handdator

Visa fullständig version : Sista målet.


Bjorne
2005-05-09, 21:59
Tja!


Vad anser ni om att ha detta som sista mål (dvs något jag äter precis innan jag hoppar i säng och fastar i åtta timmar);
250g Kesella (alt. Kvarg)
5cl Funlight
50g havregryn

Samt en Omega3-kapsel, kalcium/magnesium- och b-vitamintablett.

Och en kopp grönt te för att skölja ner allt.

Riktigt gott mål, hoppas innerligt att det inte är något större fel på det? :MrT:


Kan tala om att jag ligger på deff just nu, väger 74-75kg.

Mandus
2005-05-09, 22:12
När tänker du äta det? Om svaret är innan du går och lägger dig finns det väl ingen anledning att trycka havregryn om du inte ska göra något mycket krävande på morgonen?

Bjorne
2005-05-09, 22:13
När tänker du äta det? Om svaret är innan du går och lägger dig finns det väl ingen anledning att trycka havregryn om du inte ska göra något mycket krävande på morgonen?Alltid trott att kolhydrater var bra att få i sig oavsett tid på dygnet, för hormoner och sådär. Om jag halverar mängden havre då?

King Grub
2005-05-10, 04:43
Alltid trott att kolhydrater var bra att få i sig oavsett tid på dygnet, för hormoner och sådär.

Ja, större mängder kolhydrat innan sänggående minskar tillväxthormonutsöndringen under nattens tidiga skede.

hammer95
2005-05-10, 07:23
Jag tar alltid lätt kesella innan sänggående. Inga kolhydrater alls, för man behöver knappast det när man :sleep:

King Grub
2005-05-10, 07:33
Inte du kanske, men proteinet.

KIRE
2005-05-10, 07:44
När tänker du äta det? Om svaret är innan du går och lägger dig finns det väl ingen anledning att trycka havregryn om du inte ska göra något mycket krävande på morgonen?

25g kolis pratar vi om här, en piss i havet om man ska göra något krävande.

Fultjack
2005-05-10, 08:17
jag tar en burk kesella och ett äpple och en omega-3 , sitter som en smäck :thumbup:

sanoj
2005-05-10, 08:27
Blir det lagom mycket kolhudrater om man tar 1 kesella med ett äpple eller en banan?

z_bumbi
2005-05-10, 08:46
Kan tala om att jag ligger på deff just nu, väger 74-75kg.

Går du ner i fettvikt i en lagom takt? I så fall är det bara att fortsätta.

Lasse Kongo
2005-05-10, 08:58
Ska ja ej ta mig iform blire vadsomhelst, gärna en vanlig måltid fast kanske lite mindre portion, vill ej lägga mig hungrig, men ej heller proppmätt, yoghurt o musli eller gröt o ett par makrillmackor funkar bra med mmm.

ska formen fram drar ja en kaseindrink eller kesella och ett par omega3tabs.

Bjorne
2005-05-10, 10:48
Ja, större mängder kolhydrat innan sänggående minskar tillväxthormonutsöndringen under nattens tidiga skede.Hur många gram kolhydrater rekommeder du då? Räcker de där 8-9g man får i sig från Kesellan?
Går du ner i fettvikt i en lagom takt? I så fall är det bara att fortsätta.Min diet är tyvärr inte så stabil, så svårt att hitta vad som är fel och rätt i mitt levnads sätt. Därför frågar jag här på kolo om det känns rimligt :)

King Grub
2005-05-10, 10:54
Mjölkproteiner är kraftigt insulinfrisättande, så det räcker nog.

Det beror ju också på vad du gjort innan. Har du tränat några timmar tidigare är det bara kontraproduktivt att nolla kolhydraterna.

Bjorne
2005-05-10, 11:23
Mjölkproteiner är kraftigt insulinfrisättande, så det räcker nog.

Det beror ju också på vad du gjort innan. Har du tränat några timmar tidigare är det bara kontraproduktivt att nolla kolhydraterna.Passets avslutades runt 18:00 och åt det kring 00:00, så kanske lika bra att hålla det på 9g kolhydrater?

Men ifall jag skippar havren, är det ett bra innan sängsmål då? Eller bör jag välja något som inte ger en sådan insulinkick?

King Grub
2005-05-10, 11:26
Det är bra med havregryn också, om du inte överskrider tänkt energiintag.

Kasein är det protein som ger bäst proteinbalans.

Bjorne
2005-05-10, 12:03
Det är bra med havregryn också, om du inte överskrider tänkt energiintag.

Kasein är det protein som ger bäst proteinbalans.Om jag inte överskrider tänkt intag för dagen (låt säga 2500kcal), hur mycket mycket kolhydrater känns då lämpligt att ta vid den måltiden? Får redan i mig ~30g protein och 9g kolhydrater, 2g fett. Dvs nästan 200kcal totalt...

Thompah
2005-05-10, 14:46
Testa en burk Kesella eller din jävla Kvarg, och en näve sötmandlar... Mumma :eating:

z_bumbi
2005-05-10, 14:55
Min diet är tyvärr inte så stabil, så svårt att hitta vad som är fel och rätt i mitt levnads sätt. Därför frågar jag här på kolo om det känns rimligt :)

Jo men då är det ju inte en enskild måltid det beror på så det är ju omöjligt att svara på om det är en bra sista måltid, jag tycker den verkar helt utmärkt iofs men det beror ju kanske på att jag balanserar ev dietmat på ett annat sätt än vad du gör osv.

Metal_boy_
2005-05-10, 15:31
Jag föreslår att du skippar havregrynen och tar lite nötter istället. Kanske mandlar, det brukar jag ta. Då känns det lite mer matigt med lite tuggmotstånd, plus att du får i dig bra fett och lite extra protein. Kolisar kan du skita i totalt innan du lägger dig, om du inte kör sprinterlopp när du sover :D

Bjorne
2005-05-10, 21:57
Blir inget havre ikväll, utan bara Kesella och möjligt lite mjölk att skölja ner med.

BajareN
2005-05-11, 14:23
Att rekommendera till er som inte gillar kesella direkt ur burk är att mixa ihop 250 gram kesella med lite frysta bär (exempelvis hallon/blåbär) och lite lättdryck.

Kanoners enligt mig, smakar som milkshake nästan! :)

Thompah
2005-05-11, 14:43
Nää säger du? :D

Nä, men tack för tipset ändå, vi är väl medvetna om det. Välkommen till forumet förrsten *kissass*

BajareN
2005-05-11, 17:24
Old school i jämförelse med dig din gamle bandit, iaf om vi ska titta på join-date *kissass*