handdator

Visa fullständig version : Kvällsmat problem!!


makkans
2005-05-09, 14:28
behöver hjälp med min kvällsmat, recept någon?

Kaboffastar
2005-05-09, 15:07
behöver hjälp med min kvällsmat, recept någon?

recept ?

1 bukr makrill i tomatsås.
1 glas lättfil.
2 frukter.

Gör såhär : ät.

:D

makkans
2005-05-09, 15:16
recept ?

1 bukr makrill i tomatsås.
1 glas lättfil.
2 frukter.

Gör såhär : ät.

:D

Thx=)
kan man ha något gott bröd till också?

Kaboffastar
2005-05-09, 15:27
Thx=)
kan man ha något gott bröd till också?

hmm du kanske ska tänka på lite mer saker då, bulkar du ? deffar du ? vill du bara ha vanliga kvällsmålstips ? :)

Edde_1
2005-05-10, 10:54
äggröra med ost, salt och peppar :thumbup: smakar som pizza. :eating:

Ulver
2005-05-11, 11:02
behöver hjälp med min kvällsmat, recept någon?


20 g kasein + 3 dl lättmjölk.

TommyBoy
2005-05-11, 14:08
Jäklar vad ni äter lite, är det pga deff?

Kvällsmålet brukar för mig se ut:
1/2 kyckling
Nudelwok o sötsur sås
kexchoklad
1 l mjölk.

Hinner jag inte lägga mig inom en timme eller två så kompletterar jag med mandlar, russin, en banan och ett par Gainomax.

lauria
2005-05-11, 15:06
Jäklar vad ni äter lite, är det pga deff?

Kvällsmålet brukar för mig se ut:
1/2 kyckling
Nudelwok o sötsur sås
kexchoklad
1 l mjölk.

Hinner jag inte lägga mig inom en timme eller två så kompletterar jag med mandlar, russin, en banan och ett par Gainomax.

Gainomax och kexchoklad innan läggdags?? det är rätt högt IG & II värden på de produkerna skulle ja tro....Jag brukar inte ifrågasätta andras sätt och metoder, men nu blir ja tvungen...


MAKKANS: Ett bra kvällsmål (tycker jag iaf): En sallad som kan bestå av lite alltmöjligt, gör en dressing till den med lite olivolja och äppelcidervinäger. Till det kan du ha en kött bit :thumbup: :eating:

Grisen
2005-05-11, 15:08
Jäklar vad ni äter lite, är det pga deff?

Kvällsmålet brukar för mig se ut:
1/2 kyckling
Nudelwok o sötsur sås
kexchoklad
1 l mjölk.

Hinner jag inte lägga mig inom en timme eller två så kompletterar jag med mandlar, russin, en banan och ett par Gainomax.

Kexchoklad? Russin och Gainomax? Massa snabba kolhydrater, varför äter du så här? Tränar du innan läggdax?

King Grub: "större mängder kolhydrat innan sänggående minskar tillväxthormonutsöndringen under nattens tidiga skede."

TommyBoy
2005-05-11, 15:41
Jag ser till att äta mycket av det som är gott, kalori- och proteinrikt!

Har varit vädigt fanatisk under tio års tid men insett att det enda GI-mätande, kaloriräknande och annat trams(enligt mitt tycke) gör är att göra dig trött.

Trött på att äta, trött på att följa tabeller, trött på att hänga upp hela livsföringen på något som ska vara förlösande, inte begränsande: träning o kost.
Av alla de tävlande byggare jag sett under mina 20 tränande år är det bara de med avslappnad attityd som tagit sig någonvart, resultatmässigt.

När det är deff så är det deff. Minutiös planering och bokföring. Men när det gäller det som kroppsbyggning egentligen går ut på, att bygga muskler så är jag tvärsäker på vad som ger resultat: Ät det som är gott, ät mycket, träna hårt.

Undantag finns alltid. Visst finns det någon otrolig jävel därute som bokför allt, kollar sitt GI, äter perfekt mat, mycket av den och lyckas göra detta i 15 år.
Men i stort sett, utmana mig gärna. Jag äter som ovan, väger 106 kg i helt ok form, är drygt 180 cm lång, armarna mäter 50cm prick och jag har endast tränat sen januari i år. Innan dess har jag inte tränat på allvar sen 1997. Totalt träningsuppehåll i ett år innan jag började nu i januari, då vägandes 88 kg.
Jag smygsatsar på tungvikten (SM) till hösten 2006, om jag har lust att träna och äta såpass mycket ända tills dess.

Visa mig någon GI-räknande tabellnisse med liknande resultat.....



Nu ska jag till Burger King, ikväll blir det smörgåstårta..... mums!

lauria
2005-05-11, 16:06
Jag ser till att äta mycket av det som är gott, kalori- och proteinrikt!

Har varit vädigt fanatisk under tio års tid men insett att det enda GI-mätande, kaloriräknande och annat trams(enligt mitt tycke) gör är att göra dig trött.

Trött på att äta, trött på att följa tabeller, trött på att hänga upp hela livsföringen på något som ska vara förlösande, inte begränsande: träning o kost.
Av alla de tävlande byggare jag sett under mina 20 tränande år är det bara de med avslappnad attityd som tagit sig någonvart, resultatmässigt.

När det är deff så är det deff. Minutiös planering och bokföring. Men när det gäller det som kroppsbyggning egentligen går ut på, att bygga muskler så är jag tvärsäker på vad som ger resultat: Ät det som är gott, ät mycket, träna hårt.

Undantag finns alltid. Visst finns det någon otrolig jävel därute som bokför allt, kollar sitt GI, äter perfekt mat, mycket av den och lyckas göra detta i 15 år.
Men i stort sett, utmana mig gärna. Jag äter som ovan, väger 106 kg i helt ok form, är drygt 180 cm lång, armarna mäter 50cm prick och jag har endast tränat sen januari i år. Innan dess har jag inte tränat på allvar sen 1997. Totalt träningsuppehåll i ett år innan jag började nu i januari, då vägandes 88 kg.
Jag smygsatsar på tungvikten (SM) till hösten 2006, om jag har lust att träna och äta såpass mycket ända tills dess.

Visa mig någon GI-räknande tabellnisse med liknande resultat.....



Nu ska jag till Burger King, ikväll blir det smörgåstårta..... mums!

Jag kan säga många som håller hårt på kosten året om som antagligen har mkt bättre resultat än dig (inte för att jag vet hur du ser ut men jag utgår ifrån att t.ex Tor Lundsten har bättre fysik än dig). Och bara för att man inte känner att kroppen tar stryk av all skit man proppar i sig, så gör den det ändå vare sig man vill eller inte. Men visst det är väl ok att äta som du verkar göra nån gång i mellan åt.

EDIT: Detta är inte att hålla sig till ämnet, så vill du snacka mer så pm´a mig.

MyungChul
2005-05-11, 20:15
En burk kesella, 2 uppvispade äggvitor, lite kakao och en del hasselnötter.. kan inte bli mycke bättre.. du kan självklart variera smak också.. exempelvis jordgubbssaft