handdator

Visa fullständig version : 3-dagars schema...hjälp?


n1klas
2005-05-09, 22:00
jao hur skulle man kunna dela upp alla muskelgrupper på 3 dagar bra?...Jag vet inte om ben kommer behövas, för jag spelar lixom bandy...kmr va 3-4ggr i veckan träning med det...jag kommer nog nog träna mest 2-3 med bandyn.
Det är så att vi hoppar häck, springer mycket..massa benövningar och övrigt, hoppar i backar och allt sånt, tar musten ur bena tycker jag, ibland går man som en pingvin.

Så hur skulle ni lagt upp ett 3 dagars schema?
Mer frågor=bara att ställa.

/Niklas

JJ
2005-05-09, 22:05
Ben

Bröst/triceps/axlar

Rygg/biceps/mage

n1klas
2005-05-09, 22:08
Tackar, jag vill ha förslag, förslag och förslag...
Men hur skulle du sätta ut det om du tog bort ben?

JJ
2005-05-09, 22:17
Bröst/triceps

Rygg

Biceps/axlar/mage

el.

Rygg

Bröst/axlar/

Biceps/triceps/mage

n1klas
2005-05-09, 22:18
Jag tackar så mkt för svaren, men jag skulle itne ha emot fler, så det som uppkommer mest blir nog valet :)

Survivor
2005-05-10, 08:03
varför dela upp det på 3 om du ändå ska skippa benträningen? jag hade kört

1. bröst , biceps , mage

2. rygg , axlar , triceps , ev. underarmar

3-4 dagar mellan passen.

JJ
2005-05-10, 08:04
Jag tackar så mkt för svaren, men jag skulle itne ha emot fler, så det som uppkommer mest blir nog valet :)

Jag tycker att du ska köra ben, men nöj dig med ett par set bara. Du kommer bli mindre skadebenägen i bandyn. Sen spelar det ingen jättestor roll hur du delar upp resten jämfört med vilka övningar du väljer och hur du i övrigt lägger upp träningen. Eftersom du tränar så mycket i övrigt tycker jag att du ska hålla dig till basövningar (tycker jag alltid iofs) och relativt korta pass. Satsa på att bli starkare.

n1klas
2005-05-10, 11:32
jag ska inte spela bany i vinter, tänker vara med på barmarken bara, för det är igenom bandyn jag får det gratis :)

Men jag kmr inte klara av ben 3-4ggr i veckan. Alltså på våra barmarksträningar så kanske vi är 3 grupper, 2 spelar innebandy och 1 grupp är i ett styrketräningsrum där mkt ben håller till. Använder skivstänger och allt sånt, så där blir det mkt ben, knäböj osv, mer kanske för den uthålliga biten

Anders The Peak
2005-05-10, 11:40
Pass 1:Mage, korsrygg, rygg, baksida axlar och bröst
Vilodag
Pass 2: Lår fram och bak och vader
vilodag
Pass 3: Axlar Triceps och biceps
Vilodag
Pass 1 osv

RobbeliRobban
2005-05-10, 13:41
dag1. Bänk, snedbänk, militärpress

Dag2. Chins, rodd, shrugs

Dag3. Discopass med armar, underarmar, baksida axlar och mage

jwzrd
2005-05-10, 13:49
Kör seriös benträning i en månad så ska du se att du är mycket snabbare än polarna i bandyn efter ett tag, det är ingen skämt! Träningsvärk får du bara i början och är knappast ett större hinder än att ha det i armarna eller ryggen.

Ame
2005-05-10, 13:52
jag ska inte spela bany i vinter, tänker vara med på barmarken bara, för det är igenom bandyn jag får det gratis :)

Men jag kmr inte klara av ben 3-4ggr i veckan. Alltså på våra barmarksträningar så kanske vi är 3 grupper, 2 spelar innebandy och 1 grupp är i ett styrketräningsrum där mkt ben håller till. Använder skivstänger och allt sånt, så där blir det mkt ben, knäböj osv, mer kanske för den uthålliga biten
Tsk jag tränar sprint ca 6ggr/veckan, tar bara ett tag att vänja sig. :)

n1klas
2005-05-10, 14:28
jag är snabb, men om jag ska kunna springa på dom träningarna så vill jag hälst inte ha brännande värk i benen :)...Vi får se ...det kanske kommer bli 4 dagar på gym också har inte bestämt.. håller på att fixxa upp nu medans jag är lite skadad,.

jwzrd
2005-05-10, 14:35
jag är snabb, men om jag ska kunna springa på dom träningarna så vill jag hälst inte ha brännande värk i benen :)...Vi får se ...det kanske kommer bli 4 dagar på gym också har inte bestämt.. håller på att fixxa upp nu medans jag är lite skadad,.

Men hur resonerar du då? Om du tränar ben så kommer du springa Snabbare! Hur skönt är det att ha brännande värk i traps och bröst när du springer? Hur skönt är det att hålla i en bandyklubba och springa framåtlutad med värk i ryggen och biceps?

n1klas
2005-05-10, 14:39
haha, jag håller inte i bandyklubbor...
det är itne samma brännande värk, och det GÅR inte springa med denna värk i benen, men det gör det faktitskt om man har i traps :D

för det andra, som jag sa, det går inte få denna VÄRK nån annanstans

jwzrd
2005-05-10, 14:44
haha, jag håller inte i bandyklubbor...
det är itne samma brännande värk, och det GÅR inte springa med denna värk i benen, men det gör det faktitskt om man har i traps :D

för det andra, som jag sa, det går inte få denna VÄRK nån annanstans

Det verkar mer som att du bestämt dig för att du inte orkar träna ben än att det skulle ligga hinder i vägen :D

n1klas
2005-05-10, 14:54
bestämt å bestämt, trodde inte det skulle behövs men säger ni det så...så äre väll så ;)

Shadow Warrior
2005-05-10, 15:17
haha, jag håller inte i bandyklubbor...
det är itne samma brännande värk, och det GÅR inte springa med denna värk i benen, men det gör det faktitskt om man har i traps :D

för det andra, som jag sa, det går inte få denna VÄRK nån annanstans

kör relativt låg volym för benen så du inte går runt och är konsntant trött i dem.

För övrigt så blev jag till slut imun emot mina dropset i bensparken (5set på raken failure och partials i alla)... det kunde jag aldrig tro att jag skulle bli...

jwzrd
2005-05-10, 15:25
Jag blev imun emot mina frippeldropset i bensparken så.... men kör relativt låg volym för benen så du inte går runt och är konsntant trött i dem.

För övrigt så blev jag till slut imun emot mina dropset i bensparken (5set på raken failure och partials i alla)... det kunde jag aldrig tro att jag skulle bli...

Vad menar du med att du blivit imun? Du får ingen värk längre?

Shadow Warrior
2005-05-10, 17:41
Vad menar du med att du blivit imun? Du får ingen värk längre?

Precis, träningsvärken uteblev, vilket var rätt deprimerande haha.

Numera får jag dock träningsvärk igen men då har jag ju knappt tränat på 4månader pga min axelskada.

LOL senaste inlägget blev ganska cp tur att man kan göra edit... inte för att d hjälpte så mycket när man redan blivit quatad :em: