handdator

Visa fullständig version : Nära döden upplevelse


Jet
2005-05-09, 21:41
Jag har tränat på gym i snart 10 år och aldrig trodde jag att min första riktiga incident skulle ske i en MAGMASKIN!!

I denna länken:

http://www.iconfitness.com/cgi-bin/ncommerce3/ExecMacro/product/freeMotion/v3/product.d2w/report?prmenbr=115837&prrfnbr=116761&cgrfnbr=116031

ser ni tingesten, en form av stående crunches maskin, även kallad "raketen".

Jag trycker in sprinten på 150kg, vilket är max på apparaten, man står med korsade armar när man crunchar så jag drar ner den ena "remmen", och vad händer?!?! Maskinjäveln lättar från golvet och jag håller på att följa aset rakt i golvet, men eftersom jag är en smidig liten kille kommer jag precis loss innan maskinen brakar ner i golvet!!!

Hela "gymmet" stannar och kollar på, lyckligtvis har jag haft en bra dag och håller igen på superlativ samt utåtagerande.

Jag kollar fötterna på "maskinen" och då visar det sig att den först och främst inte var bultad, och dessutom FINNS det inget utrymme i fötterna för bultar

Visst är det härligt med discomaskiner :(

Kaboffastar
2005-05-09, 21:43
Jag har tränat på gym i snart 10 år och aldrig trodde jag att min första riktiga incident skulle ske i en MAGMASKIN!!

I denna länken:

http://www.iconfitness.com/cgi-bin/ncommerce3/ExecMacro/product/freeMotion/v3/product.d2w/report?prmenbr=115837&prrfnbr=116761&cgrfnbr=116031

ser ni tingesten, en form av stående crunches maskin, även kallad "raketen".

Jag trycker in sprinten på 150kg, vilket är max på apparaten, man står med korsade armar när man crunchar så jag drar ner den ena "remmen", och vad händer?!?! Maskinjäveln lättar från golvet och jag håller på att följa aset rakt i golvet, men eftersom jag är en smidig liten kille kommer jag precis loss innan maskinen brakar ner i golvet!!!

Hela "gymmet" stannar och kollar på, lyckligtvis har jag haft en bra dag och håller igen på superlativ samt utåtagerande.

Jag kollar fötterna på "maskinen" och då visar det sig att den först och främst inte var bultad, och dessutom FINNS det inget utrymme i fötterna för bultar

Visst är det härligt med discomaskiner :(

Vad sa ägaren/ägarna ?

Officer
2005-05-09, 21:43
Mm fy fan!

Jag bara väntar på dagen då jag kabeln eller handtaget kommer lossna när jag står o kör triceps pushdown eller dylikt..

rolf
2005-05-09, 21:43
alltså skulle den ha fallit över dig? fattar inte riktigt.

TPS
2005-05-09, 21:44
Usch! Lär ha blivit en jävla smäll...

Vad sa personalen då?

TCOG
2005-05-09, 21:44
hehe, hände en dag när jag körde french press i cablen så ramla hela ställningen på mig....
det hände i ett gym i Iran och där var det inte så märkvärdigt ändå...

s_himself
2005-05-09, 21:47
Fy fan :(


väntar på den dagen då benpressen pajjar när man inte har fötterna på plattan och så får man en himmlans massa kilon på knäna eller nåt sånt.

TCOG
2005-05-09, 21:48
förövrigt, vad fan är "freemotion" för märke? aldrig hört talas om det....

det här skulle tydligen vara en benspark? set väldigt invecklat ut...för high-tech för mig...

http://iconfitness.speedera.net/www.iconfitness.com/freeMotion/v3/images/product/new/big_GZFM6018.jpg

Kaboffastar
2005-05-09, 21:49
Själv väntar jag på den dagen när godzilla kommer å släpper hela gymmet i huvet på mig. Fan lugna ner er grabbar :D. Om det skulle hända något s är jag säker på att det blir väl utrett ( om det är ett gym värt pengarna ). man kan inte vara rädd för allting.

Pellefant
2005-05-09, 21:51
Hör det inte till grunderna hos gymägare att bulta fast såna maskiner i golvet? *screwy*

Jet
2005-05-09, 21:52
alltså skulle den ha fallit över dig? fattar inte riktigt.

Nej, den ramlade bakom mig eftersom jag "kom ur" remmarna, annars hade jag följt den i backen, hade nog inte fått den över mig men lite väl snabb skjuts ner i golvet kanske

Jet
2005-05-09, 21:53
Usch! Lär ha blivit en jävla smäll...

Vad sa personalen då?

"Ojdå, satt den inte fast"... Jag tänker inte nämna gymmets namn, de flesta kan gissa själv häromkring, suck....

Pellefant
2005-05-09, 21:56
"Ojdå, satt den inte fast"...

Du skulle svarat: "Jo, men jag tog i så, så den lossnade" :D

palme
2005-05-09, 22:01
Våran t-bar sitter inte fast, går man över 130kg börjar det kännas som den ska slå runt...lite obehagligt.

sunkan
2005-05-09, 22:03
Våran t-bar sitter inte fast, går man över 130kg börjar det kännas som den ska slå runt...lite obehagligt.

då får du ha som när Coleman kör, en snubbe som får stå på stången i hörnet så att den inte tippar över :thumbup:

palme
2005-05-09, 22:07
då får du ha som när Coleman kör, en snubbe som får stå på stången i hörnet så att den inte tippar över :thumbup:

Eller så drar ägarn i 2 bultar så slipper jag störa de andra...

rolf
2005-05-09, 22:08
Nej, den ramlade bakom mig eftersom jag "kom ur" remmarna, annars hade jag följt den i backen, hade nog inte fått den över mig men lite väl snabb skjuts ner i golvet kanske

ahaa. nu fattar jag. otäckt!

Pellefant
2005-05-09, 22:11
Gäller s.k olycksfallsförsäkringar på gymmet?

Arne Persson
2005-05-09, 22:12
Jet! Snälla, säg inte att dom också köpt dom skämartiklarna?????

Jet
2005-05-09, 22:29
Jet! Snälla, säg inte att dom också köpt dom skämartiklarna?????

De är numera basen i min träning *innocent*

Lasse Kongo
2005-05-10, 05:29
Haha, det är inte lätt att vara disco nuförtiden :D

JAM
2005-05-10, 11:15
förövrigt, vad fan är "freemotion" för märke? aldrig hört talas om det....

det här skulle tydligen vara en benspark? set väldigt invecklat ut...för high-tech för mig...

http://iconfitness.speedera.net/www.iconfitness.com/freeMotion/v3/images/product/new/big_GZFM6018.jpg
Den där ser ju inte så rolig ut direkt. Känns som att det borde bli en väldigt konstig belastning mot slutet av rörelsen...?

Biceps
2005-05-10, 13:30
Gerda? :D

Sonny
2005-05-10, 13:37
Jet! Snälla, säg inte att dom också köpt dom skämartiklarna?????
Träningsredskap direkt från Buttericks :thumbup:

Arne Persson
2005-05-10, 15:38
Genomtypiskt för Eleiko! Dom har alltid försökt att ge sig på gymbranchen, självfallet med misslyckat resultat! VAd fan kan dom inte bara hålla på med det dom är bäst på Stänger och vikter??? Att dom sedan har Henrik Dagård som "flaggskepp" gör saken knappast bättre. Lyckligtvis finns det för gott lekmän i branchen så det finns allt folk som köper skräpet.

Jorgen
2005-05-10, 16:20
De är numera basen i min träning *innocent*
Är det därför du har blivit en "smidig liten kille"?

Otäckt när prylarna går sönder på gymmet, kan gå riktigt illa. Själv har jag bara dragit av vajern till rodden en gång. Snygg kullerbytta man gjorde då, efter att ha dragit stången över smalbenen. Ont.

//Jörgen