jag mig inte om,självsanering!Men oskyldiga stackars djur och barn ska dom fan inte röra! *grr27* Människan kommer att gå under på sin elakhet.Sen att det finns idioter som bär päls är ju rent vridet!

Leon
2005-05-10, 06:56

Det här är något av det vidrigaste jag sett en människa göra. Jag önskar att jag fick döda honom.

(om inte filmen laddar ordentligt så gå in under Change Preferences och välj vadsomhelst)
Anledningen att dom inte dödar den först är att det anses bli bättre /vackrare päls om djuret fortfarande lever! :furious:

abjorn
2005-05-10, 07:12
Hade jag sett någon göra så där hade jag gått Ed Gein på den personen.

B-jay
2005-05-10, 07:24
Jag vill inte ens kolla på filmen.
Alla djurplågare borde gå en säker död till mötes! :furious:

Pdaddy
2005-05-10, 07:30
Där skulle de behövas pung i skruvstäd tricket :furious: ..

IDIOTER !!

M

TCOR
2005-05-10, 07:41
Så sjuk i huvudet...... helt pantad

Edde_1
2005-05-10, 07:55
Nä, jag kan verkligen inte förstå.

Idioter *grr27*

TrasMannen
2005-05-10, 09:30

Döda, jag vill flå %#%¤%"#%#!%!!% levande. som man bäddar får man ....

edgen_ÖSD
2005-05-10, 09:57
Fyyy fan!! :furious:

Det där var nog bland det sjukaste jag har sett.

AngelLove
2005-05-10, 10:12
Tänker inte ens titta på länken, det räcker med att läsa kommentarerna för att man skall må dåligt av tanken hur det stackars djuret får lida..

En av få gånger öga för öga, tand för tand är ... (vad det nu heter) rättfärdigat !!

s0s
2005-05-10, 10:56
Tror inte dom ville skada/blöda ner pälsen så den förlorar sin naturliga fett...du ser att han skrapar bort blodet med sin kniv så det inte ska droppa.

Det sjuka är att oskyldiga människor torteras på samma elr värre sätt, bara att ni inte vet.

Grisen
2005-05-10, 10:59
Fy fan, bland det vidrigaste jag sett på film.

Finns det någon praktisk anledning till att de gör sådär?

Urban
2005-05-10, 11:01
tänk vad indierna tycker om oss som slaktar kossor då!!!

s_himself
2005-05-10, 11:03
Saknar verkligen ord för hur vidriga människor det där är! *grr27* *grr27*

jag tål inte att titta på filmen. :(

JAM
2005-05-10, 11:07
Fy fan... :(

Proteus
2005-05-10, 11:08
Fyfan.

Och om det är så att dom gör det för att dom anser att pälsen blir finare, varför låter dom då djuret ligga och lida EFTER dom har slitat av honom skinnet? Människor är sjuka, jag undrar hur dåligt samvete man egentligen skulle fått om man tagit livet av en sån människa?

Karl_alfred
2005-05-10, 11:25
*grr27*

AngelLove
2005-05-10, 11:35
Fyfan.

Och om det är så att dom gör det för att dom anser att pälsen blir finare, varför låter dom då djuret ligga och lida EFTER dom har slitat av honom skinnet? Människor är sjuka, jag undrar hur dåligt samvete man egentligen skulle fått om man tagit livet av en sån människa?

Absolut inget alls....

Proteus
2005-05-10, 12:03
Absolut inget alls....

Jag misstänker det oxå, kan man känna så stort hat att man faktiskt inte ångrar att man tagit livet av en annan människa, vad dom än har gjort?

Jag tror det.

palme
2005-05-10, 12:07
Har endel vaknat upp ur koman nu?

Shit happends.

Cupofcoffee
2005-05-10, 12:23
tänk vad indierna tycker om oss som slaktar kossor då!!!

Jag ser inte sambandet. Vi avlivar kossorna innan vi slaktar dem. *slap*

Däremot kokar vi kräftor levande...

Dumleman
2005-05-10, 12:37
Om man inte kan, eller tänker, göra någonting åt saken så är det bäst att inte veta om det.

Bamse
2005-05-10, 12:43
*cry*

När produceras del 2? Dvs en film där djurens plågoandar flås levande, även de... :whipped:

Langster
2005-05-10, 12:48
Alla ni som inte gillade filmen slutar väl att köpa plagg med skinn eller päls på nu då?

Nä, trodde inte det. *rolleyes*

Daniiiel
2005-05-10, 13:14
fy fan va vidrigt..fan va man vill ta kniven från honom och sakta skära igenom buken på honom så han får ligga där med inälvorna i händerna några timmar innan han dör

ännu hemskare att de inte dödar djuren efter de flått dem levande

fy fan

Biceps
2005-05-10, 13:26
Som jag uppfattat det handlar inte folks protester här om att djuren dödas för pälsarnas skull utan just att de flås levande... Viss skillnad.
Frågan är ju då om det alltid går till såhär när det gäller vanliga skinnjackor osv.
Jag har ingen aning. :confused:

Tigerkotten
2005-05-10, 13:31
törs inte se, hatar allt sådant. Dock! Så om nu pälsen bli bättre så har jag mera förståelse för dom, för jag antar dom gör som dom gör för att kunna överleva och få pengar. Men om inte pälsen blir bättre är det extremt sjukt.
Så sjukt att folk ger sig på djur som är försvarslösa bara för plåga dom :(

Som dom dära skateboard åkarna som slog hunden med brädan som låg ner *cry*

Undrar också ang skinnjackor

Tomten
2005-05-10, 13:55
Som jag uppfattat det handlar inte folks protester här om att djuren dödas för pälsarnas skull utan just att de flås levande... Viss skillnad.
Frågan är ju då om det alltid går till såhär när det gäller vanliga skinnjackor osv.
Jag har ingen aning. :confused:

Det är väl lite större djur som används till skinnjackor? Typ kossor ;)

skulle väl bli ett jäkla lapptäcke till skinnjacka om man använde minkar och mindre djur.

Att man inte vill skada pälsen är väl vanligare om djurets päls ska användas just till... päls :P

Biceps
2005-05-10, 14:12
Det är kanske kossor då. De kör man väl in typ en elkabel rakt i pannan så de avlider direkt. Ska man ändå stycka den så är det ju bara fint att kunna ta vara på skinnet. Lite värre vore det om de flår kossan levande, men fan vet...

Daniiiel
2005-05-10, 14:21
törs inte se, hatar allt sådant. Dock! Så om nu pälsen bli bättre så har jag mera förståelse för dom, för jag antar dom gör som dom gör för att kunna överleva och få pengar. Men om inte pälsen blir bättre är det extremt sjukt.
Så sjukt att folk ger sig på djur som är försvarslösa bara för plåga dom :(

Som dom dära skateboard åkarna som slog hunden med brädan som låg ner *cry*

Undrar också ang skinnjackor

jo men sen så dödar den inte djuren efter de flått dem levande utan låter bara ligga där